Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

DEFECT TURBINA LAGUNA II 2002 1.9 DCI

CBCRISTY365
post 2 Feb 2017, 21:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Buna seara tuturor,de astazi am citit in acest forum mai multe topicuri legate de problema pe care o am si eu dar nu am gasit raspunsul exact pe care il caut si de aceea sper sa nu fie spre supararea nimanui si sa nu incalc regulamentul,am deschis un topic.Va rog mult pe cei care au mai trecut prin asta sau cunosc problemele sa ma ajute,tin sa precizez ca de 1 luna de zile am fost la cel putin 6 mecanici si am supus masina ,la 4 testere diferite si am investit pana acum 300 euro fara a depista problema exacta a masinii.Sa incep cu inceputul,Locuiesc in Lugoj si detin un Renault Laguna II 2002 1.9 dci,o am de 6 ani si are 365000 km,in urma cu 2 luni de zile de la inceputul lunii decembrie,masina nu mai pornea in fiecare dimineata,adica cateodata pornea foarte bine si nu avea nici un fel de problema pe parcurs,iar alteori nu pornea deloc decat tractata,adevarul e ca doar dimineata avea manifestarile respective iar in timpul zilei pornea usor la orice pornire,la indrumarile unui mecanic am inceput sa incerc sa o pornesc cu spary de pornire dar a fost in zadar niciodata nu pornea cu spray,pe urma am inceput sa ciocanesc si in pompa de inalta,dar fara rezultate,am schimbat inclusiv si regulatorul de presiune si senzorul de presiune de pe rampa,din nou aceleasi simptome(pornea doar cand vroia),am fost cu ea la un mecanic care a verificat returul la injectoare dar a spus ca este ok nivelul.O trag asa cu masina din decembrie si nu rezolv nimic,mai nou de 2 zile cand am pornito alaltaieri dimineata la fel am pornit tractata dar pe urma am plecat cu ea la Timisoara(60 km)pe drum a scos continu fum alb dar foarte mult,dupa care nu a mai tras deloc peste 2500 ture,maxim puteam merge cu 80-90 km/ora,la intoarcere la fel cand cupla turbo cand nu cupla,o simteam pe drum,cand am ajuns cu ea in fata portii a inceput sa se tureze in gol la maxim,am putut sa oopresc motorul numa cand am blocat admisia de aer cu mana,a fost foarte neplacut am crezut ca se si duce motorul atunci.Am vb cu mecanicul la care am fost ultima data si a spus ca e 80% turbina dusa,fiindca a luato pe ulei,dupa cate am citit pe forum am vazut ca turbina ar fii preoblema aceste ultime manifestari le-au patit si altii.As vrea sa ma ajutati cu un raspuns daca intradevar e turbina sau poate fii altceva,si care ar putea fii problema pornirii fiindca pana acum 2 zile dupa ce o porneam masina mergea foarte bine turbo tragea la fel de bine,sunt oarecum disperat ca nimieni nu i-a dat de capat pana acum si mai nou face mai multe probleme nu gasesc nici un mecanic care sa i dea de cap,va multumesc anticipat si astept parerile voastre.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 2 Feb 2017, 21:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




In Lugoj e un baiat care dezmembreaza Laguna.
Mergi la el si cumperi o turbina SH si o schibi.Turbina e sigur moarta.
Ca nu porneste, e posibil sa traga aer fals pe undeva.


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW 2002 privilege - es/4197-BVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 2 Feb 2017, 21:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Multumesc,stiu de baiatul acela,am sa incerc sa vad cat e pretul la una SH,deci zici ca e sigur turbina dusa?Si la pornire daca scapa aer nu ar trebui sa scape tot timpul?


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 3 Feb 2017, 04:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




1. Pornirea dificila si diferita de fiecare data = pompa de inalta presiune nu mai face presiune la turatie joasa ( cea la care invarte electromotorul ) = 365 000 km rulati ( daca nu a fost inlocuita =TREBUIE inlocuita ) si asta numai dupa ce au fost VERIFICATE , bujiile incandescente+releul lor, injectoarele , compresia motorului obligatoriu si sistemul de alimentare cu motorina sa nu traga AER FALS . De retinut TURBO nu are nici o legatura cu pornirea proasta si daca il sccoti din sistem , motorul va porni perfect daca este totul OK cu el .
2 . Daca motorul s-a turat singur poate fi = TURBO cu lagar defect = dar la fel de bine pot fi segmenti rupti pe pistoane , mai ales ca zici ca tot o tragi la remorca sa o pornesti si / sau ii mai dai si cu Spray de pornire . Spray de pornire la motoarele diesel moderne = distrugere motor in general , nu rezista internele la detonatiile de la spray.

