Curea distributie rupta motor F7P-C7-20, vreau sa-mi repar motorul.(Singur)
![]() ![]() ![]() |
Curea distributie rupta motor F7P-C7-20, vreau sa-mi repar motorul.(Singur)
constructstyle |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 12 July 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
19
1991
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Cumperi supape (foarte important sa te asiguri ca au miezul de sodiu), setul de garnituri, kit de distributie, cureaua de accesorii, simeringurile si ghidurile supapelor, ulei, filtru, lichid de racire.
Iti vor trebui si urmatoarele: cheie dinamometrica, un set adevarat de tubulare si 1/2" si 1/4", un set adevarat de fixe/combinate. Cu tot cu scule, toata distractia te va usura de minim 2000-2500RON. Dar, dupa mintea mea, daca tu vii si intrebi pe forum ce sa faci cand ti s-a rupt cureaua de distributie, probabil ca cunostintele tale in domeniu sunt destul de modeste, asa ca nu te sfatuiesc sa faci aceasta lucrare in regie proprie - gaseste pe cineva experimentat. 12 Jul 2008, 12:39: P.S. Pe viitor, respecta intervalele de revizie. This post has been edited by R19/16v: 12 Jul 2008, 11:39 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
constructstyle |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 12 July 08 ![]() |
Intreb pentru ca nu m-am bagat niciodata la motor .in rest am schimbat singur tot ce a fost de schimbat.Scule am inclusiv cheie dinamometrica.Ideia e ca as vrea sa-l fac impreuna cu un prieten dar el nu a mai desfacut niciodata un motor de tipul acesta.
Asta cu schimbatul la timp e lege si cine nu o respecta pateste ca mine. This post has been edited by constructstyle: 12 Jul 2008, 14:07 |
--------------------
renault
19
1991
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#4
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pai si ce anume vrei sa stii? Cu exceptia cuplurilor de strangere nu prea te putem ajuta cu mare lucru. Spune exact ce vrei sa stii si iti va raspunde cineva.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
constructstyle |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 12 July 08 ![]() |
1.Cum se pune cureaua de distributie
2.Deocamdata am dat jos capacul de la axele cu came .acum urmeaza sa demontez in continuare. 3.Daca as pune cureaua noua ar putea sa mearga sau se poate strica motorul si mai rau? 4.Am luat cateva numere de tel de aici de pe forum si am sunat pentru piese .Preturile mi s-au parut accesibile. |
--------------------
renault
19
1991
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Trebuie sa dai jos chiuloasa si sa constati paguba.
Sper ca nu ai decat cateva supape indoite. Sa te uiti cu atentie la pistoane si la chiuloasa sa nu fie fisurate. |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
R19/16v |
![]()
Post
#7
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Sansele sa pui cureaua si sa mearga motorul tind vertiginos spre 0...
@$$ilvviu Nu se indoaie doar cateva ![]() Pistoanele si chiulasa supravietuiesc din fericire. @constructstyle iti reamintesc din nou sa fii sigur ca supapele de evacuare au miezul de sodiu, altfel se vor topi. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
vepman_ro |
![]()
Post
#8
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
R19/16V ..atata timp cat sunt supape pentru R19 motor 1721 sau cat are omul ..car e este legatura cu miez de sodiu , ca pe asta nu prea o inteleg..
Exista cu sau fara miez de sodiu ?la ce ajuta acest sodiu si de ce se fabrica si fara ? acelea la ce se folosesc ? Ms frumos ..dep nu suntem toti stiutori ![]() |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
constructstyle |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 12 July 08 ![]() |
Am dat jos capacul de la axele cu came,suruburile toate dar am ajuns si la momentul in care mi-am dat seama ca nu am o scula pentru un surub din stanga motorului adica o cheie t cred ca-i spune (cu multi dinti ,dinti de soarece ii spun eu)asa ca trebuie sa sistez lucrarile pana marti cand merg la Bucuresti sa-mi cumpar una.ideal era sa stiu si de ce piese am nevoie sa le cumpar.Asa ca trebuie sa mai astept.Ideia este ca nu ma grabesc sa fac masina chiar daca nu am alta cu care sa merg.Vreau sa iasa treaba buna.
Maine fac poze si le postez pe forum poate mai e vreunul ca mine care vrea sa stie ce e intr-un motor cu cureaua de distributie rupta. Inca o intrebare: cum stiu daca supapele sunt cu sodiu sau nu? This post has been edited by constructstyle: 12 Jul 2008, 23:08 |
--------------------
renault
19
1991
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#10
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
F7P 720 e 16V de pe Clio 1. 1764cmc 99kW.
Supapele originale au miezul de sodiu - ajuta la racire. Cand eu am schimbat supapele, prima oara am capatat supape fara miez de sodiu (dintr-un motiv sau altul, vanzatorul mi-a oferit cele mai ieftine supape pe care le gasise). Dupa ce am mai citit putin, i-am dat supapele inapoi, am mai dat vreo 200 de lei parca si mi-a adus supape cu miez de sodiu. 13 Jul 2008, 00:32: Partea de sus - aspiratie Partea de jos - evacuare Observa ca supapele de evacuare au o mica degajare in centru. Acolo este sodiul. This post has been edited by R19/16v: 12 Jul 2008, 23:32 Attached thumbnail(s) Afbeelding_1415.jpg ( Size: 87.05k ) Number of downloads: 972 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 12 Jul 2008, 11:35) Cumperi supape (foarte important sa te asiguri ca au miezul de sodiu), setul de garnituri, kit de distributie, cureaua de accesorii, simeringurile si ghidurile supapelor, ulei, filtru, lichid de racire. Iti vor trebui si urmatoarele: cheie dinamometrica, un set adevarat de tubulare si 1/2" si 1/4", un set adevarat de fixe/combinate. Cu tot cu scule, toata distractia te va usura de minim 2000-2500RON. Dar, dupa mintea mea, daca tu vii si intrebi pe forum ce sa faci cand ti s-a rupt cureaua de distributie, probabil ca cunostintele tale in domeniu sunt destul de modeste, asa ca nu te sfatuiesc sa faci aceasta lucrare in regie proprie - gaseste pe cineva experimentat. <span class='edit'>12 Jul 2008, 12:39:</span> P.S. Pe viitor, respecta intervalele de revizie. si cam la cati km se schimba cureaua de distributie la motorul asta? 150 000? sau la cati ani? |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
cj77shv |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu stiam ca aproape la toate masinile se schimba la 60k sau 4 ani, maxim 90k sau 5 ani.
