Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

Outline · Standard · [ Linear+ ]

> HHO, Electroliza apei creaza Hidrogen & Oxigen pt motor

LiviuIonut
post 23 Feb 2012, 21:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Am deschis acest nou topic pentru ca nu am gasit la cautare pe forum cuvantul HHO.

Ce inseamna "HHO"?
H provine de Hidrogen si O de la Oxigen. Multi care stiu acum ma vorbesc de rau si cei care nu stiau spun "Si ce este cu asta?"

Vreau sa vorbesc despre instalatiile de HHO care pot fi montate pe masinile noastre cu combustie interna (benzina, diesel, gpl sau altele de gen)
VOI, aderati la ideea acestei instalatii? Ce parere aveti ? Tinand cont ca pretul va scadea odata cu cresterea vanzarilor!

Instalatiile acestea au urmatorul principiu de functionare:
- Folosesc curentul electric cu amperaj mare (la 12V) si produce electroliza apei dintr-o incinta (vas special)
- Electroliza apei produce molecule Hidrogen si Oxigen ca urmare a descompunerii moleculei de apa (H2O)
- Acest gas - HHO (unii il numesc Brown) este introdus pe calea aerului in motor. (ca un aer obisnuit)
- Motorul primeste HHO si utilizeaza mai putin combustibil pentru aceleasi performante, sau creste puterea acestuia. Temperatura camerei de ardere scade. Si multe alte avantaje.

Dupa o mica si scurta introducere (mai sunt multe detalii de discutat si adaugat, dar se vor enunta mai jos)
Doresc sa va invit la o discutie despre aceasta implementare. Puteti sa cititi doar urmatoarele 4-5 paragrafe, nu neaparat tot textul de mai jos.

Vreau sa mai precizez ca acest lucru este documentat din 1974, si mai adaug ca NU este o pacaleala.

Avantajele care sunt mentionate si de mine:
- se reduce consumul cu 30-50%, deci platesti mai putin
- noxe mult mai putine
- reduce temperatura motorului
- reduce zgomotul motorului masinii
- rezultat global: crestea durata de viata a motorului
- mai consuma apa distilata (1litru/1000km) si un praf ca rol de electrolit (usor de gasit)

Productia de HHO a instalatiei consuma intre 10-30A sau chiar 50A, asta in linii mari dar in functie de marimea instalatiei (debitul de HHO pe minut) si de nivelul apei din recipient si de concentratia de electrolit (ajuta mult pentru o electroliza mai eficienta, fara el nu prea functioneaza).

DA, este adevarat, nimic pe aceasta lume nu este gratis deci si aceasta instalatie consta.
Pretul acestei instalatii este destul de mare dar eu consider ca merita (macar incercat pe post de cobai). Un pret total cu toate imbunatatirile pentru masini EURO IV sau V ar fi cam 2000-2500 RON.

Modificarile la masina pot fi facute si de persoane particulare, adica individual cu un necesar de unelte adecvate. Pentru masinile cele mai noi se conecteaza la portul ODB un dispozitiv care produce scaderea consumului, sau alt model de dispozitiv produce cresterea puterii motorului.

TOATE modificarile facute pe masina sunt reversibile.
Eu as adauga un detaliu: punctul unde se introduce gazul in motor este dupa filtrul de aer de motor si astfel trebuie facuta o gaura sau o inventie mica, care mai tarziu daca se indeparteaza instalatia, gaura va trebui astupata.

Cine este interesat se poate informa prin utilizarea google cu cautarea pe HHO sau HHO auto sau alte variante. Incercati si pe Youtube si rezultate sunt chiar cu implementari pe masini (chiar si Logan). Exista si site-uri care vand astfel de kituri ce pot fi montate in masina. Adaug cateva site-uri dar mai sunt si multe altele, doar cautati:
http://www.hho-plus.com
http://hidrogen-auto.ro
http://www.instalatiihidrogen.ro

In cazul in care instalatia montata este de marime foarte mare si produce mult HHO, motorul poate sa functioneze doar cu acest produs si astfel acesta este conceptul MOTORULUI CU APA (acest subiect il doresc sa fie discutat in alta parte). Am mentionat doar de el.

In continuare atasez o descriere aflata pe un site. Puteti sa postati si fara sa cititi in continuare.
Pentru documentarea lucrurilor atasez si pentru cititorii aprigi atasez aici textul:
"
Kitul de Conversie se instaleaza pe motoarele MAS (cu aprindere prin scanteie) sau MAC (cu aprindere prin compresie).

