Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Apa in ulei

Razvannnnn
post 6 Oct 2022, 23:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 26 August 22
From: Bucuresti




Salutare, am tot cautat prin toate topicurile si nu gasesc o rezolvare la problema mea.
Renault Megane 2 2009 1.6 benzina+gpl.

Am observat ca pierd apa din vas, dupa putin timp am constatat ca imi baga apa in ulei si cateva pete de ulei prin vas (deoarece apa nu se pierdea decat cu motorul pornit, am verificat si uleiul si este deschis la culoare si mult mai lichid decat ar trebui sa fie)
Simptomele masinii:
Oscileaza turatia destul de dur cand masina sta pe loc (500-1000rpm)
Uneori moare motorul cand masina e pe liber.
Cand o trec de pe gaz pe benzina moare motorul sau scade turatia brusc la 200-300 si isi revine greu.
Deseori intre 1400-2300rpm se aude un sunet ca de drujba de la motor.
Stand la volan, in mers se aude un sunet ca si cum ar curge apa
Dupa ce a murit motorul pe liber de vreo 2 ori, la a 3-a pornire a aparut mesajul “check injection”, fara vreun martor si fara sa stocheze vreo eroare.
Cand oscileaza turatia scade si intensitatea luminilor din bord si cea a farurilor.


Simptomele descrise sunt cand este gazul oprit (dar si pe gaz face la fel).


Ultima care mi-a pus capac si am tras-o pe dreapta pana rezolv problema:
Mers constant la 2300rpm cand deodata masina nu s-a mai accelerat, dadea in nas si scotea foarte mult fum alb/gri.


Am fost si la “mecanici” si au dat din umeri. Din ce mi s-a spus chiuloasa este buna.
Am schimbat bujiile, senzor axa cu came.
Am reglat clapeta de acceleratie din tester.
Nu am alte erori pe tester.


Nu am idee ce ar putea fi, de aceea si postez aici ca unde am fost cu masina pe la “mecanici” au inceput sa dea din umeri.

Mentionez ca la prima pornire (la rece) 2-3 secunde face un zgomot de la fulie, nu stiu daca are vreo legatura. + cand ploua mai serios sau dupa ce o spal, masina sta turata la 2500-3000rpm cateva minute si dupa isi revine.
Sunt din Bucuresti (in caz ca este cineva pe aici care are habar si poate rezolva)

This post has been edited by Razvannnnn: 7 Oct 2022, 01:06


--------------------
Renault Megane 2 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 7 Oct 2022, 09:08
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 15 August 07




Ai verificat capacul lateral unde se afla si termostatul?
E posibil sa fie deformat si sa intre uleiul in apa sau invers. Asta ar fi primul punct de verificat, mai ales ca e posibil sa fie de plastic si nu metalica.
Cand ai curatat clapeta, ti-au pus garnituri noi? Pe partea de admisie garniturile sunt ok?

Si daca auzi zgomot la fulie, cel mai probabil trebuie inlocuita cu una noua.

Totusi, incepe cu carcasa termostatului care se afla in partea dreapta cum te uiti la motor.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 7 Oct 2022, 09:24
Post #3


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.897
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




daca nu este carcasa termostatului este garnitura de chiuloasa ... deci bine sa fie carcasa termostatului ..


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvannnnn
post 7 Oct 2022, 11:18
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 26 August 22
From: Bucuresti




QUOTE(myhay1208 @ 7 Oct 2022, 09:08)
Ai verificat capacul lateral unde se afla si termostatul?
E posibil sa fie deformat si sa intre uleiul in apa sau invers. Asta ar fi primul punct de verificat, mai ales ca e posibil sa fie de plastic si nu metalica.
Cand ai curatat clapeta, ti-au pus garnituri noi? Pe partea de admisie garniturile sunt ok?

Si daca auzi zgomot la fulie, cel mai probabil trebuie inlocuita cu una noua.

Totusi, incepe cu carcasa termostatului care se afla in partea dreapta cum te uiti la motor.
*




Clapeta nu a fost demontata, doar reglata din tester.

Zgomotul acela din mers ca de drujba e dat tot de fulie? Credeam ca fulia da doar zgomotul la pornire.

Voi verifica termostatul si revin cu informatii. Multumesc pentru raspunsuri.


--------------------
Renault Megane 2 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ADIMK3.5
post 7 Oct 2022, 11:23
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 13 December 12




Salut,

Daca este carcasa termostat, poate pui metalica si scapi de problema cu deformarea in timp
Vezi detalii aici la colegi:


https://www.reno.ro/index.php?showtopic=187940&st=270


--------------------
Renault Megane 2007 1.4 72kw Manager - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvannnnn
post 7 Oct 2022, 11:36
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 26 August 22
From: Bucuresti




Revin cu un detaliu:
Am incercat acum sa pornesc masina, a pornit ca de obicei doar ca dupa 2-3 minute a inceput sa iasa usor fum de sub capota. Am ridicat capota si din zona clapetei (dreapta motor cum ma uitam la el, de sub ea) iesea, miros usor de incins/topit. Nu mi s-a mai intamplat asa pana acum.


--------------------
Renault Megane 2 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 7 Oct 2022, 14:25
Post #7


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 22.897
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




eu nu stiu pana nu gasesti cauza de ce mai pornesti motorul ... el saracutul merge cu un amestec de ulei cu antigel ... deci uleiul si implicit ungerea este cam dusa ...


--------------------
Ford Mondeo Titanium, bi-turbata, 2018 / Mazda 3 , 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 7 Oct 2022, 15:22
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 15 August 07




nu mai porni masina pana nu identifici sursa problemei. E posibil sa fie deformata carcasa si sa arunce ulei afara care poate sa ajunga pe evacuare de unde si mirosul de ars. La mine erau slabite si 2-3 suruburi din spate...

Clapeta se poate regla singura daca o dai jos. Nu e foarte complicat, trebuie doar putina indemanare. Si se da jos pentru a o curata bine. Din tester... nu stiu ce reglaj faci daca are mizerie in ea.

Termostatul este in partea dreapta si mai in spate, sus, ar trebui sa fie si clapeta.

This post has been edited by myhay1208: 7 Oct 2022, 15:25


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razvannnnn
post 23 Oct 2022, 15:53
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 26 August 22
From: Bucuresti




Are cineva schema de montare a capacului termostat si ce suruburi (dimensiunile) intra in fiecare gaura? Am observat dupa demontare ca sunt 3 dimensiuni diferite ale suruburilor si nu am tinut minte de unde era fiecare.


--------------------
Renault Megane 2 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th June 2024 - 16:44
Dacia