Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

lichid de frana, intrebare

Renaultouille
post 1 Dec 2007, 18:10
Post #1


Membru de partid


Group: Members
Posts: 384
Joined: 8 October 07
From: Bucuresti / Rm. Valcea




salutare! lichidul de frana la benzinar cand se schimba si ce tip de ulei se pune?
multumesc

This post has been edited by Renaultouille: 1 Dec 2007, 18:13


--------------------
Renault Megane 2.1 / 1.6 16v 2004
Pt cei ce merg cu ceata aprinsa doar ca sa fie un bec aprins in bord...imbratisati un pom!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 1 Dec 2007, 20:44
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Se schimba odata la 4 ani, mai sigur scrie in carnetul de intretinere si revizii. Nu se pune ulei, se pune lichid de frana DOT4.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Renaultouille
post 2 Dec 2007, 20:12
Post #3


Membru de partid


Group: Members
Posts: 384
Joined: 8 October 07
From: Bucuresti / Rm. Valcea




ma rog...lichid am vrut sa zic dar din graba mintea mi-a zburat la ulei. multam de raspuns


--------------------
Renault Megane 2.1 / 1.6 16v 2004
Pt cei ce merg cu ceata aprinsa doar ca sa fie un bec aprins in bord...imbratisati un pom!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 6 May 2008, 19:52
Post #4


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici pe cei care au schimbat lichidul de frana:

1. Cat lichid s-a schimbat? (intreb ca sa stiu cat de profi sunt aia de la service in sensul ca il scot sau nu pe tot)
2. S-a folosit un tool special pentru extragerea lichidului vechi?
3. S-a folosit pompa de ABS/ESP pentru eliminarea aerului din instalatie folosind diagnoza?
4. S-a aerisist circuitul de la ambreiaj?
5. Cum prinde frana acum dupa operatiunea de schimbare?

Am tot vazut ca pe forumuri se vehiculeaza ordinea de aerisire a rotilor: DS, SS, DF, SF ceea ce mi se pare WRONG, deoarece circuitul de franare e dual channel in X, de aceea aerisirea se face: DS, SF, SS, DF + actionarea pompei ABS/ESP din diagnoza.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 7 May 2008, 22:47
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Am schimbat la Serus lichidul de frana si operatia nu a parut atat de complicata pe cat ai descris tu.

1. un bidonas de 0.5 l, din care au mai ramas vreo 50 ml
2. tool-ul a fost un fel de seringa cu care s-a extras lichidul din pompa
3. nu
4. nu...
5. nu ca atunci cand masina era noua, insa dupa parerea mea este foarte ok


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 8 May 2008, 07:25
Post #6


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Din 1-5 deduc ca schimbul s-a facut dupa metoda vechilor dacii. In masina intra 1l de lichid de frana si ar fi bine ca sa-l schimbi cu unul de culoare diferita decat cel vechi tocmai pentru a vedea la aerisire si la golirea instalatiei daca au ramas "ramasite" ale vechiului lichid.
In procedeul de schimbare al lichidului de frana este folosita o pompa care se pune la o roata pentru a extrage lichidul vechi. Sau cel putin se da drumul la roata DS la aerisitor pentru a scoate tot lichidul din instalatie.
Acum DOT3 si 4 sunt miscibile intre ele asa ca nu e o problema ca si DOT4 vechi cu unul nou sa nu fie compatibile, doar ca unul contine apa si este deja cam la capatul puterii de absorbtie/gresare/... pe cand celalalt e fresh.
Pompa de ABS/ESP se porneste din CLIP pentru a aerisi orice ramasita de aer din instalatie, ea porneste pentru 10s si creaza o presiune variabila pentru a putea elimina bulele de aer si a le trimite catre aerisitoare.
Circuitul de ambreiaj foloseste acelasi lichid de frana ca si sistemul de franare deci trebuia aerisit si acesta.
Intreb toate astea 1-5 pentru ca valvele din sistemul ABS/ESP au un requirement legat de calitatea si intervalul de schimbare al lichidului de frana.

5. => nu s-a facut aerisirea corespunzatoare. Prinde mai sus, se intareste dupa o folosire indelungata? (daca da => aer care expandeaza in instalatie => intarirea pedalelor de frana si ambreiaj)

This post has been edited by Razor: 8 May 2008, 07:27


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 8 May 2008, 11:26
Post #7


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(nick @ 7 May 2008, 23:47)
Am schimbat la Serus lichidul de frana si operatia nu a parut atat de complicata pe cat ai descris tu.

