Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pierdere ulei motor, pe corpul pompei de ulei

tynn
post 23 Nov 2010, 22:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Intrucat am vazut ca nu sunt singurul care are aceasta problema (se pare ca este o problema specifica motorului F2N/ F3N) , am decis sa deschid un topic pe aceasta tema. Eu ma confrunt cu aceasta problema de ceva ani buni, insa nu i-am dat importanta deoarece era infima pierderea. Insa in ultima vreme vad ca s-a accentuat, uleiul ajungand pana pe lonjeron si bascula dreapta.
Personal eu suspectez pierderea ca fiind pe la simeringul axului pompei de ulei (antrenat de cureaua de distributie). Insa acum vreo jumatate de an, cand am schimbat distributia, nu am sesizat sa fie vreo pierdere pe-acolo. E adevarat ca atunci nu curgea asa tare si nu prea mi-am batut capul sa aflu cauza.
Banuiesc ca exista cineva care s-a lovit de aceasta problema (si care a remediat-o), deci astept sa-mi spuna in ce mod a rezolvat-o.


Attached thumbnail(s)
Picture_005.jpg ( Size: 288.09k ) Number of downloads: 788


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 24 Nov 2010, 08:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




Am aceeasi problema ca si tine, primul sfat la mecanicilor a fost etansarea baii de ulei. Luni mi-am inlocuit baia de ulei, am pus baie noua, garnitura noua si silicon special de la loctite pt etansare... astept sa vad si o sa te tin la curent...


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 24 Nov 2010, 18:57
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Problema nu este sigur de la etansarea baii de ulei pe blocul motor.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 25 Nov 2010, 14:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




Ai dreptate... astazi am observat ulei sub masina... speram sa fie asta problema dar din pacate altceva este baiul acolo... am bagat ulei 10W40 in loc de 15W40 si ma astept sa curga chiar mai tare decat inainte...


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andishors
post 25 Nov 2010, 23:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 3 May 10




aceeasi problema am si eu ... am schimbat garnitura de la baie, am facut schimbul de ulei(10w40) si tot curge(completez 1l la 1 luna)... nu pe la baie ci prin zona aceea de care ai amintit. cand o sa am timp, cel mai sigur ii dau motorul jos, scot distributia sterg bine zona si verific pe unde curge/se prelinge ulei... vad ca nimeni nu prea stie de la ce e problema asta si cum se poate remedia... mai are un prieten un r21 cu motor f3n ..aceeasi problema...


--------------------
Renault Super 5 - B 45 XYZ 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 29 Nov 2010, 23:32
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Da, intr-adevar, s-ar parea ca F3N e un motor foarte sofisticat, de-aia nu i-a dat nimeni de cap la problema asta... smile.gif
Din cate vad eu, pe formul asta mai usor este sa fii luat peste picior de colegi decat sa primesti un sfat... sad.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 3 Dec 2010, 10:31
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Salutare.
Eu nu am avut niciodata pb asta in 200.000 km facuti cu F3N.
Tocmai ca este un motor f simplut....nu iti da batai de cap.
S-ar putea de la un semering de distributie.
Eu zic sa mai desfaci odata distributia si sa verifici.
nu este exclus ca pierderea sa fie de mai sus de undeva si sa se prelinga pe acolo.
Urmareste traseul darei de ulei.
O sa ma uit si eu si mai intreb si pe amicul meu mecanic....este doctor in asa ceva.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 3 Dec 2010, 12:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Si eu banuiesc tot un simering. Insa nu prea am timp momentan sa dau iarasi jos distributia. Oricum, eu sunt sigur ca pierderea este jos (nu pe la simeringul axei cu came), ori pe la arborele cotit, ori arborele de antrenare pompa ulei. Ti-as fi recunoscator daca ai pune o intrebare si la mecanicul tau (daca spui ca este bun cunoscator al acestui motor), banuiesc ca a mai intalnit cazuri similare. Mai sunt deja 2 colegi cu aceeasi problema si asteptam un verdict.
Multumesc!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djalex_bolidu
post 4 Dec 2010, 19:41
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 760
Joined: 16 February 06




Cata agitatie pe aici.....nu curge pe la nici un semering al pompei.in bloc este un alezaj special facut pt a introduce axul pompei.acel alezaj este astupat cu un dop de plastic ce prevede un O-ring.acel O-ring datorita temperaturilor ridicate cu timpul nu mai etanseaza cum trebuie.problema se rezolva simplu si rapid.acel capac de plastic este prins de blocul motor cu 2 suruburi de 8.se desfac acele suruburi,se scoate dopul de plastic , se curata atat dopul cat si blocul, se da cu mastic dupa care se monteaza la loc.

