Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme consum, Brusc mi-a crescut consumul

valium2008
post 31 Oct 2011, 14:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Buna ziua,

Posed masina din semnatura si de vreo luna sau 2 mi-a crescut consumul mediu cu aprox 0.8 l, fara sa se intample vre-un eveniment special. Am mers cu masina la sevice si am avut niste erori (sonda lambda 1 & 2). Am schimbat bujiile cu un set original si toate erorile au disparut insa consumul este tot mare. Masina are 177k km, se apropie revizia de 180k km. Temperatura motorului este in parametri si testerul nu zice nicio eroare.

Puteti sa va dati cu parerea?

Va multumesc anticipat.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
09 RMN
post 31 Oct 2011, 17:58
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 7 July 11




asa imi creste si mie...cu fiecare 2 saptamani...imi creste cu 0,1 l....asta deoarece umblu mult prin oras....poate din cauza asta ti-a crescut si tie....


--------------------
Renault Megane 1999 1.4 16v - CJ 09 RMN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 31 Oct 2011, 18:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Sa nu uitam ca frigul influenteaza negativ consumul,
Si cum e frig...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gicusorLEX
post 31 Oct 2011, 18:52
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 29 July 11




eu au schimbat uleiul. Pana acum am pus ELF EVOLUTION SXR 5w30 iar acum am pus CASTROL MAGNETEC 5W40. MI-a crescut consumul cu 1 litru /100 km poate 1 litru si 200m ml...e normal? Ce-i drept 5w30 de la ELF cica are economie de 6% sau mai mult de conbustibil.

This post has been edited by gicusorLEX: 31 Oct 2011, 18:53


--------------------
RENAULT LAGUNA 3 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 31 Oct 2011, 21:51
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Stiu ca vremea rece influenteaza consumul insa eu am mers pe arat-timisoara si am scos medie de 8.9%, in mod normal eu avand consum mixt de 8.1. Deci este clar ca s-a schimbat ceva f mult. Problema asta am avut-o inainte de a venit racoarea. Motorul trage insa nu stiu de unde consumul asta. Alimentez de la MOL (daca are vreo relevanta).

Si nu mi-am schimbat stilul de condus, fac acelasi raport oras/afara deci nu este de la asta.

Sper sa mai puteti sa imi dati vre-un sfat.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 2 Nov 2011, 00:12
Post #6


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Filtu benzina, filtru aer, unghi de fuga, benzina proasta, injectoare decalibrate, sonda lambda - factori care iti influenteaza consumul. Personal am bagat luk98 si am iesit bine cu consumul, dar azi dimineata mi-era peste mana sa mai bat orasul pana in celalalt capat si am alimentat de la petrom, mi se pare o porcarie de benzina.


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 2 Nov 2011, 09:44
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




cred ca injectoare decalibrate ar fi cel mai potrivit pt ca filtrele le-am schimbat acum 7000 km, unghiul de funga este bun (nu trage in nicio parte) , sonda labda nu a dat nicio eroare pe calculator. Se pot verifica injectoarele si la service-uri "normale" sau trebuie la repezentanta?


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 3 Nov 2011, 21:51
Post #8





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




daca sonda lamba e defecta total , apare eroare ,daca este lenta insa,nu apare.Ar trebui la diagnoza sa observe intervalul oscilatiilor.Ar trebui cam la 1 secunda.Oricum daca ai 177kkm atunci cred ca ar trebui schimbata.(sonda) smile.gif

This post has been edited by bundy220: 3 Nov 2011, 21:52


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 4 Nov 2011, 17:57
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Revin cu detalii,

Am fost azi la service si a pus masina pe tester si nu am nicio eroare. Ceva senzor de aer era putin oxidat si l-a curatat. Problema cea mai mare descoperita ulterior sunt sondele lambda. Se pare ca al meu computer de bord nu primeste niciun fel de informatii referitoare la sonde, nici eroare, nici masuratori absolut nimic. Acest comportament este pentru ambele sonde. Credeti ca este posibil sa se fi dus ambele simultan? sau o fi ceva problema de cabaj (sa nu ajunga semnalul).

PS: masina a fost lovita acum vreo 5 ani.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 5 Nov 2011, 22:54
Post #10


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Ma gandesc ca, daca ECU nu primeste nici o informatie de la sondele lambda, intra intr-o stare default, stare prin care iti mareste admisia de carburant peste ceea ce ar face daca ar primi in mod normal. Du-te la dezmembrari si cauta o sonda lambda, fugi la tester si monteaza sonda lambda. daca primeste informatii dupa aia, e sonda, daca nu e cablajul. Eu iti recomand sa cumperi sonda lambda BOSCH universala, am dat pe ea in jur de 100 lei dar e noua.


