Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

63 Pages « < 5 6 7 8 9 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Viitorul mașinilor electrice?, Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!

argon
post 25 Jan 2013, 15:50
Post #181


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(VladSoare @ 25 Jan 2013, 16:13)
Asta dacă rămîi la ideea de mașină electrică = mașină de mers doar la serviciu.
Dacă însă vrem ca mașinile electrice să devină viabile și pentru distanțe mari, ne trebuie puncte de încărcare mai multe. Electricele nu se vor răspîndi cu adevărat atîta timp cît au nevoie și de o surioară pe benzină în aceeași curte. A
*



Si te intreb eu, nu mai bine rezolvi treaba asta fara sa tii doua masini pentru o persoana? Adica cu un hibrid, sunt destule si noi si SH.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 25 Jan 2013, 16:45
Post #182


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




Cum am mai spus, fenomenul masinii de oras, pe langa masina de familie e foarte larg raspandit in Europa dezvoltata (nici la noi nu mai e raritate).

Prima piata pentru masinile electrice ar trebui sa fie acea a doua masina, pt. mai multe motive:
- nu necesita autonomie foarte mare
- nu necesita posibilitatea reincarcarii foarte rapide
- nu necesita infrastructura de reincarcare foarte extinsa in zona rurala

Dar nu trivializati: piata asta e de milioane de masini anual doar in Europa, au producatorii cui vinde, doar sa faca pretul acceptabil.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 27 Jan 2013, 21:16
Post #183


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(Synyster @ 25 Jan 2013, 15:36)
Serios vorbind, masina electrica, in forma actuala, nu are nicio sansa de a inlocui complet masina "clasica". Nu cred ca e acceptabil ca dupa 2-300 de km (si inca nu au ajuns la autonomia asta la modul real) sa astepti sa se reincarce 2-3 ore.
*


Nu neapărat. Ultimele modele se încarcă 80% în jumătate de oră. Dacă autonomia ar fi, să zicem, de trei sute de kilometri, atunci cu 80% ai merge cam două sute patruzeci. La un drum București-Cluj aș putea să fac o pauză de juma' de oră la o benzinărie, unde să beau o cafea și să mănînc o gogoașă în timp ce mașina se încarcă. Nu m-ar deranja. Că fac cinci ore pe drum, sau cinci ore și jumătate, tot aia e.
Autonomia nu a ajuns încă la trei sute de kilometri reali, dar va ajunge acolo la un moment dat. Iar atunci cînd va ajunge, probabil că și sistemul de încărcare va fi mai evoluat decît acum, scurtînd și mai mult pauza.

This post has been edited by VladSoare: 27 Jan 2013, 21:17


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 27 Jan 2013, 22:15
Post #184


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.827
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Si durata de viata a bateriilor? Pana una-alta, e un subiect oarecum ignorat. Cate cicluri vor rezista, mai ales daca se folosesc incarcatoare rapide? Sa schimbi baterii in valoare de cateva mii de euro in 4-5 ani, nu prea merge, nici dpdv economic, nici ecologic. Pentru a produce baterii, poluezi foarte multt, apoi se mai pune si problema felului in care se arunca/recicleaza...nu stiu, chiar nu cred in masina electrica, nu cred ca asta e solutia. Vom trai si vom vedea, dar ma indoiesc ca in urmatorii 20-30 de ani vom avea altceva decat "explozii" sub capota, fie ca automobile clasice, fie hibride...

Imi place foarte mult ideea celor de la Honda, cu modelul Clarity, mi se pare o solutie ideala pentru ca nu schimba notiunea de masina. In timp, probabil ca se vor rezolva problemele tehnice ale conceptului, pana la urma si primele masini din istorie costau enorm si erau mai complicate decat un cal smile.gif


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 27 Jan 2013, 22:30
Post #185


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.017
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Energia electrica va fi viabila in industria auto doar in momentul in care vor exista surse de stocare eficiente, la preturi rezonabile. Solutiile existente pana in acest moment plaseaza autoturismele electrice la statutul de proiect frumos, pseudoecologic (sa nu uitam ca industria acumulatorilor e foarte poluanta), dar inca scump. Iar autonomia acestora, raportata la timpii necesari reincarcarii, le confera statut de masini urbane, limitate la distante relativ mici.


