Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu porneste., schimbat ambreiaj

tibster
post 30 Jul 2011, 13:53
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




buna ziua,

am un megane 1, 1997, 1.6 benzina. i-am schimbat ambreiajul, de fapt am fost la service, nu la cel renault. i-au dat o borna jos, au schimbat ambreiajul. au pus borna la loc si nu mai porneste. cei de la service au spus ca au verificat si nu primeste nici benzina nici curent in bujie. au verificat pompa de benzina si e buna. nu am umblat la nimic in afara de partea mecanica + borna luata si pusa din nou. asta e toata problema. intru in masina, pun contactul, se aprind becurile toate, se sting, inclusiv martorul, dau cheie si se invarte alternatorul. atat. trebuie resincronizata cumva cheia cu computerul? repet, martorul se stinge. sau poate fi altceva ce se poate rezolva fara platforma+service renault?


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MM17PUI
post 30 Jul 2011, 16:15
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 10 January 11
From: Baia Mare




salut, un amic dupa ce a schimbat bateria pe o laguna 16.16v la fel a patit, a rezolvat problema astfel: iesi din masina o inchizi, o deschizi , intri in masina inchizi masina din telecomanda o deschizi inapoi , tu ramai in masina o inchizi iar dar acum tii apasat butonul de pe cheie vreo 5 secunde, apoi bagi cheia in contact si ii dai cheie, la el o pornit si de atunci merge perfect , sper sa te ajute , bafta


--------------------
Renault Megane 1 1.6 16v 107cp 1999 grand tour - MM08EVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 30 Jul 2011, 18:49
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




Verifica sigurantza de la bobinele de inductie, care se afla in cutia neagra de pe partea soferului, sub capota; poate e de acolo.

Sau, dupa ce deschizi masina, becul de deasupra kilometrajului, cel rosu, sta stins ? sau tot palpaie ? Daca nu sta stins inseamna ca este ceva cu imobilizatorul.

This post has been edited by st3fun: 30 Jul 2011, 18:52


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 30 Jul 2011, 19:45
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




@MM17PUI: tu spui asa: cand sunt in masina sa inchid masina din buton tinand apasat 5 secunde dupa care sa bag cheia in contact si sa incerc? asta ar insemna sa ii dau la cheie cand becul de imobilizator(martorul) palpaie. o sa incerc si asa. o sa te anunt daca merge. mersi.

@st3fun: o sa verific siguranta de la bobinele de inductie. becul de deasupra kilometrajului se stinge tot timpul cand masina este deblocata. mersi.



--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 30 Jul 2011, 19:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Daca nici nu benzineste nici nu scanteieste inseamna ca ECU are un motiv sa nu dea semnal in acelasi timp nici la pompa de benzina nici la bobinele de inductie.
Un motiv este neprimirea semnalului de la senzorul de volanta care este in zona in care ati lucrat voi. Verificati mufa si daca nu l-ati avarit din greseala. Acest senzor are un miez magnetic care sta la o distanta foarte mica de volanta, daca a fost lovit sau ceva de genul s-ar putea sa nu mai mearga.

Inainte de asta ai mai avut probleme cu nepornirea, pornire grea, murit motorul in mers.....etc.?

This post has been edited by lupo_1.7sdi: 30 Jul 2011, 19:58


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MM17PUI
post 30 Jul 2011, 20:14
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 10 January 11
From: Baia Mare




becul de la imobilizator se va stinge, cand invarti cheia,, daca masina este inchisa si tu esti in ea, cu cheia originala a masini porneste, imobilizator citeste cheia. bafta sa ne spui ce ai rezolvat.


--------------------
Renault Megane 1 1.6 16v 107cp 1999 grand tour - MM08EVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 30 Jul 2011, 21:44
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




@MM17PUI: am incercat metoda ta, nu se stinge martorul, doar palpaie mai intens cand pun contactul. poate la laguna or fi alte metode fata de megane.

