Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbare calorifer

tirlosu
post 19 Dec 2011, 05:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Salut,
are cineva idee cum sa schimba caloriferul sau radiatorul de caldura la Laguna 2 Dci din 2002.
Odata cu venirea iernii au aparut si problemele.Nu baga caldura chiar daca mororul sa incalzit si a ajuns la temperatura normala.
Cand pornesc masina, sau de cate ori o turez putin sa aude un bolborosit in bord ca si cum apa ar intra in calorifer, dupa care daca merg cu ea si motorul este cald , la turatie normala nu baga catdura, in schimb daca o turez peste 3000 de rotatii, incepe sa bage caldura normal apoi cum o las sub 3000 iar baga rece.
Tinand cont de acest factori am tras concluzia ca radiatorul de caldura este opturat dar nu in totalitate si cand turez masina, pompa de apa baga presiune si reuseste sa treaca de acea opturatie,iar cand pompa nu mai baga, apa din calorifer se raceste si baga frig in masina.
Deci intrebarea fireasca este:

CUM SE SCHIMBA CALORIFERUL???

Multumesc si astept un raspuns cat mai rapid si concret ca nu mai pot de friiiiig sad.gif


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radocanu
post 19 Dec 2011, 09:23
Post #2


Membru lagunist


Group: Members
Posts: 1.983
Joined: 24 March 07
From: Hunedoara




Cu parere de rau iti spun ca ...fooarte greu !
Trebuie demontat bordul si dupaceea trebuie demontata carcasa compartimentului de incalzire / aer
E mult de lucru ...


--------------------
Renault Laguna 2 - Facelift 2006 1.9 dci - Dynamique - HD-88-CAR
Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bold.cristian
post 19 Dec 2011, 12:48
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 27 February 10




Da e nasol rau de tot sa-l schimbi. Iti va lua ..ore bune.
Dar, ai putea incerca sa il desfunzi cu un spalator de presiune sau jet de aer. Am vazut cazuri in care a data roade. Ca idee, "te intepi" in furtunele de la racire care intra in habitaclu, si se "spala" in sensul opus fata de cum curge apa normal. Oricum, trebuie sa deconectezi amandoua furtunele de undeva.
Scurgeri de lichid de racire nu ai gasit nu?

Uita-te la asta:



Daca nu merge nici asa, demonteaza-l si in functie de starea in care e...il desfunzi sau il schimbi.

Bafta


--------------------
Renault (pr) Koleos 2.0DCi BVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 19 Dec 2011, 15:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




Cum stai cu nivelul lichidului de racire ? Temperatura motorului este OK ? Si este constanta ?


--------------------
Renault Laguna 2 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw - MS 07 NAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 19 Dec 2011, 16:04
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Incearca faza cu desfundatul, daca nu ai scurgeri de lichid e sigur infundat. Ca solutie de desfundat foloseste otet(daca radiatorul este de cupru) sau detergent, cif, etc daca este de aluminiu. Pe probate functioneaza ft bine.


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 20 Dec 2011, 04:12
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Multumesc pentru raspunsuri.
Temperatura la motor este ok si nu socileaza, scurgeri nu am pe nicaieri. Spun asta pentru ca am fost cu ea la mecanic si a conectat-o la o scula, adica un fel de furtun cu manometru si o pompita care se conecta la la capacul de la bidonul de axpanisune.. A bagat presiune foarte mare pe instalatie si nu a pierdut deloc, asta si cu motorul pornit si cu motorul oprit. La acest mecanic am ajuns pentru ca pierdea lichid si nu stiam pe unde, dar problema era ca adaugam lichid pana la maxim in vas, si dupa o zi era sub minim, si dupa ce am urmarit zilnic problema am descoperit ca pierdea pe la supapa capacului de la bidonul de axpansiune.Am schimbat capacul dar aceeasi problema, imi sta nivelul cu mult sub minim. Poate tot datorita problemei cu calofiferul.
Deci cu nivelul lichidului nu stau prea bine, este sub minim, dar acolo sta constant de luni de zile fara sa se supraincalzeasca motorul.

