Motor - Parametrii reali vs Parametrii nominali, Diferente parametrii motor
![]() ![]() ![]() |
Motor - Parametrii reali vs Parametrii nominali, Diferente parametrii motor
concrion |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|||
audiofilu' |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Motorul are 7 ani si de-a lungul timpului au mai murit din mirtoage.Daca si pe alt dyno puterea iese in jurul valorii de 111cp mai este de discutat.Acel dyno masoara corect?
De ex cind am masurat motorul meu au iesit 172cp fata de 170 declarati de fabricant insa exista diferente de la motor la motor. Uite un alt exemplu:motorul DISI de 2,3l Mazda e declarat cu 260cp insa pe dyno nu atinge 240cp,nou...de ce? |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
concrion |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Adaugiri:
- am deschis acest subiect in ideea de a corela informatiile de aici cu altele - si anume cele legate de consum (15-17 in oras - bucuresti si 9-10 in afara....cu benzina omv 100) Precizez ca am schimbat tot ce inseamna consumabile: ulei (castrol edge 0W30), filtru ulei (Mann), filtru aer (K&N replacement kit), bujii (NGK iridium) in speranta de a incerca sa "insanatosesc" motorul....NU am schimbat inca bobinele de inductie, insa nu cred ca de acolo vine problema... Masina trage ok, desi in depasiri parca nu o simt sa zvacneasca (eu obisnuiesc sa fac depasirile in cel mai scurt timp posibil, folosindu-ma de plaja 3500-6000 rpm) Ambreiajul nu patineaza...Ma gandeam sa curat clapeta de aer....poate acolo sunt ceva probleme....daca nu, asta e...ramane puturoasa si mancatoare de benzina |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
rtBK |
![]()
Post
#4
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
vezi si aici de la minutul 3:40
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
audiofilu' |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
De zvicnit nu are cum ca nu e turbo,trage lin,atit cit poate ea.
Mi se pare mic si cuplul,ar fi trebuit sa fie peste 180Nm...totusi,nu incerci si alt dyno,macar sa stii daca incepi sa sapi mai departe?Nu stiu daca te ajuta CO98 sau peste,nu e motor cu injectie directa de benzina,vei avea un consum mai mare decit cu CO95. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#6
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Sunt mai multe variabile de luat in calcul pt. care nu ti-a iesit puterea motorului.Acum nu stiu starea motorului si nr. de km efectuati asa ca imi dau cu presupusul si anume ca s-a mai pierdut din compresie si poate si de aici rezultatul.Mai e si modaliatea de masurare a puterii si anume ca aceasta sa fie puterea masurata la roata si e normal sa fie mai mica.Din cate stiu producatori dau puterea masurata la arbore si de aici difereanta iar motorul tau sa fie totusi in parametri.Mai poti repeta testul si la alt dyno dar sunt bani aruncati degeaba.Sunt curios la cati din voi va dat exact puterea declarata in talon?A...si fara modificari de genul chip sau alte modificari la admisie,evacuare etc.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Pe un test dyno se observa pierderile de la arbore la roata,cei 111cp sint la arbore din pacate.Mie mi-a dat 172cp fata de 170cp declarati,inainte de modificare.Se vede jos pierderea...la 200cp la volanta sint de fapt vreo 150 la roata.De fapt pe dyno se calculeaza puterea "la rola" dar sincer nu stiu exact daca dyno tine cont de asta sau nu,sint forumuri de specialitate care explica asta.
tuning.jpg ( Size: 140.29k ) Number of downloads: 945 This post has been edited by audiofilu': 9 Mar 2010, 23:46 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#8
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Da man, tu cu Turbo-ul tau
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Aveam peste 50000km.Ideea e ca dyno mi-a aratat in jurul valorii declarate de fabricant,nu conteaza turbina decit daca ne gindim la sporul de putere care ar putea fi mult mai mare.
