DAE PE C3G, DIRECTIE
![]() ![]() ![]() |
DAE PE C3G, DIRECTIE
nikamanuel |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|||
bubu782001 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Din cate stiu eu nu prea merge DAE pe C3G. AI verificat topicurile de directie asistata pe Twingo (sunt vreo 2 si sunt complete..cu scme informatii, tot ce ai nevoie).
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
Stie cineva cum pot lua legatura cu adipad
un telefon ceva valabil |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
nikamanuel fii putin atent. Pentru C3G oficial NU MERGE DAE. Neoficial cred ca ai avea o sansa.
Daca citesti acest post, http://www.reno.ro/index.php?showtopic=698...dpost&p=1451755 (postul #43 mai precis), o sa intelegi dupa schema de acolo, ca din computerul de injectie al motorului (ECU) pleaca un semnal in computerul DAE (mai precis pe pinul 15 de la computerul de DAE). Eee acel semnal de fapt este semnal de turatie (ce pleaca din ECU). Acuma nu stiu forma acelui semnal, ca altfel poate fi usor extras din senzorul de turatie de la motor (senzor ce se afla intre cutie si blocul motor). Daca te pricepi cat de cat la fire, este SIMPLU si ai putea sa te apuci sa-ti motezi tu DAE. Practic daca ai si cablajul de la DAE tot ce trebuie sa faci este sa montezi MECANIC ansamblul sa conectezi mufele la sistemul DAE si sa tragi 6 fire si anume: - Pinul 7 (mufa neagra) se duce la LCD-ul de la BORD. Asta este semnalul de viteza insa de la LCD il culegi cel mai usor. - Pinul 15 la semnal de turatie (despre ce iti spuneam mai sus), poti incerca sa scoti semnalul din senzorul de turatie direct. - Pinul 2 la alimentare (mufa alba) +12V inainte contact - Pinul 8 la alimentare (mufa alba) +12V dupa contact - Pinul 4 la masa (mufa alba) se leaga la tabla - Pinul 2 (mufa neagra) se duce la BORD la martorul de DAE. Acuma nu stiu daca ai martorul in bara de martori din bord. In caz ca nu ai acel martor, acest pin se duce la becul martortorului DAE iar celalalt fir de la bec se duce la +12v (dupa contact). This post has been edited by bubu782001: 13 Oct 2010, 09:59 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
ok multumesc mult cred ca acum va fi ceva mai simplu
mufele le am complete iar de legat se ocupa un prieten ,am gasit si o schema amanuntita a sist. DAE si a calc. de injectie. neoficial sunt sigur ca se poate cu ceva vreme in urma discutam despre montarea alarmei pe inchiderea masini si ocolirea sist. antiblocare la cheile cu IR si teoretic nu era posibil practic f f f simplu prin taierea unui singur fir fara a afecta ceva la alte sist ale masini 13 Oct 2010, 17:59: Si inca ceva , la o privire a tabloului de sigurante de la motor la siguranta DAE sunt conectati "papucii" si exista si siguranta acolo Este posibil sa fie cablajul tras in bord ? In bord este vre o mufa la care se conecteaza cele 7 fire la masinile cu DAE din fabrica ? Nu de alta dar sa stiu daca caut o astfel de mufa 13 Oct 2010, 18:17: Cine ar putea renunta ( salariu pe luna septembrie 471 ron -- DAE + curier 467 ron) This post has been edited by nikamanuel: 13 Oct 2010, 18:17 |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mda...mie mi-a picat sursa la PC...bagat bani acu 2 zile (430 ron), luat un Chieftech de 650watt (modulara...de fite..."brand" vb aia Chieftech)...acuma a picat dupa o "indelungata" functionare de 2 zile