Revenind la problema mea, voi incerca cu presiune de apa, pantru ca nu am compresor dar intervine alta intrebare: cum scot antigelul.
Exista un buson ca la ulei undeva in partea inferioara, sau scot furtunul de jos de la radiator??

Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radocanu
post 20 Dec 2011, 07:05
Post #7


Membru lagunist


Group: Members
Posts: 1.983
Joined: 24 March 07
From: Hunedoara




Pt a scoate lichidul de racire, desfaci furtunul din radiator !
Este situat in stanga masini ( dreaptat cum te uiti din fata) jos de tot
Ai acces pe dedesubt ( trb dat jos scutu daca ai scut)
Salut


--------------------
Renault Laguna 2 - Facelift 2006 1.9 dci - Dynamique - HD-88-CAR
Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 20 Dec 2011, 09:52
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




QUOTE(tirlosu @ 20 Dec 2011, 04:12)

Deci cu nivelul lichidului nu stau prea bine, este sub minim, dar acolo sta constant de luni de zile fara sa se supraincalzeasca motorul.

Revenind la problema mea, voi incerca cu presiune de apa, pantru ca nu am compresor dar intervine alta intrebare: cum scot antigelul.
Exista un buson ca la ulei undeva in partea inferioara, sau scot furtunul de jos de la radiator??

Multumesc
*



Faptul ca nu-ti merge incalzirea este efectul lipsei de antigel si nu cauza . Da incalzirea la maxim , lasa motorul sa se incalzeasca pana deschide termostatul si completeaza cu antigel .Galgaitul ce-l auzi cand pornesti incalzirea este aerul de pe instalatie .


--------------------
Renault Laguna 2 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw - MS 07 NAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 20 Dec 2011, 13:55
Post #9


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 2 May 07
From: Moreni




Faptul că iti aruncă apa,antigelul nu este bine...sper sa nu ai probleme cu garnitura de chiuloasă...


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 21 Dec 2011, 22:44
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Salut si multumesc pentru raspunsuri.
Cand acel nene mi-a pus manometrul acela cu furtune si pompa, l-a pus sa verifice daca instalatia pierde presiune pe undeva sau garnitura de chiuloasa este fisurata, tocmai de aceea a verificat si cu motorul pornit.Deci nu se duce antigelul in ulei sa faca spuma alba sau alte chesti de genul asta.
Revin si la subiect.Probabil ca Ardelut are dreptate.Cred ca nu este bine aerisita.
Ca un necunoscator ce sunt am incercat sa o aerisesc, adica am incalzit bine motorul, am desfacut robinetul de pe furtunul care vine de la calorifer si am lasat sa iasa aerul, am mai completat cu antigel, am mers turat cam la 4300 de ture cu acel robinet desfacut putin, apoi iar am completat cu antigel, in total cam 5 litri.
Dimineata supriza, aceeasi problema, bolborosit in bord.
Deci cum se face aerisirea corecta a instalatiei ca dupa ureche asa cum am facut eu nu prea merge.
Daca are cineva rabdare sa-mi explice exact cum se face, da sa-mi explice asa ca la prosti ca nu sunt departe de acest adjectiv.
Ideea este ca s-ar putea sa nu am probleme cu radiatorul de caldura ci doar cu aerul din instalatie.
Multumesc frumos

This post has been edited by tirlosu: 21 Dec 2011, 22:48


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 21 Dec 2011, 22:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.766
Joined: 4 February 09




Nu ai spus rezultatul acelei masuratori, pierde sau nu "presiune"? Nu e musai sa se duca in ulei, poate ai un por pe undeva si nu observi...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 21 Dec 2011, 23:23
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Da scuze. Instalatia nu pierde pe nicaieri. Se inchide perfect de aceea cand pierdeam antigel, nu pierdeam practic ci era evacuat surplusul prin supapa capacului de la bidonul de axpansiune.


