Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cum se schimba vitezele la o Dacie 1300?, Catre toti cei care au condus una

Nosferatu, fantoma noptii
post 20 Nov 2011, 21:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 October 11




Salut tuturor! Am de curand o Dacie 1300. Din fabrica, atunci cand nu este bagat in viteza, levierul revine intre vitezele 3 si 4. Intrebari:

1. Din cate stiu, pentru a cupla in vitezele 1 si 2, trebuie sa trag levierul spre mine, la maxim, apoi sa imping in fata, respectiv sa trag in spate. Gresesc, cumva?

2. In ce moment trebuie sa apas in jos bila schimbatorului de viteze, pentru a baga in marsarier? Cand l-am adus la punctul mort (intre vitezele 1 si 2), inainte sa-l trag spre mine si apoi in spate, sau dupa ce l-am tras spre mine si inainte sa-l trag in spate?

Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eduardsebe
post 20 Nov 2011, 22:11
Post #2


Membru Expressionist


Group: Members
Posts: 2.151
Joined: 19 September 08
From: Bucuresti




1.Nu greseti
2.Tii levierul in punctul mort si pentru a trece in march-arriere apesi levierul,il tragi spre tine si tragi levierul in jos ca si cum ai da a doua.

PS...ai macar carnet de pui astfel de intrebari? blink.gif

This post has been edited by eduardsebe: 20 Nov 2011, 22:12


--------------------
BMW 330e 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nosferatu, fantoma noptii
post 20 Nov 2011, 23:38
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 October 11




Multumesc pentru raspunsuri! Sigur ca am carnet (de numai doua luni si ceva, e drept), dar sunt obisnuit cu masinile "normale", la care schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, atunci cand nu-i bagat in viteza, si la care poti cupla in marsarier fara sa apesi levierul spre podea. In comparatie cu astea, Dacia 1300 e o masina de muzeu, da' am luat-o ca mor dupa masinile vechi, chit ca inca nu m-am obisnuit cu ea. icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alt_radu
post 22 Nov 2011, 23:45
Post #4


Băgător de seamă ...


Group: Members
Posts: 261
Joined: 15 May 11
From: Bucuresti




Din pacate faci o mica confuzie, la masinile "normale" schimbatorul e in dreptul vitezei a 3-a cand este pe liber. La majoritatea Daciilor 13xx schimbatorul sta pe undeva, niciodata in acelasi loc, la doua masini identice. fiind totusi de obicei in dreptul treptei 1 (dupa ce il agiti un pic stanga dreapta si il lasi sa oscileze).
PS obisnuieste-te si cu probleme la franare (fiindca mai mult ca sigur are circuit simplu)


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5dCi - B-XXX-JIE 2005
Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nosferatu, fantoma noptii
post 24 Nov 2011, 12:41
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 October 11




@ Alt_radu

Cu tot respectul pentru toti soferii mai experimentati decat mine, deci si pentru tine (si te asigur ca nu sunt deloc ironic), ma tem ca trebuie sa te contrazic in ambele privinte.

Scrii ca "la masinile <<normale>> schimbatorul e in dreptul vitezei a 3-a cand este pe liber". La Dacia Logan si la Dacia Nova, pe care le-am condus, schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, cand este pe liber, nicidecum in dreptul vitezei a 3-a. blink.gif

Mai scrii si ca "la majoritatea Daciilor 13XX" schimbatorul revine "de obicei in dreptul treptei 1 (dupa ce il agiti un pic stanga dreapta si il lasi sa oscileze)". Nu stiu cum e la majoritatea Daciilor 13XX, deocamdata n-am condus-o decat pe a mea, dar pot sa te asigur ca la ea schimbatorul revine intre vitezele a 3-a si a 4-a, EXACT CUM SCRIE IN CARTEA TEHNICA ORIGINALA.

In ce priveste franele, iti dau perfecta dreptate, dar am inceput sa ma obisnuiesc cu ele.


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alt_radu
post 25 Nov 2011, 15:56
Post #6


Băgător de seamă ...


Group: Members
Posts: 261
Joined: 15 May 11
From: Bucuresti




Cand am zis masinile <<normale>> m-am referit la cele la care toate elementele cutiei de viteze sunt in deplina stare de functionare, inclusiv elementul care readuce schimbatorul de viteze la pozitia libera dupa ce a fost scos din viteza.
Am condus Logan si inainte si dupa ce mi-am luat Megane-ul, iar dupa ce m-am obisnuit cu cutia de Megane la care miscarile nu sunt asa ample, nu de putine ori am bagat a 3-a in locul treptei 1, deoarece la mine e mai aproape 1 de 3 decat la Logan.
La o cutie de viteze fara mari uzuri, de pe liber daca impingi inspre bord intra treapta 3 iar daca tragi spre spatele masinii intra treapta 4. Asa trebuie sa fie, din constructie.
Din ce spui despre cutie dacia ta este o bijuterie, intretinuta. Cele la care ma refeream eu erau masini cu uzuri ...


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5dCi - B-XXX-JIE 2005
Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nosferatu, fantoma noptii
post 25 Nov 2011, 17:33
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 October 11




Ai dreptate in tot ceea ce scrii. Eu am gresit, cand am scris, intr-un mesaj anterior, ca "sunt obisnuit cu masinile <<normale>>, la care schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, atunci cand nu-i bagat in viteza". Trebuia sa scriu "intre vitezele 3 si 4", exact cum spui tu, dar cand am scris randurile alea aveam inca in minte dispunerea vitezelor de la Dacia 1300, la care punctul mort e intre 1 si 2. Scuze!

This post has been edited by Nosferatu, fantoma noptii: 25 Nov 2011, 17:38


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 25 Nov 2011, 19:40
Post #8


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Hmmm... blink.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nosferatu, fantoma noptii
post 25 Nov 2011, 21:03
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 October 11




Hmmm ce? Am scris un mesaj cu gandul in alta parte, apoi mi-am dat seama si m-am corectat. Mare branza...

This post has been edited by Nosferatu, fantoma noptii: 25 Nov 2011, 21:04


--------------------
Dacia Logan 2005 1,6 l
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 13:22
Dacia