![]() Mi-am mai luat si jante de aliaj 300 ron (aici am facut o afacere cu 300 lei am luat 5 jante de aliaj) insa am mai dat 80 de ron pentru majorare gaura de centrare (de la 56mm la 60,1mm), mai trebuie sa le si verific pentru eventuale strambaciuni (la prima vedere nu prea au probleme dar mai stii?). Intentionez sa le si sablez + vopsesc...deci alti bani alta distractie. ![]() Pe urma de pus caucioacele de vara pe jantele de aliaj + echilibrare, iar pe jantele de tabla montarea caucioacelor de iarna + iarasi echilibrare...ehee daca vorbim de bani nu se mai termina. Destul cu barfa despre cheltuieli.. Cu privire la papuceii de la tabloul de sigurante, sincer nu stiu ce raspuns sa-ti dau. Dar iti spun din proprie experienta ca la 90% din masinile pe care le-am vazut pana acuma NU aveau papucei pe soclurile neutilizate (motivele fiind lesne de inteles: economice). Acuma dat fiind faptul ca masina ta este facuta in anii 90 poate era o alta politica de economie la nivel de fabrica si este posibil sa ai sanse sa gasesti acei papucei la locul lor. In link-ul pe care l-am pus (in postarea mea anterioara) ai schema de la DAE si te sfatuiesc sa o folosesci pe aceea deoarece banuiesc ca DAE pe care il ai tu, provine de pe o masina de generatie mai noua. In orice caz nu ai de tras decat firele pe care ti le-am specificat acolo - NIMIC mai mult. La masinile mai noi (vb de Twingo aici) la motor in dreapta, sub panoul de sigurante de putere motor, este o mufa mare (racord motor-habitaclu se cheama), cu vreo 30 de pini in care se conecteaza mai multe fire - (printre care si alea de la DAE). In schema postata de mine este vorba de racordul marcat cu R212. De fapt in mufa aia cu vreo 30 de pini sistemul functioneaza in felul urmator: Luam de exemplu semnalul de viteza: De la motor vine firul cu semnal de viteza si intra in mufa de la racordul motor-habitaclu. Din cealalta mufa a racordului motor-habitaclu, pleaca semnalul de viteza prin mai multe fire, conectate la acelasi pin catre: UCH, vitezometru, casetofon, DAE etc. La fel si semnalul de turatie. Vine semnalul de la motor in mufa racordului, si din cealalta mufa pleaca 2 fire (unul se duce la DAE unul la UCH). Pe scurt daca reusesti sa identifici pinul de la mufa respectiva de sub bord care are semnalul de viteza sau de turatie este ok. (asta daca ai semnal de turatie tras in bord - la tine nu cred ca ai ca nu ai nici UCH nici DAE - doar sa fie precablata pentru DAE) This post has been edited by bubu782001: 13 Oct 2010, 20:29 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
robbytza |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 March 10 ![]() |
sal'tare manuel am o datorie fata de tine .tu ai taiat un singur fir dar mai trebe da mai tai inca doua.ptr mai multe detalii lasa-mi id demess asta daca nu vrei alarma. cat despre directzia asistata te pot ajuta
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
DAE nu este o fudulie ci este ceva foarte BUN si util. Daca ai idee de cate ori ma ajutat acea directie IN ORAS sa dau repede de volan si sa accelerz pentru a "scapa" de vreun idiot care o luase aiurea...
