Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Subturat II continuare, Avantaje si dezavantaje Subturat

Raul Raul
post 17 May 2012, 11:25
Post #1


Clio II , Diesel 1.5 DCI 65cp


Group: Members
Posts: 13
Joined: 7 May 12




Am creat un alt topic pt primul sa inchis si ar mai fi multe de zis inca consider eu.

Primul a sunat in felul urmator,find un clio II 1,5 DCI 65cp[I] :

Sub turat find pt voi cat?
Eu deobicei schimb pe la 2700 de ture pt consum,si din cate stiu eu la 2000 sau 2100 cupleaza turboul.
Cand mai ies din oras o trang pana la 3000 de ture doar cand ii cald motorul.
Toate astea le fac sa scot un consum bun si zic eu ca nu este subturata,si sa nu uitam de uzura ,CU CAT ESTE MAI MARE TURAT CU ATAT SE UZEAZA MAI REPEDE
Totusi is curios si de parerile voastre ???

Merci


CONTINUARE

Is deacord cu toti care au scris la primul topic in sensul ca au dreptate si se stiu se vede.
Dar daca o tragi mai mult de 3000 de ture nu este prea sanatos la un diesel care are deja peste 100 000 de km eu asa stiu,doar asta mai vream sa adaug.
In rest eu am ajuns la concluzia ca daca o tragi mai multde cat 3000 de ture creste consumul cu 1 litru de motorina in plus fata de varianta cand o schmbi in oras pe la 2500-2700 sau afara la 3000.
Dar cam asa este se poate si pana la 3500 cred fara sa risti nimic,dar pt mine find caz extrem pt ca cu cat turatia ii mai mare cu atat se uzeaza mai tare asa stiu eu dar concluzia nici subturat nu ii ok pt ca apoi platesti la mecanic biggrin.gif


--------------------
Renault Clio II , Diesel 1.5 DCI 65cp - FR 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 17 May 2012, 11:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




nu ma pricep la motoare pe motorina cu turbina, insa va spun ce inseamna subturat la motorizarea Octavia TSI pe care o mai am in curte (motor cu benzina, injectie directa si turbina).
Subturat inseamna sa nu o accelerezi brusc si puternic de la acceleratii aflate sub turatia la care turbina devine eficienta (la mine este 1550 turatii). Adica, daca sunt la turatii mai joase, o accelerez foarte usor pana depasesc pragul de 1550 turatii, si apoi pot sa o apas mai tare. Apasand puternic acceleratia de la turatii prea joase, se creaza funingine care se depune pe paletele turbinei, si o strica in timp.
Dessemenea, nu este bine sa ii dai forja cand motorul este rece: pleci de pe loc si adopti un stil de condus linistit, fara forje si fortari, pana temperatura uleiului atinge temperatura optima (la mine este 85C, si o vad pe computerul de bord). Apoi, fiecare o poate tura mai mult.
Mersul pe pilot automat la turatii mici nu inseamna subturare , subturarea aparand cand o accelerezi puternic de la aceste turatii mici. (cel putin asa e la mine).
La motorina, s-ar putea sa fie altfel, asteptam parerile expertilor in motorina.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 May 2012, 11:52
Post #3


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(Raul Raul @ 17 May 2012, 12:25)
...ar mai fi multe de zis inca consider eu.
*


Totusi...ce-ar mai fi de zis??


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_mlv
post 17 May 2012, 12:20
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 17 September 10
From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT)




Salut,parca a explicat Silviu pe undeva problema cu subturatul.


--------------------
Renault Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/ Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 17 May 2012, 12:22
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.388
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Intrebarea mea ... este ... alt topic ... de ce?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 May 2012, 12:45
Post #6


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pentru ca primul s-a inchis.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 17 May 2012, 12:50
Post #7


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




rolleyes.gif unsure.gif rolleyes.gif unsure.gif

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41060
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=87152
.....

Si mai cautati ... daca aveti noutati va rog sa postati ... daca postati in afara subiectului se va sterge.

smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 05:42
Dacia