Probleme cu apa - dispare din vasul de expansiune
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu apa - dispare din vasul de expansiune
jon |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
Attached thumbnail(s) termocupla.jpg ( Size: 970.63k ) Number of downloads: 1427 |
||
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|||
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Nu mai stiu la cat porneste ventilatorul radiatorului, dar scrie toate infoarmatiile pe sonda-termocupla, care se afla pe radiator.
Termostatul este ok, scrie pe el. De regula pentru diesel descid de la 87-89 grade celsius. Ce culoare are lichidul de racire? Daca incepe sa capete culoare rosiatica, inseamna ca scapa compresie in sistemul de racire. Am patit asa la diesel... scapa compresie in sistemul de racire, cresteau presiunea si temperatura, iar lichidul de recire se pierdea prin supapa dopului de la capacul vasului de expansiune, sub forma de abur. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
jon |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
lichidul de racire pare albastrui cum este antigelul dar asta in vas si am mai completat dar maine o sa scot putina apa din radiator sa vad cum este.termocupla intradevar incepe sa deschida la 87 de grade (am fiert-o eu si am masurat temperatura apei)dar de ce sta mai tot timpul pornita?in trei minute dupa ce pornesc incepe si termocupla iar in afara, mai ales pe drum drept, nu cred ca ar trebui sa porneasca deloc iar la mine aproximativ din 15 in 15 min porneste fie ca e noapta(e mai racoare) sau ploua .cineva cu diesel sa imi spuna la el daca porneste in afara termocupla si cat de des
This post has been edited by jon: 17 Jul 2011, 10:44 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
In afara, nu trebuie sa porneasca, fie ca este diesel fie ca este benzina. Din poza postata de tine, temperatura este sub cea de lucru. Temperatura de fuctioanre este mult mai sus. Termostatul sau sonda-termoculpla deschide la 87?
Ventilatorul radiator trebuie sa porneasca la 92 grade celsius si sa se opreasca la 82. Asa trebuie sa lucreze sonda cu termocuplaj. Termostatul incepe deschiderea la 87. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
jon |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am verificat apa si nu este rosie.termocupla am probat-o eu si deschide la 87 de grade.termostatul deocamdata e dat jos ca sa isi faca racirea mai bine.tipul de la care am luat masina mi-a zis atunci ca daca imi trece cu 2 liniute peste jumatate (acolo unde este acul in poza)imi arde garnitura de chiuluasa ca asa a patit el din cauza asta nu stiu care e temperatura normala de lucru si unde ar trebui sa porneasca termocupla deasta atept rapuns de la cineva cu diesel sa imi zica unde ii porneste lui,cum indica in bord ca poate imi fac griji degeaba ,poate am gresit cu ceva cand am fiert termocupla(cu toate ca 87 de grade scria si pe ea)si poate m-am inselat si porneste mai devreme de 87 .si pe langa asta unde se duce apa?mai sunt furtune de apa in spatele motorului pe care nu le vad?
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
kristi79 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 11 September 09 From: buzau ![]() |
In mod normal termocupla trebuie sa cupleze la o temperatura mai mare decat cea de deschidere a termostatului,la tine este invers si nu este bine, deoarece in momentul cand deschide termostatul pleaca si electroventilatorul,iar acesta ar trebui sa plece cam la 5 grade dupa ce deschide termostatul.Disparitia apei pote fi cauzata si de radiator spart,asa am patit eu,nu se observa decat atunci cand declansa termostatul si iesea putin abur din el,pana sa spart de tot!Remediu-inlocuire,nu incerca substante de astupat!
|
--------------------
renault
19
- bz05vnu
1994,1721cc,54kw
|
|
jon |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
termostatul nu mai este de loc ca l-am dat jos de frica sa nu prajesc garnitura iar radiatorul la ochi nu se vede sa curga .o sa incerc sa fac rost de alt radiator dar pana atunci lamuritima cu temperatura apei.deci nu am termostat ,termocupla porneste la 87 de grade ,cand merg in oras sta mai mult pornita iar in afara din 15 in 15 min.E BINE ? sa imi fac griji sau nu?cei cu diesel la voi cum este?
