Indicator nivel apa vas, as vrea sa imi fac un indicator de nivel antigel
![]() ![]() ![]() |
Indicator nivel apa vas, as vrea sa imi fac un indicator de nivel antigel
misu.cj |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda...un senzor cu un plutitor ceva de genul asta...(ceva de genul cum e la lichidul de frana).
Tot ce ramane este sa il fixezi pe interiorul capacului vasului de expansiune, respectiv sa scoti prin capac 2 fire pe care le izolezi bine cu silicon. Ar mai fi o solutie (nu stiu cum ai putea sa o faci totusi) un senzor de nivel lichid racire de opel http://opelonline.ro/index.php?act=showpro...oductid=1304702 Senzorul asta se se monteaza in partea inferioara a vasului de expansiune (deci trebuie sa gauresti vasul tau si sa pui senzorul asta, iar pe urma sa izolezi bine cu silcon sanitar). Aici ai direct vasul cu senzor cu tot http://www.okazii.ro/catalog/45374868/vas-...l-vectra-c.html Evident ca o sa-ti trebuiasca si indicatorul (un ceas ceva...). In lipsa acestuia poti pune un montaj care sa-ti clipeasca martorul de temperatura apa (se pune inseriat cu becul ala un circuit basculant astabil + un buzzer - asta o sa tipe cand ai pb ![]() Asa se poate pune cam pe toti martorii importanti (martorul de frana), temperatura apa etc. EVENTUAL, daca vrei sa fii smecher poti construi cu un AVR un sintetizator vocal apoi legi martorii de la bord in paralel cu sintetizatorul care o sa...VORBEASCA, o sa zica: "Water level low", sau "Brake Fluid Low" sau "Oil pressure low" ![]() Nu stiu totusi cat de fiabile ar fi solutiile astea. This post has been edited by bubu782001: 20 Feb 2012, 16:52 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
mai poti sa introduci in vas doua tije.curentul ar trebui sa treaca prin apa din vas pentru a face legatura intre fire.in cazul in care nu exista atunci sa se aprinda un led sau un semnal sonor
20 Feb 2012, 17:29: http://www.niqro.3x.ro/apa/apa.htm schema asta o sa te ajute bubu.ar trebui sa fie simplu.este si un filmuletz mai jos Pentru schema asta se pot introduce in busonul vasului de expansiune,sau oriunde altundeva in vas doua sarme conductoare de electricitate.La automatele de cafea,la vasul de expansiune, se mai foloseste metoda asta pentru a inlatura plutitorul(ala se mai blocheaza in schimb cu tije nu are cum sa greseasca). This post has been edited by misu.cj: 20 Feb 2012, 17:29 |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE schema asta o sa te ajute bubu ![]() Da cine a intrebat? Eu nu am nevoie de asa ceva. Daca doream faceam demult. PS nu stiu CATE masini au nivelul de antigel masurat... Dar au toate acel senzor de temperatura apa. QUOTE As vrea sa stiu daca ramai fara apa in vasu de expansiune se aprinde martorul de apa? sau ala se aprinde doar in cazu in care se infierbanta apa ? ...si se aprinde cand apa are temperatura prea mare iar injectie opreste AUTOMAT motorul (ca vrei ca nu vrei) si mentine pornit ventilatorul pe turatie maxima chiar daca motorul a fost oprit (functie antipercolatie).This post has been edited by bubu782001: 20 Feb 2012, 19:37 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
da,nu am vrut sa zic ca ai nevoie.vroiam sa dai o geana da in fine...
Ms de raspuns!:) 20 Feb 2012, 19:44: ps:ventilatorul de pe radiator se porneste?si motorul cum il raceste?ca banuiesc ca nu mai circula apa daca a oprit motorul This post has been edited by misu.cj: 20 Feb 2012, 19:44 |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu mai circula apa, pentru ca pompa este oprita insa daca ajunge ECU sa-ti opreasca motorul inseamna ca deja ai trama de gradul 2 - martorul o sa stea intr-una aprins - adica este GRAV. Dar cand clipeste (trama de gradul 1) poti trage pe dreapta, sa se raceasca motorul (ventilatorul este cuplat la maxim). La cum merg motoarele in ziua de azi si daca ai monitorizarea grafica a nivelului de lichid, TOT se incinge si risti indiferent de situatie.
PS NU este recomandat sa opresti motorul daca iti fierbe apa. This post has been edited by bubu782001: 20 Feb 2012, 23:29 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
Am inteles.Oricum,daca ecu ajunge sa iti opreasca motorul faptul ca porneste ventilatorul la maxim nu mai are prea mare efect.