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 21 Dec 2011, 23:34
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.766
Joined: 4 February 09




Poate ar fi trebuit sa tii presiunea in sistem mai mult timp astfel incit sa nu iasa pe acolo ca sa percepi pe unde pierde (daca pierde). Eu la un AC de casa la fel am patit: era un por si pina nu au tinut presiune in instalatie mai mult timp nu au observat porul... la testarea de 1/2 minut manometrele aratau ok. Zic si eu...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 22 Dec 2011, 01:08
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Presiunea a fost verificata cam 30 de min cu motorul oprit si inca 30 cu motorul pornit, iar presiunea sa incadrat in parametri, confruntand grila de la modelul masinii. Normal trebuia testat mult mai putin timp dar mecanicul a facut-o la insistentele mele.
Deci nu de acolo este problema, ci cred ca de la aerisirea instalatiei, in cazul cel bun, sau caloriferul infundat in cazul cel mai pesimist.

Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gorman
post 22 Dec 2011, 06:27
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 27 May 08




Servus!
Cred ca ai o problema cu termostatul care nu deschide sau posibil sa fi ramas pe deschis iar racirea motorului se face doar pe jumatate de circuit. Mai mult ca sigur radiatorul de caldura nu este infundat.


--------------------
renault laguna coupe 2.0T 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 22 Dec 2011, 13:41
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Termostatul functioneaza corect. Apa se incalzeste pana la o anumita temperatura si acolo ramane cu mici oscilatii din cand in cand, semn ca functioneaza foarte bine. Daca nu functiona, nu trebuia sa bage caldura cand o turam sau baga numai caldura.
Problema este de la aerisire pe care nu stiu sa o fac corect.
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dandanDAN
post 23 Dec 2011, 19:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 205
Joined: 8 September 11
From: Alba Iulia AB




ai incercat sa deschizi aerisitorul acela de pe furtunul care intra in habitaclu
bafta


--------------------
renault laguna 2 2001 1.6 16V - AB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 13 Jan 2012, 04:44
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Salut,
Am fost la mecanic si i-am cerut o parere.Mi-a spus ca este termostatul de vina.
A comandat altul, l-a schimbat, a aerisit instalatia dupa care ma trimis la o tura cu masina ca se incalzeasca apa si sa deschida termostatul pentru a se face circuitul complet.
Am facut o tura de 30 de minute si temperatura nu a urcat la maxim sa deschida termostatul dar baga caldura bine in masina.
Am fost inapoi la mechanic si mi-a spus ca este in regula, ca trebuie sa mai merg cu ea pana deschide si dupa ce o las sa se raceasca sa completez cu antigel daca este nevoie.
Astazi cand am pornit, aceeasi problema, se auzea apa in calorifer cum vine in valuri.Am desfacut aerisitorul de la radiator si a iesit foarte putin aer, apoi cel de la termostat si pe cel de la calorifer si cand a inceput sa iasa doar antigel le-am inchis, am pornit motorul cateva minute si am plecat la o tura sa se incalzeasca apa si sa deschida termostatul.
Am mers pe autostrada cu 130 km/h apoi in oras in total cam 2 ore in aglomeratie, dar temperatura nu a crescut mai mult de prima liniuta, deci tot nu a deschis.
Pe seara iar am plecat cu masina si tot asa, se auzeau valuri, valuri cum umpleau caloriferul, si caldura deloc, daca nu o turam peste 3000, iar temperatura nu mai urca peste prima liniuta, afara fiind 8 grade.
Vre-o idee sau sfat???
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tacufmr_lagunaII
post 13 Jan 2012, 09:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 599
Joined: 25 April 07
From: Brasov




Oare nu este posibil sa fie pompa de apa defecta?


--------------------
Renault Laguna II 2007, 1.9 dci, 131 CP - BV - 32 - UMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 13 Jan 2012, 19:38
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Salut! Pe termostat (motor de 107 cai) eu am o supapa de aerisire. Capacelul este asemamator celui de la ventilul de roata. Este de plastic. Cand se umple instalatia, se toarna INCET lichidul de racire cu capacelul scos, pana iese apa pe acolo. Apoi se monteaza la loc si se continua umplerea instalatiei pana la cantitatea indicata. La mine asa a procedat mecanicul. La tine tot asa a facut mecanicul tau??? Se pricepe la reno?
Apropo, daca nu exista acea supapa, se umple instalatia cu termostatul scos, pana iese pe acolo lichid, apoi se monteaza la loc si se continua umplerea.
Pompa de apa nu are nici o problema. Cand ea cedeaza, de obicei curge antigelul sub masina.