3 . NU o mai remorca , daca vrei sa mai ai motor intr-o singura bucata , nu ii mai da cu spray si TREBUIE sa mergi la un mecanic/service/reprezentanta si fa o revizie generala a motorului prin desfacerea lui si schimbarea a tot ce trebuie schimbat . La Renault diesel( indiferent de motor ,tip , sau proprietar) 365 000 km sunt suficienti si cam trebuie o revizie generala

Tot ce am scris este un sfat doar , pe care il consideri sau nu , no offence .

This post has been edited by stefandinescu70: 3 Feb 2017, 04:54


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 3 Feb 2017, 10:02
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Multumesc mult domnule Stefandinescu70,am luat la cunostiinta sfaturile dvs,am programare la mecanic luni si o sa dea jos turbina de pe masina inclusiv i voi spune sa verifice intreg motorul asa cum ati spus aici,daca se va constata ca e pomapa de inalta presiune o voi schimba,voi veni saptamana viitoare cu nautati privind masina poate pe viitor le va fii util si altor persoane,sper ca pistoanele si segmentii sa fie ok sa nu trebuiasca resegmentat,nu am stiut ca e problema cand tragi la remorca dar daca va fii reparata si ok pe viitor nu voi mai apela la asta.Multumesac mult pentru raspunul promt si clar.

Cu respect,
Cristian


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 3 Feb 2017, 10:11
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Verifica turbo ... vezi daca are joc, fa un test de compresie ... si vezi cum stai ... pe urma in functie de rezultate vezi ce trebuie facut ..

Turbo nu are legatura cu pornirea greoaie ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Feb 2017, 10:12
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cand a luat-o pe ulei trebuia sa o bagi in viteza si sa ridici ambreiajul cu frana apasata, sa-l omori, asa, pana l-ai oprit cu mana pe admisie..s-ar putea sa fi fost prea tarziu prentru motor.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 3 Feb 2017, 11:34
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Da am sa verific si compresia,pe moment chiar nu mi-am dat seama sa o bag in viteza a fost singura idee care mi-a venit in minte dar a durat doar vreo 10 secunde pana am oprit sper sa fie inca bun motorul fiindca dupa intamplare l-am pornit din nou si a fost ok,multumesc pentru interesul acordat.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 3 Feb 2017, 11:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




QUOTE(argon @ 3 Feb 2017, 10:12)
Cand a luat-o pe ulei trebuia sa o bagi in viteza si sa ridici ambreiajul cu frana apasata
*



Asta ca sa mai omori si ambreiajul .

Daca ambreiajul este in pioneze ( adica pe duca , romaneste spus) daca motorul diesel a luat-o pe ulei si are peste 4500 rpm ( nu il mai opreste nimeni sa nu o ia mai sus de 4500 rpm ) atunci DOAR cu blocarea aspiratiei mai reusesti ceva . Daca nu, trebuie sa te pregatesti sa stai departe de masina si sa astepti sa se rupa o biela de supraturatie si sa sara vreo bucata de bloc inspre tine .
Oricum trebuie sa fii rapid in miscari cu carpa sau cu fuga radmasa.gif .

This post has been edited by stefandinescu70: 3 Feb 2017, 12:06


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 3 Feb 2017, 11:40
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




la mine a fost motorul in 6000 de ture si am sarit repede am deschis capota am tras afara furtunul de la admisie si am tinut cu palma si s-a oprit


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 3 Feb 2017, 11:45
Post #11


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Schimba motorul/turbina cu altele bune.....daca nu vrei sa cheltuiesti bani aiurea si sa ai tot aceeasi epava.
Daca motorul a fost alimentat in mod necontrolat cu ulei prin intermediul turbinei.....e mort!
Cauta pe forum ca sunt destule cazuri identice......nu mai scriu cate gasesti pe net.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 3 Feb 2017, 11:55
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




Si eu cred ca cea mai economica varianta este un alt motor complet , dar si ala verificat in prealabil de a fi pus pe masina . Pe bucati sa repari este costisitor si daca nu ai mecanic care sa fie mecanic ( si nu montator-demontator doar ) nu iesi bine in final ca si calitate .