Eu pentru asta am vrut un avertizor pentru scaderea lichidul in vas sub minim,sa mai reduc din cauzele supraincalzirii motorului.Normal ca sunt si altele... Ecu opreste motoare si porneste ventilatoare dar daca poti sa nu ajungi pana acolo,ci doar sa completezi putin antigel ,mi se pare totusi util. Numai bine,bubu! 20 Feb 2012, 23:38: ps:si in cazu in care ramai fara apa degeaba merge ventilatorul,nu? This post has been edited by misu.cj: 20 Feb 2012, 23:38 |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mai...nu ma lua cu din astea ca nu eu am inventat motoarele. Intreaba pe cei de la Renault, de ce nu au pus pompa electrica de apa. BMW-urile au si o pompa de apa electrica insa Renault nu este BMW si nu o sa fie vreodata.
http://www.dezmembrarimasini.ro/vand-pompa...ro--548681.html Teoretic poti si tu sa-ti pui o pompa de apa electrica, conectata electric in paralel cu ventilatorul de la motor. Pompa sa fie trecuta printr-un releu legat la contact, astfel incat decupleaza pompa cand motorul este pornit. Asadar cand o sa fie oprit motorul si ECU comanda pornirea ventilatorului, o sa porneasca si pompa - dar atentie la baterie sa nu plangi ca nu mai pleaca masina. Ventilatorul este autorizat sa mearga maxim 10 minute. PS ventilatorul porneste CU MULT inainte ca motorul sa fie oprit. Daca a ajuns sa-ti opreasca motorul din cauza asta atunci este deja GRAV si oricum in acel moment sansele sa ai deja garnitura varza respectiv chiuloasa ovalizata sunt maxime. Ventilatorul porneste la maxim si daca ai nivel full de lichid. Este strategia de protectia a ECU-ului si o face indiferent daca motorul e pornit sau oprit. Conteaza daca ventilatorul raceste chiar si daca e oprit motorul. Este vorba de cateva grade - 10 - 15, care FAC diferenta intre un motor care fierbe si unul care nu fierbe. Si o sa vezi de ce. Acuma putina FIZICA. La corpurile metalice solide transferul de caldura se realizeaza si prin transportul energiei de catre electronii liberi. Intensitatea conductivitatii este mxima la metale, deoarece sunt posibile ambele mecanisme, prin ciocniri elastice intre ionii retelei cristaline si prin electroni liberi. La lichide si la gaze conductivitatea termica este rezultatul ciocnirilor elastice intre molecule. Aceasta este mai intensa la lichide decat la gaze deoarece distanta dintre molecule este mai mica la lichide decat la gaze. Deoarece acest mecanism se realizeaza la nivel molecular conductivitatea termica este cunoscuta si sub numele de transfer de caldura prin mecanism molecular. Acuma convectia este mecanismul de transfer in interiorul aceleiasi faze sau intre faza diferite, care se realizeaza ca efect al deplasarii si amestecarii macroscopice a fluidului. Cu alte cuvinte un fluid in miscare transporta cu sine o cantitate de caldura. In functie de cauza care determina deplasarea fluidului, convectia poate fi libera (naturala) sau fortata. In convectia libera caldura este transferata cu fluidul care se deplaseaza ca rezultat al unei diferente de densitate in masa fluidului, care apare ca o consecinta a unei diferente de temperatura. In convectia fortata deplasarea si amestecarea fluidului este rezultatul unei forte exterioare transmisa fluidului printr-un mijloc mecanic cum ar fi o pompa, un ventilator, un agitator, etc. Convectia fortata asigura viteze mai mari de deplasare a fluidului si este mult mai eficienta decat convectia libera. (cazul de fata) Asa ca, NU este neaparat nevoie sa fie pusa vartelnita in miscare...racirea TOT SE FACE, insa mult mai LENT - CHIAR daca este motorul OPRIT - prin mecanismul de convectie libera. In cazul in care ramai fara apa nu inteleg de ce mai pui intrebari. Ventilatorul o sa fie activat la maxim dar degeaba, este motor cu racire pe apa nu pe aer ![]() This post has been edited by bubu782001: 21 Feb 2012, 00:32 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
Daca te-ai enervat ,nu asta era scopul meu.Eu doar am intrebat,fara niciun fel de ironie
![]() Sunt constient de cunostintele tale,nu te-am contrazis doar imi exprimam si eu punctul de vedere Eu din toate astea am dedus ca daca ramai neprevazut fara apa(ai plecat de acasa si ai verificat nivelu si pe drum pusca un furtun)motorul se supraincalzeste,cu toate eforturile ventilatorului,ca neavand apa nu mai are ce sa raceasca(stiam si dinainte asta).Nu stiam insa daca are vreun sensor care sa indice daca exista apa sau nu in sistemul de racire,inainte de a se incalzi si a se aprinde becu.M-am lamurit. O sa imi pun un senzor de avertizare totusi,mi se pare extrem de util. Numai bine! ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
gedan |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
pana acum nu am vazut indicatoare de nivel pentru lichidul de racire. antigelul se dilata destul de mult, de la rece pana la 100 grade poate fi jumatate de vas de expansiune.