--------------------
⚓ Am decât o... barcă... + H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 28 Jan 2013, 10:44
Post #186


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Dacă sunt curioși să vizioneze acel unic punct de încărcare din România:
QUOTE
Prima statie de incarcare pentru automobile electrice din Romania, amplasata in spatele Pietei Unirii, din Bucuresti, langa sediul Transelectrica, a fost data in folosinta.

Orice proprietar al unei masini electrice si posesor al unui card personalizat de incarcare poate, de astazi, sa-si faca plinul la statia electrica platind 3 lei pe timp de noapte si 5 lei in timpul zilei.

Statia poate incarca 4 masini electrice in acelasi timp, iar cardul nu ramane singura posibilitate de plata existand si posibilitatea unui abonament, a unei cartele pre-pay sau a unei facturi ce poate fi achitata lunar, iar energia consumata pentru incarcare este contorizata cu ajutorul unor contoare inteligente.

In cadrul evenimentului, cheia unei masini electrice, Mitsubishi i-MiEV, a fost inmanata primului proprietar care este Comitetul National Roman CIGRE.

"Initiativa primei statii electrice din Romania a venit la timpul potrivit. Ne gandim si la alte facilitati care sa permita accesul cetatenilor la masinile electrice Poti lamuri lumea sa polueze mai putin sau sa mearga cu bicicleta numai cu decizii economice si politice", a afirmat ministrul Laszlo Borbely, cu ocazia lansarii primei statii de alimentare a automobilelor electrice din Romania.

Initiativa apartine Asociatiei Comitetul National Roman CIGRE, in parteneriat cu constructorul de masini Mitsubishi Motors Romania, iar costurile statiei s-au ridicat la 36.000 de euro.

Incarcarea unei masini electrice poate fi facuta la orice priza insa costurile unui incarcator variaza intre 300 euro si 7.000 de euro, in functie de durata necesara incarcarii bateriilor automobilului.

Laszlo Borbely a mai spus ca vrea sa extinda astfel de initiative si ca este  discutii cu autoritati locale si companii in vederea identificarii de amplasamente de astfel de statii de alimentare a masinilor electrice

Primul autovehicul alimentat cu electricitate la statia instalata in Bucuresti a fost un model Mitsubishi i-MiEV si a fost testat de ministrul Mediului si Padurilor.

La lansare au mai participat secretarul de stat in Ministerul Economiei, Claudiu Stafie si primarul Sectorului 2, Neculai Ontanu.

Sursa



14.700 Mitsubishi i-MiEV Recalled
QUOTE
While Mitsubishi may not have sold that many i-MiEVs around the world (selling only 588 in the US, last year, for instance), around 27,000 examples have been sold since the model debuted, back in 2009. However, not all were sold as Mitsubishis, and some bore the name Peugeot iON, while others were sold as the Citroen C-Zero. There was even a Mitsuoka-branded model, which we recently found out about.

Now, the manufacturers are recalling a total of 14,700 examples, due to a braking problem, which has something to do with a faulty electric brake pump. The recall was not prompted by the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), and it was the automakers themselves that made the decision to recall.

What`s worrying is the fact that the number of recalled vehicles represents around 45% of all the vehicles ever made, so that`s a bit of a dent for Mitsubishi’s good reliability record. All the affected vehicles, 9,000 of which are in Europe, will be brought into the dealerships, and the 30-minute repair job will be done free of charge.


This post has been edited by Squirrel: 28 Jan 2013, 11:50


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 29 Jan 2013, 15:47
Post #187


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!