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 6 Nov 2011, 20:51
Post #11





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Nu cred ca trebuie sa incepi asa scuze Mrija, eu cred ca daca ar fi fost sondele,sau fire,sau intrare pe avarie etc. atunci ar fi aparut si eroarea memorata.Eu cred ca e ceva software,mai precis sunt inhibate din setarile ecu functiile sondelor.asta o poate vede un meserias in diagnoze,nu oricine,chiar de la reprezentanta nu stiu multi ce e aia diagnoza.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 7 Nov 2011, 09:29
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Atunci caut pe cineva care se pricepe la diagnoza si sper sa gasesc ceva. Daca intr-adevar este de la sonda labda, o voi schimba. Va tin la curent


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 10 Nov 2011, 22:17
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Revin cu detalii. Am fost la reprezentanta si printre bujii si filtru de aer, am primit urmatoarea lista: garnituri clapeta acceleratie dusa, sonda O2 aval dusa si resetat ceva timpi de injectie si ce compuri mai erau pe acolo. Garnitura de la clapeta de accelaritie a facut ca la rece motoru sa nu se mai turese mai mult decat normal (la 4 grade statea la 1500 rpm la rece. Acum sta la 1000 deci bun).

Deci ultima problema ar fi sonda aval. Inginerul mi-a zis ca nu influenteaza consumul doar noxele. Voi ce credeti? (la reprez costa 553 ron)


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wilhelm
post 15 Nov 2011, 10:49
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 15 November 11




In cazul tau sonda lambda e problema. Nu mai lucreaza corect, iti dai seama de asta atunci cand te uiti la noxe, trebuie sa pui o carpa pe teava de esapament ca sa iti iasa noxele.
Recomandare : schimbare sonda lambda.
Pret : 450-500 ron.


--------------------
Renault Megane 1996/2.0 RT - BZ23VLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 15 Nov 2011, 23:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Are dreptate inginerul, sonda din amonte adica prima dupa motor este responsabila cu amestecul, cealalta din aval adica dupa catalizator masoara noxele.
Daca si-a revenit consumul, nu ai nici un bec aprins in bord si nu esti prea ecologist biggrin.gif cred ca o poti lasa asa.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 16 Nov 2011, 14:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Nu stiu ce sa zic despre consum. Am fost Arad-Cluj si retur, mers 120 km/h viteza de croaziera si am avut consum mediu de 8.6. Parca ceva a mai scazut dupa resetare insa nu mai stiu ce sa cred. Ma gandeam sa merg sa imi fac un test de compresie sa vad care ii starea motorului. Daca are compresie slaba inseamna ca ii normal sa am consum ceva mai mare ca depune un efort > sa ajunga la viteza normala + motor uzat => eficienta mai slaba.

Deocamdata se apropie revizia de 180k km. Toate cele bune


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius2606
post 8 Dec 2011, 17:39
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 483
Joined: 16 October 06




Chiar daca s-a asternut putin praf pe topic, eu vin si spun ca viteza conteaza foarte mult in consumul masinii. Concret am avut de facut un drum Calarasi-Bucuresti(aeroport Baneasa), la dus am mers cu ~100 prin sate (50 de km) si cu 140 pe autostrada, total drum 126 km, consum total 9,6 litri, mediu 7,6 litri %. La intoarcere am mers cu ~ 90 de km/ora, atat prin sate cat si pe autostrada (drumul a fost facut noaptea si nu am incurcat pe nimeni) si mi-a consumat total 7 litri, mediu 5,5 litri%. Eu zic ca e ceva diferenta de consum de la 7,6 la 5,5!
Acum in oras imi consuma 10 litri % in conditiile in care fac drumuri de circa 3-5 kilometri si apoi se raceste motorul si iar drum de 3-5 kilometri, nu stiu daca este mult sau putin, cert este ca atunci cand a luat masina sotia mi-a crescut consumul la 12 litri % in oras blink.gif , de unde rezulta din tot ce am scris ca in afara localitatii viteza este un factor important, iar in localitate stilul de condus este cel care poate face diferenta intre un consum rezonabil si unul de motor de 1.8!

This post has been edited by marius2606: 8 Dec 2011, 17:45


--------------------
renault megane 2002 coupe - CL 10 ZCR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 9 Dec 2011, 16:26
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




QUOTE(marius2606 @ 8 Dec 2011, 17:39)
Chiar daca s-a asternut putin praf pe topic, eu vin si spun ca viteza conteaza foarte mult in consumul masinii. Concret am avut de facut un drum Calarasi-Bucuresti(aeroport Baneasa), la dus am mers cu ~100 prin sate (50 de km) si cu 140 pe autostrada, total drum 126 km, consum total 9,6 litri, mediu 7,6 litri %. La intoarcere am mers cu ~ 90 de km/ora, atat prin sate cat si pe autostrada (drumul a fost facut noaptea si nu am incurcat pe nimeni) si mi-a consumat total 7 litri, mediu 5,5 litri%. Eu zic ca e ceva diferenta de consum de la 7,6 la 5,5!
Acum in oras imi consuma 10 litri % in conditiile in care fac drumuri de circa 3-5 kilometri si apoi se raceste motorul si iar drum de 3-5 kilometri, nu stiu daca este mult sau putin, cert este ca atunci cand a luat masina sotia mi-a crescut consumul la 12 litri % in oras blink.gif , de unde rezulta din tot ce am scris ca in afara localitatii viteza este un factor important, iar in localitate stilul de condus este cel care poate face diferenta intre un consum rezonabil si unul de motor de 1.8!
*