Produce Hidrogen prin Electroliza
Convertoarele folosesc apa distilata

Racordurile elastice conectate in partea inferioara a Rezervorului asigura circuitul de alimentare cu apa distilata a fiecarui Convertor.
Aici are loc procesul de Electroliza a apei ( H2O) si descompunerea acesteia in elementele de baza: Hidrogen (H2) si Oxigen ( O2).
Gazele astfel obtinute find mai usoare ca apa distilata vor urca pe cel de al doilea racord elastic, fixat in partea superioara a Convertorului, catre Rezervor.

Oxigenul si Hidrogenul, barboteaza in apa distilata din Rezervor si difuzeaza la suprafata acesteia fiind apoi sunt aspirate in galeria de admisie a motorului prin racordul elastic plasat in partea superioara a Rezervorului.

Odata intrate in galeria de admisie aceste gaze se diluaza in aer apoi sunt absorbite in camerele de ardere unde se formeaza amestecul de aer - combustibil.
Introducerea Hidrogenului in camera de ardere mareste eficienta procesului de combustie in consecinta reduce consumul de combustibil si emisiile poluante crescand puterea si performantele motorului.

Explicatia stiintifica este simpla: Hidrogenul arde mult mai rapid dacat combustilii fosili!

Cu o combustie mai rapida si eficienta, Kit-ul de conversie ofera semnificative reduceri ale emisiilor poluante si o economie considerabila de combustibil!
Obtineti o crestere a performantei in timp ce eliminati mult mai putin CO2 in atmosfera!

Din punct de vedere stiintific Injectia de Hidrogen in Combustibil

( Hydrogen Fuel Injection – HFI) este bine documentata si in fapt este cunoscut de mai multa vreme ( inca din 1974 sunt documentate lucrari ale Jet Propulsion Lab al Institutului de Tehnologie din California ) ca aditivarea cu higrogen a combustibilor fosili utilizati la motoarele cu ardere interna va creste eficienta acestora.
Aceste studii au fost validate be un numar de lucrari publicate de Societatea Inginerilor Auto ( Society of Automotive Engineers – SAE) si alti cercetatori si sprijinita de dezvoltarea si producerea de sisteme HFI inca din 1979.

Procesul HFI este eficient cu oricare din combustibilii fosili ( motorina, benzina, gaze lichefiate ) sau cu produsele bio : Bio-diesel, Etanol.

Printre alte mult mai subtile efecte prezenta hidrogenului optimizeaza parametrii procesului de combustie modificand cinematica si procesele chimice care il definesc.
Efectul este o imbunatatire a eficentei adiabatice a motorului.
In termeni directi aceasta inseamna economie de combustibil, scaderea emisiilor poluante, imbunatatirea cuplului motor, cresterea puterii si reducerea costurilor de intretinere.

Obtinerea unei cantitati suficiente de Hidrogen, stocarea sa la bordul vehiculelor a fost principala problema in dezvoltarea acestei tehnologii.
Metodele cele mai uzuale sunt producerea Hidrogenului prin reformarea gazului metan si stocarea sa in recipienti sub presiune.
Vehiculele astfel adaptate pot re-incarca butelia de Hidrogen de la statii de alimentare special construite.

O alta metoda, mai simpla si mai accesibila este obtinerea Hidrogenului din...apa! Prin Electroliza apa se descompune in elementele de baza: Hidrogen si Oxigen.

Gazul astfel obtinut reprezinta un amestec stoichiometric perfect si poate fi utilizat ca aditiv al aerului aspirat de motoarele termice cu rezultate foarte bune.

Electroliza a apei se poate realiza la tensiunea si puterea furnizata de instalatia electrica a vehicului iar balanta energetica este pozitiva deoarece gazul obtinut ajuta la extragerea unei cantitati mult mai mari de energie stocata in combustibilii clasici decat cea necesara producerii.

Randamentul si fiabilitatea echipamentelor de Electroliza sunt limita acestei tehnologii!

Aceasta este explicatia economiei de combustibil obtinute prin instalarea unui Kit de Conversie

"




--------------------
Renault Laguna 2003 - BxxxHLI
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll
Replies(30 - 30)
Axe
post 10 Mar 2021, 07:37
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Din lipsa de ocupatie si proiecte, iar am tras cu ochiul la HHO, se pare ca tot nu a aparut ceva concludent. Ma tot gandesc in primul rand la energia pierduta la ralanti! Macar atunci ai putea spune ca electroliza si-ar face treaba. Acea energie ar putea fi transformata in hidrogen!?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 21:43
Dacia
Loading...