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 3 Feb 2017, 18:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Mi-a luat-o turbina pe ulei, e drept ca am oprit masina in viteza, dar ce ce vreau sa zic e ca motorul nu a avu nimic, chiar daca atunci am mai pornit-o de vreo doua ori, ca tot nu-mi venea sa cred mi se intampla mie.
Am montat o turbina reconditionata si totul a fost ok.
Am vandut masina, fiindca am constatat ca mecanicul ce a montat turbina nu a curatat furtunul de admisie aer, si bucati din vechii paleti au fost ulterior trasi in turbina noua, ceea ce a dus la deteriorarea paletilor noi-de aici dezechilibrarea turbinii si o durata de viata mai mica.

Trist e ca din pacate in Romania e greu sa gasesti mecanici buni, care sa faca treaba ca la carte, eu eram prea stresat ca m-a lasat masina in drum ca sa verific daca au scuturat toate furtunele.
Ceea ce pot confirma este ca intradevar sarcinile motorului sunt f mari atunci cand o ia pe ulei, si daca nu opresti repede motoul il poti strica defintiv, dar dc esti pe faza scapi doar cu turbina.
Ironia sortii este ca dupa turbina vor pica si altele, gen volant cu masa dubla, pompa de inalta , etc., si astfel iesi mai bine dc vinzi masina, turbina pica in general dupa un foarte mare nr. de km, sau ungere proasta.

This post has been edited by sserban22: 3 Feb 2017, 18:34


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 3 Feb 2017, 21:47
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




Toate sfaturile care ti le-au dat colegii sunt fff bune, mai putin cea cu schimbatul motorului, nu ca nu ar avea dreptate ,dar trebuie sa-i dai o sansa la motorul tau.
Asa ca mergi la un mecanic care il poate porni fara turbo, nu mai dai cu spray sau sa o tragi/ inpinsa ( asta e moarte sigura). Iti elimina problema aerului ,injectoarelor si bujiile, daca testeaza chestiile acestea si porneste schimbi turbo cu unul sh (100-150€) si ai scapat.
Daca e moarta si pompa de inalta si turbo iti recomand sa il schimbi cu totul . Deja ai multe necunoscute si nu se merita bataia de cap.
Un motor cu totul ( testat de un mecanic bun-sa nu te zgarcesti cu el) e pe la 500€.
Vezi ca baiatul acela din Lugoj are suflet .
Acesta e nr lui-0731 103 300 sper sa nu ma insel.


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW 2002 privilege - es/4197-BVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 4 Feb 2017, 10:42
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Multumesc mult pentru sfaturi chiar imi sunt de foarte mare ajutor,luni am vb cu mecanicul sa merg la el dar am sa vad cum fac sa o pornesc fiindca sper sa o ia la automat sa nu fiu nevoit sa o tractez,in caz ca gasesc turo si pomapa de inalta la 200 euro impreuna este ok sa le schimb,am vb cu un baiat din Lugoj dar nu e cel cu numarul de tel ce m-i l-ai dat am sa sun si la numarul respectiv,cel cu care am vb are pompa de inalta la 50 euro,din pacate nu are si turbo,si luni voi verifica injectoarele,compresia si pompa,bujiile impreuna cu releul sunt 100% bune fiindca le-am schimbat acum 3 luni,spuneti-mi va rog daca stiti si alta metoda de verificare a injectoarelor decat accea cu paharelele? m-am gandit ca ar fii bine de verificat si vana egr si rampa de injectoare.
Multumesc pentru raspunsurile care sunt de mare ajutor.

Respect,
Cristian


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 4 Feb 2017, 11:49
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




Metoda de verificat injectoarele cu "paharelele" cum o numesti este metoda neprofi ..... ohmy.gif , normal o pompa de inalta presiune si injectoarele , LA ORICE DIESEL , de pe planeta aceasta se verifica la banc de probe /presiune special dedicat la aceasta operatie de catre personal specializat .
De exemplu , daca supapele de retur ( si nu toate modelele de injectoarele au asa ceva , depinde de fabricant ) sunt bune / reparate / inlocuite , asta nu inseamna ca si duzele sau duza injectorului pulverizeaza motorina cum trebuie ( mai ales dupa 365 000 km ) P .
Pornirea greoaie nu este influentata de duza de retur ci DOAR de modul in care injectorul pulverizeaza ( sau NU ) la 50-100 rpm ale starterului ( electromotorului de pornire ) , asta mai ales daca pompa de inalta nu face presiunea necesara ( min 250 / 300 bar la pornire .
De aceea , un diesel , cu o compresie precara/slaba , pompa injectie uzata / injectoare/duze vechi . nu porneste la starter bine/sau deloc iar dupa ce a pornit ( remorcat , spray , sau alte proceduri de pornire SPECIALE ) functioneaza BINE


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Feb 2017, 12:03
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In Clip ai posibilitatea sa testezi innjectoarele, dureaza cateva minute, se accelereaza singura la mai multe regimuri, face ceva teste, si iti da rezultatul.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 4 Feb 2017, 14:18
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




Iti spune CLIP daca o duza a unui injector pulverizeaza bine sau nu si la ce presiuni ??


