Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Mașini hibride cu recupere de energie cu volantă?

DFA
post 16 Feb 2012, 19:38
Post #1


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Iată un articol foarte interesant care prezintă istoria și poate viitorul privind recuperarea energiei de frânare, nu cu sisteme electrice ci cu ajutorul roților volante.

Energy Storage - Flywheel

De ce un asemenea sistem mai simplu, mai fiabil și mult mai puțin poluant decât sistemele existente cu acumulatori chimici nu s-a dezvoltat?


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Feb 2012, 19:47
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Intrebarea mea este: costul suplimentar indus de dispozitiv, inclusiv poluarea cu realizarea (siderurgie, electricitate etc), in cat timp se amortizeaza (pe toate planurile: valoric, emisii poluante etc)?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 16 Feb 2012, 19:49
Post #3


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Cit de grele trebuie sa fie volantele, ca sa fie eficiente? Ce motor iti trebuie sa le mai cari si pe alea? Mai bun un arc, ca la ceas.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DannyY
post 16 Feb 2012, 19:51
Post #4


Marele plictisit


Group: Members
Posts: 1.696
Joined: 5 May 09




Probabil pentru ca roata volanta se preteaza mai bine ca element stabilizator inertial decat ca recuperator mecanic de energie. Energia aia mecanica trebuie stocata undeva. Arcuri? Cat de mari si cat de tari ar trebui sa fie?
Parerea mea...


--------------------
Opel/Honda/Opel Astra G/Civic 4D/Corsa E - 0T04``` 2004/2015/2019
Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 16 Feb 2012, 20:02
Post #5


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




pai da. Nici una dintre idei nu ajuta. Arcul l-am bagat la trefla dar un arc spiralat ar putea inmagazina energie care sa fie folosita la demaraj. Cit la suta din greutatea unui ceas e arcul? Tot atit, proportional, poate fi fata de greutatea masinii. Consumurile maxime sint la marirea vitezei.

This post has been edited by corbex: 16 Feb 2012, 20:03


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Feb 2012, 20:06
Post #6


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Daca se optimizeaza traficul astfel incat sa nu mai fie nevoie de franari dese, nu-i mai simplu? tongue.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 16 Feb 2012, 20:07
Post #7


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Nu vezi ca nu e simplu? De trei zile vin partial pe jos, de la serviciu. Un arc ar fi fost bun.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 16 Feb 2012, 21:31
Post #8


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Teoretic o volanta din asta pare simpla, dar practic ai tot felul de probleme ca s-o faci:
-prea grea nu merge pe masina, prea turata iar nu merge ca nu mai iei curba, masina devine un giroscop.
-la franare ai uneori nevoie de puteri mici, alteori foarte mari; prin frecare e simplu sa le disipi, dar daca vrei sa le convertesti in energie cinetica e mai complicat, trebuie un fel de cutie de viteze de franare.
-lagarele giroscoapelor sunt foarte pretentioase si cred ca si scumpe, ca sa ai energie multa cu mase mici trebuie turatii mari la care nu rezista rulmentii obisnuiti.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Feb 2012, 10:49
Post #9


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(klaus @ 16 Feb 2012, 19:47)
Intrebarea mea este: costul suplimentar indus de dispozitiv, inclusiv poluarea cu realizarea (siderurgie, electricitate etc), in cat timp se amortizeaza (pe toate planurile: valoric, emisii poluante etc)?
*


Bănuiesc că totuși soluția cu volanta NU este mai scumpă decât cu motoare electrice și baterii, tocmai pentru că sistemul cu volantă pare să fie mult mai simplu .

QUOTE(corbex @ 16 Feb 2012, 19:49)
Cit de grele trebuie sa fie volantele, ca sa fie eficiente? Ce motor iti trebuie sa le mai cari si pe alea? Mai bun un arc, ca la ceas.
*


Dacă studiați bine articolul, se face chiar și un calcul, din care se poate observa că pentru a frâna o masă de 1.000Kg de la 100Km/h la 0 Km/h ar fi necesară o volantă de 8Kg.
Cred că greutatea unui sistem cu volantă va fi mai mică decât stocarea energiei în acumulatoare...