@lupo_1.7sdi: au mai fost probleme, nu pornea de la prima cheie. a desfacut volanta sau senzorul de volanta un electrician si a curatat acolo dupa care pornea din prima. a facut acelasi lucru si acum dar degeaba. acolo sunt 2 papuci. daca au fost inversati si am incercat sa dau cheie in timp ce erau inversati se poate sa se fii "deranjat" ceva? asta s-a intamplat in timp ce mecanicii (nu electricianul) incercau sa-i dea de cap problemei. acum vad ca e alta situatia. am lasat masina in parcarea de la service de ieri dimineata si m-am dus acum sa incerc metoda lui MM17PUI. i-am dat si o cheie normal. a pornit 1 secunda, deci a avut aprindere in motor dupa care s-a oprit si s-a auzit tiuitul de la pompa de benzina exact cum se aude atunci cand pui contactul. cum naiba de s-a schimbat ceva de ieri dimineata pana asta seara daca nu a umblat nimeni la masina. adica ieri doar se invartea cand dadeam la cheie si azi are aprindere o secunda dupa care moare? am incercat si sa apas pedala cand are aprindere dar tot moare. daca s-o fi stricat senzorul cred ca observa ieri eletricianul, ca tot a umblat la el.


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 31 Jul 2011, 09:44
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Cred ca ai ceva probleme de conectica si este numai o coincidenta ca nu merge acum.
Nu are legatura cu inversarea papucilor, numai sa faca bine contact.

Cand am spus de defectarea senzorului m-am gandit ca poate nu l-au dat jos inainte sa demonteze cutia, el fiind fixat pe cutie si sa nu-l fi lovit de volanta atunci cand au dat cutia jos (aceasta fiind destul de grea).

Chestia asta cu pornitul o secunda se intampla la VW cand nu comunica imobilizatorul cu ECU sau nu recunoaste cheia, nu stiu daca este asa si la Megane.
Ar fi bine sa-ti faca cineva o diagnoza poate se vede acolo care este problema, chestia cu senzorul de volanta fiind mai greu de diagnosticat si de multe ori este inlocuit degeaba.

Pana sa mai faci altceva ar fi bine sa vezi in ce stare este mufa de la ECU sa o cureti cu spray de contacte (vezi sa nu folosesti nimic abraziv, doar spray si o carpa) si sigurantele din compartimentul bateriei, este o cutie neagra acolo.

Te intrebi ce s-a schimbat de ieri, pai temperatura mediului ambiant, umiditatea, chestii care influenteaza foarte mult contactele imperfecte


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 31 Jul 2011, 11:01
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(tibster @ 30 Jul 2011, 21:44)
au mai fost probleme, nu pornea de la prima cheie-- a pornit 1 secunda

Deblocarea sistemului antidemaraj se face prin"citirea"cipului din cheie de catre bobina din jurul contactului(cea din poza atasata).
Acesta transmite semnalul mai departe la ECU si da/nu da OK pentru pornire.
Daca ai o problema la bobina aia sau la ECU sau la conectica dinte ele(contacte imperfecte/etc)se intampla cam ce ai tu.
@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 31 Jul 2011, 22:34
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




OFFTOPIC
lupo_1.7sdi ptr ce sunt acele sigurantze din compartimentul bateriei ?


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 1 Aug 2011, 19:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Vezi atasament din autodata si am "decupat" si capacul.
In functie de dotari sau tip motor pot lipsi unele

Attached thumbnail(s)
capac.JPG ( Size: 256.48k ) Number of downloads: 555


Attached File(s)
Attached File  destinatie_sigurante_comp._baterie.pdf ( 42.45k ) Number of downloads: 65


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 2 Aug 2011, 07:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Deschide toate usile inclusiv usita rezervorului,dupa care din cheie fa armare dezarmare.
Inchide toate usile si fa la fel.Da-i o cheie.

Daca nu vrea,apasa butonul rosu care taie injectia in caz de accident.Se afla sub vasul cu lichid de racire...De fapt apasa pe capul rosu al acestui buton oricum pentru ca el lucreaza apasat fiind.Se poate intampla ca dde la zmucituri si batai(vibratii in general) sa sara acest buton si nu mai porneste neam pana nu-l apesi.
Bafta.