--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 6 Feb 2013, 15:44
Post #188


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Electrice versus hibride…


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 15 Feb 2013, 09:50
Post #189


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Interesantă monitorizarea de la Tesla…Tesla Proves New York Times Model S Road Test was a Fake


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 21 Feb 2013, 14:38
Post #190


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Suzuki - Fuel Cell.
QUOTE
After developing several fuel cell concepts, Suzuki announces the completion of a ready-to-scale fuel cell production line in Japan.

As part of a joint-venture with Intellligent Energy, Suzuki plans to build air cooled fuel cell engines in Yokohama. The good news is that the new engine is developed for automobile use and it promises to be affordable.

"We are delighted to achieve such a significant milestone just one year after the establishment of the JV. It brings us closer to delivering on our commitment to achieve efficient and cost-effective production of fuel cell systems for integration into clean energy vehicles," said Suzuki in a press release.

The production will take place on semi-automated technology line developed and already tested by Intelligent Energy.

"This represents the next stage in high volume production of fuel cell systems with associated reduction of manufacturing and assembly costs as well as improved cycle times and enhanced product quality," the company added.

The Suzuki/Intelligent Energy joint-venture was created in February 2012, the air cooled fuel cell energy being its first production model.


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 23 Feb 2013, 17:23
Post #191


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




http://www.topgear.ro/masini/prima-retea-d...trice-6180.html

Incet-incet, viitorul incepe sa sune bine.

This post has been edited by centurion: 23 Feb 2013, 17:24


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 5 Mar 2013, 11:08
Post #192


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




ZOE Crash-Test


Proces de fabricație în Flins


This post has been edited by Squirrel: 5 Mar 2013, 12:11


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 25 Mar 2013, 12:00
Post #193


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!






--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 25 Mar 2013, 14:54
Post #194


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Mă gîndeam că or fi avut probleme cu ele, chestii serioase, dar de fapt uite care-i baiul:

"but became less enthusiastic about electric vehicles when faced with issues like higher electric bills and lack of charging stations"

Riiiight! Deci și-au luat mașini electrice în ideea că vor merge pe gratis, iar acuma sînt foarte supărați că le-a crescut factura la curent. Păi cînd o băgau în priză ce-și închipuiau că se întîmplă? radmasa.gif
Partea cea mai îngrijorătoare este că toți ăștia au drept de vot. sad.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 28 Mar 2013, 13:09
Post #195


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!






--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 23 Apr 2013, 19:51
Post #196


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale






--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
litza
post 23 Apr 2013, 22:09
Post #197


Membru autentic


Group: Members
Posts: 813
Joined: 27 August 03
From: Bavaria, DE




In conditiile in care fiecare are o priza acasa, de ce s-ar duce cineva intreg la cap sa alimenteze in partea cealalta a orasului si sa lase masina acolo cateva ore sa se incarce ? Daca nu subventioneaza careva curentul, nu va alimenta nimeni la ele, decat primarul odata de fata cu presa. Scopul principal e ca firma potrivita sa prinda contractul, daca se poate pe bani UE.

Vazusem si pe aici prin Germania intr-un sat vecin asa o statie cu 2 locuri anul trecut. Acu e desfintata ... cred ca asta spune tot despre viitorul statilor de incarcare. Daca puneau parcometre incasau mai multi bani decat cu 2 locuri ocupate pentru cele 5 masini electrice de pe o raza de 30 km.

Cat timp nu apare tehnologia sa incarci in 10 min bateria, masina electrica e buna doar pentru drumuri scurte. Si iti trebuie si loc de parcare cu priza acasa si eventual la servici.

