Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sisteme GPL motoare Diesel, discutii tehnice si rentabilitate

balanel
post 30 Dec 2010, 11:02
Post #1


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Motivul pentru care m-am gandit la acest sistem cred ca nu mai trebuie mentionat: scumpirea permanenta a carburantilor, si astfel scaderea salariilor (puterea de cumparare - asta e salariul real).

Mi-am adus aminte ca pe timpul raposatului erau cateva autobuze cu butelii de acestea de gaz deasupra lor. Insa nu stiu nimic despre partea tehnica a acestora: erau diesel, turbo- diesel?; functionau doar cu gaz sau amestec gaz-motorina?; daca functionau doar pe gaz, ce modificari avea motorul, ca sa fie posibila aprinderea prin compresie a gazului?
Nu stiu raspunsurile la niciuna din aceste intrebari, din pacate.

Insa, am dat ceva search pe goagal, si am vazut ca, in prezent, se comercializeaza 2 tipuri de sisteme GPL pentru motoare diesel:
1. Cele pentru marirea performantei (similare sistemelor NOS) - acestea nu ma intereseaza.
2. Sistemele de alimentare duala motorina-gaz, care ar reduce un pic costul combustibililor, dar incomparabil mai putin decat in cazul unei convertiri totale la alimentarea pe GPL. Aceasta varianta are ca efecte secundare o ardere mai completa a motorinei, si de asemenea, pastrand in alimentare motorina, se rezolva problema aprinderii gazului.

Exista si la noi in tara ceva firme care monteaza astfel de sisteme, din pacate nu au afisate preturi pe site, si cum pe mine ma enerveaza astia care isi ascund preturile (pe care probabil le adapteaza dupa "fata" clientului), nici nu ii voi intreba. Astfel, nu pot calcula rentabilitatea unui astfel de sistem.

Totusi ma intreb de ce nu exista un sistem de alimentare cu gaz care sa inlocuiasca total alimentarea cu motorina?

As dori sa discutam despre asta, sa vedem daca este realizabil, si orice alt aspect legat de subiect.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ma3x
post 21 Feb 2011, 23:54
Post #2


-


Group: Members
Posts: 488
Joined: 25 April 10
From: B




Salut ,

Subiectul e nou, cel putin pentru mine.
Am citit cateva detalii despre sistemul asta de gpl+diesel si
cam astea ar fi beneficiile http://www.d-gas.com.au/benefits.htm .

Avand in vedere ca instalatia, probabil una de top si instalata de profesionisti e
undeva la cateva mii de euro sau poate a mai scazut, pe motoarele mici zic eu , din ce am inteles ,ca nu ar avea rost o asa instalatie - cred ca nu tii masina destul cat sa amortizezi o asa instalatie tongue.gif.

Dar, bineinteles ca e si un dar tongue.gif, motoarele mari unde consumurile sunt pe masura, una e sa ai 20% economie motorina la un consum de 15 -20 % - dube, camioane etc, si alta e sa ai 20% economie la 4.5 - 9% consum - vehicule comerciale. De exemplu prin America & Australia acolo unde camionagiii exista cu adevarat , o asa instalatie se amortizeaza imediat si chiar e utila pentru ca evident creste puterea si cuplul astfel ca ,,truck-urile" si soferii lor castiga : economie ( consuma mai putin ), timp ( crescand puterea isi pot onora comenzile mai repede ... poate ) si cam atat la ei, banuiesc ca nu prea se agita ei cu emisiile alea ... doar stim ce motoare au americanii si la masinile de familie biggrin.gif.

Ca si concluzii trase de mine :
- rentabile avand invedere costul insta;atiei, pe motoare mari care au consum mare si circula mult ( camioane , transport in comun, utilaje etc. )
- foarte putin rentabile pe masini mici cu motoare mici, de familie sa zicem ( acuma nu stiu daca sa includem si taximetristii tongue.gif - no offence )

Referitor la only gas engine - nu am nici o idee, nu imi bat capul sa ma gandesc de ce nu acum un astfel de motor daca altii mai destepti ca mine nu au reusit pana acum ( sau poate da si nu stiu ).

In comparatie cu benzina + gpl, diesel + gpl ar castiga clar si la economie si la putere, sau sa zicem la toate capitolele avand in vedere ca si zgomotul scade biggrin.gif, dar deocamdata nu si la pretul instalatiei si la siguranta bunei ei functionari.

OFF Am facut un calcul intre 1.5 dci si 1.4 cu gpl si in 60k km si diferenta de pret cu tot cu revizii intre cele doua motorizari ar duce unde in jur de maxim 1000 euro, asa ca daca nu voi face taximetrie cu vreo benzinara nu o sa ma leg la cap fara sa ma doara si sa trec asa cum intentionam pe benzina + GPL, n-am chef de batai de cap suplimentare cu 2 instalatii de combustibil pe masina, daca era curent electric era altceva biggrin.gif. Asta daca vorbim de motoarele astea, cand va fi ceva mai mare pe benzina atunci o sa ma oblige potofelul ... dar mai e pana atunci .

Pana una alta sa ne traiasca dieselurile asa fara gpl tongue.gif.

Cheers.

This post has been edited by Ma3x: 22 Feb 2011, 00:23


--------------------
- - - - -
ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007
ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laucan
post 18 Feb 2012, 19:55
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 September 11




Salut,

Exista cam trei solutii de alimentare cu combustibili alternativi.
CNG (Compressed Natural Gas) = gaz natural comprimat
LPG (Liquified Petroleum Gas) = gaz petrolier lichefiat
FlexFuel = amestec de benzina si etanol in orice procentaj

Autobuzele alea cu rezervoare deasupra probabil ca erau cu CNG.

Acum motoarele care au aceste sisteme de alimentare fie au sistem de injectie separat (CNG si LPG) fie folosesc acelasi sistem de injectie (FlexFuel).

Injectia de CNG si LPG se realizeaza in poarta supapei, nu in cilindru. Deci imi este foarte greu sa cred, de fapt este imposibil, sa fie utilizate pe un motor diesel, care sunt pe injectie directa.

Deci LPG pe diesel nu prea merge...


--------------------
Renault Megane Sedan II 2007 Manager
e-automobile.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alt_radu
post 20 Feb 2012, 12:32
Post #4


Băgător de seamă ...


Group: Members
Posts: 261
Joined: 15 May 11
From: Bucuresti




Convertirea unui motor Diesel la functionare doar cu GPL este posibila, dar complicata:
- Trebuie montate Bujii
- Trebuie montat sistem de aprindere
- Trebuie micsorata compresia la valori in jur de 10
Cu alte cuvinte nu merita

Alimentarea duala (ca la motoarele pe benzina) e destul de complicat de obtinut, daca nu imposibil, pentru un motor construit:
- Compresie variabila
- Sistem de alimentare si aprindere separat pentru gaz (cel putin inca o gaura in chiulasa pentru bujie)

Adaugarea de gaz prin prin injectie in poarta supapei este folosita pentru a obtine un consum mai redus la camioane si tiruri dar se obtine o imbunatatire de 10-20%. La un consum de 40-50% merita

This post has been edited by Alt_radu: 20 Feb 2012, 12:33


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5dCi 2005 - B-XXX-JIE
Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 21:02
Dacia