1. un bidonas de 0.5 l, din care au mai ramas vreo 50 ml
2. tool-ul a fost un fel de seringa cu care s-a extras lichidul din pompa
3. nu
4. nu...
5. nu ca atunci cand masina era noua, insa dupa parerea mea este foarte ok
*



subscriu 100% la ce a scris nick mai sus..fix la fel s-a facut si la mine si tot la Serus

e de rau inseamna excl.gif unsure.gif mad.gif

in plus mie mi-au rupt si surubelul de la etrierul fata stanga pe unde se face aerisirea.. ai am rams cu el asa... dar nu scapa lichid pe acolo.. ar fi trebuit totusi sa ii iau la rost pt treaba asta

This post has been edited by Meghitzanul: 8 May 2008, 11:27


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 8 May 2008, 11:31
Post #8


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Pai data viitoare daca nu pot sa ti-l scoata o sa schimbi etrierul, si evident pe cheltuiala ta.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 8 May 2008, 11:36
Post #9


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Meghitzanul>> cat a costat schimbarea lichidului?(lichid+manopera)..Ma bate gandul sa l schimb si eu mai ales ca in iulie face 5 ani.. 04.gif ..


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 8 May 2008, 12:09
Post #10


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




@RAZOR: da, stiu, dar imi era cam greata sa fac scandal... m-am saturat de chestii de astea.. eram oricum si f grabit.. iar mecanicul s-a cam chinuit un pic sub ochii mei sa il desfaca.. asta e

s-au oferit sa imi dea manopera gratis in cazul in care vreau sa il schimb si sa il cumpar de la dezmembrari
ma gandesc ca atunci ca schimb etrierul, vor trebui sa umble iar la aerisire si ma gandesc sa ii pun sa imi faca si aerisirea ca la carte.. ca daca stiam ii puneam din prima

@MHY: am avut mai multe operatiuni de facut si nu stiu f exact... dar e undeva pana in 100 ron (lichid+manopera) sigur

This post has been edited by Meghitzanul: 8 May 2008, 12:17


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 8 May 2008, 12:29
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu trebuia sa-i lasi, probabil si mecanicul era grabit sau nepriceput. Aerisitoarele alea de obicei se gripeaza, daca vezi ca nu se desface, nu-l fortezi ca evident se va rupe, il ciocanesti din toate partile chiar daca se distruge (schimbi un stut nu tot etrierul) si de obicei reusesti sa-l scoti intreg. Orice service ar trebui sa aiba extractoare pentru suruburi rupte, e greu dar nu imposibil sa scoti restul de acolo.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 8 May 2008, 12:36
Post #12


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Sau folosesti spray degripant.

@Meghitzanul: se poate si mai rau, mie mi-au rupt surubul de la bobina in chiuloasa sad.gif s-a rezolvat ulterior.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 8 May 2008, 14:09
Post #13


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




i-am pus sa dea cu WD40.. dar greu au dat.. de parca era spray-ul ala la capatul pamantului.. le era lene efectiv sa se duca dupa el...
si dupa ce au dat cu spray, in loc sa aiba rabdare sa isi faca acesta treaba, mecanicul tot tragea in continuare de surub.. in fine.. never mind.. e consumata treaba.. mi-a aerisit pana la urma pe la furtunul care intra in etrier


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 8 May 2008, 19:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




QUOTE(Razor @ 8 May 2008, 09:25)
Din 1-5 deduc ca schimbul s-a facut dupa metoda vechilor dacii. In masina intra 1l de lichid de frana si ar fi bine ca sa-l schimbi cu unul de culoare diferita decat cel vechi tocmai pentru a vedea la aerisire si la golirea instalatiei daca au ramas "ramasite" ale vechiului lichid.
...

5. => nu s-a facut aerisirea corespunzatoare. Prinde mai sus, se intareste dupa o folosire indelungata? (daca da => aer care expandeaza in instalatie => intarirea pedalelor de frana si ambreiaj)
*



Pentru 5, eu doar la ambreiaj observasem fenomenul, dar parca inainte de inlocuire lichid. Acum nu mi se mai pare, sau poate m-am obisnuit. Altfel pedala de frana are comportament normal (dar repet, nu la fel de eficace ca la inceput).

In rest ai perfecta dreptate. Dar totusi unde se poate face aerisirea asa cum spui tu?


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 8 May 2008, 20:14
Post #15


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




La un service BOSCH sau la service particular care e la nivel cat de cat profi.