|
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
- CJ-56/95-JON
2008 - Initiale Paris
|
|
tynn |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Eu am schimbat cureaua la F3N dupa 10 ani si 100.000 km parcursi. Rolele erau varza, faceau zgomot la rece de cativa ani, insa cureaua arata inca impecabil, fara crapaturi si alte semne de uzura/ imbatranire. Insa era curea originala Renault, facuta de Gates.
In consecinta am pus tot kit original si sper sa mai tina masina pana voi mai schimba urmatorul kit de distributie. ![]() In manualul de utilizare original a masinii pt. motoarele pe benzina era specificat intervalul de schimb al curelei la 120.000 km. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
La 16V intervalele de revizii erau mai scurte decat la restul gamei, nu stiu acum cifre exacte, dar s-ar putea sa vrea si distributie mai des.
Desi cred ca 60k/4 ani e termenul corect. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
renault19tse |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
60k/4ani este intervalul corect. asa mi-au zis de la Renault !
eu asa voi schimba la Cabrio si la cel pe care-l voi restaura ! |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
cj77shv |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 21 April 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Oricum ar fi, eu am facut intotdeauna distributiile la 60k sau 4 ani.
|
--------------------
Renault
Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6
- CJ-56/95-JON
2008 - Initiale Paris
|
|
tynn |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
In conditiile in care pui vreo curea de distributie facuta la turci sau chinezi si o montezi la vreun 'nea Gica care nu strange vreun surub la cuplul prescris sau nu tensioneaza cureaua corespunzator, poti sa faci schimbul si la 30.000 de km ca sa stai linistit.
Eu raman la parerea ca un kit original, montat ca la carte, tine la motoarele pe benzina lejer 90.000 km. Lucrez in domeniu si nu vorbesc din auzite, insa fiecare e liber sa procedeze cum crede ca-i mai bine... |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
si cum tensionez cureaua corespunzator?, nu-mi trebuie aparat din ala? se poate la mana?
![]() |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
tynn |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
se poate si la mana, insa sa ai "bunul simt" necesar...
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
baiatbelea |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 229 Joined: 9 August 07 ![]() |
m-ar interesa si pe mine sa stiu care sunt etapele
This post has been edited by baiatbelea: 6 Aug 2011, 21:18 |
--------------------
renault
19
19 cabrio 94
|
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
Partea de sus - aspiratie
Partea de jos - evacuare Observa ca supapele de evacuare au o mica degajare in centru. Acolo este sodiul. Afbeelding_1415.jpg ( Size: 81.71k ) Number of downloads: 360 Esti sigur? Partea de sus evacuare, partea de jos admisie, eu asa cred ca este corect! Deci pana la urma, care sunt supapele cu miez de sodiu? Cele de admisie nu? This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 26 Feb 2012, 18:32 |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#22
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
Deci supapele de sus alea mici sunt de evacuare nu?
|
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
espacern |
![]()
Post
#24
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Supapele cu "palaria" de diametru mai mic sunt cele de la evacuare.
Ele sunt cele care se ating/indoaie cel mai des dar nu este exclus sa gasesti cand le desfaci si supape de la admisie strambe. Scoate supapa si ruleaza-o pe o margine plana(margine de masa-de ex.)si vezi imediat daca"palaria"fuleaza/bate de la normal. Supape de 1.4/1.6 cu 16V am cateva de la admisie....daca te ajuta cu ceva. @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
Sincer nici nu stiu daca m-ar ajuta cu ceva supapele de 1.4/1.6
This post has been edited by mr_bombastic_dma_r19: 26 Feb 2012, 21:26 |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
espacern |
![]()
Post
#26
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Te ajuta...daca vrei sa faci un cutit/ceva din ele.
La motorul tau nu se potrivesc 100%. @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#27
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
N-avea grija, espacern, le ia la pila!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
ce amuzanti sunteti voi
![]() |
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
al!n |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 30 November 08 ![]() |
Cureaua de distributie se tensioneaza cu un aparat special de masurat tensiunea curelei, alftel risti sa patesti ce ai patit si acu.Chiar daca ai tot simtul din lume la strans cureaua..
Tu ai gasit cureaua de la distributie slaba corect?Ai strans-o la mana...si a cedat. De aceea se recomanda ca o curea de distributie odata tensionata chiar daca se slabeste se inlocuieste cu alta, nu se mai tensioneaza aceea inca odata. De fiecare daca cand se umbla la distributie e recomandat sa schimbi cureaua, chiar daca actuala de pe masina are 10.000km sau mai putin/mai mult. This post has been edited by al!n: 26 Feb 2012, 23:24 |
--------------------
Dacia
Logan -
- AG 16 Y M A
1.4MPI
|
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
sincer nici prin service-uri nu prea am gasit aparate din astea speciale de tensionat cureaua, toti mecanicii le fac la mana ca ei sunt mari si tari si au experienta
|
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 19:28 |