Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

sunet motor dci?

onez
post 24 Mar 2012, 18:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Salut, Scenicul meu este prima mea masina diesel, si mi se pare cam zgomotos motorul (intre 2000 si 3000 de ture), poate mi se pare deoarece am condus doar benzinare dar totusi voua cum vi se pare sunetul motorului in masina? am de gand sa vin cu ea in tara din anglia si mi-e cam groaza ca o sa ma ia cu dureri de cap dupa 2000 de km de condus, ma asteptam sa fie mai siletioase motoarele dci, am mers cu un logan 1,5 dci si ziceai ca este benzinar asa de silentios era.


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 24 Mar 2012, 20:58
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița




Al meu inainte să îi curăț EGR-ul suna ca naiba. Ziceai că e tractor. După ce l-am curățat și după 2000, și la relantiu oricând toarce ca o piesică


--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 24 Mar 2012, 22:40
Post #3


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Ce este EGR-ul?


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mac1
post 24 Mar 2012, 22:51
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 2 March 12
From: Bucuresti




O valva care se deschide la anumite turatii mai mult sau mai putin si introduce in motor o parte din gazele arse. Rezultat ; noxe mai mici iar tu respiri aer mai curat.

This post has been edited by mac1: 24 Mar 2012, 22:52


--------------------
Nissan X-trail 2008 2.0ldci 175 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 24 Mar 2012, 23:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița




Totodata daca e imbacsit sau plin de funingine tremura la relantiu, se aprinde in sarcina becul cu semnul de bujii si trage mai prost


--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 24 Mar 2012, 23:37
Post #6


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




Multumiri pt informatii. Sunt curios din fire si cine stie poate intr-o zi trec pe diesel.
Toate bune!


--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 25 Mar 2012, 17:41
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Posibil sa fie de la EGR cum am mai spus nu cunosc motoarele diesel, este complicat de dat jos/curatat? , as incerca sa fac eu operatiunea, ca si localizare in ce parte a motorului este?

M-am documentat un pic pe google si am vazut operatiunea de demontare/curatare a valvei EGR, saptamana asta daca am timp o sa o dau jos sa vad cum arata si sa o curat binenteles si o sa revin sa va zic daca sa redus zgomotul motorului in interoorul masini.
De obicei din cate am vazut eu cand EGR-ul este inbacsit trepideaza relantiul, scoate fum pe esapament, si trege mai greu motorul, probleme pe care eu nu le am deocamdata dar tot o sa verific starea EGR-ului.

This post has been edited by onez: 26 Mar 2012, 16:37


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 27 Mar 2012, 09:25
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Aseara nu am mai avut rabdare si m-am pus sa dau jos EGR-ul si sa-l curat, spre mirarea mea a fost foarte imbacsit, nu mi-a venit sa cred, desi eu nu aveam simptomele pe care le-au descris alti colegi de pe forum, in afara de sunetul motorului mai zgomotos. Dupa operatiunea de curatare care a durat aproximativ 1 ora cu tot cu demontat si montat la loc, motorul si-a schimbat comportamentul cel putin pe loc ca nu am apucat sa merg mai mult cu masina este mai silentioasa. Va atasez niste poze facut cu EGR-ul inainte si dupa curatare.
Mersi hordy pentru sfat, mi-a fost de ajutor.

This post has been edited by onez: 27 Mar 2012, 09:27

Attached thumbnail(s)
Photo0025.jpg ( Size: 38.07k ) Number of downloads: 657
Photo0024.jpg ( Size: 38.9k ) Number of downloads: 756
Photo0028.jpg ( Size: 49k ) Number of downloads: 746
Photo0026.jpg ( Size: 46.99k ) Number of downloads: 713
Photo0027.jpg ( Size: 41.43k ) Number of downloads: 703


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 27 Mar 2012, 09:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița




Al tau era .. curat smile.gif)


--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 27 Mar 2012, 16:36
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Curat nu a fost sigur, pe o parte a valvei era complect infundata cu funingina, nu a fost nici ca la alti dar masina mea nu are decat 86000 de mile poate si de aia.


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordy
post 27 Mar 2012, 16:54
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 349
Joined: 13 June 10
From: Bistrița






--------------------
Renault - - - BN40RDY
Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină
Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 28 Mar 2012, 09:35
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Din cate am auzit se poate circula cu masina si fara EGR-ul montat doar ca scoate mai multe noxe pe toba si la verificarea tehnica nu treci testele de noxe, dar in schimb masina trage mai bine. Ati mers careva cu EGR anulat?


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
schluppi
post 28 Mar 2012, 10:10
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 11 June 07




Cu EGR anulat nu scoate fum, trage bine si treci si testul de noxe pe bune daca nu ai si alte probleme la masina. Traseul de admisie ramane mult mai curat (nu se obtureaza partial din cauza urmelor de ulei si funingine ce formeaza calamina) daca mergi cu EGR anulat (inchis).


--------------------
renault clio B 1,5dci 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 28 Mar 2012, 15:03
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Atunci care este rolul concret al acestei valve EGR, trebuie sa aibe un rol important pt motor ca altfel nu l-au mai fi pus acolo. Cum a zis si mac1 ca are rolul de a reduce gazele din esapament.
Si daca vreau sa-l anulez este deajuns sa scot mufa sau trebuie data jos valva si pus un capac etans in loc ?