Sau la vreo 120 sa-ti scape volanul din mana la o groapa...apropo NU o sa vezi asta daca ai DAE pentru ca aceasta controleaza miscarile bruste de directie la viteza mare. Niciodata nu am inteles de ce o imbunatatire este numita fudulie de catre romani. Daca va este dor de dacia 1300 este plin parcul de dezmembrari cu cazane. Nu este normal si logic ca in 2010 (aproape 2011) sa circuli ceva mai fin ? Sa nu mai tragi ca apucatul de un volan cand vrei sa iei un viraj ![]() Nu este normal sa nu mai asudezi vara si sa mirosi ca un SCONCS in lipsa unui AC? Chestiile astea se cheama CONFORT pe care ORICE om normal le doreste pentru ca sunt BUNE si utile, unele dintre ele chiar indispensabile in traficul din zilele noastre. O singura concluzie am si cu asta am incheiat...strugurii aia sunt acrii... ![]() This post has been edited by bubu782001: 14 Oct 2010, 11:02 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
robbytza |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 March 10 ![]() |
Nu asta am vrut sa subliniez,ci faptul ca daca iti doresti o masina cu CONFORT si SIGURANTA ia-ti una ca atare nu prin faptul ca am o masina TROACA si vreau si eu servo,ac si abs ,dar asta nu ca nu poti sa-ti pui tu toate astea pe o masina TROCA dar nu sunt ca cele montate de fabrica unde sunt ingineri si muncitori calificati si instruiti sa faca toate asta nu ca am un prieten care se pricepe sau la un service unde sunt angajati ZILIERI unde invata mecanica stricand masinile altora de care nu o sa fiti niciodata multumiti de lucrare .eu la asta ma refer iar daca ai strugurii acrii ai sa bei otet
![]() Aaaa erea sa uit am facut multe experimente si montat diverse chestii pe diverse marci de masini mai noi sau mai vechi dar sincer nu se compara cu cele add to factory oricat suflet as pune au sau altul .iar ca sa inveti sa faci o treaba trebuie sa o strici de doua ori atragang dupa sine alte defecte care sunt insesizabile pe moment. aveti grija de voi si mai studiati nu invatand din greselile altora. drum intins (si fara gropi ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Tin sa te contrazic (chiar din experienta). AC si DAE sa pus pe Renault-uri si merge EXACT ca cele din fabrica si nu implica NICI CEA MAI MICA DIFERENTA (este de muncit oricum). Masinile sunt prevazute cu gauri de trecere, gauri filetate pentru suruburi, puncte de fixare si pentru echipamentele ce nu sunt instalate - este doar o singura linie de fabricatie pentru toate masinile.
Unele modele chiar au si precablate instalatiile asteptand doar servomecanismele, butoanele respectiv computerele si aia este. Nu mai vorbim ca si alte modele ale acestui fabricant (Clio, Megane) au beneficiat de upgrade-uri gen: tempomat, climatronic, bord cu CB samd, tocmai din motivul modularitatii prin care aceste masini sunt construite. Si au iesit exact ca din fabrica fara nici cea mai mica diferenta la orice nivel. Logan-ul de exemplu la care din varianta CHEALA au ajuns cu ele aproape la versiunea full. Asa sunt romanii ...saraci, ca daca aveau bani probabil luau direct versiunea full si nu-si mai bateau capul. ABS-ul insa nu cred ca este cineva care a montat asa ceva fara sa intampine dificultati. Se poate si ala garantez ca se poate, insa in cazul Twingo la propriu trebuie sa demontezi TOATA masina gandeste-te la roti senzorii, portfuzetele schimbate cu totul, pe spate rulmetii tamburii cu coroana aia dintata etc. Apoi dai jos motorul (ca altfel nu ai sanse a schimbi computerul si blocul ABS) + servofrana ca e diferit master-cilindrul de la cele cu ABS fata de cela fara ABS. Mai sunt conductele...semnal de viteza, semnal in ECU, fire trase prin bord etc. Este de munca FOARTE FOARTE mult pentru montarea unui sistem ABS pe o masina care nu are din fabrica. Nu este rentabil. Concluzionand si ce ai spus tu multi posesori se apuca ei singuri sa faca aceste upgrade-uri renuntand la ideea de service tocmai pe motivul incompetentei din partea angajatilor care activeaza in service-urile romanesti (si la reprezentante gasim "specimene" fii fara grija) respectiv costurile de manopera devin mult mai facile (daca nu chiar egale cu 0) in conditiile unei aplicatii "home made". Toata stima. This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 10:14 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
Ca tot ajunsa vorba de sist. de franare pe mine ma scoate din sarite deocamdata , sper sa nu ma scoata si pe geam .
