Schimbare incorecta din treapta V -> II
![]() ![]() ![]() |
Schimbare incorecta din treapta V -> II
pdd |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 28 August 11 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2011 / 1.2L Collection
|
|||
Tzutzi |
![]()
Post
#2
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Salut! Frana de motor se face de obicei in treapta imediat inferioara(din 4 in 3, din 3 in 2) cu debraiere usoara cum zici si tu alternata de o usoara apasare a pedalei de frana(cat sa cupleze contactul pe stopuri) ca sa ii atentionezi si pe cei din spate ca franezi. De ce folosesti treapta a 5-a la 60-70 km/h? Ai benzinar si pentru viteza respectiva a patra este mult mai recomandata.
Ps: sa o stapanesti sanatos si sa te duca multi, multi km fara nici un incident! This post has been edited by Tzutzi: 28 Aug 2011, 22:47 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu e nicio problema, dar.. nu face asta la iarna! Vei realiza o frana de motor relativ violenta si va exista riscul de a derapa.
Mai degraba, e absolut inutila. |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
pdd |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 28 August 11 From: Bucuresti ![]() |
@Tzutzi: Multumesc de urare! Asa sa fie la toti.
Cu privire la viteza 60-70km/h in V-a, cred ca asa am citit pe aici pe forum intr-un post, ca se recomanda folosirea ultimei trepte cat mai des posibil (chiar si in oras). @MyKe89: Merci pentru sfat. O sa il adopt pentru la iarna. Totusi sper ca in viitorul apropiat sa ma obisnuiesc cu masina si sa nu mai fac aceasta greseala. |
--------------------
Renault
Symbol
2011 / 1.2L Collection
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
E vina instructorului, care nu te-a invatat ca maneta vine singura la punctul mort, care e fix intre III si IV. Nu trebuie sa-i imprimi manetei tot traseul V-IV, trebuie doar sa o tragi usor din V si sa o lasi sa revina singura la N, tragand iar spre IV.
This post has been edited by MyKe89: 28 Aug 2011, 23:03 |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
Tzutzi |
![]()
Post
#6
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat vina instructorului..mai sunt si alti factori.. masina noua, carnet de putin timp, emotii....
![]() ![]() This post has been edited by Tzutzi: 28 Aug 2011, 23:09 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
pdd |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 28 August 11 From: Bucuresti ![]() |
@MyKe89
M-a invatat omul ca in mod normal maneta se retrage treptele III si IV, dar deh, la inceput ... ![]() Sper ca pana acum, in cele 2 situatii, masina sa nu fi avut de suferit. O sa incerc totusi sa folosesc treapta 4 maxim pentru deplasarile curente pe drumurile nationale pentru a evita greseala. Oricum pana la anu in august sunt limitat la 70km pe majoritatea drumurilor tarii ![]() Cu stima, Daniel |
--------------------
Renault
Symbol
2011 / 1.2L Collection
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu stiu daca nu are de suferit si distributia la acel soc destul de mare. Sa nu mai zic de cutia de viteze. La mine daca ma grabesc sa las ambreiajul mai repede din trapta in 1 in treapta 2 zici ca de da cu nasu de volan atat de tare "da in nas". Daca las mai patinat ambreiajul se schimba bine.
This post has been edited by BannedHost: 29 Aug 2011, 09:56 |
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
N-a afectat nimic asa tare, daca spune ca nu a bruscat-o. Pe la 155 km/h eram gata sa schimb in V si a intrat in III din graba. Noroc ca m-am prins la timp si n-a ajuns in limitare.
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
rs09 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 22 November 09 ![]() |
pdd in oras maxim in vitexa IV sa fii,daca mai ai nevoie sa faci o depasire ceva nu o sa ai suficienta putere.
|
--------------------
renault
symbol 1.4 8v
2008
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Sa bagi din viteza 5 in viteza 2 dauneaza in primul rand ambreiajului, atunci cand debreiezi ambreiajul suporta tot socul diferentei de turatie. In al doilea rand sincronul vitezei 2 sufera atunci cand introduci maneta in viteza a2a la 70 km/h. Motorului nu prea ii pasa atata timp cat nu sari de 6000 rpm.
