Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Curea distributie rupta motor F7P-C7-20, vreau sa-mi repar motorul.(Singur)

constructstyle
post 12 Jul 2008, 11:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 July 08




Salutari tuturor.mi s-a rupt cureaua de distributie si as vrea sa repar motorul singur.Deocamdata am scos doar cureaua.As vrea sa-mi spuneti care sunt pasii urmatori pe care trebuie sa ii fac.


--------------------
renault 19 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Jul 2008, 11:35
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Cumperi supape (foarte important sa te asiguri ca au miezul de sodiu), setul de garnituri, kit de distributie, cureaua de accesorii, simeringurile si ghidurile supapelor, ulei, filtru, lichid de racire.

Iti vor trebui si urmatoarele:
cheie dinamometrica, un set adevarat de tubulare si 1/2" si 1/4", un set adevarat de fixe/combinate.


Cu tot cu scule, toata distractia te va usura de minim 2000-2500RON.

Dar, dupa mintea mea, daca tu vii si intrebi pe forum ce sa faci cand ti s-a rupt cureaua de distributie, probabil ca cunostintele tale in domeniu sunt destul de modeste, asa ca nu te sfatuiesc sa faci aceasta lucrare in regie proprie - gaseste pe cineva experimentat.




12 Jul 2008, 12:39:
P.S. Pe viitor, respecta intervalele de revizie.

This post has been edited by R19/16v: 12 Jul 2008, 11:39


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
constructstyle
post 12 Jul 2008, 14:03
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 July 08




Intreb pentru ca nu m-am bagat niciodata la motor .in rest am schimbat singur tot ce a fost de schimbat.Scule am inclusiv cheie dinamometrica.Ideia e ca as vrea sa-l fac impreuna cu un prieten dar el nu a mai desfacut niciodata un motor de tipul acesta.
Asta cu schimbatul la timp e lege si cine nu o respecta pateste ca mine.

This post has been edited by constructstyle: 12 Jul 2008, 14:07


--------------------
renault 19 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Jul 2008, 14:11
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Pai si ce anume vrei sa stii? Cu exceptia cuplurilor de strangere nu prea te putem ajuta cu mare lucru. Spune exact ce vrei sa stii si iti va raspunde cineva.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
constructstyle
post 12 Jul 2008, 17:14
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 July 08




1.Cum se pune cureaua de distributie
2.Deocamdata am dat jos capacul de la axele cu came .acum urmeaza sa demontez in continuare.
3.Daca as pune cureaua noua ar putea sa mearga sau se poate strica motorul si mai rau?
4.Am luat cateva numere de tel de aici de pe forum si am sunat pentru piese .Preturile mi s-au parut accesibile.


--------------------
renault 19 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Jul 2008, 17:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Trebuie sa dai jos chiuloasa si sa constati paguba.
Sper ca nu ai decat cateva supape indoite.
Sa te uiti cu atentie la pistoane si la chiuloasa sa nu fie fisurate.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Jul 2008, 21:02
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Sansele sa pui cureaua si sa mearga motorul tind vertiginos spre 0...

@$$ilvviu Nu se indoaie doar cateva smile.gif Se cam indoaie toate. Eu zic ca ai un minim de 12 supape strambe, mai mult sau mai putin...
Pistoanele si chiulasa supravietuiesc din fericire.

@constructstyle iti reamintesc din nou sa fii sigur ca supapele de evacuare au miezul de sodiu, altfel se vor topi.



--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 12 Jul 2008, 23:00
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




R19/16V ..atata timp cat sunt supape pentru R19 motor 1721 sau cat are omul ..car e este legatura cu miez de sodiu , ca pe asta nu prea o inteleg..
Exista cu sau fara miez de sodiu ?la ce ajuta acest sodiu si de ce se fabrica si fara ? acelea la ce se folosesc ?