15 Oct 2010, 00:54: Am studiat cartea tehnica a masini si am ajuns la concluzia ca unele modele sunt dotate cu repartitor pe puntea spate ceia ce eu nu am si dupa ce am vazut aici pe forum cred ca nici nu as vrea. Conductele pleaca in X din pompa de frana (care am schimbato cu tot cu servo ) dar rotile spate nu infraneaza , ceia ce m-a determinat intr-un final sa reglez f strans sabotii pentru a tine cat de cat , binenteles ca acum freaca usor progucand un sunet enervant . Exclus aer in instalatie (fara ABS) , exclus cilindri blocati . Simptomele sunt urmatoarele: la apasarea usoara a pedalei frana tine acceptabil , la apasarea brusca de urgenta la viteze mari frana nu blocheaza rotile . pedala in ambele cazuri este tare si rigida nu coboara f mult in jos. O buna bucata de vreme am zis ca "asa o fi la toate " pana intrasem in portbagajul unui ML (daca il deschidea cred ca aveam si loc ) asa ca am rugat un nene sa ma lase sa l conduc pe al lui sa vad cum tin franele la un alt twingo si surpriza pt mine ca era sa ma dea cu capul de geam . Solutia 1 pompa cu servo ( nici un rezultat ) tine la fel ca prima Solutia 2 pe care intentionez sa o iau ar fi schimbarea cilindrilor spate cu unii de logan ( ca vezi domne astia bendix ar avea integrat si regulator de presiune ) si sunt si 160ron buc. Mai datimi solutii ca nu va costa nimic Solutia mea finala schimbat tot sist . cu unul de logan This post has been edited by nikamanuel: 15 Oct 2010, 00:54 |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Solutia mea este sa cauti un Twingo facut ZOB si sa schimbi sistemul de franare cu versiunea aia care are repartitor. Macar este de pe ACELASI TIP DE MASINA si asta conteza enorm. Daca te intereseaza vorbim pe privat si punem banu impreuna luam unul (putem sa il luam si de aici din RO) si scoate de pe el tot ce avem nevoie fiecare (sunt sigur ca mai ai nevoie de o piesulica una alta ce te deranjeza). Insa vorbim dinainte ce ia fiecare (dinainte de a cumpara) sa ne intelegem cu imparteala. Pe urma vindem ce a mai ramas sa ne recuperam din lovele.
Ce zici? Sincer faza cu franele de Logan sau de pe alte masini...stai linistit eu chiar recomand sa nu te apuci de bricolaj pe partea de fanare deoarece este FOARTE RISCANT. This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 10:11 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
Nu zici rau dar nu am bani momentan
cu DAE am dato in bara nu se potriveste coloana in suportul de prindere ar fi o varianta sa l schimb si pe ala dar renunt |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
robbytza |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 22 March 10 ![]() |
parerea mea manuele este sa schimbi decat cilindrii de pe spate fara repartitor sau cu regulator in ei ptr ca repartitorul iti reduce presiunea in cilindru de frana si se poate sa mai ai surpriza ca peste cateva luni sa-l schimbi ca prinzi aer in instalatie .parerea mea.
drum intins ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Eu ti-am zis ca pe C3G nu a fost pusa nicodata DAE...