QUOTE(corbex @ 16 Feb 2012, 20:02)
pai da. Nici una dintre idei nu ajuta. Arcul l-am bagat la trefla dar un arc spiralat ar putea inmagazina energie care sa fie folosita la demaraj. Cit la suta din greutatea unui ceas e arcul? Tot atit, proportional, poate fi fata de greutatea masinii. Consumurile maxime sint la marirea vitezei.
*


Volanta absoarbe energie la frânare și o eliberează la demaraj. Eficiența volantului e cea mai mare pentru astfel de sarcini dinamice, cu cât opririle și demarajele sunt mai dese cu atât sistemul e mai eficient și reduce consumul, indiferent că mașina e cu motor termic, hibrid sau electric.

QUOTE(LuluMOB @ 16 Feb 2012, 21:31)
Teoretic o volanta din asta pare simpla, dar practic ai tot felul de probleme ca s-o faci:
-prea grea nu merge pe masina, prea turata iar nu merge ca nu mai iei curba, masina devine un giroscop.
*


Nu e nevoie de o volantă cu masă mare pentru un automobil, doar câteva Kg, deci nici influența asupra dinamicii nu va fi semnificativă.

QUOTE(LuluMOB @ 16 Feb 2012, 21:31)
-la franare ai uneori nevoie de puteri mici, alteori foarte mari; prin frecare e simplu sa le disipi, dar daca vrei sa le convertesti in energie cinetica e mai complicat, trebuie un fel de cutie de viteze de franare.
*


Sistemul cu volantă se pretează foarte bine la recuperarea energiei cu frânarea și eliberarea energiei stocate la demaraj! Și da, va necesita un fel de cutie de viteze.

QUOTE(LuluMOB @ 16 Feb 2012, 21:31)
-lagarele giroscoapelor sunt foarte pretentioase si cred ca si scumpe, ca sa ai energie multa cu mase mici trebuie turatii mari la care nu rezista rulmentii obisnuiti.
*


Nu prea se folosesc rulmenți obișnuiți, de obicei se folosesc lagăre magnetice, pretabile mai ales la mase mici, chiar și fără consum de energie suplimentar.
Rezultă că masa volantului levitează în lagăr, deci fără frecare, fără pierderi și fără uzură.
Dacă urmăriți articolul și filmulețele din el o să vedeți că se poate.

This post has been edited by DFA: 17 Feb 2012, 10:52


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Feb 2012, 11:11
Post #10


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Din start, nu zic ca nu se poate, am indicat niste posibile probleme; in general argumentul logic ar fi chiar faptul ca, desi par simple, nu sunt folosite: nu crezi ca le aveam deja pe masini daca intr-adevar aveau doar avantaje?

QUOTE(DFA @ 17 Feb 2012, 11:49)
Nu e nevoie de o volantă cu masă mare pentru un automobil, doar câteva Kg, deci nici influența asupra dinamicii nu va fi semnificativă.
*

Energia se stocheaza sub forma de moment de rotatie, deci daca ai masa mica va trebui turatie mare. Oricum ai lua-o, sa virezi cu un rezervor de energie cinetica poate fi dificil.

QUOTE(DFA @ 17 Feb 2012, 11:49)
Nu prea se folosesc rulmenți obișnuiți, de obicei se folosesc lagăre magnetice, pretabile mai ales la mase mici, chiar și fără consum de energie suplimentar.
Rezultă că masa volantului levitează în lagăr, deci fără frecare, fără pierderi și fără uzură.
*

De levitat leviteaza cand nu exista sarcina pe masa in rotatie. Cum o pui la incarcat (in franare) sau cum o descarci in roti, apar reactiunile care nu cred ca pot fi preluate de niste magneti permanenti. Si atunci, s-a terminat cu 'fara frecare, fara...'.

This post has been edited by LuluMOB: 17 Feb 2012, 11:11


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Feb 2012, 11:30
Post #11


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(LuluMOB @ 17 Feb 2012, 11:11)
Din start, nu zic ca nu se poate, am indicat niste posibile probleme; in general argumentul logic ar fi chiar faptul ca, desi par simple, nu sunt folosite: nu crezi ca le aveam deja pe masini daca intr-adevar aveau doar avantaje?
*


Da, posibil ca problema să fie una de mentalitate, un sistem electric pare mult mai "logic" decât o volantă care se folosește pe multe mașini încă din era industrială, de prin 1700 încoace...

