Problema relanti Megane 1, 1.6 8v - rezolvare
![]() ![]() ![]() |
Problema relanti Megane 1, 1.6 8v - rezolvare
stanionjan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
|
||
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|||
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Bobinele (probabil ca ai un singur bloc dar acolo sunt 4 bobine) primesc semnal de la calculator doua cate doua.
Daca zici ca totul este schimbat (presupun ca s-au folosit repere tipice) atunci ori calculatorul nu da semnal cum trebuie, ori ceea ce este cel mai probabil ai o problema de conectica intre calculator si bobine, asa ca ar fi bine sa cureti cu spray de contacte (atentie nu se folosesc materiale abrazive) mufa de la ECU (examineaza cu atentie pinii 28 si 29 de la care pleaca fire gri si orange) si mufa de la bobinele de inductie |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
multumesc lupo ,pinii sint ca noi ,cei drept numai la sprai nu ma-m gindit, am s-o fac miine , sa vad ce-o mai iesi, ma inebuneste nu alta ,mai ales ca acum e mai rece,motorul se incalzeste mai greu , pt ca atita timp cit e rece , nu-mi tine nici relani-ul!
1 Dec 2011, 19:59: revin, am ''spreiat'' si mufa ce face legatura intre calculator si bobine, am ''spreiat'' si pinii calculatorului, (pinul 20 si pinul 21 erau un pic'' albastriti''), am si inversat bujiile intre ele!!! , si........nimic! ![]() ![]() This post has been edited by stanionjan: 1 Dec 2011, 19:59 |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Scoate captorul de turatie si curata-l.
Curata si mufa lui... Daca tot asa face inlocuieste-l.Costa cam 50 lei... http://www.reno.ro/Curatare-Schimbare-capt...ie-t141941.html |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
multumesc pt sugestie jas2,am curatat captatorul si acelasi comportament ,repet numai cind motorul este rece , dupa ce se incalzeste e ok, pe mine ma ingrijoreaza faptul ca cele pattru bujii, nu primesc aceiasi intensitate de curent, captatorul daca era defect imi facea probleme in mers , imi murea motorul, ori cum cred ca am sa schimb si captatorul , dar mai astept sugestii................
|
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Eu nu am stiut ca doar cand e rece.
Urmatoarele cauze: Bujii de tip "prea reci" http://www.enciclopedie-auto.ro/termen/def...ie+SSID21+TTID2 Senzorul care citeste temperatura aerului(iat senzor) si se afla pe admisie pana in filtru de aer(curatat mufa sau inlocuit)In functie de acest senzor functioneaza motorul cand e rece afara. Cum ti-ai dat seama ca nu este curentul de aceasi intensitate la toate bujiile ? Eu cred ca este de la acel senzor 98%... This post has been edited by jas2: 3 Dec 2011, 06:35 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
salut jas2, ..........ca este cald afara ,sau rece ,tot asa se comporta pina se incalzeste motorul ,am sa verific senzorul cu toate ca eu nu cred ca este de la el, ar trebui sa-mi faca tot timpul asa, cit despre bujii , simplu am scos fiecare fisa in parte ,1-2 primesc mai putin curent(arcul electric care apare in capatul fisei, in momentul in care o scot de pe bujie , este mai slab, cu bobina noua ,si fise noi).............asa ca
![]() |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#8
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
In primul rand ai doua bobine care comanda simultan bujiile 1cu 4 si 2cu3. Acele bobine de inductie sunt de fapt niste ridicatoare de tensiune(nu curent =intensitate),care daca la intrare au sa zicem 20volti face exact invers de cat un transformator normal,si il creste la vre 10000volti sa zicem. Daca o bobine din cele doua este alimentata cu 20volti si cealalta este alimentata cu 15volti de ex,atunci si ceeea ce iese va vi diveritrespectiv tensiune mai mica la alimentare mai slaba.in concluzie,incearca sa masori in paralel si tensiunea care intra la mufa bobinei.Daca este diferita verifica cablajul.
