Pierdere ulei motor, pe corpul pompei de ulei
![]() ![]() ![]() |
Pierdere ulei motor, pe corpul pompei de ulei
tynn |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Attached thumbnail(s) Picture_005.jpg ( Size: 288.09k ) Number of downloads: 788 |
||
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|||
Horyca |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 8 September 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am aceeasi problema ca si tine, primul sfat la mecanicilor a fost etansarea baii de ulei. Luni mi-am inlocuit baia de ulei, am pus baie noua, garnitura noua si silicon special de la loctite pt etansare... astept sa vad si o sa te tin la curent...
|
--------------------
Renault
19 Chamade I
1991 Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
|
|
tynn |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Problema nu este sigur de la etansarea baii de ulei pe blocul motor.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Horyca |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 8 September 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ai dreptate... astazi am observat ulei sub masina... speram sa fie asta problema dar din pacate altceva este baiul acolo... am bagat ulei 10W40 in loc de 15W40 si ma astept sa curga chiar mai tare decat inainte...
|
--------------------
Renault
19 Chamade I
1991 Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
|
|
andishors |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
aceeasi problema am si eu ... am schimbat garnitura de la baie, am facut schimbul de ulei(10w40) si tot curge(completez 1l la 1 luna)... nu pe la baie ci prin zona aceea de care ai amintit. cand o sa am timp, cel mai sigur ii dau motorul jos, scot distributia sterg bine zona si verific pe unde curge/se prelinge ulei... vad ca nimeni nu prea stie de la ce e problema asta si cum se poate remedia... mai are un prieten un r21 cu motor f3n ..aceeasi problema...
|
--------------------
Renault
Super 5
- B 45 XYZ
1988
|
|
tynn |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Da, intr-adevar, s-ar parea ca F3N e un motor foarte sofisticat, de-aia nu i-a dat nimeni de cap la problema asta...
![]() Din cate vad eu, pe formul asta mai usor este sa fii luat peste picior de colegi decat sa primesti un sfat... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
Salutare.
Eu nu am avut niciodata pb asta in 200.000 km facuti cu F3N. Tocmai ca este un motor f simplut....nu iti da batai de cap. S-ar putea de la un semering de distributie. Eu zic sa mai desfaci odata distributia si sa verifici. nu este exclus ca pierderea sa fie de mai sus de undeva si sa se prelinga pe acolo. Urmareste traseul darei de ulei. O sa ma uit si eu si mai intreb si pe amicul meu mecanic....este doctor in asa ceva. |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
tynn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Si eu banuiesc tot un simering. Insa nu prea am timp momentan sa dau iarasi jos distributia. Oricum, eu sunt sigur ca pierderea este jos (nu pe la simeringul axei cu came), ori pe la arborele cotit, ori arborele de antrenare pompa ulei. Ti-as fi recunoscator daca ai pune o intrebare si la mecanicul tau (daca spui ca este bun cunoscator al acestui motor), banuiesc ca a mai intalnit cazuri similare. Mai sunt deja 2 colegi cu aceeasi problema si asteptam un verdict.
Multumesc! |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
djalex_bolidu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 760 Joined: 16 February 06 ![]() |
Cata agitatie pe aici.....nu curge pe la nici un semering al pompei.in bloc este un alezaj special facut pt a introduce axul pompei.acel alezaj este astupat cu un dop de plastic ce prevede un O-ring.acel O-ring datorita temperaturilor ridicate cu timpul nu mai etanseaza cum trebuie.problema se rezolva simplu si rapid.acel capac de plastic este prins de blocul motor cu 2 suruburi de 8.se desfac acele suruburi,se scoate dopul de plastic , se curata atat dopul cat si blocul, se da cu mastic dupa care se monteaza la loc.
