Cum se schimba vitezele la o Dacie 1300?, Catre toti cei care au condus una
![]() ![]() ![]() |
Cum se schimba vitezele la o Dacie 1300?, Catre toti cei care au condus una
Nosferatu, fantoma noptii |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 October 11 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 1,6 l
|
|||
eduardsebe |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Expressionist Group: Members Posts: 2.151 Joined: 19 September 08 From: Bucuresti ![]() |
1.Nu greseti
2.Tii levierul in punctul mort si pentru a trece in march-arriere apesi levierul,il tragi spre tine si tragi levierul in jos ca si cum ai da a doua. PS...ai macar carnet de pui astfel de intrebari? ![]() This post has been edited by eduardsebe: 20 Nov 2011, 22:12 |
--------------------
BMW
330e
2021
|
|
Nosferatu, fantoma noptii |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 October 11 ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri! Sigur ca am carnet (de numai doua luni si ceva, e drept), dar sunt obisnuit cu masinile "normale", la care schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, atunci cand nu-i bagat in viteza, si la care poti cupla in marsarier fara sa apesi levierul spre podea. In comparatie cu astea, Dacia 1300 e o masina de muzeu, da' am luat-o ca mor dupa masinile vechi, chit ca inca nu m-am obisnuit cu ea.
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1,6 l
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#4
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate faci o mica confuzie, la masinile "normale" schimbatorul e in dreptul vitezei a 3-a cand este pe liber. La majoritatea Daciilor 13xx schimbatorul sta pe undeva, niciodata in acelasi loc, la doua masini identice. fiind totusi de obicei in dreptul treptei 1 (dupa ce il agiti un pic stanga dreapta si il lasi sa oscileze).
PS obisnuieste-te si cu probleme la franare (fiindca mai mult ca sigur are circuit simplu) |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
- B-XXX-JIE
2005 Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
Nosferatu, fantoma noptii |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 October 11 ![]() |
@ Alt_radu
Cu tot respectul pentru toti soferii mai experimentati decat mine, deci si pentru tine (si te asigur ca nu sunt deloc ironic), ma tem ca trebuie sa te contrazic in ambele privinte. Scrii ca "la masinile <<normale>> schimbatorul e in dreptul vitezei a 3-a cand este pe liber". La Dacia Logan si la Dacia Nova, pe care le-am condus, schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, cand este pe liber, nicidecum in dreptul vitezei a 3-a. ![]() Mai scrii si ca "la majoritatea Daciilor 13XX" schimbatorul revine "de obicei in dreptul treptei 1 (dupa ce il agiti un pic stanga dreapta si il lasi sa oscileze)". Nu stiu cum e la majoritatea Daciilor 13XX, deocamdata n-am condus-o decat pe a mea, dar pot sa te asigur ca la ea schimbatorul revine intre vitezele a 3-a si a 4-a, EXACT CUM SCRIE IN CARTEA TEHNICA ORIGINALA. In ce priveste franele, iti dau perfecta dreptate, dar am inceput sa ma obisnuiesc cu ele. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1,6 l
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#6
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Cand am zis masinile <<normale>> m-am referit la cele la care toate elementele cutiei de viteze sunt in deplina stare de functionare, inclusiv elementul care readuce schimbatorul de viteze la pozitia libera dupa ce a fost scos din viteza.
Am condus Logan si inainte si dupa ce mi-am luat Megane-ul, iar dupa ce m-am obisnuit cu cutia de Megane la care miscarile nu sunt asa ample, nu de putine ori am bagat a 3-a in locul treptei 1, deoarece la mine e mai aproape 1 de 3 decat la Logan. La o cutie de viteze fara mari uzuri, de pe liber daca impingi inspre bord intra treapta 3 iar daca tragi spre spatele masinii intra treapta 4. Asa trebuie sa fie, din constructie. Din ce spui despre cutie dacia ta este o bijuterie, intretinuta. Cele la care ma refeream eu erau masini cu uzuri ... |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
- B-XXX-JIE
2005 Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
Nosferatu, fantoma noptii |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 October 11 ![]() |
Ai dreptate in tot ceea ce scrii. Eu am gresit, cand am scris, intr-un mesaj anterior, ca "sunt obisnuit cu masinile <<normale>>, la care schimbatorul revine la punctul mort, intre vitezele 1 si 2, atunci cand nu-i bagat in viteza". Trebuia sa scriu "intre vitezele 3 si 4", exact cum spui tu, dar cand am scris randurile alea aveam inca in minte dispunerea vitezelor de la Dacia 1300, la care punctul mort e intre 1 si 2. Scuze!
This post has been edited by Nosferatu, fantoma noptii: 25 Nov 2011, 17:38 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1,6 l
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#8
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Hmmm...
![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Nosferatu, fantoma noptii |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 16 October 11 ![]() |
Hmmm ce? Am scris un mesaj cu gandul in alta parte, apoi mi-am dat seama si m-am corectat. Mare branza...
This post has been edited by Nosferatu, fantoma noptii: 25 Nov 2011, 21:04 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1,6 l
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 13:22 |