This post has been edited by litza: 23 Apr 2013, 22:10


--------------------
Dacia Solenza 2003-2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 23 Apr 2013, 23:12
Post #198


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




QUOTE(litza @ 23 Apr 2013, 23:09)
In conditiile in care fiecare are o priza acasa, de ce s-ar duce cineva intreg la cap sa alimenteze in partea cealalta a orasului si sa lase masina acolo cateva ore sa se incarce ?
*


1. E ultracentral, nu "in partea cealalta a orasului"
2. Te duci cu nevasta la șoping, timp suficient să se încarce agregatul icon_mrgreen.gif

Acum serios vorbind, stații de-astea de alimentare vor trebui să existe și prin oraș, nu numai acasă.

This post has been edited by Markos: 23 Apr 2013, 23:13


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Apr 2013, 10:02
Post #199


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(litza @ 23 Apr 2013, 23:09)
In conditiile in care fiecare are o priza acasa, de ce s-ar duce cineva intreg la cap sa alimenteze in partea cealalta a orasului si sa lase masina acolo cateva ore sa se incarce ?
*



Pentru ca stau in blocuri coministe la etajul 8, masina nu e sub geam, si ar trebui un prelungitor de 180 de metri peste care vor trece camioanele de gunoi si tot traficul de pe stradute, asta in cazul in care nu-l salta primul tigan in caruta. ..pentru ca la x metri de cablu nu mai ajung voltii si amperii care ar trebui..etc..mai vrei motive?

In plus, monofazicul e limitat...la statiile de alimentare, trecerea se face direct din trifazic, pentru rapiditate.

This post has been edited by argon: 24 Apr 2013, 10:07


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 Apr 2013, 10:22
Post #200


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(Markos @ 23 Apr 2013, 19:51)

Mda, tipic oprescian. Nu-i în stare să facă niște piste de biciclete utilizabile, sau parcări, sau un transport în comun mai de doamne-ajută, dar în schimb face stații de încărcare pentru mașinile electrice, care în București există numai ca mașini de test-drive la unul sau doi dealeri. radmasa.gif
Nici nu prea înțeleg cum și-a făcut socotelile: posesorii de mașini electrice îi aduc probabil două-trei voturi, pe cînd bicicliștii i-ar aduce zeci de mii de voturi. Sau nu-i pasă de voturi, ci are un interes financiar personal în afacerea cu stații de încărcare? huh.gif

QUOTE(argon @ 24 Apr 2013, 10:02)
Pentru ca stau in blocuri coministe la etajul 8, masina nu e sub geam, si ar trebui un prelungitor de 180 de metri peste care vor trece camioanele de gunoi si tot traficul de pe stradute, asta in cazul in care nu-l salta primul tigan in caruta. ..pentru ca la x metri  de cablu nu mai ajung voltii si amperii care ar trebui..etc..mai vrei motive?
*


Păi și crezi că cine stă într-un bloc comunist la etajul opt se va grăbi să-și cumpere o mașină electrică, în ideea că o va putea încărca în oraș? biggrin.gif
Să n-ai priză acasă și să-ți iei o mașină pur electrică... păi trebuie să fii ori un ecologist ultra-fundamentalist (deși în cazul ăla ai merge probabil pe jos, pentru că și electricele poluează), ori dus cu capul. Cum să-ți iei electrică dacă n-o poți încărca acasă? unsure.gif

This post has been edited by VladSoare: 24 Apr 2013, 10:32


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Apr 2013, 10:32
Post #201


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




La cate masini de +60.000 de euro am vazut printre blocurile comuniste confort 3 de 45 mp, totul e posibil la noi.

This post has been edited by argon: 24 Apr 2013, 10:33


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 Apr 2013, 10:35
Post #202


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Păi da, dar alea sînt utilizabile chiar și la bloc, se pot folosi normal indiferent unde stai.
Or o electrică pe care n-o poți încărca acasă ar fi inutilizabilă.

This post has been edited by VladSoare: 24 Apr 2013, 10:35


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Markos
post 24 Apr 2013, 10:39
Post #203


fost programator


Group: Members
Posts: 8.016
Joined: 27 October 05
From: Scursurești Vale




Poti aranja cu vecinii de la parter.