This post has been edited by jas2: 2 Aug 2011, 07:25


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 2 Aug 2011, 10:31
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




am verificat sigurantele din compartimentul bateriei. sunt ok.

cum ajung la mufa de la ecu, trebuie sa desfac suruburile carcasei de plastic sau dau burduful de cauciuc la o parte si se scoate daca trag de ea?

@jas2: vasul cu lichid de racire este cel de plastic de pe partea soferului in care bag antigel?


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 2 Aug 2011, 11:12
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Nu trebuie sa dai burduful jos.
Din cate imi aduc aminte trebuie sa apesi numai pe clema aia metalica. Nu mai stiu daca trebuie desfacut surubelul (parca ala tine fixat numai capacul mufei de suportul contactelor), oricum daca-l scoti nu se intampla nimic cel mult iese numai capacul mufei separat.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 2 Aug 2011, 13:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Hai omule...ce draq...

Ala e !


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 2 Aug 2011, 13:20
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




@lupo_1.7sdi: am desfacut si mufa ecu, trebuia doar tras de clema metalica. era ca noua, nicio urma de nimic nici pe mufa nici pe pini.

@jas: am incercat varianta cu usile armate si dezarmate, nu da roade.

-am cautat butonul rosu sub vasul de antigel dar nu l-am gasit. intradevar e o chestie aproape lipita de vas, putin sub nivelul vasului, e de plastic si are o invelitoare de cauciuc in extremitatea superioara. am apasat pe varful dispozitivului si s-a simtit ca si cum as fi apasat un intrerupator. la fel nu s-a intamplat nimic, tot asa, ii dau cheie, are aprindere 1 secunda si moare. poate nu e asta butonul pe care trebuia sa apas.

azi am verificat si sigurantele de la bobinele de inductie, erau bune.

am facut cam tot ce mi-ati zis sa fac, in afara de desfacutul bobinei din jurul contactului. nu prea ma simt in stare sa o desfac si sa vad ce are.
joi mi-am facut programare la un tester si vad exact ce are. pana atunci daca mai veniti cu vreo idee, e binevenita. oricum va multumesc pentru suport.


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 2 Aug 2011, 14:55
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Ala era butonul...singurul rosu din zona de sub vasul de axpansiune.

Uite butonul...cel rosu din dreapta de jos.
Te-as intreba...Benzina ai ? Te-au facut cumva baietii la benzina ?

Totusi...becul de mijlocul bordului(cel de la immo) se stinge ?

This post has been edited by jas2: 2 Aug 2011, 14:58

Attached thumbnail(s)
Imagine0984.jpg ( Size: 224.82k ) Number of downloads: 548


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 2 Aug 2011, 15:16
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




da, ala e. la mine e negru.
da, benzina am.acul de la benzina se ridica atunci cand pun contactul. se putea sa se ridice daca nu mai era benzina? nu se ridica putin, e aproape de jumate rezervorul, la fel cum era cand am dus-o sa schimbe ambreiajul. normal era sa nu se mai ridice daca ma faceau la benzina.

da, becul de immo se stinge.

This post has been edited by tibster: 2 Aug 2011, 15:17


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 2 Aug 2011, 15:19
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




E bine daca se stinge.Ai si benzina...numai daca nu au inlocuit-o cu apa. biggrin.gif

Ia-o usor ca trebuie sa porneasca...Ai o chichita undeva...Vezi toate mufarile.Controleaza-le pe toate usurel.Eu cred ca nu este mufat ceva...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 2 Aug 2011, 17:32
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




1. daca nu mai reuseste sa faca pompa de benzina presiune ? e o modalitate sa o verifice ?
2. senzorul de pe volanta este deranjat ? Cand se umbla la cutie, parca se umbla la el. vezi contactele lui, scoate-l si curatza-l.


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 2 Aug 2011, 21:02
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




au verificat pompa si e buna, baga benzina. la fel si senzorul, l-au desfacut de 2 ori, l-au curatat. mai mult...

chiar sunt curios care o fi buba.