This post has been edited by djalex_bolidu: 4 Dec 2010, 19:42 Attached thumbnail(s) Fotografie0485.jpg ( Size: 219.16k ) Number of downloads: 834 |
--------------------
DACIA
1310
- AG 88 PVA
'84
|
|
tynn |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Multumesc de informatie domnule! Chiar nu mi-ar fi trecut prin cap de asa ceva, dat fiind ca acel capac nu este vizibil la Renault 19 datorita pozitionarii transversale a motorului. Pompa de ulei se vede doar pe sub motor, acel capac fiind invizibil din acea pozitie. Cum l-ai montat tu longitudinal pe Dacie, e altceva, ai un bun acces la el (felicitari pt. adaptarea facuta!).
M-am linistit oricum ca nu-i vorba de vreun simering. Sincer eram contrariat, deoarece, dupa cum am specificat in primul post, am schimbat distributia de unul singur acum mai bine de jumatate de an si nu am vazut vreo pierdere pe la simeringuri (pata respectiva fiind de cativa ani). This post has been edited by tynn: 5 Dec 2010, 09:40 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
tynn |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Astazi, profitand de vremea frumoasa si timpul liber disponibil, m-am bagat sub masina sa remediez problema la acel capac al pompei de ulei. Treaba e destul de anevoioasa, lucrezi numai de pipaite, ca nu se vede nimic. Capacul respectiv este acoperit de o brida metalica de are rol de fixare al cablului "+" al demarorului.
Treaba se rezolva in felul urmator: se ridica pe cric partea dr. fata a masinii, se demonteaza roata, se caleaza masina (eu am folosit pt. calaj roata de rezerva si cea scoasa, puse una peste alta). Dupa care va bagati sub masina, se sterge de ulei zona respectiva si se desface pilita de fixare a clemei ce tine cablul pozitiv al demarorului ( aceasta are cap hexagonal de 10). Dupa ce indepartati cablul respectiv, cu o cheie de 11 se desfac cele 2 suruburi de fixare a bridei metalice si a capacului buclucas. Veti avea nevoie de ceva rabdare si indemanare, deoarece, dupa cum am spus, treaba se face pe pipaite, locul fiind foarte stramt si limitat de galeria de evacuare. Ca sa va faceti totusi o parere despre ce e in zona respectiva, va puteti folosi de o mica oglinda. Dupa ce ati desurubat cele 2 suruburi, inlaturati brida metalica si va ramane capacul de plastic presat in corpul pompei. Bagati o lama de cutit intre capac si corpul pompei si fortati-l sa iasa. Odata scos capacul, curatati-l bine cu un degresant, dar totodata si zona de contact a pompei. Aplicati un cordon de etansant siliconic pe o-ringul de etansare, dupa care urmati operatiunile in ordine inversa. Atasez si o poza cu brida si capacul ce trebuie desfacute, ca sa va faceti idee mai bine despre ce e vorba. Daca cineva se risca sa faca de unul singur operatiunea si are nelamuriri, ii stau la dispozitie! Sper acum sa fi fost pierderea numai de acolo, avand si mici rezerve si in privinta simeringurilor de la arborele cotit sau cel al axului pompei. O sa merg cateva zile, dupa care am sa verific iar si va voi tine la curent cu noutatile. This post has been edited by tynn: 8 Dec 2010, 17:47 Attached thumbnail(s) Picture_002.jpg ( Size: 303.21k ) Number of downloads: 807 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
tynn |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Azi m-am bagat pe sub masina sa montez un scut metalic si am aruncat si o privire la respectiva pierdere de ulei care din pacate inca persista. Se pare ca s-au adeverit temerile mele, cauza nefiind capacul de plastic al pompei de ulei. Mai mult ca sigur este de vina unul din simeringurile arbore cotit sau ax pompa ulei. Se vede cum picura ulei din interiorul carterului distributiei.
