Noul diesel de la bmw, tri-turbo
![]() ![]() ![]() |
Noul diesel de la bmw, tri-turbo
MuciX |
![]()
Post
#31
|
||
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|||
4x4 |
![]()
Post
#32
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Cumva Mustangurile alea erau diesel?
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
MuciX |
![]()
Post
#33
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Esentialul te ocoleste cumva.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
pai si la touring car masinile diesel au dat fum la tot, pana a schimbat fia regulile si uzina vag sa retras.....
16 ca sa intelegi. un bmw diesel iti da fum (si nu ma refer la ce iese pe teava de esap.ament) la sh tau. (vorbim de putere egala) |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#35
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
![]() Oricum, cea mai buna putere specifica tot benzinarele o au. 125 CP/L la M diesel cu 3 turbine smechere 203 CP/L la Mitsubishi Lancer Evolution FQ-400 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 3 Mar 2012, 18:28) Acuma cine e de bula? Ti se pare ca au castigat pentru ca au consumuri net inferioare celor pe benzina deci pierd mult mai putin timp pe la boxe sau din alte motive? N-oi fi eu fanul lui 16, da' aici cam are dreptate. Tractoarele au fost facute sa are campul, nu sa bata recorduri pe circuit. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
l@u |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
@ saispe
ce ma ? raspuns la ce ? ![]() This post has been edited by l@u: 3 Mar 2012, 21:18 |
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
bre bmw, audi si pejou au dominat si calificarile, alea unde conteaza timpul pe un tur, nu au castigat plecand din spate si facand mai putine opriri.
daca la anduranta conta economia de combustibil, la wtcc nu are nici o influenta notabila. masinile au aceeasi greutate si nu exista realimentare cand a dominat seat tdi. bafta. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Filip |
![]()
Post
#39
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#40
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.059 Joined: 11 February 04 ![]() |
Cred ca aveau cuplu mai mare ca Buceagu, ca Buceagul avea vreo 5 litrii, iar asta 427 cubic inches adica vreo vreo 7 litrii. Primul are vreo 140CP cu 320Nm, al doilea are putere 550 bhp / 410 KW @ 6700 rpm si Cuplu 640 Nm / 472 ft lbs @ 3700 rpm. Buceagul e pistol cu apa pe langa asta.
This post has been edited by dizzy: 4 Mar 2012, 15:31 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Filip |
![]()
Post
#41
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Asi |
![]()
Post
#42
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MuciX @ 3 Mar 2012, 19:10) Si 1W=1Nm*1rad/s adica Putere=Moment * viteza unghiulara. Avand moment maxim mai mare la aceeiasi putere => turatia este scazuta (viteza unghiulara scazuta) ceea ce nu este o noutate faptul ca dieselul merge la turatii mai mici (din motive obiective) Demultiplicarea turatiei pentru cresterea momentului se face in cutia de viteze si tramsmisia principala (si hidrotransformator daca are) si nu e nici o problema sa pui un motor turbina cu 50000rot/min pe post de motor (care binenteles ca are moment motor aparent imfim dar cu multi cai putere). In alta ordine de idei: conteaza puterea! ca momentul se face cat vrea muschiul meu si a cutiei de viteze. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
Filip |
![]()
Post
#43
|
![]() Forumist Group: Members Posts: 3.010 Joined: 23 July 09 ![]() |
Pe vremea aia nu aveau cutii de viteze secventiale cu 7-8 trepte, asa ca poate mai conta si cuplul. Oricum nu-l vad eu pe nenea` Shelby sa vorbeasca aiurea, adica nu cred ca a fost un diletant.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 1 1.6 16v, Nubira 1.6 16v, Astra G 1.4 16v
1998 ,1999, 2006 Fara Dacie viata e pustiu.