![]() Pacat...ce sa zic acuma... Nu te apuca sa o tai ca deja sunt prea multe...(bine ca am impresia ca sunt suruburi acolo parca...) Parerea mea este sa O VINZI mai pui ceva banuti (nu foarte multi), si iei alta cu repartitor samd (adica phase 2). Chiar daca nu are DAE poti sa o pui (la phase 2 este sistemul ok) - iei una din 97 sa zicem (este deja phase 2 si nu mai ai pb). Gandeste-te ca motorul este de generatie veche si mai devreme sau mai tarziu o sa ai necazuri cu el. Nu mai pun munca pt frane, si alte nebunii... chiar nu se mai merita. Un amic de-al meu a gasit 1.2 16v din 2001, cu DAE, ABS, AC...cu 2400 euro (de fapt 2800 dar la negocieri + banu in mana...a iesit 2400). Acuma "cantareste" si tu...numai munca pe care o depui...eu nu as mai da 2 bani... This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 21:18 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
am AC , OGLINZI , GEAMURI electrice inchidere , alarma doar DAE mai trebuia
masina o am de un an jum si a facut 5500 ron cu tot cu numere din spania unde a fost inmatriculata 2 ani si ceva dupa care a stat radiata . motoru merge" coala " nu i pun nici 5 gr ulei de la schimb la schimb (7500-8000 km) |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
De acord stai usor nu te ataca, ca nimeni nu a zis ca este proasta masina ta... Ma refeream ca la o masina de 15 ani nu este rentabil sa bagi bani. Cel putin asta este parerea mea. Pentru ca masina nu are valoare datorita vechimii.
Anul conteaza foarte mult, mai mult decat orice ar avea masina pe ea. In caz de probleme/accident costurile de reparatie depasesc lejer valoarea masinii iar asta este un lucru rau dupa parerea mea. Nu o consuma motorul ulei insa consuma benzina mai mult decat un 16v iar puterea obtinuta din 16v este cu 50% mai mare, nu mai vorbim de faptul ca acolo ai injectie multipunct si tehnologie a anilor 2000. Pe de alta parte tabla nu este tratata ca la Phase 2 pe cele din prima generatie apare rugina, fenomen destul de des intalnit printre twingarii cu aceste masini, ori tabla pe Phase 2 este galvanizata - un alt aspect care conteaza foarte mult pentru mine. Masinii ii lipsesc multe fata de modele de top, principala dotare care ii lipseste fiind ABS-ul (care conteaza cel mai mult mult - din pacate am avut nevoie de el si din fericire ma ajuta foarte mult) si DAE (cazul de fata)..samd. Eu unul nu m-as apuca de modificari pe sistemul de directie si de franare - este cea mai mare greseala sa faci asta, greseala care ar putea sa ii coste si pe altii (inafara de tine). Oare de ce RAR-ul nu permite sa faci modificari pe aceste sisteme? Or fi ei stupizi in anumite chestii insa nu si la asta... This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 22:37 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
nikamanuel |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 13 February 10 ![]() |
sunt de acord cu tine si nu ma oftic
daca ar fi avut rugina poate ma determina sa scap de ia mai usor, dar nu are |
--------------------
renault
twingo
- ot 03 lfm
1995
|
|
matzval |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
QUOTE(nikamanuel @ 15 Oct 2010, 20:21) Mă gândesc și eu la o astfel de operație (la primăvară). Spune-mi, te rog, de pe ce an/versiune ai luat coloana cu servo. Chiar dacă suportul de prindere e diferit, prinderea pe flanșa casetei de direcție e identică? |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
matzval fara nici cea mai mica ofensa, insa nu te-as sfatui sa te apuci sa faci modificari EXTRA pe directie. Daca se potriveste "de la mama ei" este ok.
Gandeste-te ca e vorba de coloana de directie - care se fixeaza altfel. Nu ma mira sa fie si alte chestii diferite. Coloana de directie cu DAE este LA FEL de la Twingo phase 2 incoace (din 1997 pana in 2007). This post has been edited by bubu782001: 1 Nov 2010, 18:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
Nici o problemă. Nu mă ofensează părerile însoțite de argumente.