sunt masini care nu au vas de expansiune presurizat, sau unele la care vasul are o forma ciudata si nu permite o masuratoare exacta. deoarece antigelul nu este un consumabil, ca lichidul de parbriz, se presupune ca nu pierzi toata ziua lichid de racire. in cazul nostru, respectiv twingo, diferenta intre min si max pe vas se pune destul de greu in evidenta, pentru ca vasul este pus pe amortizor si orice inclinare a masinii poate genera o eroare. |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
sal
da gedan,asa e,nu pierzi zilnic.doar in cazul unui eveniment nefericit ca ti se sparge un furtun sau radiator.si nu un indicator de nivel cu mai multe nivele si doar un avertizor cand ajunge spre fundul vasului.atat.aia e greu sa o influenteze dilatarea.chiar si nedilatat tot trebuie sa fie nivelul pana la minim.Ca o sa creasca cand creste si temperatura asta e problema lui ![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Daca te-ai enervat ,nu asta era scopul meu.Eu doar am intrebat,fara niciun fel de ironie Neaaa nici pomeneala. Din contra misu.cj, chiar mi-a facut chiar placere sa imi readuc aminte cele invatate odinioara. Din partea mea crede-ma nici cea mai mica ironie nu am avut in explicatie... Ideea este buna si in acelasi timp interesanta, dar trebuie gasita o solutie fiabila si practica. Eu as pune cu plutitor, nu stiu de ce insa mi se pare mai fiabila - un plutitor de carburant de la motoreta nu ar fi ok ? (presupun ca e mai mai mic acolo). Sau ceva facut ditr-un dop de pluta (acuma sunt oricum dintr-un plastic care imita pluta ca aspect). This post has been edited by bubu782001: 21 Feb 2012, 09:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
gedan |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
prima consecinta la pierderea antigelului este supraincalzirea motorului.
eu vad mai folositor un indicator de temperatura al motorului.... |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Adica un ceas. Eventual inca un ceas de presiune ulei. In orice caz datele astea sunt aproximative - nici nu este nevoie sa iti arate la modul cel mai exact.
This post has been edited by bubu782001: 21 Feb 2012, 10:40 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
da ,ar fi foarte bun indicatorul de temperatura.
Revenind la faza cu plutitorul,desigur ca e buna ca doar e folosita in atatea cazuri.Doar ca mi se pare mai complicat de montat,mai trebuie si un microcontactor care sa fie actionat de plutitor...;cu 2 sarme de cupru sa zicem infipte in vas,care sa ajunga pana spre fundul vasului,izolate gaurile cu silicon,pusi 2 papuci pe sarme si legate firele si mai departe e descris in link.atunci cand este apa in borcan ar trebui sa faca legatura intre sarme.Indicatorul ar putea fi un simplu led care sa palpaie,eventual un semnal sonor gen:"bai tu nu vezi ca n-ai apa?" ![]() 21 Feb 2012, 11:48: ps:plutitorul pus pe buson nici nu cred ca ar avea loc.Vasul,chiar sub capac,are niste "forme de relief",niste plastice care ajung pana aproape de buson din cate stiu. This post has been edited by misu.cj: 21 Feb 2012, 11:48 |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Chiar,
![]() Stiu ca l-am curatat odata cu pietricele - elemente "abrazive", mult detergent, am pus si benzina si toate nebuniile...am muncit 1/2 de zi ca sa arate in 2 luni...la fel cum era inainte ![]() This post has been edited by bubu782001: 21 Feb 2012, 17:11 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
da,la fel e si la mine.sa fie sanatos:D
|
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
B500MIC |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 8 January 11 ![]() |
Salutare.
Am si eu un twingo din '94 , si am o problema care are legatura oarecum cu topicul , se creeaza presiune in vasul de racire , si in cele din urma se goleste de lichid aproape tot vasul. Care credeti ca ar fi problema? |
--------------------
Renault
Twingo
1994
- B500MIC
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
Pe unde se pierde apa?Pe la busonul vasului de la presiune?ar putea fi o problema mai delicata,garnitura de chiuloasa.
|
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
misu.cj |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 30 January 12 ![]() |
Exista la twingo termocupla?Ventilatorul porneste cand temperatura apei citita de termostatul de pe chiulasa trece de o anumita temperatura sau are termistor si pe radiator?
8 Mar 2012, 17:11: Baunuiesc ca daca deschide la 90 e normal sa fie foarte fierbinte furtunu ce intra in radiator ... Spun asta pentru ca nu porneste ventilatorul si mi se pare cam fierbinte radiatorul This post has been edited by misu.cj: 8 Mar 2012, 17:11 |
--------------------
Renault
Twingo
1998,d7f
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 19:30 |