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 29 Mar 2012, 08:36
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Petrica Iftimie, si benzinarul are EGR wink.gif

onez, La unele motoare este f. simplu de anulat, la altele implica modificari in softul ECU injectie... de ex. la al meu F9Q-732 e suficient sa-i scot mufa, fiindca nu are potentiometru care sa-i indice pozitia, apare o eroare la diagnoza dar nu-mi aprinde nici un martor "defect" si motorul functioneaza perfect (EGR anulat de cativa ani). Daca EGR-ul tau are mufa cu 5 fire, nu e usoara operatiunea, la cel cu 2 fire doar scoti mufa. Mai sunt EGR cu control vacuumatic, la acelea se instaleaza un capac care obtureaza traseul gazelor arse (cel mai des caz intalnit la motoarele TDI), unele dTi-uri au astfel de EGR si parca dCi-urile de 1.5

Rolul EGR-ului este de a reduce noxele, atentie, nu le confundati cu fumul... noxele sunt gaze transparente (sau pe aproape) care sunt toxice, pt. fum se instaleaza filtrul de particule PAF.
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

EGR-ul nu are aproape nici un rol pt. motor, singurul aspect demn de luat in seama este reducerea temperaturii gazelor arse astfel reducand stresul pe turbosuflanta.

This post has been edited by radunre: 29 Mar 2012, 08:38


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Mar 2012, 08:40
Post #16


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Masina mea are EGR cu 5 fire, pot sa-si scot mufa si sa umblu asa, nu se aprinde nimic in bord, la diagnoza apare intradevar o eroare.

Si la mine este tot F9Q732, dar EGR are 5 fire.

This post has been edited by cj98czh: 29 Mar 2012, 08:41


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 29 Mar 2012, 08:56
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Hi Hi, sa mai intelegi ceva de la fabricantii astia... numai la masina mea am gasit mai multe erori/discrepante serioase in schemele electrice, la F9Q-732 in schema apare EGR cu 2 fire, tu ai 5 cu acelasi cod, mai descalceste-le daca poti smile.gif

Bine de stiut lipsa vre-unui indicator "defect" la anularea EGR-ului cu 5 fire... ar fi interesant de aflat cat mai multe motorizari (coduri motor / cilindree) cu EGR 5 fire care "agreeaza" anularea.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 29 Mar 2012, 13:31
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Si la mine tot 5 fire sunt, o sa incerc sa scot mufa sa vad daca mi se aprinde ceva in bord. Sa inteleg ca daca scoti mufa este suficent nu trebuie data jos.


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 29 Mar 2012, 14:20
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Corect.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 29 Mar 2012, 21:16
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




Am scos mufa si motorul functioneaza la fel, fara sa mi sa aprinda nici un beculet in bord.


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 30 Mar 2012, 08:33
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Ti se va aprinde dupa cateva porniri ale motorului, ai rabdare smile.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Mar 2012, 10:33
Post #22


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Am circulat 3 luni cu mufa scoasa si nu s-a aprins niciodata, deci eu zic ca nu se va aprinde nimic.

NU este recoamandat sa umblii cu mufa scoasa pt. ca temoeratura gazelor de evacuare va creste si in timp iti va afecta turbo.

This post has been edited by cj98czh: 30 Mar 2012, 10:47


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mac1
post 30 Mar 2012, 15:25
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 2 March 12
From: Bucuresti




@cj98czh;
Este adevarat ca temperatura gazelor de evacuare creste cam cu 100-150 grade, dar nu inteleg cu ce afecteaza functionarea turbinei? Ce anume se strica la turbina daca mergi cu egr-ul astupat?


--------------------
Nissan X-trail 2008 2.0ldci 175 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
onez
post 30 Mar 2012, 16:51
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 14 March 12




QUOTE(diesel_power @ 30 Mar 2012, 09:33)
Ti se va aprinde dupa cateva porniri ale motorului, ai rabdare smile.gif
*


Dupa cate porniri ??..... ca eu am facut peste 15 deja si nici o diferenta in afara ca motorul trage mai bine decat inainte.


--------------------
renault scenic dynamique 2002, 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petrica Iftimie
post 30 Mar 2012, 17:32
Post #25


Petrica


Group: Members
Posts: 45
Joined: 13 March 12




@radunre

Daca poti, da-mi o referinta pt a identifica EGR-ul la motorul meu, in cazul in care exista. Am inteles ca e pe partea de evacuare...
Am urmarit un topic pe forumul Laguna, referitoare la EGR, in care unii spuneau ca la benzinare nu exista, desi la diagnoza le aparea ca fiind in afara parametrilor acceptati.
Eu am relantiul un pic "zbuciumat" cind motorul este rece, si sunt interesat daca (eventual) EGR-ul e de vina.

Toate bune!



--------------------
Renault Scenic 1998, 1.6e
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 3 Apr 2012, 12:13
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




am gasit imaginea asta: http://www.amazon.co.uk/Renault-Megane-Pet...e/dp/B005I4FKBM poate te ajuta.

Nu sunt priceput la motoarele pe benzina...


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 13:31
Dacia