Oricum ar fi, daca nu e zapada/gheata pe jos, sa incetinesti masina retrogradand vitezele este inutil si este o prostie. De ce sa uzezi ambreiajul cand mai bine uzezi placutele de frana. Sunt de acord cu a lasa masina in viteza atunci cand incetinesti, iar apoi sa retrogradezi cand s-au schimbat conditiile de trafic si trebuie sa accelerezi din nou. Mersul pe liber e chiar contraindicat. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tzutzi @ 28 Aug 2011, 22:46) Frana de motor se face de obicei in treapta imediat inferioara(din 4 in 3, din 3 in 2) cu debraiere usoara cum zici si tu alternata de o usoara apasare a pedalei de frana(cat sa cupleze contactul pe stopuri) ca sa ii atentionezi si pe cei din spate ca franezi. Aia cred ca mai degraba e frana de ambreiaj, pentru ca debreind lent, si fara sa sincronizezi turatia din acceleratie la retrogradare pui pe seama ambreiajului cresterea de turatie necesara pentru a rula cu treapta inferioara, si nu stiu cat de recomandat e. Parerea mea e ca daca vrei sa folosesti corect frana de motor trebuie sa stii sa o retrogradezi sincronizand turatia. Valabil si la schimbare in treapta superioara, nu stiu cum e la benzina, dar la a mea daca nu astept putin sa cada turatia la schimbarea I (3000 tr)->II(~1800tr) se simte urat in masina, oricat de lent as debreia. Cat despre folositul franei de motor iarna, da si nu... cand cuplezi risti sa-ti subvireze daca esti si in viraj si nu sincronizezi turatia perfect, iar dupa ce cuplezi si iei piciorul, risti sa iti fuga spatele daca esti in viraj. Eu am patit chestia asta, mai ales ca faceam retrogradari si 2->1 in prima mea iarna. Dupa experienta aia am inceput sa folosesc frana de serviciu, si e mai bine parerea mea, pentru ca actioneaza rotile din spate suficient de putin incat sa nu le lase sa fuga pe lateral, si mai ales ca avand ABS, nu se pune problema sa nu te inscrii in curba din cauza blocarii rotilor. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ei na eu azi iarna cu abs cu tot am pus o frana pe panta de m-am tot dus sanie cu rotile blocate nici urma de abs(era gheata pe jos).
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
ABS-ul intra am impresia la viteze mai mari de 10-11 km/h. Daca erai sub viteza asta, e normal sa nu mai actioneze si sa iti blocheze rotile.
Cu aceasta ocazie mi-am amintit o dilema despre ABS, dar pe topicul dedicat o voi prezenta. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#15
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(S4b1n @ 29 Aug 2011, 16:36) Aia cred ca mai degraba e frana de ambreiaj, pentru ca debreind lent, si fara sa sincronizezi turatia din acceleratie la retrogradare pui pe seama ambreiajului cresterea de turatie necesara pentru a rula cu treapta inferioara, si nu stiu cat de recomandat e. Ma refer debraind lent, adica sa nu dai socuri in ambreiaj ca asa intr-o singura iarna poti sa ii zici pa! Din III in II de la 60 se realizeaza o frana de motor eficienta cu debraiere usoara(nu ridicat picior brusc de pe ambreiaj dar nici sa nu il gadili pana sus). QUOTE(S4b1n @ 29 Aug 2011, 16:36) Cat despre folositul franei de motor iarna, da si nu... cand cuplezi risti sa-ti subvireze daca esti si in viraj si nu sincronizezi turatia perfect, iar dupa ce cuplezi si iei piciorul, risti sa iti fuga spatele daca esti in viraj. Eu am patit chestia asta, mai ales ca faceam retrogradari si 2->1 in prima mea iarna. Dupa experienta aia am inceput sa folosesc frana de serviciu, si e mai bine parerea mea, pentru ca actioneaza rotile din spate suficient de putin incat sa nu le lase sa fuga pe lateral, si mai ales ca avand ABS, nu se pune problema sa nu te inscrii in curba din cauza blocarii rotilor. Cat despre frana de serviciu in curba.....cum asa colegu? Frana se pune inainte de curba si in nici un caz in curba, mai ales iarna. Frana de motor intotdeauna in conditii de carosabil alunecos. Chiar mai mult ABS-ul iti lungeste perioada de franare chiar daca mai pastrezi o oarecare directie. In circumstantele acestea nici esp-ul nu te impiedica sa ai neplaceri. This post has been edited by Tzutzi: 30 Aug 2011, 07:53 |
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
andurs |
![]()
Post
#16
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(BannedHost @ 29 Aug 2011, 18:54) Ei na eu azi iarna cu abs cu tot am pus o frana pe panta de m-am tot dus sanie cu rotile blocate nici urma de abs(era gheata pe jos). QUOTE(S4b1n @ 29 Aug 2011, 23:32) ABS-ul intra am impresia la viteze mai mari de 10-11 km/h. Daca erai sub viteza asta, e normal sa nu mai actioneze si sa iti blocheze rotile. Daca pe jos e sticla poti sa ai si 60 km/h si sa nu-ti intre abs-ul la franare. Ti se blocheaza rotile, abs-ul interpretand ca masina sta pe loc, datorita frecarii foarte mici dintre cauciucuri si suprafata de rulare. Acum, depinde si de cauciucuri, cu GT2-urile ma duceam sanie, cu Alpin-urile mai intra abs-ul pe ici pe colo. Vorbesc de sosea acoperita de gheata/polei. |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
twinbubu |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 24 August 09 ![]() |
Nu s a intamplat nimic daca ai gresit de cateva ori,gandeste te la masinile de scoala daca la cateva greseli s ar strica ar sta zilnic in service.Nu repeta foarte des manevra insa,iar pentru frana de motor cum a zis un coleg mai sus debreierea se face treapta cu treapta iar treapta intai si marsarierul fiind trepte nesincronizate se vor cupla doar dupa oprirea totala a rotilor.La cat mai multi km fara incidente.