Acum sunt la faza adunării de informații (cu cât mai multe cu atât mai bine). Am la dispoziție cel puțin 5 luni pentru a mă decide. Din punct de vedere electric/electronic, chestiunea pare fezabilă. Din punct de vedere mecanic, în afară de sistemul de montare a coloanei, poate că va trebui schimbată și caseta de direcție. Dacă voi afla date noi, le voi posta aici, dar aștept în continuare și ajutorul vostru. |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Numai la cat este de munca + modificari + banii dati pe DAE...
nu crezi ca poti cumpara una din 97 care ARE dae nativ? o vinzi pe a ta si nu-ti mai bati capul... |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
Poate că ai dreptate apropo de schimbarea mașinii.
Dar... 1. Eu am făcut multe lucruri la viața mea doar ca să(-mi) demonstrez că se poate. 2. Care e probabilitatea să găsesc o mașină care să nu necesite cheltuieli pentru a o aduce la starea mașinii mele actuale (fără probleme/ptiu drace!)? Poate că diferența de preț la cumpărarea mașinii + cheltuieli transcriere/înscriere/asigurare/rovignetă + cheltuieli reparații/consumabile > cheltuieli transformare direcție. 3. Dacă pregătirea se face corect, toată transformarea se poate face într-o zi de muncă. 4. O reușită în chestiunea asta cred că ar ajuta o grămadă de twingeri. Apropo de asta, vezi și postul meu referitor la cheia IR rotundă (o altă temă de cercetare). 5. E mai justificată cheltuirea unor sume chiar mai mari pentru tuning estetic? |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Un tuning estetic NU poate face niciun rau dpdvd al sigurantei. O directie manarita nealiniata corect, suportii prinsi de caroserie incorect...POT dauna. Dupa cum spuneam mai sus - din pacate si altora nu doar posesorului.
De ce twingarii nu-si pun ESP? ca pana la urma ESP-ul de pe Clio 2 foloseste ACELASI ECU (Bosch) cu un SW modificat respectiv cativa senzori in plus? Sau de ce nu isi pun posesorii de Logan, ABS pe masinile ce nu beneficiaza de aceasta optiune ? Sunt chestii care este mai bine sa nu fortezi nota. Nimeni nu stie daca o sudura incorect facuta sau un unghi incorect dat la niste prinderi, nu fac sa cedeze o directie cand iti este lumea mai draga... O reusita din asta, o sa trezeasca ceva aplauze respectiv felicitari...insa garantez ca nimeni nu se apuca de facut asa modificari de o asemenea anvergura. Eu stiu ca romanul este inventiv, insa in mare parte a facut-o din nevoie. Tu omiti o chestie. Ca un Twingo phase 2 are si un ALT motor (mai bun ca C3G-ul) de generatie mai noua + o gramada de alte gadget-uri cum ar fi DAE. Am vazut postul tau insa din pacate nu ma ocup cu cercetarea acestor device-uri. Sistemele in infrarosu sunt prea vechi ca sa mai merite vreo atentie (cel putin dpdvd personal o spun). This post has been edited by bubu782001: 1 Nov 2010, 22:36 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
palma_ |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 November 10 ![]() |
Am si eu un Twingo de 2 luni ...dar sunt multumit de el . Stiti careva ce euro este?
sunt nou aici la twingo dar nu la forum ca mai am si un Espace This post has been edited by palma_: 1 Nov 2010, 23:08 |
--------------------
renault
Twingo
1993
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Din semnatura ta vad ca este din 93. Daca este asa, atunci cel mai probabil masinuta este non-euro. Sa o stapanesti sanatos.