Ms frumos ..dep nu suntem toti stiutori biggrin.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
constructstyle
post 12 Jul 2008, 23:02
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 July 08




Am dat jos capacul de la axele cu came,suruburile toate dar am ajuns si la momentul in care mi-am dat seama ca nu am o scula pentru un surub din stanga motorului adica o cheie t cred ca-i spune (cu multi dinti ,dinti de soarece ii spun eu)asa ca trebuie sa sistez lucrarile pana marti cand merg la Bucuresti sa-mi cumpar una.ideal era sa stiu si de ce piese am nevoie sa le cumpar.Asa ca trebuie sa mai astept.Ideia este ca nu ma grabesc sa fac masina chiar daca nu am alta cu care sa merg.Vreau sa iasa treaba buna.
Maine fac poze si le postez pe forum poate mai e vreunul ca mine care vrea sa stie ce e intr-un motor cu cureaua de distributie rupta.
Inca o intrebare: cum stiu daca supapele sunt cu sodiu sau nu?


This post has been edited by constructstyle: 12 Jul 2008, 23:08


--------------------
renault 19 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 Jul 2008, 23:09
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




F7P 720 e 16V de pe Clio 1. 1764cmc 99kW.

Supapele originale au miezul de sodiu - ajuta la racire. Cand eu am schimbat supapele, prima oara am capatat supape fara miez de sodiu (dintr-un motiv sau altul, vanzatorul mi-a oferit cele mai ieftine supape pe care le gasise).
Dupa ce am mai citit putin, i-am dat supapele inapoi, am mai dat vreo 200 de lei parca si mi-a adus supape cu miez de sodiu.

13 Jul 2008, 00:32:
Partea de sus - aspiratie
Partea de jos - evacuare

Observa ca supapele de evacuare au o mica degajare in centru. Acolo este sodiul.

This post has been edited by R19/16v: 12 Jul 2008, 23:32

Attached thumbnail(s)
Afbeelding_1415.jpg ( Size: 87.05k ) Number of downloads: 972


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 20 Jul 2011, 23:33
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




QUOTE(R19/16v @ 12 Jul 2008, 11:35)
Cumperi supape (foarte important sa te asiguri ca au miezul de sodiu), setul de garnituri, kit de distributie, cureaua de accesorii, simeringurile si ghidurile supapelor, ulei, filtru, lichid de racire.

Iti vor trebui si urmatoarele:
cheie dinamometrica, un set adevarat de tubulare si 1/2" si 1/4", un set adevarat de fixe/combinate.
Cu tot cu scule, toata distractia te va usura de minim 2000-2500RON.

Dar, dupa mintea mea, daca tu vii si intrebi pe forum ce sa faci cand ti s-a rupt cureaua de distributie, probabil ca cunostintele tale in domeniu sunt destul de modeste, asa ca nu te sfatuiesc sa faci aceasta lucrare in regie proprie - gaseste pe cineva experimentat.
<span class='edit'>12 Jul 2008, 12:39:</span>
P.S. Pe viitor, respecta intervalele de revizie.
*


si cam la cati km se schimba cureaua de distributie la motorul asta?
150 000? sau la cati ani?


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 21 Jul 2011, 07:01
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Eu stiam ca aproape la toate masinile se schimba la 60k sau 4 ani, maxim 90k sau 5 ani.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 21 Jul 2011, 08:26
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Eu am schimbat cureaua la F3N dupa 10 ani si 100.000 km parcursi. Rolele erau varza, faceau zgomot la rece de cativa ani, insa cureaua arata inca impecabil, fara crapaturi si alte semne de uzura/ imbatranire. Insa era curea originala Renault, facuta de Gates.
In consecinta am pus tot kit original si sper sa mai tina masina pana voi mai schimba urmatorul kit de distributie. smile.gif
In manualul de utilizare original a masinii pt. motoarele pe benzina era specificat intervalul de schimb al curelei la 120.000 km.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 Jul 2011, 08:48
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




La 16V intervalele de revizii erau mai scurte decat la restul gamei, nu stiu acum cifre exacte, dar s-ar putea sa vrea si distributie mai des.
Desi cred ca 60k/4 ani e termenul corect.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 21 Jul 2011, 09:12
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




60k/4ani este intervalul corect. asa mi-au zis de la Renault !
eu asa voi schimba la Cabrio si la cel pe care-l voi restaura !