--------------------
Reno Megan Privilej
"Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 24 Apr 2013, 10:47
Post #204


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.827
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Masinile alea scumpe la bloc...sunt cumparate pentru a impresiona vecinii/prietenii/pitzi de la terasa etc. Masinile electrice nu impresioneaza pe nimeni, deci nu e pericol sa atarne vreun prelungitor de la etajul 8 prin Rahova biggrin.gif

O masina electrica inca nu e practica...chiar daca ai garaj si o incarci, tot platesti o caruta de bani pentru o masina cu autonomie limitata, nepractica, si care nu e mai putin daunatoare pentru mediu decat o masina obisnuita. Daca tot vrei sa o arzi eco, mai practic e un Ampera...il bagi la priza acasa, prin oras te fatai electric si poti sa il folosesti si la drum lung. Sa ai o singura masina e mai eco decat una electrica pentru oras si una clasica pentru drumuri lungi (productia, transportul si apoi reciclarea unei masini inseamna mai multa poluare decat face ea in durata de exploatare). Nu esti chiar eco-friendly, dar dai senzatia ca incerci smile.gif

This post has been edited by Synyster: 24 Apr 2013, 10:47


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 24 Apr 2013, 12:18
Post #205


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




La cat costa Ampera iti iei una clasica buna, un scuter electric daca vresa te dai ecologist si iti raman si bani de platit energia electrica pe 2 ani!
Cand au prezentat-o prima data, ma rog, Voltul de fapt ma si vedeam in ea, ma gandeam ca fac un efort si mi-o iau daca-i pana in 25k!
Si cand colo 42k! blink.gif Like "WTF???"

This post has been edited by Garett: 24 Apr 2013, 12:20


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 24 Apr 2013, 13:04
Post #206


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.243
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(Synyster @ 24 Apr 2013, 11:47)
Sa ai o singura masina e mai eco decat una electrica pentru oras si una clasica pentru drumuri lungi (productia, transportul si apoi reciclarea unei masini inseamna mai multa poluare decat face ea in durata de exploatare). Nu esti chiar eco-friendly, dar dai senzatia ca incerci  smile.gif
*



Poti s-o inchiriezi pe aia clasica in cazurile in care ai nevoie de ea. Sau cand o cumperi, n-o cumperi pentru 5 ani, ci pe o perioada intr-adevar lunga de timp. Eu unul, sincer, cam asa vad o abordare normala intr-un viitor nu foarte apropiat.

In fine, daca vrei neaparat sa fii eco in domeniul asta (de fapt, cam in orice domeniu), primul si cel mai important lucru care ar trebui desfiintat ar fi consumerismul.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 24 Apr 2013, 13:16
Post #207


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(bucatzel @ 24 Apr 2013, 14:04)
In fine, daca vrei neaparat sa fii eco in domeniul asta (de fapt, cam in orice domeniu), primul si cel mai important lucru care ar trebui desfiintat ar fi consumerismul.
*


Adică tocmai doctrina fundamentală a societății capitaliste postmoderne. wacko.gif
Greu.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 24 Apr 2013, 13:19
Post #208


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.827
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




QUOTE(bucatzel @ 24 Apr 2013, 14:04)

In fine, daca vrei neaparat sa fii eco in domeniul asta (de fapt, cam in orice domeniu), primul si cel mai important lucru care ar trebui desfiintat ar fi consumerismul.
*



Corect...doar ca nu vrea nimeni asa ceva biggrin.gif


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 24 Apr 2013, 13:19
Post #209


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.243
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Stiu, e o problema in totala conformitate cu semnatura de-o am.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Apr 2013, 13:21
Post #210


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca vrei eco mergi cu bicicleta, ca producerea si exploatarea unei masini electrice polueaza direct si indirect mai mult ca o masina conventionala euro 6, in mult ani de zile.

This post has been edited by argon: 24 Apr 2013, 13:21


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
63 Pages « < 5 6 7 8 9 > » 
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2024 - 02:29
Dacia