This post has been edited by Razor: 8 May 2008, 20:15


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 9 May 2008, 12:38
Post #16


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




din ce spui tu, sa inteleg ca service-urile reno nu is in stare sa faca o aerisire ca lumea?
eu ma gandeam ca au mers pe ideea "las-o mah ca merge si asa" dar cred ca daca le ceri expres si le faci si scandal iti fac ca la carte


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 9 May 2008, 16:05
Post #17


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Posibil sa iti faca aerisirea by the book daca le-o ceri. Dar cred ca e vorba de competenta celor de la Reno care lasa mult de dorit.
Stiu ca aici in Tm service-ul Bosch repara si Ferrari (am vorbit cu o cunostiinta de acolo), deci nu se mai pune problema de profi. Ce-i drept sunt putin cam scumpi dar cel putin ai garantia calitatii.

Nu generalizez lipsa de profesionalism in reteaua Reno, dar pana acum nu am vazut un mecanic serios.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 9 May 2008, 18:18
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Sincer mecanicul de la Serus mi s-a parut cel mai serios din cei pe care i-am intalnit pana acum. Ca nu a respectat procedura descrisa de tine s-a reflectat si in costul operatiei, care a fost, conform normei de timp, foarte mic. Si din cate stiu ei lucreaza cu norme standard date de Renault, deci oare de ce Renault spectifica trei ore jumatate pentru o revizie care dureaza max jumatate de ora (schimb ulei + fitre, verif becuri si cam atat) si pentru schimbat lichid frana 1/4 ore?


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 9 May 2008, 21:14
Post #19


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Pai ei au pentru fiecare operatie un anumit interval normat in functie de complexitatea lucrarii. Acuma ca unele chestii se fac dupa ureche este altceva, dar poti sa citesti in manualul de service ca operatiunea este ca si cea descrisa mai sus si luand in calcul ca dupa acest schimb de frane trebuie facut si testul de frana pe stand se mai adauga o operatiune.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 29 May 2008, 11:46
Post #20


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Razor @ 8 May 2008, 21:14)
La un service BOSCH sau la service particular care e la nivel cat de cat profi.
*



eu am sunat la toate Bosch Car Service-urile din Bucuresti si i-am intrebat telefonic daca pot sa imi aeriseasca asa cum scrie la carte circuitul de franare si bineinteles sa imi inlocuiasca lichidul de frana.
Descriindu-le telefonic operatiile pe care vreau sa mi le faca (cele descrise mai sus de Razor) mi-au raspuns cam in felul urmator:

Radacini Leasing: nu facem la Renault

Arian Motors: a ramas blocat la telefon, de parca vorbeam despre ozn-uri... zicandu-mi intr-un final ca ei fac prin "metoda clasica", adica ca la dacii cu alte cuvinte (practicata si de Serus de altfel) prin desfacerea suruburilor de la etrier si lasarea lichidului sa curga, strangerea la loc si cu asta basta

Arras Auto: pareau ca stie cu ce se mananca dar au zis ca, calculatorul lor nu are soft-ul pt reno si ca o sa-l puna zilele astea si sa-i sun peste cateva zile

mentionez ca la fiecare din cele trei firme nu am vorbit cu receptionerul si mi-a fost dat la telefon pe cineva care "se pricepe" blush.gif

Deci intrebarea mea ramane in continuare: Eu pt cine votez? smile.gif Cine imi poate schimba lichidul de frana si aerisi ca la carte instalatia, ambreiajul, etc blush.gif

ps: pana una alta maine ma duc la Serus sa imi puna etrier nou (am comandat unul si mi-a venit)
m-as risca sa ii intreb inca o data ce vreau si cum vreau sa aeriseasca, si, daca imi dau un raspuns pozitiv conform asteptarilor, sa le dau masina pe mana ca sa imi aeriseasca toate alea

This post has been edited by Meghitzanul: 29 May 2008, 11:50


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 30 May 2008, 11:10
Post #21


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Toate service-urile RENO ar trebui sa stie sa aeriseasca un sistem de franare care in cazul de fata are circuit comun cu cel de la ambreiaj.
In CLIP exista functionalitatea de aerisire a sistemului prin pornirea pompei de ABS/ESP si anume se porneste pompa pentru 10-15 sec pentru a elibera aerul din instalatie.

Ce sa zic despre profesionalismul angajatilor RReno... vorba reclamei "N-ai cu cine..."

Eu ma apropii de revizia de 45kkm si vreau sa schimb toate lichidele: racire, frana, ulei, si sper sa gasesc un service Bosch sau Reno care sa faca toate acestea cu simt de raspundere. Va tin la curent.