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 4 Feb 2017, 14:21
Post #19


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Decat Clip de DEVA....se stie ca e Dotor!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefandinescu70
post 4 Feb 2017, 14:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 815
Joined: 4 September 16




QUOTE(espacern @ 4 Feb 2017, 14:21)
Decat Clip de DEVA....se stie ca e Dotor!
*


up.gif worship.gif


--------------------
Talisman . 2016
1.6dCI160 EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 4 Feb 2017, 23:04
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Multumesc pentru raspunsuri,am sa pun mecanicul sa dea jos injectoarele sau chiar poate va fii nevoie sa merg cu intreaga masina la ovarom in Timisoara pentru a testa asa cum trebuie motorul.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euhen
post 4 Feb 2017, 23:18
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 106
Joined: 27 April 10
From: Arad




CBCRISTY365 legat de problema porniri imotorului - dupa ce rezolvi problema cu turbina - fa o verificare la pompa electrica de motorina si la pompa de inalte.

Pasul 1: Verifici pompa electrica de motorina: scoti furtunul ce alimenteaza cu motorina pompa de inalte (pompa de injectie) si pui contactul. Daca pompa electrica functioneaza trebui sa iasa motorina pe furtun. !Atentie: pompa electrica dupa ce pui contactul, de regula functioneaza 30 de secunde. Daca functioneaza corect, indicat ar fi dupa ce pui contactul, ca sa nu faci motorina peste tot, sa iei repede una din borne de pe baterie ca sa opresti jetul de motorina.

Pasul 2: Verifici pompa de inalte de motorina:
1. scoti mufa de la senzorul de presiune din rampa comuna, pui contactul si verifici tensiunea (cu un voltmetru) intre firul 3(verde) de la mufa si masa (-) de pe baterie. Trebuie sa indice ≈ 5 V.
2. introduci mufa inapoi in senzor, cu contactul pus, verifici din nou cu voltmetru tensiunea intre masa (-) de pe baterie si firul 2(maro) de la mufa (ca sa ai contact bun introdu ceva subtire in mufa, eventual un ac). Trebuie sa indice ≈ 0.5 V.
3. reiei punctul 2, firul maro si masa (-) de pe baterie, dar de aceasta data in timp ce da-i la automat. Voltmetru trebuie sa indice ≈ 1.2 V.

Daca tensiune de la punctul 2 si 3 de la pasul 2 nu e corespunzatoare, 97% pompa de inalte (injectie) nu face presiune suficienta.
In acest caz nu vei putea porni motorul nici cu spray, deoarece ECU, primeste semnal cu presiune scazuta (sau lipsa presiune) de la senzorul de presiune din rampa comuna si nu trimite tensiune pentru deschiderea injectoarelor.

Precizez ca aceste verificari trebui sa le faci in acele dimineti, sau zile, cand masina nu porneste deloc.


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2006, 2.0 dci - 127 KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 6 Feb 2017, 20:36
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Multumesc mult de tot pentru indicatii domnule Euhen,acum deabea am ajuns de la Timisoara si dimineata voi pune intocmai in aplicare tot ce mi-ai spus legat de verificarea ambelor pompe,sunt foarte curios ce tensiuni vor fii acolo,voi reveni cu raspunsuri de indata ce am verificat,multumesc tare mult.
Respect,
Cristian


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CBCRISTY365
post 12 Feb 2017, 13:36
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 11 January 17




Buna ziua din nou tuturor,revin cu vesti asa cum am mentionat,am verificat pompa de inalta si este defecta fiindca nu respecta tensiuniile pe care le-a mentionat colegul Euhen,prin urmare dupa parerea a 2 mecanici cunoscuti,au spus ca motorul este uzat dupa testul de compresie iar drept urmare trebuia sa schimb intreg motorul ceea ce cu manopera m-ar fii ajuns la 800 euro prin urmare am vandut masina la un pret ok si nu am mai vrut sa investesc atat fiindca nu se merita,topicul se poate inchide va multumesc tuturor pentru ajutorul acordat sunteti intradevar colegi de nadejde


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002 - TM12JDX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 12:38
Dacia