This post has been edited by bubu782001: 1 Nov 2010, 23:09 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
@bubu782001
Stai să înțeleg. Dacă ceva e funcțional, dar mai vechi, nu merită atenție. Dacă totuși se încearcă ceva, nu poate fi altceva decât o mânăreală. În altă ordine de idei, cine vorbește de suduri? Și chiar de ar fi așa, cine spune că ar fi vorba de o fușereală? Despre ce aliniere e vorba? Între casetă și coloană nu există conexiune rigidă ci articulație cardanică (am verificat între timp). Și în sfârșit - un exemplu de fușereală: La un BMW 525i din 1983 am montat cutie de viteze automată și ABS (plus alte mărunțișuri). Lucrarea a durat 3 zile. Am circulat cu mașina zi de zi, în țară și prin Europa, timp de 6 ani, fără probleme. De 3 ori ABS-ul mi-a salvat viața, pusă în pericol de bizonii dotați cu mașini noi, performante și dotate. Nu e deci cazul să generalizăm. |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE Dacă ceva e funcțional, dar mai vechi, nu merită atenție Nu. Aici tu intelegi gresit. Este doar parerea mea - STRICT PERSONALA. Nu merita atentie (repet - dpdvd personal). Niciodata nu am considerat util si logic investitia de timp, munca si bani in ceva vechi. Asta sunt eu. Daca era ceva unicat, sau ceva de valoare, se putea pune problema. Insa in ceva ce gasesti pe toate drumurile afara ? Si chiar si la noi ? Sa fim seriosi... QUOTE Dacă totuși se încearcă ceva, nu poate fi altceva decât o mânăreală Eu nu stiu ce citesti tu acolo insa sigur nu citesti ceea ce vreau sa spun... cu acea "manareala" ma refeream la improvizatiile care teoretic incearca sa rezolve anumite lipsuri din fabricatie. Nu ma refer la upgrade-ul in sine, ci la modificarile care o sa trebuiasca sa le faci ca sa poti "adapta" aia pe masina. Asta SE CHEAMA MANAREALA. Intai VEZI si pe urma vorbesti. Nu de alta, dar sansele ca socoteala de acasa sa nu se potriveasca...stii tu restul, sunt foarte mari in acest caz. Apropo, tu ai vazut cum arata suportul de volan de la Twingo phase 2 fata de prima generatie (Twingo pana in 1996) daca tot spui ca "ai verificat" si stii? Eu am vazut chiar recent (acu 2 saptamani) si ESTE DIFERENTA de montaj. Una din 1995 vs a mea din 2001 - intamplarea a facut sa fie amandoua in acelasi loc in acelasi service etc. Si lasa BMW-ul ca si eu pot pune foarte usor pe Twingo din semnatura o cutie automata, tot de pe Twingo. Insa de la un phase 2. Aici este vorba de generatii de produse - diferite. Problema pe care tu nu o intelegi (sau crezi ca o intelegi dar nu este deloc asa...) este ca dintre Twingo phase 1 si Twingo phase 2 sunt modificari MAJORE chiar structurale - faptul ca nu le stii sau nu le vezi este alta poveste... DPDVD personal poti sa ii faci CE VREI. Este fierul tau si poti sa il decorezi cu ce vrea sufletul tau. Daca tu crezi ca poti si ca este posibil, esti invitatul meu... Toata stima. This post has been edited by bubu782001: 2 Nov 2010, 00:16 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
matzval |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 28 October 10 From: Arad ![]() |
OK.
Din cele două nelămuriri inițiale, pe una am lămurit-o singur - conectarea casetei cu coloana. Tot referitor la casetă, raportul de demultiplicare pare să fie același la toate casetele (de reverificat). Cealaltă, prinderea coloanei, pare să fie marea problemă (de verificat cu prima ocazie). Îmi cer scuze celorlalți forumiști pentru degenerarea discuției. |
--------------------
Renault
Twingo
1995 / C064 / C3G-702 Nissan Primera 1999 / WP11E / SR20DE + MCVT
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Sincer din partea mea mult succes in solutionarea problemei.
Si da, ai perfecta dreptate, casetele de directie sunt identice, mai mult toate tipurile de coloane de directie de pe Twingo au conexiunea cardanica...ramane sa vedem cum fixezi coloana de directie cu DAE pe suportul de la bord... Inca o data multa bafta la implementarea sistemului DAE pe C3G. This post has been edited by bubu782001: 2 Nov 2010, 01:20 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 18:12 |