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 4 Aug 2011, 13:38
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




am rezolvat problema. senzorul de pe volanta era problema. avea firele inversate si era si de la logan sau alta masina, improvizat, cu fire atarnand. unul de megane arata cu totul altfel avand si pozitionarea altfel fata de ce aveam eu pe masina + ca din instalatia masinii pleaca fire pana intr-o mufa iar in mufa aia vine senzorul bagat. la mine plecau fire direct din instalatie si bagate in senzor. senzor care a fost spart sau atins. azi am vazut niste urme de plastic spart ce semana cu plasticul de la senzorul ce il aveam eu. eu cred ca problema a fost urmatoarea: l-au atins cei de la service cand au schimbat ambreiajul, l-au spart si au incercat sa il faca dar nu au reusit. acum am luat senzor de la dezmembrari cu 40 de lei si l-am pus sus. bine macar ca au scazut din manopera ambreiajului, costurile testerului + senzorul. le-am zis ca le platesc manopera numai dupa ce pornesc masina.

am pus si doua poze. una cu senzorul meu cum arata montat si cum trebuie sa arate unul normal.

va multumesc pentru suport. am mai invat cate una-alta.

ps: acum porneste la juma' de cheie ohmy.gif

This post has been edited by tibster: 4 Aug 2011, 13:45

Attached thumbnail(s)
SP_A0039.jpg ( Size: 366.84k ) Number of downloads: 492
SP_A0040.jpg ( Size: 538.06k ) Number of downloads: 481


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 4 Aug 2011, 17:02
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Neseriosi baietii de la service-ul ala. Cred ca au fost perfect constienti de greseala facuta dar s-au facut ca nu stiu.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 4 Aug 2011, 21:31
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Eu daca ridicam capota si treceam in revista senzorii si mufele imi dadeam seama in secunda doi ca senzorul ala are o problema dupa aspect...Incepeam direct cu el...mai ales ca este langa carcasa cutiei...


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
st3fun
post 4 Aug 2011, 22:29
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 3 January 07
From: Constanta




jas2 , nu trebuie sa fim rai acum, e bine ca omu si-a rezolvat problema


--------------------
Renault Megane 1.6 eRT 1998 - versiunea 1996 - motor K7M-A-702 66kw - CT-27-SSD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 5 Aug 2011, 06:48
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Nu,nu,nu in niciun caz nu vreau sa fiu rau sau sa critic...Nu am nimic cu omul insa trebuia sa fie mai prezent atunci cand controla...Iar despre cei din service...niste fraieri cocliti.

Eu am scris postul anterior sa subliniez faptul ca rezolvarea era mult mai rapida daca era mai atent.

Sa auzim de bine.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibster
post 5 Aug 2011, 13:11
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 30 July 11
From: sibiu




da, ai dreptate intr-un fel dar cum nu stiam cum trebuie sa arate senzorul in stare normala poate am zis ca e ok si asa mai ales ca inainte a pornit cu acelasi senzor. nu am stiut de povestea cu lovirea la service si normal ca ei nu stiau ce are. in tot raul e si un bine. am schimbat si senzorul tot cu banii de manopera de la ambreiaj. am observat inca ceva, nu stiu daca are legatura cu problema mai veche ce o aveam eu de nu pornea la prima cheie. senzorul asta are extremitatea dinspre volanta cu capat metalic, ca o tepusa. celalalt pe care l-am dat jos era in totalitate din plastic. cand l-am montat pe asta chiar si electricianul a crezut ca atinge volanta dar am impins putin masina si s-a dovedit perfect. poate de aia o si porni mai bine acum, ca e mai apropiat de volanta. nu stiu daca are sau nu legatura dar ma bucur ca am rezolvat inca o problema.
inca o data, va multumesc.


--------------------
renault megane classic 1.6 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 5 Aug 2011, 13:16
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Este bine asa cum este, miezul ala magnetic trebuie sa stea la mai putin de 1mm de dintii volantei ca sa genereze impulsurile asa cum trebuie.
Celalalt fiind atipic probabil statea la o distanta mai mare si intensitatea impulsurilor era mai mica.


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 19:20
Dacia