QUOTE(LuluMOB @ 17 Feb 2012, 11:11)
Energia se stocheaza sub forma de moment de rotatie, deci daca ai masa mica va trebui turatie mare. Oricum ai lua-o, sa virezi cu un rezervor de energie cinetica poate fi dificil.
*


În articol se face referire la niște "autobuze" care foloseau volante și care erau într-adevăr mai greu de manevrat în curbe, dar acele mașini aveau vreo 10 tone..., pentru că foloseau volantele ca motor, nu pentru frânare/demaraj...
Așa că nu cred că o masă giroscopică de câteva Kg ar pune cine știe ce probleme...
În Formula1 se folosește așa ceva ca dispozitiv KERS și se pare că nu a tușit nimeni de ele, că le-ar fi redus dinamica sau că nu puteau lua virajele cum trebuie...
Ba chiar s-au câștigat GP-uri cu asemenea KERS-uri...

QUOTE(LuluMOB @ 17 Feb 2012, 11:11)
De levitat leviteaza cand nu exista sarcina pe masa in rotatie. Cum o pui la incarcat (in franare) sau cum o descarci in roti, apar reactiunile care nu cred ca pot fi preluate de niste magneti permanenti. Si atunci, s-a terminat cu 'fara frecare, fara...'.
*


Bănuiesc că problemele de genul ăsta au fost analizate și s-a găsit o rezolvare...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Feb 2012, 11:44
Post #12


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Domnu' DFA, ma scuzati ca va deranjez din reveerie, da' totusi, cum facem volanta aia sa ze roteasca continuu? Are si ea niste frecari. Sa misc o masina de 1000 kile cu o volanta de 8 kg? Nu sint inginer, da' cred ca nici nu e nevoie, ca sa realizez ridicolul. S-o misc pe o distanta de 100 de m, nu pe de 2 metri, cu o miscare uniform accelerata, nu uniform decelerata. Pe 2 m o misc, cu niste reductoare adecvate. Care au si alea o greutate proprie. Ce rpm trebuie sa aiba dinsa? Dinsa fiind volanta. 50.000/secunda? 100.000/secunda?
Volanta e la fel de veche ca lumea. Doamne-doamne i-a dat-o lu' Adam sa-i suceasca mintile Evei. De atunci si pina acum, in afara de producatorii chinezi de jucari, sa nu se fi gindit nimeni sa-i dea o utilizare de doamne-ajuta?
Imi fuge gindul la filtrul dinamic de aer si economizorul de curent.

This post has been edited by corbex: 17 Feb 2012, 11:51


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Feb 2012, 11:46
Post #13


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




La eliminarea frecarii/uzurii nu s-a gasit inca rezolvare practica. Levitatia in vid e o solutie teoretica, practic ai nevoie de campuri foarte puternice (electromagneti?) ca sa sustii incarcari mari pe lagar. Electromagnetii aia sa zicem ca-i racesti pana-i faci supraconductori... cred ca deja vorbim klingoniana.
Ai spus de mai multe ori ca masa volantei e mica si vreau sa-ti atrag atentia ca importanta e inertia acelei volante, adica energia pe care o stocheaza, nu masa ei. O volanta de o tona are acelasi efect cu o volanta de 1kg care se roteste mai repede, iar o volanta de 1kg care se roteste mai lent nu mai are eficienta; altfel spus, nu poti avea doar avantajul volantei pe accelerare/franare fara sa ai dezavantajul dificultatii schimbarii directiei de mers.

In ce priveste problemele de mentalitate, e posibil sa ai dreptate...

@corbex: aveam si eu aceleasi viziuni dar nu le identificam; am vrut sa zic ceva de generatorul de hidrogen sau de motorul magnetic, dar astea amintite de tine se pupa mai bine in contextul de aici

This post has been edited by LuluMOB: 17 Feb 2012, 11:48


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Feb 2012, 11:57
Post #14


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(corbex @ 17 Feb 2012, 11:44)
Domnu' DFA, ma scuzati ca va deranjez din reveerie, da' totusi, cum facem volanta aia sa ze roteasca continuu? Are si ea niste frecari.
*


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Dar de ce să se rotească continuu?
Sistemul e folosit doar pentru frânare și demarare! În rest poate să se oprească!
Cred că trebuie să citești mai mult și mai bine...
Nu știu cine e în reverie...