Nu stiu daca masurarea lui concrion poate fi luata de buna,sint unele dyno care arata eronat dar daca-si permite inca o masurare...macar stie cum sta. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#10
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Da, ai dreptate .Plus ca nici eu nu prea am incredere in Dyno-urile astea din service-uri auto(apar diverse interese)Am mai mare incredere in dyno-rile din aria tunning.Daca poate reface masuratoarea cu atat mai bine.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
lagunez |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 11 February 06 From: Bucharest ![]() |
concrion: inainte de lag 3 am avut lag 2 2.0 aspirat 2004 declarat 136 Cp...in privinta consumului tin sa te dezamagesc dar mi se pare super exagerat...si fac comparatie si cu actula 2.0T deci lag 2 2.0 F4R 8,2-8,7 l/100 extraurban.si 13,5-14,5 l/urban (vit medie 120-130 km/h extraurban ) in bucuresti...(din experienta mea bujiile trebuie schimbate cat mai des..la fel am remarcat o crestere a consumului la OMV 100,fostul Shell racing, MOLL Euro 5 asa ca am renuntat la ele pentru
benzina normala de 95 de la statii curate...in schimb la Lag 3 2.0t valorile de consum sunt 9,2-9,8 extraurban si min. 15 pana spre 18 urban bucuresti..incerca sa verifici si starea injectoarelor !!! |
--------------------
Renault
Laguna 3 & Volvo C30
2009 Dynamique PLUS Navy 2.0T CVA 2009 lag 3 2.0T Proactive Dynamique Navi
|
|
victor cristian |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 5 May 07 From: Bucuresti ![]() |
si eu am observat ca daca bag benzina cu cifra mai mare o haleste mai repede.in privinta consumului,omul a spus ca este iubitor de depasiri din scurt, efectuate la 3500-6000ture.cred ca este normal un astfel de consum daca ai un stil sportiv.eu in oras scot 11,5 dar si 13,depinde de cum ma trezesc dimineata.sincer sa fiu,nu mi-am auzit niciodata motorul la 6000 ture
|
--------------------
renault
LagunaII 1.8,16v
2003limousine
|
|
concrion |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare. In primul rand multumesc tuturor pentru opiniile exprimate. Nu am specificat nr. de km - 82 000 km. Sunt de acord sa ma duc sa o pun pe un dyno mai bun....audiofilu', poti te rog sa imi spui unde ai facut tuningul si/sau testul dyno ??? totodata, cine mai poate recomanda, este binevenit. In alta ordine de idei, o sa verific injectoarele, si parametrii compresiei si injectiei.....ma gandesc ca ar putea ajuta sa ma duc la o firma de tuning (probabil la dl. voinea....intrucat am auzit mai multi posesori de laguna ca au apelat la el - in special cei cu 2.0T) si prin aplicarea parametrilor conform softului lor, poate masina va trage mai bine. In rest.....ce pot spune.....zilele astea am mers mai mult si merge multumitor.....insa parca in depasiri stau prea mult, dar probabil are legatura si cu gumele de iarna si umezeala de pe jos. Pe curand.
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Nu un dyno mai bun trebuie sa cauti ci un alt dyno...posibil ca cel la care ai facut masurarea sa fie bun,aun alt dyno poate confirma sau infirma cele spuse...
Eu am incercat sa fac chiptuning acum vreo 3 ani cind aparusera harti pentru 2.0T insa m-am linistit cind am vazut ca specialistul habar nu avea unde e ECU...de fapt este sub acumulator in compartimentul motor si nu sub torpedou cum au spus ei... Gumele de iarna sint numai bune pe vremea asta,de fapt ele nu-s numai pentru zapada ci pentru temperaturi mai mici de cca 7 grade (asa s-a stabilit). In Bucuresti sint vreo 2 dyno ok,asa am auzit,eu nu-s din Capitala. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
VRS_80 |
![]()
Post
#15
|
![]() In the air tonight Group: Members Posts: 869 Joined: 13 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Exact alt dyno trebuie sa incerci.Nu poti sti daca a fost bun decat pana la proba contrarie.Oricum la 82 k nu ar fi trebuit sa fi murit prea multi cai.Poti incerca si la Voinea,stiu ca are softuri bune,dar nu stiu daca are si dyno.Eu am facut masuratoare la mustertuner dar parca mai sunt si altii,cauta pe net.Daca nu esti multumit de cum sprinteaza masina acum, poti incerca si o resoftare dar neavand turbo sporul de cp si cuplu va fi mai mic dar oricum se va cunoaste.Bafta.