This post has been edited by djalex_bolidu: 4 Dec 2010, 19:42

Attached thumbnail(s)
Fotografie0485.jpg ( Size: 219.16k ) Number of downloads: 834


--------------------
DACIA 1310 - AG 88 PVA '84
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 5 Dec 2010, 09:37
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Multumesc de informatie domnule! Chiar nu mi-ar fi trecut prin cap de asa ceva, dat fiind ca acel capac nu este vizibil la Renault 19 datorita pozitionarii transversale a motorului. Pompa de ulei se vede doar pe sub motor, acel capac fiind invizibil din acea pozitie. Cum l-ai montat tu longitudinal pe Dacie, e altceva, ai un bun acces la el (felicitari pt. adaptarea facuta!).
M-am linistit oricum ca nu-i vorba de vreun simering. Sincer eram contrariat, deoarece, dupa cum am specificat in primul post, am schimbat distributia de unul singur acum mai bine de jumatate de an si nu am vazut vreo pierdere pe la simeringuri (pata respectiva fiind de cativa ani).

This post has been edited by tynn: 5 Dec 2010, 09:40


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 8 Dec 2010, 17:45
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Astazi, profitand de vremea frumoasa si timpul liber disponibil, m-am bagat sub masina sa remediez problema la acel capac al pompei de ulei. Treaba e destul de anevoioasa, lucrezi numai de pipaite, ca nu se vede nimic. Capacul respectiv este acoperit de o brida metalica de are rol de fixare al cablului "+" al demarorului.
Treaba se rezolva in felul urmator: se ridica pe cric partea dr. fata a masinii, se demonteaza roata, se caleaza masina (eu am folosit pt. calaj roata de rezerva si cea scoasa, puse una peste alta). Dupa care va bagati sub masina, se sterge de ulei zona respectiva si se desface pilita de fixare a clemei ce tine cablul pozitiv al demarorului ( aceasta are cap hexagonal de 10). Dupa ce indepartati cablul respectiv, cu o cheie de 11 se desfac cele 2 suruburi de fixare a bridei metalice si a capacului buclucas. Veti avea nevoie de ceva rabdare si indemanare, deoarece, dupa cum am spus, treaba se face pe pipaite, locul fiind foarte stramt si limitat de galeria de evacuare. Ca sa va faceti totusi o parere despre ce e in zona respectiva, va puteti folosi de o mica oglinda.
Dupa ce ati desurubat cele 2 suruburi, inlaturati brida metalica si va ramane capacul de plastic presat in corpul pompei. Bagati o lama de cutit intre capac si corpul pompei si fortati-l sa iasa.
Odata scos capacul, curatati-l bine cu un degresant, dar totodata si zona de contact a pompei. Aplicati un cordon de etansant siliconic pe o-ringul de etansare, dupa care urmati operatiunile in ordine inversa.
Atasez si o poza cu brida si capacul ce trebuie desfacute, ca sa va faceti idee mai bine despre ce e vorba. Daca cineva se risca sa faca de unul singur operatiunea si are nelamuriri, ii stau la dispozitie!
Sper acum sa fi fost pierderea numai de acolo, avand si mici rezerve si in privinta simeringurilor de la arborele cotit sau cel al axului pompei. O sa merg cateva zile, dupa care am sa verific iar si va voi tine la curent cu noutatile.

This post has been edited by tynn: 8 Dec 2010, 17:47

Attached thumbnail(s)
Picture_002.jpg ( Size: 303.21k ) Number of downloads: 807


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 19 Feb 2011, 18:01
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Azi m-am bagat pe sub masina sa montez un scut metalic si am aruncat si o privire la respectiva pierdere de ulei care din pacate inca persista. Se pare ca s-au adeverit temerile mele, cauza nefiind capacul de plastic al pompei de ulei. Mai mult ca sigur este de vina unul din simeringurile arbore cotit sau ax pompa ulei. Se vede cum picura ulei din interiorul carterului distributiei.
Deci in curand ma asteapta o noua demontare a distributiei... plange.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andishors
post 30 May 2011, 18:39
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 3 May 10




am facut si eu operatia asta, dar din pacate problema persista. imi poate spune cineva cate semeringuri sunt la distributie ? si eventual un cod sau o denumire specifica pentu fiecare in parte...pe cel de la arborele cotit l-am schimbat...unde ar mai fi altul ? am nevoie urgent pentru ca pana pe 6 tre sa duc masina la itp... multam