ce temperatura credeti ca are apa in poza aia? |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
tynn |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Termocupla sau mai corect spus termocontactul de pe radiator trebuie sa comande elctroventilatorul doar cand stai mult pe loc sau mergi cu viteza mica, in niciun caz la drum lung nu e normal sa-ti declanseze. La viteza, fluxul de aer care raceste radiatorul este mut mai mare decat cel produs de electroventilator. E foarte posibil sa ai radiatorul infundat sau vreun furtun de racire. Schimba in prima faza radiatorul si vezi daca se schimba ceva.
Daca acul din bord iti indica corect, in poza ai cam 75-80 grC. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
jon |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
asa cred si eu ca ar fi normal tynn sa nu porneasca in afara deloc .radiatorul l-am mai schimbat odata dar prin febroarie cred, oricum era mai racoare afara(tot din cauza ca pornea des termocupla )si am crezut ca s-a rezolvat problema atunci dar cand au venit caldurile a revenit si problema cu bonus pierderi de apa inexplicabile.tu ai diesel?cum pot sa verific furtunele ?trebuie sa le dau jos sau se pot verifica pe masina?la care se acord o atentie sporita?
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.639 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
Mocheta ai verificat-o(sa nu fie uda)? S-ar putea sa piarda pe la radiatorul de caldura(sau furtunele lui)... verifica si in interior la aeroterma.
This post has been edited by sorin1983: 20 Jul 2011, 15:50 |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#11
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
E foarte posibil sa nu mai functioneze supapa din capacul vasului de expansiune, sau sa pierzi pe la un dop anti-inghet.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
jon |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
mocheta in interior nu am verificat-o dar maine o sa ma uit,dopul la borcan l-am schimbat ca cel care il aveam eu fasaia cand era motorul cald sau cand apasam pe furtun iar eu am concluzionat ca nu mai e bun .e drept ca cel care il am acum e de la dezmembrari dar pare in regula nu pare sa dea apa sau sa fasaie etc.dar ce sunt dopurile alea antiinghet si unde sunt situate ca nu stiu ce sa verific .!
This post has been edited by jon: 20 Jul 2011, 19:38 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
jon |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
am verificat mocheta nu e uda.dati-mi detalii despre dopurile alea antiinghet ca nu stiu unde sa caut.
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Sunt pe bloc, din loc in loc, nu stiu sa-ti spun pe de rost pe unde sunt.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Acele dopuri nu sunt anti-inghet, acelea sunt dopuri care acopera orificii tehnice.
|
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
jon |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
multumesc baieti!o sa caut dopurile alea sa vad daca imi dau seama unde sunt si sper sa fie de acolo ca sa rezolv odata problema.poate prinde aer pe acolo si din cauza asta porneste termocupla asa des.va tin la curent!
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Daca ai aer in instalatie, in radiator, nu porneste. La fel ca atunci cand nu ai apa suficienta si temperatura indicata este mica, dar motorul este foarte incins.
De unde esti? Unde locuesti? |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
jon |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
sunt din craiova.am tras concluzia asta pt ca la dacii daca nu era aerisita bine se incingea motorul mai rau ca de obicei.oricum o sa caut dopurile alea sa vad daca le gasesc
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Pe 13 august sunt in Craiova. Daca nu reusesti pana atunci, iti dau o mana de ajutor.
|
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
jon |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
ok. multumesc mult!sper sa rezolv pana atunci dar daca nu tinem legatura.
