Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema mufa circuit electric megane 1, Identificare

jubyl3r
post 22 Sep 2011, 20:22
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




Am luat la puricat zilele astea mufele electrice, sigurantele la masina din semnatura deoarece imi facea figuri aeroterma(functiona dupa cum avea chef) si am descoperit urmatoarea mufa cu cativa pini topiti si oxidati.

Acum intreb pentru cine stie: Ce legaturi importante face mufa respectiva si de la ce anume putea sa se topeasca plasticul ca sa nu ma trezesc cu un scurt ceva.

IMG_0074.JPG ( Size: 986.4k ) Number of downloads: 815
IMG_0075.JPG ( Size: 1.06mb ) Number of downloads: 874
IMG_0076.JPG ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 845
IMG_0077.JPG ( Size: 1.19mb ) Number of downloads: 817



Pini topiti (afectati cel mai tare) 2B 3B 4B si 2C.

This post has been edited by jubyl3r: 22 Sep 2011, 20:27


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 22 Sep 2011, 20:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Nu ma pricep prea tare dar acolo ai toate legaturile aerotermei.
Alimentarea si comenzile.
Nu se putea topi soclul acelor pini decat de la supraincalzire.
Aici este problema...la cauzele supraincalzirii...

Cauzele pot fi:

Motoras aeroterma gripat.
Contact imperfect in mufa
Conductor necorespunzator(nu e cazul...cred)

Oricum...controleaza calibrarea turturor sigurantelor din panou.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 22 Sep 2011, 21:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




1. am controlat sigurantele si sunt toate bune (Se mai si calibreaza cumva ca eu nu stiu )
2. motorasul se invarte usor, l-am pus pe direct la baterie ca mai are o mufa sub stergatorul stanga.
3. se poate sa fi fost contact imperfect in mufa, de la atatea gropi :|
4. ce e ala conductor ??

5. daca am curatat acolo bine si am refacut cat de cat pini apoi am sigilat mufa cu banda de izoler si merge aeroterma...Sa stau cu stres si sa mai urmaresc mufa zilele astea ?

6. in caz de ceva, un scurt sau supraincalzire in mufa aia nu ar trebui sa imi sara siguranta din bord corespunzatoare aerotermei ?


Multumesc!


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Sep 2011, 21:47
Post #4


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu este acelasi lucru c u ce este aici?

http://www.reno.ro/regulator-ventilatie-ae...ma-t220766.html

Macar sa le unim si sa ramana un topic calumea ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 22 Sep 2011, 23:25
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




Se merita unite. Este acelasi lucru si nu prea...eu ma refer la mufa respectiva in rest e de mare ajutor si topicul celalalt.



--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 23 Sep 2011, 11:02
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




QUOTE(jubyl3r @ 22 Sep 2011, 21:10)
1. am controlat sigurantele si sunt toate bune (Se mai si calibreaza cumva ca eu nu stiu )
2. motorasul se invarte usor, l-am pus pe direct la baterie ca mai are o mufa sub stergatorul stanga.
3. se poate sa fi fost contact imperfect in mufa, de la atatea gropi :|
4. ce e ala conductor ??

5. daca am curatat acolo bine si am refacut cat de cat pini apoi am sigilat mufa cu banda de izoler si merge aeroterma...Sa stau cu stres si sa mai urmaresc mufa zilele astea ?

6. in caz de ceva, un scurt sau supraincalzire in mufa aia nu ar trebui sa imi sara siguranta din bord corespunzatoare aerotermei ?
Multumesc!
*



1. sensul era ca valorile sigurantelor sa fie cele corecte.
2. ok
3. contactele imperfecte apar (in general) datorita oxidarii papucilor, nu socurilor mecanice.
4. este ala care gaureste biletele in tren (asa intrebare, asa raspuns).
5. in cazul tau, banda izoler este inutila.
6. cand incalzirea mufei este provocata de un contact imperfect, curentul este mai mic decat cel nominal => siguranta nu va sari.