Deci in curand ma asteapta o noua demontare a distributiei... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
andishors |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
am facut si eu operatia asta, dar din pacate problema persista. imi poate spune cineva cate semeringuri sunt la distributie ? si eventual un cod sau o denumire specifica pentu fiecare in parte...pe cel de la arborele cotit l-am schimbat...unde ar mai fi altul ? am nevoie urgent pentru ca pana pe 6 tre sa duc masina la itp... multam
|
--------------------
Renault
Super 5
- B 45 XYZ
1988
|
|
tynn |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Sunt 3 simeringuri la distributie: cel de la axa cu came, cel de la arborele cotit si cel de la arborele intermediar (cel care antreneaza pompa de ulei). Daca spui ca cel de la arborele cotit l-ai schimbat, mai mult ca sigur de vina este cel de la arborele intermediar. Insa daca tot dai distributia jos, n-ar fi rau sa-l schimbi si pe cel de-al treilea (de la axa cu came), nu poti sa sti cat de curand iti pica si respectivul...
Spor la treaba si sa ne spui cum si in ce fel ai rezolvat-o! |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
andishors |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
multam frumos. am sa merg zilele astea sa cumpar semeringurile, dar abia peste 2 sapt le pot schimba. sunt in sesiune si termin pe 8. masina e undeva la tara...
|
--------------------
Renault
Super 5
- B 45 XYZ
1988
|
|
Horyca |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 8 September 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
mi-am comandat 3 simeringuri si saptamana asta incerc sa rezolv si eu problema... va tin la curent
|
--------------------
Renault
19 Chamade I
1991 Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
|
|
tynn |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Le-ai comandat pe original sau aftermarket? Cat au costat?
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Horyca |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 8 September 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
am vrut sa le comand pe OE dar nu imi permit momentan, ma costau in jur de 200-250 de lei asa le-am comandat pe AM, ma costa sub 1 mill faza este ca imi bate urat ceva in fata si cred ca mi s-au dus flansele sau rulmentii de amortizor si mi-am comandat si doua flanse si doi rulmenti (cu posibilitatea de retur), atunci a trebuit sa fac compromisul asta... oricum daca gasesc problema la mine manopera nu este o problema f mare si o sa imi comand si unu original pe viitor
|
--------------------
Renault
19 Chamade I
1991 Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
|
|
andishors |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
imi puteti spune si mie va rog niste cote pentru simeringul de la arborele intermediar? e la fel cu cel de la arborele cotit ? multumesc
|
--------------------
Renault
Super 5
- B 45 XYZ
1988
|
|
andishors |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 3 May 10 ![]() |
Am reusit azi sa desfac distributia si sa scot simeringurile de la axa cu came si de la arborele intermediar. dimensiunile lor pentru motor f3n 716 injectie monopunct 73cp sunt :
- axa cu came 25x42x8 (am cumparat pt motorul asta si la magazin mi-a dat 22x45x8) - arbore intermediar 30x40x7 - cel de la arborele cotit cred ca se gaseste usor la magazinele de pise(mai usor decat celelalte 2) 80-105 sau 50 68 nu mai stiu exact, eu l-am schimbat mai demult. pentru schimbarea lor nu e necesar sa dai motorul jos. la cel de la axa cu came se sjunge usor, pe sus, iar la cel de la arborele intermediar se scoate roata dreapta fata si la fel se ajunge usor, numai ca e cam greu de scos. ulei am vazut ca se prelingea pe la ambele, mai mult pe la cel de la arborele intermediar pe langa ax. daca cineva are nevoie de mai multe detalii despre procedura asta sa spuna! |
--------------------
Renault
Super 5
- B 45 XYZ
1988
|
|
john reno |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 30 December 09 From: Bucuresti ![]() |
Andishors multam fain pentru instructiuni, am nimerit-o din prima, cu toate ca am avut emotii cand am dat prima cheie, merge foarte bine. Am schimbat si semerigurile din partea distributiei
|
--------------------
renault19
hatchback
- PH10ZME
1993
|
|
mr_bombastic_dma_r19 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 657 Joined: 21 August 08 From: Pitesti ![]() |
cati litri de ulei trebuie la 16v? Ca eu am bagat 5 si mi-a dat mult peste!
|
--------------------
Renault
19 16V Cabrio
- AG15DMA
1992 1764cmc 135Cp Most Wanted
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 18:48 |