QUOTE(corbex @ 17 Feb 2012, 11:44)
Sa misc o masina de 1000 kile cu o volanta de 8 kg? Nu sint inginer, da' cred ca nici nu e nevoie ca sa realizez ridicolul. S-o misc pe o distanta mai mare de 2 metri, adica. Altfel o misc, cu niste reductoare adecvate. Care au si alea o greutate proprie. Ce rpm trebuie sa aiba dinsa? 100.000/secunda? 200.000/secunda?
*


În mod incredibil, un sistem similar folosit în Formula1 are o volantă de 5Kg și o turație de vreo 65.000 rpm.
Așa că nu e ridicol...


QUOTE(corbex @ 17 Feb 2012, 11:44)
Volanta e la fel de veche ca lumea. Doamne-doamne i-a dat-o lu' Adam sa-i suceasca mintile Evei. De atunci si pina acum, in afara de producatorii chinezi de jucari, sa nu se fi gindit nimeni sa-i dea o utilizare de doamne-ajuta?
Imi fuge gindul la filtrul dinamic de aer si economizorul de curent.
*


biggrin.gif biggrin.gif
Ești haios, dar cred că nu ai fost suficient de atent, volanta s-a folosit de-a lungul timpului la diverse lucruri, la stabilizarea turației, pentru stocarea energiei (cu succes redus) dar acum revine cu oarecare succes la recuperarea energiei din frânare, unde potențialul e foarte bun și chiar s-au pus în aplicare asemenea sisteme.

17 Feb 2012, 12:07:
QUOTE(LuluMOB @ 17 Feb 2012, 11:46)
La eliminarea frecarii/uzurii nu s-a gasit inca rezolvare practica. Levitatia in vid e o solutie teoretica, practic ai nevoie de campuri foarte puternice (electromagneti?) ca sa sustii incarcari mari pe lagar.
*


Pentru domeniul de aplicare discutat aici - recuperarea energiei din frânare - pierderea energiei prin frecare în lagăre și restul mecanismelor nu au o importanță decisivă, pentru că avem nevoie ca volanta să se mai și oprească, ca să poată acumula cât mai multă energie din (următoarea) frânare.

Ce spui tu e valabil dacă vrei să folosești volanta doar ca acumulator de energie, pe timp cât mai mare, ceea ce nu e cazul la recuperarea energiei din frânare, unde interesul este înmagazinarea cât mai rapidă a energiei și eliberarea ei cât mai repede, lucru pe care volanta se pricepe de minune să-l facă.

This post has been edited by DFA: 17 Feb 2012, 12:07


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Feb 2012, 12:16
Post #15


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Da, in trafic urban poate ar fi o feliuta pentru volanta asta, mai ales cand orasul n-are dealuri.
Insa daca ai de coborat/franat mai mult, volanta 'se umple' repede. Un sistem electric probabil are capacitate mai mare si preia si rolul volantei, poate aici e slabiciunea asteia din urma. Iar ca sa le pui pe amandoua pe masina, cred ca e deja exagerat de scump.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brunner
post 17 Feb 2012, 12:19
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 25 January 04
From: ...




Nu e nimic SF la sistemul cu volanta, deja e implementat.

http://www.popularmechanics.com/cars/alter...hybrid-flywheel
http://green.autoblog.com/2011/11/15/porsc...t-drive-review/

Nu stiu cat de practic o sa fie pt masinile de strada, dar de fcuntionat functioneaza


--------------------
M M 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Feb 2012, 12:21
Post #17


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Aici era vorba de utilizarea pe scara larga, nu daca exista sau nu.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Feb 2012, 12:22
Post #18


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Pai de masini de strada vorbim, nu de cele de 1.000.000 de dolari.
Pe discoperi am vazut multe minunatii, in perfecta stare de functionare.

This post has been edited by corbex: 17 Feb 2012, 12:23


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brunner
post 17 Feb 2012, 12:40
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 220
Joined: 25 January 04
From: ...




Umbla vorba ca urmatorul 911 de strada o sa aiba sistemul asta, si ala nu-i chiar starship enterprise.

