rola alternator sarita, schimbata cu Febi noua si tot a sarit
![]() ![]() ![]() |
rola alternator sarita, schimbata cu Febi noua si tot a sarit
gicusorLEX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
La montarea fuliei de alternator se foloseste pentru blocare cheile speciale si un ADEZIV anti-demontare.
Oricum sensul de strangere este cel de functionare:nu inteleg cum s-a putut desface in timp ce functiona.... @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
uite asta ma intreb si eu...iti dai seama ca am innebunit cand am vazut iar STOP pe bord si dupa am ridicat capota....a strans bine fulia eram de fata...a dat alternatorul jos si l-a pus in menghina...si dupa a dat cu o pasta albastra de la WURTH anti demontare
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Din ce am vazut este rola cu frei si se strange cu chei speciale: un imbus mai mare in care intra unul mai mic (stea si soare ii mai zic mecanicii), daca nu a folosit asa ceva nu avea cum sa o stranga ca lumea.
O alta explicatie ar fi ca rola veche a uzat peste masura filetul axului si nu se mai poate strange. Nu sunt chiar sigur de explicatiile astea dar asa mi se pare logic. Oricum ceva probleme sunt in zona aia pt. ca mi se pare prea putin pt. o fulie de alternator sa duca numai 70k. This post has been edited by lupo_1.7sdi: 31 Jul 2011, 20:26 |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
Vallybz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.475 Joined: 26 October 08 From: Buzau/Bucuresti ![]() |
si mie mi s-a intamplat cu aproximativ o luna in urma. m-am dus la service-ul unde mi-a montat-o prima data(si a cazut dupa 2 zile) si mi-a strans-o mai tare. De atunci nu am mai avut probleme.
|
--------------------
Renault
Megane 1 Facelift, 1.6, 16v
Coupe 1999 K4M-A7-00
- BZ 87 BVM
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
am vazut si eu astazi...in dupa amiaza aceasta am montat-o eu..desi e duminica:(...maine dimineata am nevoie de masina...pe moment merge...insa la service, ca si mine de altfel am strans-o numai cu acel imbus in forma de stea sa zic...insa nu a fost stransa nici la service cu acea cheie in forma de soare de dimensiune mai mare, poate de aceea a si sarit...filetul este bun, de strans se strange pana la maximum, insa daca nu e folosita si cheia soare cred ca de aceea a sarit...ufff...
1 Aug 2011, 11:55: are cineva o posa cu aceasta cheie soare, frei? sa vad cum arata... This post has been edited by gicusorLEX: 1 Aug 2011, 11:55 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
IonutGligan |
![]()
Post
#7
|
![]() impatimit marca renault Group: Members Posts: 783 Joined: 7 June 09 From: Cluj Napoca ![]() |
salutari,
am facut poze la ceva biti pe care ii am eu prin casa poate ca sunt de folos. Daca ii identificati marcatii cu ceva culoare. This post has been edited by IonutGligan: 1 Aug 2011, 19:18 Attached thumbnail(s) DSC_0011.jpg ( Size: 1.84mb ) Number of downloads: 699 DSC_0012.jpg ( Size: 1.77mb ) Number of downloads: 676 |
--------------------
Renault
Megane 3 Estate SPORT TOURER dCi 1.9-130 ponei
2010
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Cam asa arata.
Sistemul din prima poza am vazut mai mult la VW dar poate ca acum a devenit standard pt mai multe modele. Setul de chei pt Renault este ca in a treia poza cu hexagon pt imbusul mare. Frei-ul (se mai numeste si sistem roata libera). Este sistemul de angrenare al rolei si este ca la bicicleta, intr-un sens actioneaza in celalalt nu. Este util de exemplu cand turatia motorului scade brusc, alternatorul se invarte din inertie si este ferit de socuri. Attached thumbnail(s) 3404.jpg ( Size: 12.92k ) Number of downloads: 730 cheie_asamblata.jpg ( Size: 2.56k ) Number of downloads: 712 images.jpg ( Size: 2.89k ) Number of downloads: 708 |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
espacern |
![]()
Post
#9
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cheia pentru schimbat/montat rola este cea din poza atasata.
Cum am scris si mai sus este o cheie speciala. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
sunt ok pozele, insa sistemul prezentat nu corespounde cu al meu...sunt 2 modele de fulii alternator...cea la care se potriveste perfect cheia din imagini si rola este mai scumpa decat cea de pe meganul meu...iar rola de pe meganul meu are acelasi imbus (cheie stea de 10 la mine) si partea de sus care intra in fulie - deci nu in axul alternatorului (aici intra imbusul de 10 ) este un imbus de 27, ca sa ma fac inteles, ar trebui o cheie tip imbus (este hexagon) de dimensiunea 27, gol pe dinauntru pentru a putea intra celalalt imbus ( stea mai corect) pe care il aveti voi in imagine, adica cel mai mic care este de 10 la mine.