In alta ordine de idei cand spui bujia 1 si 2 la ce te referi caci dupa cum spuneam,trebuie sa fie 1cu4 si 2 cu3. This post has been edited by bundy220: 3 Dec 2011, 15:18 |
--------------------
n
n
-
n
|
|
jas2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Tu spuneai in postul 5...
"multumesc pt sugestie jas2,am curatat captatorul si acelasi comportament ,repet numai cind motorul este rece , dupa ce se incalzeste e ok, pe mine ma ingrijoreaza faptul ca cele pattru bujii, nu primesc aceiasi intensitate de curent, captatorul daca era defect imi facea probleme in mers , imi murea motorul, ori cum cred ca am sa schimb si captatorul , dar mai astept sugestii................" ------------------------------------------------------------------------- Iar in postul 10... " salut jas2, ..........ca este cald afara ,sau rece ,tot asa se comporta pina se incalzeste motorul ,am sa verific senzorul cu toate ca eu nu cred ca este de la el, ar trebui sa-mi faca tot timpul asa, cit despre bujii , simplu am scos fiecare fisa in parte ,1-2 primesc mai putin curent(arcul electric care apare in capatul fisei, in momentul in care o scot de pe bujie , este mai slab, cu bobina noua ,si fise noi).............asa ca , mai vorbim, o zi buna!" ----------------------------------------------------------------------------- Eu nu mai inteleg nimic...Face cand e rece sau mereu ? This post has been edited by jas2: 3 Dec 2011, 17:29 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
jas2, nu-mi tine relanti-ul numai cind , motorul este rece ,in rest e ok.
3 Dec 2011, 19:19: salut bundy220, am sa masor tensiunea care intra in mufa bobinei , numerotarea bujiilor ,privind din fata masinii ,de la stinga 1-2-3-4, (4 fiind spre volan),stiu ca bobinele sant grupate 1-4 ,si2-3. 3 Dec 2011, 19:25: .........si inca ceva , dupa ce motorul se incalzeste, fiind in mers , daca scot din viteza motorul imi ramine turat , undeva intre 1800-2200 r\m , dupa un timp revine la relati . This post has been edited by stanionjan: 3 Dec 2011, 19:25 |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Si inca ceva...Curata clapeta fluture si motorasul(electrovalva) de ralanti.
This post has been edited by jas2: 4 Dec 2011, 18:21 Attached thumbnail(s) Renault_Megane_SCENIC_I_phI_1_6_8v_Century_17.jpg ( Size: 190.17k ) Number of downloads: 1154 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
de la inceput am curatat clapeta cu sprai , avea calamina nu exgerat de multa, dar nu am observat nici-o ameliorare, motorasul este nou nut , am verificat si scaunul pe care lucreaza,este perfect, asa ca .................., nu-mi mai ramine decit sa gasesc acelasi tip de motor , si sa-i schimb calculatorul , si atunci mai vedem , dar mai intii sa masor tensiunea care intra in bobine cum a zis bundy22.
|
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#13
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Eu observ o mica probleme in "diagnosticare":pe tine te deranjeaza faptul ca nu ai scanteia la fel la cele 4 fise? sau ca nu tine relantiul la MOTOR rece?
Daca e doar faza cu scanteia ,eu zic sa nu te agiti prea tare,caci nu poti afirma cu tarie ca nu e la fel doar din ochi.Trebuie sa faci o masuratoare un pic mai exacta,cu aparate speciale.si cu bujia pe fisa nu cu fisa in gol.Incearca sa pui o bujie(aceiasi) pe rand la fiecare fisa si vezi daca mai sunt diferente. |
--------------------
n
n
-
n
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
bundy22 ,eu cred ca se leaga una cu alta, adica;daca am scinteie mai slaba la doua din cele patru bujii , este normal ca masina mea sa nu tina relanti-ul , atunci cind motorul este rece , iar daca cele doua bujii nu sint in regula , am si un consum crescut de combustibil, asa ca ma deranjeaza si faptul ca numi tine relati-ul la motor rece , dar si faptul ca nu am ceiasi scinteie , asa cum ar trebui , pe fiecare bujie , care asa cum am mai spus sint noi si ele , si le-am si rotit intre ele!