--------------------
Renault Super 5 - B 45 XYZ 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 30 May 2011, 22:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Sunt 3 simeringuri la distributie: cel de la axa cu came, cel de la arborele cotit si cel de la arborele intermediar (cel care antreneaza pompa de ulei). Daca spui ca cel de la arborele cotit l-ai schimbat, mai mult ca sigur de vina este cel de la arborele intermediar. Insa daca tot dai distributia jos, n-ar fi rau sa-l schimbi si pe cel de-al treilea (de la axa cu came), nu poti sa sti cat de curand iti pica si respectivul...
Spor la treaba si sa ne spui cum si in ce fel ai rezolvat-o!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andishors
post 31 May 2011, 12:24
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 3 May 10




multam frumos. am sa merg zilele astea sa cumpar semeringurile, dar abia peste 2 sapt le pot schimba. sunt in sesiune si termin pe 8. masina e undeva la tara...


--------------------
Renault Super 5 - B 45 XYZ 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 31 May 2011, 15:01
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




mi-am comandat 3 simeringuri si saptamana asta incerc sa rezolv si eu problema... va tin la curent


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 31 May 2011, 18:20
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Le-ai comandat pe original sau aftermarket? Cat au costat?


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 31 May 2011, 19:08
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




am vrut sa le comand pe OE dar nu imi permit momentan, ma costau in jur de 200-250 de lei asa le-am comandat pe AM, ma costa sub 1 mill faza este ca imi bate urat ceva in fata si cred ca mi s-au dus flansele sau rulmentii de amortizor si mi-am comandat si doua flanse si doi rulmenti (cu posibilitatea de retur), atunci a trebuit sa fac compromisul asta... oricum daca gasesc problema la mine manopera nu este o problema f mare si o sa imi comand si unu original pe viitor


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andishors
post 3 Jun 2011, 10:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 3 May 10




imi puteti spune si mie va rog niste cote pentru simeringul de la arborele intermediar? e la fel cu cel de la arborele cotit ? multumesc


--------------------
Renault Super 5 - B 45 XYZ 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andishors
post 4 Jun 2011, 13:50
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 3 May 10




Am reusit azi sa desfac distributia si sa scot simeringurile de la axa cu came si de la arborele intermediar. dimensiunile lor pentru motor f3n 716 injectie monopunct 73cp sunt :
- axa cu came 25x42x8 (am cumparat pt motorul asta si la magazin mi-a dat 22x45x8)
- arbore intermediar 30x40x7
- cel de la arborele cotit cred ca se gaseste usor la magazinele de pise(mai usor decat celelalte 2) 80-105 sau 50 68 nu mai stiu exact, eu l-am schimbat mai demult.
pentru schimbarea lor nu e necesar sa dai motorul jos. la cel de la axa cu came se sjunge usor, pe sus, iar la cel de la arborele intermediar se scoate roata dreapta fata si la fel se ajunge usor, numai ca e cam greu de scos.
ulei am vazut ca se prelingea pe la ambele, mai mult pe la cel de la arborele intermediar pe langa ax.
daca cineva are nevoie de mai multe detalii despre procedura asta sa spuna!


--------------------
Renault Super 5 - B 45 XYZ 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 25 Sep 2011, 23:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Andishors multam fain pentru instructiuni, am nimerit-o din prima, cu toate ca am avut emotii cand am dat prima cheie, merge foarte bine. Am schimbat si semerigurile din partea distributiei


--------------------
renault19 hatchback - PH10ZME 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mr_bombastic_dma_r19
post 28 Sep 2011, 16:28
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 657
Joined: 21 August 08
From: Pitesti




cati litri de ulei trebuie la 16v? Ca eu am bagat 5 si mi-a dat mult peste!


--------------------
Renault 19 16V Cabrio - AG15DMA 1992 1764cmc 135Cp
Most Wanted
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 18:48
Dacia