1 Aug 2011, 16:07: uite atasez o poza construita de mine cu ansamblul care imi trebuie sau mai bine zis care trebuie pentru tipul asta de megane 1.2, an 2001, 1.6, 16v, cumparat de la IPSO bucuresti 1 Aug 2011, 16:09: deci, in loc de cheia soare care o aveti voi in imagini, adica cea care vine pe acest imbus (stea) si tine fulia, la mine este un hexagon - imbus din care trebuie sa iasa acea cheie stea de 10 care intra in axul alternatorului 1 Aug 2011, 16:12: rectific la ceea ce am scris in poza - in loc de tubulara hexagon este imbus hexagon...tubulara este o cheie de strans iar imbusul gol pe dinauntru strange fulia din exterior si golul dinauntru imbusului permite intriducerea imbusului stea de 10 care intra pe axul alternatorului 1 Aug 2011, 16:16: QUOTE(IonutGligan @ 1 Aug 2011, 15:16) salutari, am facut poze la ceva biti pe care ii am eu prin casa poate ca sunt de folos. Daca ii identificati marcatii cu ceva culoare. Am marcat cu galben imbusul stea care intra pe axul alternatorului.La mine este de 10. Pe acest imbus stea ar trebui sa vina o chie speciala pe care eu o vad ca un imbus gol in care sa intre acel imbus stea de 10, acesta din urma intra il alternator pe ax, iar cel hexagon intra pe fulia alternatorului....sper ca m-am facut inteles This post has been edited by gicusorLEX: 1 Aug 2011, 16:16 Attached thumbnail(s) cheie_fulie.JPG ( Size: 25.65k ) Number of downloads: 290 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Pai este cheia a treia de la mine adica cheie specifica Renault.
This post has been edited by lupo_1.7sdi: 1 Aug 2011, 16:24 |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
uitasem poza...scuze dar sunt si nemancat si obosit si stresat
1 Aug 2011, 16:19: QUOTE(lupo_1.7sdi @ 1 Aug 2011, 16:17) cred ca da...am copiat de la tine si am facut poza atasata...deci ar veni imaginea nr. 3 cheia din dreapta cum ne uitam la poza...stiti pe unde as gasi o astfel de cheie? This post has been edited by gicusorLEX: 1 Aug 2011, 16:19 Attached thumbnail(s) imbus_stea.JPG ( Size: 124.01k ) Number of downloads: 236 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Daca erai din Brasov te ajutam eu. Am cumparat imbus-ul respectiv "de la rusi" cum zicem noi cu vreo 15 lei, se gaseste cred si in magazine de profil dar scumpe.
Poate merge o improvizatie...dintr-o piulita de 27 careia sa-i sudezi o tija si prin piulita introduci imbusul. This post has been edited by lupo_1.7sdi: 1 Aug 2011, 16:24 |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
si nu poti sa ma ajuti si pe mine? fac cinste cu o berica:)..daca e numai atat mi-l poti pune la posta cu ramburs? cu taxe postale si o berica:) din partea mea
1 Aug 2011, 16:57: gigypopa ... poate stabilim detalii cu privire la cheie daca esti pe net This post has been edited by gicusorLEX: 1 Aug 2011, 16:57 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
lupo_1.7sdi |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 22 August 09 From: BRASOV ![]() |
Stai asa...eu m-am referit strict la imbusul incercuit, cheia intreaga daca ai noroc o gasesti numai la magazine de scule sau magazine de piese auto.
Scuze de confuzie. |
--------------------
Renault
Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve
1998
|
|
espacern |
![]()
Post
#16
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Pentru rola cu amprenta hexagonala se poate folosii metoda cu surubul cu cap hexagonal:
Se cauta un surub cu cap hexagonal al carui cap sa intre in amprenta din rola. Se fixeaza la capatul opus rolei o piulita si inca una ca contra-piulita. Cu ajutorul unei chei cu soc si cu o cheie adegvata pentru piulita se poate desface/strange rola cu ajutorul turatiei/socului. Medoda neortodoxa dar folosita cateodata prin service. @+ This post has been edited by espacern: 1 Aug 2011, 19:45 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
ce e cheia cu soc?..plus ca in varianta asta nu se mai poate strange si cu imbusul stea axul alternatorului, in acelasi timp ambele
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
espacern |
![]()
Post
#18
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Cheia cu strangere cu soc=cheia typ pistol care se foloseste pe la vulcanizarii si service auto.
Functioneaza cu air comprimat sub presiune. @+ This post has been edited by espacern: 1 Aug 2011, 20:05 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
gicusorLEX |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 29 July 11 ![]() |
gata...nu stiam ca asa se cheama...am ma invatat ceva:)...solutia e una singura si cea mai buna raport calitate pret...o trusa pentru extragere rulmenti e 350 ron germana...are in componenta un surub, un T de care invarti si dicuri pe dimensiuni....am vazut la dedeman niste suruburi solide si groase, caut o piulita la diamentrul rulmentului pe camasa exterioara si cu piulita dincolo inncep sa-l extrag...binenteles ca la capul surubulu va veni un platband sau un cornier sa nu se indoaie cand extrag rulmentul si dupa cand il introduc....ce parere aveti?
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA 3
2008 1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 23:05 |