4 Dec 2011, 20:50: si inca ceva bundy22, fiecare am luat o fisa in mina si am scoso de pe bujie ,in timp ce motorul merge ,si am vazut cum este ,nu cred ca iti trebuie cine stie ce pregatire , ca sa-ti dai seama care din ele te ''ZGUDUIE'' mai tare. ![]() This post has been edited by stanionjan: 4 Dec 2011, 20:50 |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
mai are care careva vre-o sugestie , la cele semnalate de mine , s-au am ajuns la ''fundul ''
![]() |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Vad ca recomandarea mea ai trecut-o cu vederea si este f importanta pentru functionarea cu motorul rece...
"Senzorul care citeste temperatura aerului(iat senzor) si se afla pe admisie pana in filtru de aer(curatat mufa sau inlocuit)In functie de acest senzor functioneaza motorul cand e rece afara." Eu iti mai recomand, sau iti sugerez mai bine, sa compari scanteia la bujii cu o masina similara cu a ta.Si atunci esti edificat. This post has been edited by jas2: 22 Dec 2011, 07:30 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
salut jas 2, nu am trecut cu vederea ceea ce ai zis tu , am curatat cu sprei contactorii acelui senzor , nu l-am schimbat , dar am s-o fac , sa vad cit costa , dar am sa te anunt negresit , cind am s-o fac, ms pt sfat !
|
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
bundy220 |
![]()
Post
#18
|
Group: Members Posts: 1.195 Joined: 21 February 09 ![]() |
Ar mai putea fi o cauza la diferenta de scanteie,la intrarea in bobine ai trei fire.Doua sunt alimentare si unul este de la un condensator de deparazitare.Daca acel condensator este in scurt(sau uscat) se poate sa iti scada alimentarea.
condensatorul nu stiu unde este situat la tine,dar e oricum la vedere. |
--------------------
n
n
-
n
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
salut si ''la multi ani'' , jas 2 , am schimbat senzorul de temperatura aer, am dat 60 ron pe el , efectul este ''o'' n nu este de la el, alt ceva este de vina!
|
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
buna seara! am rezolvat problema cu relantiul megane 1 , 1,6e-8v , nu-mi tinea relantiul la rece, in sesul ca pornea la ''sfert'' mentinea relantiul , dar daca acceleram , la o turatie mai mare de 1000 rot\min , motorul se oprea imediat , indiferent ca era in gol , s-au in sarcina! ce mai , un cosmar ,mai ales iarna , cind motorul se incalzeste mai greu , toate astea pina se incalzea motorul , dupa aceia totul era OK,
![]() ![]() ![]() ![]() 13 Mar 2012, 22:00: salut dragos! nu am reglat singur tachetii , dar e mai simplu de reglat decit , la vechile motoare de dacii , numai ca-ti trebuiesc niste chei trox, o oglinda , o trusa de lere ,si un pic de dibacie ![]() This post has been edited by stanionjan: 13 Mar 2012, 22:00 |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Nu cumva functioneaza bine motorul pentru simplu fapt ca s-a incalzit afara ?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
stanionjan |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 226 Joined: 13 February 11 ![]() |
jas2 , problema asta o aveam de iarna trecuta , toata vara am avut aceiasi pb. cu pornirea , asa ca ..............dar ori cum , va multumesc pt atentia acordata , tie cit si lui bundy220 , ati fost singurii care ati avut un cuvint de spus in aceasta privinta ,va multumesc inca odata si daca va pot ajuta cu ceva va stau la dispozitie atit cit ma pricep , cu ocazia asta , am aflat foarte multe ''chestii'' despre motoarele renaul
![]() ![]() |
--------------------
renault megane
brek
- IL-03-BYL
2000,1,6l-benzina
|
|
jas2 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Asemenea...
![]() This post has been edited by jas2: 15 Mar 2012, 14:03 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 22:07 |