24 Jul 2011, 17:31: pe bloc nu am gasit nimic adica semne ca ar curge pe undeva pe la vreun dop din ala(sper ca m-am uitat unde trebuie).o sa mai caut si va tin la curent! This post has been edited by jon: 24 Jul 2011, 17:31 |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Dopurile alea sunt pe partea cu galeria de admisie evacuare ,alea le vezi numa pe sub masina ,mi se pare ca is 3 chiar sub saxsafon
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
- bh 10 twa
2004 1994 I hate BMW
|
|
jon |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
vladut88 multumesc pt informatie o sa verific acolo ca eu nu m-am uitat decat in fata acolo am crezut ca sunt.o sa revin sa va spun ce am rezolvat!
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
eu am acest motor care il ai tu pe un aro 10 ,mie imi pierdea la stutu de sus deasupra la sonda de temperatura de pe chiulasa si ajungea pe electromotor ,am rezolvat acolo prin strangerea tuturor colierelor ,apoi imi pierdea langa filtru de ulei ,e un stut care la mine e infundat din fabrica cu un furtun si cu un dop ( din fabrica adica la aro campu lung ) ,la tine poate nu e infundat ,verifica toate colierele eu dupa ce am verificat tot ce e colier nu am mai avut treaba
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
- bh 10 twa
2004 1994 I hate BMW
|
|
jon |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
multumesc pentru sfat!maine seara cand vin de la serviciu o sa verific toate colierele .daca ai acelasi motor ai putea te rog sa imi spui si mie cam la ce temperatura sta apa cand mergi in afara ?
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
acuma exact ca si la renault 19 nu va sta apa ,masina e mult mai grea ,are forma aerodinamica de caramida ,radiatoru e de golf 2 ,si are 2 electroventilatoare (nu stiu provenienta exacta) termostat am de 82 si termocupla e de 83 /68 porneste si in timpu mersului dar mai rar ,si mai si obtureaza ventilatoarele fluxu de aer ca is montate in fata radiatorului si stopeaza destul de mult
Apa sta cam la 80 85 de grade mai mult de atat nu mia urcat This post has been edited by vladut88: 26 Jul 2011, 21:07 |
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
- bh 10 twa
2004 1994 I hate BMW
|
|
enache sorin |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 27 November 09 ![]() |
SALUT! TOTUSI S AR PUTEA SA FIE GARNITURA DE CHIULOASA, I TI DA APA PE EVACUARE SI SE EVAPORA PANA LA FINAL!!!
|
--------------------
renault
25 baccara
1991
|
|
jon |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
salut!am reusit in final sa verific colierele si sa ma uit in spate la dopurile alea dar degeaba.problema persista.o sa risc si o sa plec cu ea asa cum la mare si poate scoate cap pe undeva sa stiu ce sa schimb.oricum o sa va tin la curent daca mai descopar ceva intre timp.
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
jon |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
salut baieti !am reusit sa ma intorc cu masina dupa 1500 de km inca pe roti
![]() |
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
jon |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
salut baieti!astazi am schimbat radiatorul cu unul nou de aluminiu(580 lei)si am observat ca o parte din apa o pierdeam pe la termocupla era uda in partea de jos dar si pe la dopul de sub termostat pe care nu stiu cum sa il schimb deocamdata insa partea cu incalzitul prea tare inca nu s-a rezolvat si chiar nu mai am nici o idee inafara de termocupla(o suspectez m-a pacalit cumva cand am probat-o si ca porneste prea devreme si cum indica in poza sa fie o temperatura de vreo 70 de grade).va rog frumos sa va dati cu parerea mai ales cei cu diesel si avand in vedere ca nu este nici o inbunatatire cu noul radiator inseamna ca si cel vechi este bun deci o sal vand sa mai recuperez din paguba.cei interesati sa imi lase pm
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
jon |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 4 March 08 ![]() |
ma ajuta si pe mine cineva?cum scot dopul ala din blocul motor?haideti baieti va rog frumos!
|
--------------------
renault ,
19,
1992,diesel motor fq8 1,9
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 05:08 |