Sunt perfect de acord insa daca pastrezi toate conditiile initiale (aceeasi masina, aceleasi drumuri, acelasi sofer, nu ar trebui sa se schimbe consumul). Am schimbat sonda aval de oxigen (NGK 325 ron) si aparent consumul si-a revenit. In weekend am de facut un drum de cca 150 km si revin cu detalii.


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 11 Dec 2011, 02:33
Post #19


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




ti-am zis sleep.gif


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ruxandra
post 12 Dec 2011, 15:44
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 December 11




Buna ziua!

Si masina mea (1.9 TDI, 100CP) a inceput de vreo luna sa inregistreze un consum mai mare, respectiv o medie 6.1 la 100 km mers in afara orasului, cu aproape 0.8-0.9 l/100 km mai mult ca inainte. I-am facut schimbul de ulei, cu toate filtrele si avand si o roata infranata (stanga spate) am rezolvat la service si aceasta problema, schimband sistemul de parghii reglaj saboti frana. La service mi s-a spus ca acest consum mai mare e determinat de venirea frigului. Temperaturile nu sunt atat de scazute, insa. La -10 grade pe timp de zi cat o sa consume? Ce as putea face?


--------------------
Renault Megane I 2000/1.9Tdi, 100CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 12 Dec 2011, 16:17
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Dupa schimbarea sondei consumul a mai scazut deci cred asta a fost cauza problemei.

@ Ruxandra: si eu verificasem franele si nu de acolo era problema. Cand vine frigul, masina merge mai mult timp cu soc automat si creste consumul. Nu prea ai ce sa faci, eventual sa mergi cat mai "cuminte" cand ii motorul rece.

Merci pentru tot si drumuri bune!


--------------------
Renault Megane 1.6 16v 2001 - AR-97-SAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 12 Dec 2011, 16:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Ai schimbat cumva distributia?


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ruxandra
post 12 Dec 2011, 17:00
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 December 11




Merci valium2008 pt. raspuns. Practic tu imi spui sa nu imi fac probleme si sa ma chinui iar prin service-uri, pentru ca este normal un consum mai mare o data cu scaderea temperaturii. Eu ma ingrijorasem pentru ca e o masina destul de veche si mi-as dori sa ma mai tina ceva timp...

12 Dec 2011, 17:05:
Si da, lupo_1.7sdi, am schimbat distributia acum aproape 2 ani, cand era prevazut in carticica ei. Nu am depasit nr. de km specificat. In general am mare grija de ea si respect toate reviziile, schimburile de ulei le fac chiar la kilometraj mai mic etc.

This post has been edited by Ruxandra: 12 Dec 2011, 17:05


--------------------
Renault Megane I 2000/1.9Tdi, 100CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 12 Dec 2011, 17:22
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV





O alta cauza in afara de venirea frigului poate fi si schimbarea combustibilului, de exemplu cu Alto 55 este mai mare consumul decat cu Efix (ambele Rompetrol).

Felicitari pt grija pe care o ai de masina, asa o sa o folosesti multa vreme fara probleme majore.

Mii de scuze ca scrisesem numai tampenii pt cine a apucat sa le vada biggrin.gif acum am vazut ca ai schimbat distributia acum 2 ani (eu citisem 2 luni radmasa.gif )
Deci nu asta e cauza, daca era de acolo sesizai atunci.

This post has been edited by lupo_1.7sdi: 12 Dec 2011, 17:42


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ruxandra
post 12 Dec 2011, 18:49
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 12 December 11




Multumesc pentru sfat. O sa incerc si Efix Diesel. Pana acum marturisesc ca am alimentat doar de la Petrom. O sa revin cu amanunte dupa ce alimentez cu motorina recomandata si dupa ce resetez si consumul mediu aratat de calculatorul din bord.


--------------------
Renault Megane I 2000/1.9Tdi, 100CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 14 Dec 2011, 17:22
Post #26


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Nu vreau flame, pentru mine combustibilii comercializati in reteaua PETROM sunt 0.


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 18 Dec 2011, 18:05
Post #27


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Sa nu deschid topic separat, CB imi arata un consum de 6,3, la pompa mi-a iesit 7,5. Care poate fi problema. prefer sa-mi arate 7,5 dar sa fie real, nu 6,3 si sa ma mir cum am facut 274 km cu 19L de benzina


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:19
Dacia