|
--------------------
Renaut
twingo
2001
- IS 06 TIK
|
|
pdd |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 28 August 11 From: Bucuresti ![]() |
@twinbubu
Merci. O sa incerc sa nu mai repet greseala. Pana acum nu cred ca a avut de suferit dar totusi eram ingrijorat de "micutza". Parca imi este mila de ea ![]() Idea era sa inteleg problemele care ar putea apare in urma unei asemenea manevre. Mie unul, in afara de o accelerare a motorului (moderata <4000rpm) cumulata cu micsorarea vitezei de deplasare, nu mi s-a parut nimic ciudat in raspunsul masinii. Chiar mi s-a parut ca raspunde foarte bine. De asta am apelat la experienta celor de aici. Am observat si eu ca intra mai greu din II-I (nu stiam de sincronizare) dat totusi intra. Pe cand din V -> IV/III/II intra fara probleme - initial am crezut ca tot ceea ce nu e interzis inseamna ca e posibil si liber a fi folosit. ![]() Cu stima, Daniel |
--------------------
Renault
Symbol
2011 / 1.2L Collection
|
|
danini |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 23 July 09 ![]() |
Din a 2-a in a 1-a trece doar daca masina sta pe loc sau aproape sta pe loc! Nu tre sa te lupti s-o bagi dintr-a 2-a intr-a 1-a! Daca nu merge usor, inseamna ca masina are viteza prea mare!!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 1.5 dci 86CP
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#20
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu inteleg cum de te-a lasat sa bagi la 70 a doua.
Pe un logan nu intra a doua decat fortat la viteza asta. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
DracusorulViolet |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 10 October 10 From: Timisoara ![]() |
Am mai facut si eu greseala asta cu retrogradat-ul din V in II (din greseala) ! Si intr-o zi am observat o smecherie la tatal meu...pur si simplu pune mana pe lateralul schimbatorului (partea stanga) si trage in spate....intra direct in treapta a IV-a fara probleme..si cu degetul mic pot sa faci retrogradarea asta..fara chin si fara a dauna masinii !
|
--------------------
Renault
Symbol
2009 1.5 dCi Expression Don't drive faster then your angel can fly ;) !
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cand e liniste in masina si ai vreo 50 la ora sau mai putin incearca doar sa o bagi in treapta 1. Sa fie liniste deplina. Ve iauzi un sunet de roata care se invarte si prinde viteza foarte mare ca un rulment ( sa NU o fortezi sa intre in viteza. Acolo unde te opreste si opune rezistenta se aude acel sunet)
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
pdd |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 28 August 11 From: Bucuresti ![]() |
@Alt_radu
Cred ca din cauza ca am debreiat usor. De fapt inca de la scola, instructorul, mi-a spus ca ma misc cam lent la debreiere. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2011 / 1.2L Collection
|
|
Alt_radu |
![]()
Post
#24
|
![]() Băgător de seamă ... Group: Members Posts: 261 Joined: 15 May 11 From: Bucuresti ![]() |
Cu ambreiajul calcat la podea se opune (exact ca treapta 1), trebuie turata un pic sa intre. Si la al meu megane e la fel se opune orice treapta sa intre daca diferenta (turatie motor vs turatie cutie) e mai mare de 1500-2000 de ture (pe retrogradare).
Prin opunere ma refer la: nu intra decat fortata. Asa fac mai multe masini pe care le-am condus. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5dCi
2005
- B-XXX-JIE Faceti motorina cat vreti ca eu tot de 50 Ron alimentez.
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Pai ar fi chin pentru ambreiaj sa tot aiba de a face cu diferente atat de mari de turatie la schimbarea vitezei. La mine intra fara probleme in treapta intai chiar la 40 km/h (cand am undeva la 4000 de ture), daca ii sincronizez turatia, evident.
Referitor la doua posturi legate ABS mai devreme: - nu franez in curba, dar iarna, cand sunt in curba in coborare si vreau sa mentin viteza, nu mai folosesc doar frana de motor, pentru ca asa cum am spus, rotile spate nu sunt franate si risca sa fuga spre exterior. - ce intelegi prin "sa nu intre ABS-ul la 60 km/h" ? Am prins si eu oglinda pe jos, si cum atingeam putin frana incepea sa tzacane, si nu ma lasa s-o calc mai tare, la orice viteza mai mare de 10-11 km/h |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:24 |