Sugestie: verifica temperatura mufei dupa un drum mai lung in timpul caruia ai folosit ventilatorul climatizarii pe pozitia maxima. Daca e ok, o vreme poti sa stai linistit.

This post has been edited by betamax: 23 Sep 2011, 11:03


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dante_x
post 23 Sep 2011, 18:34
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 13 February 10
From: Timisoara




eu am avut la fel - de la aeroterma se trage si de la umezeala... eu am renuntat la conectorul ala , am fost la un electrician meticulos si mi-a cositorit toate firele pe direct si acum nu mai am emotii...(daca contactul e bun nu se incalzeste - lipitura e cea mai sigura zic eu)
aeroterma la mine facea figuri - unul din pinii de masa s-a corodat si nu mai facea contact, tot curentul fiind preluat doar de un pin care si asta a cedat intr-un final de la supraincalzire-contact imperfect...etc.. daca se duce unitatea de aeroterma si merge doar pe pozitia maxima (6 la masina mea) atunci prin firele alea circula curenti mari care incalzesc contactele si daca mai sunt si oxidate....
Oxidarea e un risc mare in zona unde e conectorul ala caci toata apa se aduna acolo daca scurgerile sunt infundate de frunze si noroi....
poate te ajuta o schema facuta de mine in trecut - releul din schema e pe linga conectorul asta prins pe un suport alb de plastic ( tre sa fie rotund si maro deschis)

This post has been edited by dante_x: 23 Sep 2011, 18:42

Attached thumbnail(s)
conector_aero.jpg ( Size: 166.92k ) Number of downloads: 802


--------------------
Renault Megane 1(R.I.P) / Stepway 1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 23 Sep 2011, 18:45
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




O sa tin mufa sub observatie...si in caz ca face figuri o sa caut si eu un electrician sa puna firele pe direct.

@dante_x, pai credca de aia s-au topit ca mi-a mers pe treapta 6 multa vreme pana am schimbat controlerul treptelor de viteza.

Sa inteleg ca acum daca merge pe toate treptele sa nu o tin pe treapta 6 decat pe perioade scurte, ca sa nu am iar probleme cu topirea mufei ?

Foarte utila schema ta... o sa o salvez in PC sa o am acolo in caz de nevoie(Sper sa nu am nevoie de ea). Mersi!


@jas2, @betamax, am verificat sigurantele dupa culorile de pe capac si au toate amperajele corecte. Mersi pentru informatii .

This post has been edited by jubyl3r: 23 Sep 2011, 19:01


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dante_x
post 23 Sep 2011, 18:58
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 107
Joined: 13 February 10
From: Timisoara




daca ai contacte bune nu ar trebui sa fie o problema sa mearga pe treapta 6 insa daca nu face bine contact (lamele slabite in conector sau oxizi) atunci suprafata de contact are rezistenta marita si curentul cand trece printr-un rezistor disipa caldura...cu cat rezistenta este mai mare cu atat se incalzeste mai tare...
Daca cositoresti firele alea bine si le izolezi atent nu ar mai trebui sa ai probleme mai ales ca zici ca ai schimbat si unitatea de control a aerotermei...
Grija mare cand iti lipesti firele sa le tai is sa le lipesti pe rand unul cate unul , in felul asta nu risti sa le incurci caci unele fire de pe conectorul mama nu au ceiasi culoare si grosime ca si cele de pe conectorul tata - in poza atasata mai sus am redat cat de cat culorile firelo din conectori


--------------------
Renault Megane 1(R.I.P) / Stepway 1996 / Bicorp 16e ,8v; 2014 / 0.9 TCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 23 Sep 2011, 19:04
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




sper ca o sa ma tina ceva vreme si sa nu fiu nevoit sa ma iau iar cu aeroterma.

Am mai strans lamelele si am curatat cat de cat de oxizi si am dat si cu spray de contacte... acum doamne ajuta smile.gif

This post has been edited by jubyl3r: 23 Sep 2011, 19:04


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 00:37
Dacia