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 21 Jul 2011, 09:26
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Oricum ar fi, eu am facut intotdeauna distributiile la 60k sau 4 ani.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 21 Jul 2011, 12:57
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




In conditiile in care pui vreo curea de distributie facuta la turci sau chinezi si o montezi la vreun 'nea Gica care nu strange vreun surub la cuplul prescris sau nu tensioneaza cureaua corespunzator, poti sa faci schimbul si la 30.000 de km ca sa stai linistit.
Eu raman la parerea ca un kit original, montat ca la carte, tine la motoarele pe benzina lejer 90.000 km. Lucrez in domeniu si nu vorbesc din auzite, insa fiecare e liber sa procedeze cum crede ca-i mai bine...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 22 Jul 2011, 00:35
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




si cum tensionez cureaua corespunzator?, nu-mi trebuie aparat din ala? se poate la mana? excl.gif


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 22 Jul 2011, 11:58
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




se poate si la mana, insa sa ai "bunul simt" necesar...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baiatbelea
post 6 Aug 2011, 21:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 229
Joined: 9 August 07




m-ar interesa si pe mine sa stiu care sunt etapele

This post has been edited by baiatbelea: 6 Aug 2011, 21:18


--------------------
renault 19 19 cabrio 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 26 Feb 2012, 18:31
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




Partea de sus - aspiratie
Partea de jos - evacuare

Observa ca supapele de evacuare au o mica degajare in centru. Acolo este sodiul.
*

Afbeelding_1415.jpg ( Size: 81.71k ) Number of downloads: 360


Esti sigur? Partea de sus evacuare, partea de jos admisie, eu asa cred ca este corect! Deci pana la urma, care sunt supapele cu miez de sodiu? Cele de admisie nu?

This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 26 Feb 2012, 18:32


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 26 Feb 2012, 19:44
Post #22


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Supapele de evacuare au miez de sodiu.

type_126_1112809160_soupape_sodium.jpg


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 26 Feb 2012, 19:56
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




Deci supapele de sus alea mici sunt de evacuare nu?


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Feb 2012, 20:10
Post #24


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Supapele cu "palaria" de diametru mai mic sunt cele de la evacuare.
Ele sunt cele care se ating/indoaie cel mai des dar nu este exclus sa gasesti cand le desfaci si supape de la admisie strambe.
Scoate supapa si ruleaza-o pe o margine plana(margine de masa-de ex.)si vezi imediat daca"palaria"fuleaza/bate de la normal.
Supape de 1.4/1.6 cu 16V am cateva de la admisie....daca te ajuta cu ceva.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 26 Feb 2012, 20:14
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




Sincer nici nu stiu daca m-ar ajuta cu ceva supapele de 1.4/1.6

This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 26 Feb 2012, 21:26


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Feb 2012, 20:19
Post #26


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Te ajuta...daca vrei sa faci un cutit/ceva din ele.
La motorul tau nu se potrivesc 100%.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 26 Feb 2012, 20:31
Post #27


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




N-avea grija, espacern, le ia la pila!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 26 Feb 2012, 21:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




ce amuzanti sunteti voi biggrin.gif


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al!n
post 26 Feb 2012, 23:22
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 30 November 08




Cureaua de distributie se tensioneaza cu un aparat special de masurat tensiunea curelei, alftel risti sa patesti ce ai patit si acu.Chiar daca ai tot simtul din lume la strans cureaua..
Tu ai gasit cureaua de la distributie slaba corect?Ai strans-o la mana...si a cedat.
De aceea se recomanda ca o curea de distributie odata tensionata chiar daca se slabeste se inlocuieste cu alta, nu se mai tensioneaza aceea inca odata.
De fiecare daca cand se umbla la distributie e recomandat sa schimbi cureaua, chiar daca actuala de pe masina are 10.000km sau mai putin/mai mult.

This post has been edited by al!n: 26 Feb 2012, 23:24


--------------------
Dacia Logan - - AG 16 Y M A 1.4MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 27 Feb 2012, 00:31
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




sincer nici prin service-uri nu prea am gasit aparate din astea speciale de tensionat cureaua, toti mecanicii le fac la mana ca ei sunt mari si tari si au experienta


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th August 2025 - 19:28
Dacia