This post has been edited by VRS_80: 11 Mar 2010, 23:20 |
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9dci 120cp Dynamique SQ ADDICTED-Alpine 9835r,Helix P400 Precision,DLS A6,JL 13w6,Mac audio cfx 2.13,Conectica Stinger si Rockford Fosgate,Insonorizare Second Skin.
|
|
concrion |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Salutare tuturor
Astazi am refacut testul dyno la master tuner. Au fost facute 5 masuratori, rezultatele fiind urmatoarele: - putere 125 - 127 CP - cuplu 165 - 170 Nm - viteza maxima 208 km/h , moment in care motorul a decuplat, fiind la 6100 rpm (pe bord arata in jur la 220 km/h iar la rotatii 6500 rpm) Deci, pierdere de putere de ~ 10 CP si pierdere de cuplu de ~ 25 Nm, ceea ce corespunde unor procente de 7 %, respectiv 13 % din valorile initiale. Probabil ca daca vreau sa ajung la parametrii initiali, o reglare a parametrilor motorului (prin chiptuning) va ajuta. Pretul a fost de 50 eur, destul de piperat consider eu. Deci, cam asa stau lucrurile, iar valorile sunt normale zic eu pentru o masina cu aproape 8 ani vechime. Va doresc o zi buna in continuare. This post has been edited by concrion: 21 May 2010, 13:16 |
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.886 Joined: 4 February 09 ![]() |
Esti in parametrii normali...pentru viteza maxima trebuie sa tii cont ca PE SOSEA rezistenta aerului este mult mai mare decit a acelui ventilator din atelier si ca nu vei atinge acea viteza dar este oricum arhisuficient cit ai acum.
Mie mi-au iesit la 3 ani vechime mai mult cu 2cp decit spunea fabricantul dar se stie ca asta variaza de la motor la motor. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
concrion |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 19 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Referitor la viteza maxima.....probabil doar la vale sa ating atat.....am facut experienta (si apropo, nu a nu se intelege a fi motiv de lauda) sa vad care e viteza maxima....195-198 km/h real (conform GPS) ....205-210 pe bord....pe autostrada soarelui....poate daca o mai "gadilam" un pic (lasat un pic acceleratia apoi apasat incet pana la capat, etc) ajungea la 200 km/h real, insa nu merita riscul. La viteza aia masina devine instabila si riscurile cresc prea mult. Si e valabil pentru mai multe masini (octavia, megane, corolla, avensis, 407, xsara, etc) cu care am mers la limita maxima, masini care nu au sasiu si nu au fost gandite din start ca sportive. Eu zic ca cel putin pentru drumurile din Ro, un maxim de 150-160 pe autostrada si 130-140 pe "E" sunt mai mult decat suficiente, si iti ofera (cel putin teoretic) senzatia de control asupra masinii.
|
--------------------
Renault Laguna II
Privilege, 1998 cmc
2002
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
vreau si eu sa vad ce a mai ramas din puterea motorului meu ..
am 1.8 16v, din 2004 , am cumparat masina cu 174 000 acum un an iar acum are 180 000 .. vreau sa fac o "revizie"completa la motor, si sa vad ce compresie are, stiu ca pentru asta se da jos fiecare bujie in parte si se masoara compresia pe fiecare cilindru ... va rog, daca stie cineva, ce valori ar trebui sa iasa acolo ???? de asemenea, uzura bujiilor, a bobinelor de inductie, poate influenta performanta motorului ( pierde din putere ?? ) multumeesc This post has been edited by siriteanu: 2 May 2012, 11:57 |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 23:35 |