Si 918-ul hibrid o sa fie asa, si nu e 1000k para, doar 800k ph34r.gif

http://money.cnn.com/2011/03/21/autos/pors...price/index.htm

This post has been edited by brunner: 17 Feb 2012, 12:42


--------------------
M M 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 17 Feb 2012, 14:12
Post #20


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(DFA @ 17 Feb 2012, 11:30)
În Formula1 se folosește așa ceva ca dispozitiv KERS și se pare că nu a tușit nimeni de ele, că le-ar fi redus dinamica sau că nu puteau lua virajele cum trebuie...
*


Nu stiam ca s-a implementat. La inceput toti au folosit un sistem clasic, inmagazinarea energiei cinetice ramanand la nivel de teorie.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 17 Feb 2012, 14:26
Post #21


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




http://livelyf1.blogspot.com/2009/01/10-in...espre-kers.html

oarecum off-topic, dar interesant de citit

This post has been edited by ArtVandelay: 17 Feb 2012, 14:27


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Feb 2012, 14:47
Post #22


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.508
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(DFA @ 17 Feb 2012, 11:30)
În Formula1 se folosește așa ceva ca dispozitiv KERS și se pare că nu a tușit nimeni de ele, că le-ar fi redus dinamica sau că nu puteau lua virajele cum trebuie...
Ba chiar s-au câștigat GP-uri cu asemenea KERS-uri...
Bănuiesc că problemele de genul ăsta au fost analizate și s-a găsit o rezolvare...
*



Electric. Singurii care au experimentat cu volanta au fost cei de la Williams, si n-au folosit-o in vreo cursa pana la urma.

Eu sincer, vad un singur dezavantaj serios.

Daca, in caz de accident, volanta de cateva kile, care se invarte vesela cu cateva zeci de mii de rpm, se gandeste s-o ia la plimbare, trece prin orice ii sta in cale.


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 17 Feb 2012, 16:52
Post #23


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Nu cred ca-i vreo spaima. Si motoarele se invrt cu 20 mii si crapa in draci, fara efecte secundare.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Feb 2012, 17:01
Post #24


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.508
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Pai da, da' au ditai blocul motor in jur sa le tina-n loc in caz de asa ceva.

Avantajul mare al volantei fata de sistemul electric, ar fi masa totala adaugata mai mica. Ori daca trebuie s-o imbraci gros ca sa n-o ia la plimbare, deja avantajul incepe sa scada.


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Feb 2012, 20:12
Post #25


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Vor fi multe probleme. La peste 50.000 de ture ai incalzire cacalau, pe rulment sau cuzineti, ce-o fi. Iti trebuie ungere sub presiune si debit mare. Incepe sa sune a intretinere de turbina de avion.
Noi nu avem nici turbinele care supraalimenteaza motorul foarte fiabile.

This post has been edited by corbex: 17 Feb 2012, 20:13


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 19 Feb 2012, 11:08
Post #26


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(corbex @ 17 Feb 2012, 20:12)
Noi nu avem nici turbinele care supraalimenteaza motorul foarte fiabile.
*


Turbosuflantele depasesc cu mult turatia aia de 50 mii. Ca unele se strica, asta-i alta poveste (nu se mai fac dom'le masini ca pe vremuri).


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 20 Feb 2012, 13:19
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(cdadan @ 17 Feb 2012, 18:52)
Nu cred ca-i vreo spaima. Si motoarele se invrt cu 20 mii si crapa in draci, fara efecte secundare.
*



Ba e spaima. "Motoarele" nu se invart. Cele mai multe componente fac miscari reciprocante. Doar arborele cotit, arborii cu came si volanta se invart cu viteza de rotatie despre care vorbim. Toate astea sunt facute cu mult efort sa fie cat mai usoare, tocmai ca sa nu inmagazineze energie cinetica multa, sa nu aiba inertie rotationala mare.

Un caz asemanator din practica sunt discurile pe care se monteza palele din compresoarele si turbinele motoarelor cu reactie. Cand, foarte rar, un disc de asta se dezintegreaza, bucatile rezultate trec prin orice intalnesc in cale: aripa, fuzelaj, elemente de structura, conducte, cabluri, ranforsari de orice fel. In procesul de proiectare a avioanelor aceste eventuale schije sunt luate in calcul cu energie cinetica infinita, adica proiectantii nici nu incearca sa gaseasca o solutie pt. a le opri.

QUOTE(cdadan @ 19 Feb 2012, 13:08)
Turbosuflantele depasesc cu mult turatia aia de 50 mii. Ca unele se strica, asta-i alta poveste (nu se mai fac dom'le masini ca pe vremuri).
*



Din nou: elementele din turbosuflanta sunt proiectate a fi cat mai usoare tocmai pt. a nu inmagazina multa energie cinetica.
In cazul volantei pt. KERS, urmaresti exact opusul. Devine periculos.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th August 2025 - 17:20
Dacia