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 2 Jun 2008, 12:26
Post #22


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




am schimbat etrierul, mi-au aerisit frana la roata cu pricina dar tot prin metoda clasica "fa pedala si tine apasat" blush.gif unsure.gif

data trecuta, la celelalte roti nici macar pedala nu au facut, au dat pur si simplu drumul la lichid sa curga si apoi au inchis robinetul la loc
ma gandesc sa nu fi intrat aer pe tzeava blink.gif

cand le-am zis de clip, de pompa abs/esp, de presiune variabila... au zis ca poate se face la alte masini asa ceva, nicidecum la reno excl.gif


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 2 Jun 2008, 15:19
Post #23


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Trebuia sa spui ca tu lucrezi la compania care face softul de diagnoza CLIP si ca sti de functia de aerisire a instalatiei wink.gif


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 2 Jun 2008, 15:24
Post #24


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




Razor>>si daca spuneai asta ce????Daca ei habar nu au de procedeul standard ce sa faca??Probabil sa le arati tu....Multi mecanici de la Renault banuiesc ca au fost plecati in Franta la cursuri DAR probabil ca ei acolo au vizitat Parisul si au fost la cumparaturi decat sa invete ceva...si uite asa dam vina pe masina cand defapt nu avem specialisti...sunt sigur ca nu numai la Renault se intampla asa...defapt cred ca se intampla la mai toate marcile de masini...asta in Romania...


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 2 Jun 2008, 22:14
Post #25


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Bine zis, avem forta de munca necalificata pentru un job mult prea complex. Si intr-adevar asa este cu calitatea produsului, pai cum sa mearga bine daca ei habar n-au cum sa-l intretina.

Chestia cu lucratul la firma producatoare a CLIP-ului era doar o gluma. wink.gif


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Meghitzanul
post 5 Jun 2008, 10:29
Post #26


***** 4 ISOFIX


Group: Members
Posts: 1.619
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




deci inteleg ca atat service-urile Reno cat si Bosch Car Service-urile sunt varza

poate asa se face la reno... ca la dacie smile.gif

Razor, tie cand ti-au facut aerisirea cu clip, esti sigur ca nu au confundat sigla... crezand ca fac la un BMW sau Mertz ? biggrin.gif ... vad ca nici cei mai mari maestri ai masinilor nu stiu nimic referitor la ce spui tu tongue.gif biggrin.gif


--------------------
VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008
Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004
Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Razor
post 6 Jun 2008, 21:27
Post #27


Doc


Group: Members
Posts: 530
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




Din manualul de service.

Mie inca nu mi s-a schimbat lichidul, de aceea sunt asa de "documentat" cu procesul de schimbare al lichidului de frana. wink.gif Oricum daca ne gandim ca DOT4 nou cu unul vechi sunt miscibile, e ok, problema mea este sa nu ramana aer pe instalatie si la franari succesive/caldura mare sa mi se infraneze rotile de la dilatarea aerului in instalatie.

This post has been edited by Razor: 6 Jun 2008, 21:30

Attached thumbnail(s)
S_lichid_f.JPG ( Size: 198.41k ) Number of downloads: 1541


--------------------
VW / Honda Passat 2.0 TDi / CBR 600RR 2010 Highline / 2008
Inteligenta artificiala nu se compara cu prostia naturala
And God said: Ride hard, I've got your back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rino
post 6 Jun 2008, 22:31
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 838
Joined: 9 December 07




30A are careva in romana?


--------------------
Renault Megane 2005, 2009
DIY / open source fan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 6 Jun 2008, 23:58
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




N-are de ce sa iti puna testerul pe masina daca a schimbat un etrier.

Orice element se schimba in aval de ABS, nu necesita tester.



--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 2 Dec 2008, 11:21
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Intrebare, dat fiind ca urmeaza probabil sa schimb si eu lichidul de frana cat de curand.
Cine stie sa descrie exact operatiile 3 si 4 pentru a sti 'pe ce sa fiu cu ochii' atunci cand se va face?

Multumesc.
QUOTE(Razor @ 6 May 2008, 19:52)
Ca sa nu mai deschid un nou topic intreb aici pe cei care au schimbat lichidul de frana:

1. Cat lichid s-a schimbat? (intreb ca sa stiu cat de profi sunt aia de la service in sensul ca il scot sau nu pe tot)
2. S-a folosit un tool special pentru extragerea lichidului vechi?
3. S-a folosit pompa de ABS/ESP pentru eliminarea aerului din instalatie folosind diagnoza?
4. S-a aerisist circuitul de la ambreiaj?
5. Cum prinde frana acum dupa operatiunea de schimbare?

Am tot vazut ca pe forumuri se vehiculeaza ordinea de aerisire a rotilor: DS, SS, DF, SF ceea ce mi se pare WRONG, deoarece circuitul de franare e dual channel in X, de aceea aerisirea se face: DS, SF, SS, DF + actionarea pompei ABS/ESP din diagnoza.
*




--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 19:15
Dacia