|
|
Asi |
![]()
Post
#44
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Filip @ 4 Mar 2012, 23:50) Pe vremea aia nu aveau cutii de viteze secventiale cu 7-8 trepte, asa ca poate mai conta si cuplul. Oricum nu-l vad eu pe nenea` Shelby sa vorbeasca aiurea, adica nu cred ca a fost un diletant. ![]() Ideea era ca datele privind momentul sunt incomplete! Adica momentul este ceva, dar nu are treaba cu turatia. Asa si eu la un troliu cu lant cu demultiplicrare mare pot sa aplic 2000Nm la o viteza de 0.5rot/min adica vreo 2000*0.5*pi/30 (sa trec in radiani pe secunda) = ~104W Acceptabil pentru forta din maini. Puterea in schimb vorbeste de tot ingredientul: moment si turatie, sau moment si cat de repede aplica acel moment. Momentul motor este mic cu orice il masurati, 100Nm = o forta de 100N (echivalent o masa de 10kg) aplicata in capatul unui levier de 1m. Adica teoretic si practic, cu un levier de 1m opresti fara mare efort motorul de dacie la mometul maxim pe care il da, sau cu putin efort (te asezi pe respectivul levier) opresti inclusiv motorul discutat cu 710Nm. Momentul si turatia se modifica in schimbatorul de viteze si transmisia principala, adica de exemplu pentru treapta 1: Mm*is1*ks1*i0*k0=710*4*0.92*4*0.95=9928Nm la roata. si cu raza rotii in ecuatie se poate afla si forta de tractiune la roata. Turatia la roata se afla si ea impartind turatia motorului la is1 si apoi la i0 (unde is1, i0= raport de transmisie pt prima treapta si pentru transmisia principala, si ks1, k0, randamentelept prima treapta respectiv ransmisia principala) Forta de tractiune la roata * timpul = putere = moment * turatie. Putere se poate scoate fie din turatie (vezi motociclete, formula1, avioane), fie din moment motor (ca urmare fie a unui ciclu diesel, cilindree mare, etc.. vezi vapor/tractor/camion) - autoturismul are cate putin din amandoua. Pentru a tine masa automobilui cat mai mica e mai bine folosirea unui motor de turatie foarte ridicata si cilindree mica, supraalimentat, moment mic (prin consecinta) si asta e strategia si la Formula1 (ca n-au voie cu cilindree mai mare, si nici surpraalimentare n-au voie). In felul asta rezulta un motor cu putere foarte mare si masa mica, spre deosebire motorul echivalent ca putere de la un camion care e la polul opus. Concluzie: in definitoriu, conteaza PUTEREA! niciodata nu o sa castige ceva cu putere net inferioara (adica cu 100-200kw mai putin, considerand aceeiasi masa) E mult de discutat si ma opresc aici, dar cum spuneam conteaza puterea, indiferent de unde vine ea, momentul si turatia se face cat vrem noi dar produsul lor nu se schimba (decat prin pierderi si frecari, ceva 0.95). Si nu e nevoie de 10 trepte, suficient si alea 5-6, dar cu alte valori corespunzatoare pentru fiecare motor (functie de momentul pe care il da si turatia maxima) - chestiune care se face din etapa de proiectare de cand lumea, niciodata un diesel nu are acelasi schimbator de viteze cu omologul benzinarului, chiar si la Logan si dacie papuc diesel. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Corect ce zice Asi, as mai completa ca importanta nu e doar valoarea maxima a cuplului, ci si cum variaza el cu turatia, mai pe romaneste zis forma graficului de cuplu.
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
l@u |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
daca voi credeti ca noul motor are nevoie de graficul ala .................no comment!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
Asi |
![]()
Post
#47
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Adica? graficul ideal de putere este constant fix pe puterea maxima pe toata plaja de turatie de la 0 la X mii. Iar mometul in consecinta are graficul unei hiperbole cu asimtota la + infinit in drepul 0 rot/min.
Asa ceva nu exista! Ce se aproprie cat de cat e un motor electric. Motorul termic are graficul oricum dar departe de tot de ceva ideal. Prin urmare tot dupa graficele alea se discuta si pentru motorul asta. Nimic nou sub soare, un motor termic mai gadilat un pic cu diferente mici fata de restul lumii (diferente mici care conteaza si care ies in fata competitiei, desigur), dar privit din avion nu e nici pe departe un motor ideal. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 05:44 |