This post has been edited by 12AHD: 13 Jan 2012, 19:42


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MogosRobert
post 18 Jun 2015, 19:33
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 16 November 13




salut, ma poate ajuta cineva cu codul pt furtunurile de racire care intra in habitaclu?


--------------------
renault laguna 2003 1,9 D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianalin85
post 28 Oct 2015, 01:05
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 20 June 15
From: dr tr severin




Salutări am o noua problema... gasit ud la picioare pasager căldură nu mai baga... cand se încălzește motorul se abureste parbrizul. Mi.a spus un mecanic ca e spart caloriferul, cunoasteti vreun tutorial pe net de demontare/ a facut cineva acest lucru? Va rog sunt disperat vine frigul si in fiecare dimineață duc copii la cresa/gradinita mergem care 30 min nu vreau sa-i îmbolnăvesc.
Mii de mulțumiri


--------------------
renault laguna 2 laguna 2 2003 Expression - MH85CRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PuscasMarin
post 28 Oct 2015, 10:32
Post #23


Membru cotizant


Group: Members
Posts: 398
Joined: 26 February 08
From: Brasov




Fara sa fiu rautacios, sfatul meu este sa duci masina la un mecanic care sa constate si sa repare defectiunea.

Piese gasesti la colegi din dezmembrari daca e cazul .

Dupa tutoriale nu rezolvi mare lucru daca nu te pricepi !
si eu am copii si inteleg prin ce treci.

Bafta !


--------------------
Renault Laguna Expression Grandtour 1.9 dci 2004 F9Q670
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianalin85
post 28 Oct 2015, 11:01
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 20 June 15
From: dr tr severin




Pana acum 5 mecanici m-au refuzat, spun ca ar fi foarte greu. De.asta tot caut sa o fac singur


--------------------
renault laguna 2 laguna 2 2003 Expression - MH85CRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PuscasMarin
post 28 Oct 2015, 12:45
Post #25


Membru cotizant


Group: Members
Posts: 398
Joined: 26 February 08
From: Brasov




Am anexat niste fise tehnice sa-ti faci o idee .

Din ce-am citit e cam greu de ajuns la acel radiator, tb. demontat bordul..ai nevoie de scule etc.

Mecanicii aia n-au nevoie de bani, cunosc genu'...e mult de munca sefu'...n-am timp...de fapt ei nu repara nimic inlocuiesc unele piese cu altele.

Presupun ca pierzi si apa...mai poti incerca cu o solutie de etansare gen
asta

Attached File(s)
Attached File  MR_395_LAGUNA_6_16_6.pdf ( 122.95k ) Number of downloads: 278
Attached File  MR_395_LAGUNA_6_14_2.pdf ( 36.49k ) Number of downloads: 151


--------------------
Renault Laguna Expression Grandtour 1.9 dci 2004 F9Q670
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianalin85
post 28 Oct 2015, 13:30
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 20 June 15
From: dr tr severin




Ms mult o sa incerc prima oară cu acest cardube, sper sa fie vreo fisura


--------------------
renault laguna 2 laguna 2 2003 Expression - MH85CRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristianalin85
post 2 Nov 2015, 16:36
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 20 June 15
From: dr tr severin




Azi am cumparat soluția de etansare, dar spune sa o bag in radiator. Eu credeam ca trebuie sa o bag in vasul de expansiune. Daca o torn in vas pot fi probleme? Sau pe robinetul de aerisire care duce in calorifer?

This post has been edited by cristianalin85: 2 Nov 2015, 16:37


--------------------
renault laguna 2 laguna 2 2003 Expression - MH85CRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 02:03
Dacia