Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Computer de bord optimist - consum cu 20% mai mic, Consumul afișat cu 20% mai mic decat cel real

clicu
post 2 Apr 2015, 11:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 April 13
From: Cluj




Avem pe un Clio III din 2008 un computer de bord din ce in ce mai "optimist" - acum indica un consum cu vreo 20% mai mic decat in realitate. Calculat de la plin la plin, am avut consum de 5,5% (mixt). Computerul, optimist, indica 4,9%. Acum câțiva ani arăta consumuri mai mari.

Se face de rușine și când faci plinul - arata voinicește peste 1000 de kilometri autonomie, mai mare dragul să-l privești. Pe la 800 de kilometri se face invariabil roșu la față și se cere la benzinărie tongue.gif

Reviziile sunt toate făcute la timp, filtrul de motorină schimbat la fiecare 30.000km... model 1,5DCI 85 de cai. Erori pe computer n-are.

E o chestie care vine cu vârsta, sau există leac? Noi ne-am obișnuit cu el așa, lăudoros, dar parcă uneori e bună și o estimare mai realista...

This post has been edited by clicu: 2 Apr 2015, 12:01


--------------------
Renault Clio 3, 1.5 DCI 86CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SanKraN
post 2 Apr 2015, 13:23
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 9 February 15
From: Bucuresti




Eu schimb filtrele la fiecare 10.000km si nu am probleme. Masina are 102.800km


--------------------
Renault Clio 3 2007
1.5 dCi / 50kw 68CP
Gri Metalizat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 2 Apr 2015, 13:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.512
Joined: 7 June 06
From: B




De mintit, minte cam cu o eroare de 10% in minus.
Asta am putut observa la ambele masini.


--------------------
R M 8 - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 2 Apr 2015, 13:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(SanKraN @ 2 Apr 2015, 13:23)
Eu schimb filtrele la fiecare 10.000km si nu am probleme. Masina are 102.800km
*



E irelevant pentru problema initiatorului.


QUOTE(dan22y @ 2 Apr 2015, 13:28)
De mintit, minte cam cu o eroare de 10% in minus.
Asta am putut observa la ambele masini.
*



Al meu (Fluence) minte cu 15-20% in plus, asta dupa schimbarea tabloului de bord, inainte mergea ok, deci nu e legat neaparat de un model de masina ci de anumite lot-uri probabil. DAR, cel vechi a mers tot timpul ok, cel nou tot timpul rau, nu si-a schimbat in timp comportamentul.

Avand in vedere ca initiatorul reclama o schimbare de comportament, ar fi interesant de verificat eventuale pierderi pe care calculatorul nu le sesizeaza. Inainte de verificarea asta e greu de dat vina exclusiv pe calculator, daca nu s-a facut vreun upgrade de soft la el.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George Paul
post 2 Apr 2015, 15:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 431
Joined: 6 May 07




Al meu e 1.4 16v, difera foarte putin consumul calculat afisat fata de cantitatea de benzina intrata indicata de pompa. Cam cu 0.5l mai putin la 40l (pompa pretinde ca baga 40l pana la primul "tac", calculatorul indica 39.5l consumati; alimentez mereu pana la primul "tac").
Urmaresc acest lucru de cativa ani deja, mi s-a parut o apreciere destul de corecta a calculatorului.


--------------------
Renault Clio III 08.2007/Dynamique/1.4/3 usi
Iudelor '89-azi:

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Cititi ''Doina'' - Eminescu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clicu
post 2 Apr 2015, 16:26
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 April 13
From: Cluj




Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri.

QUOTE(SanKraN @ 2 Apr 2015, 13:23)
Eu schimb filtrele la fiecare 10.000km si nu am probleme.


Acuma... de ce as face reviziile la alte intervale decat cele date de producator, in afara unor circumstante exceptionale ce tin de folosit masina in conditii dure sau folosit din start consumabile sau combustibil de slaba calitate. Oricum, dupa cum zicea Roland, probabil ca nu are legătură cu topicul ăsta.

QUOTE(roland @ 2 Apr 2015, 13:56)
ar fi interesant de verificat eventuale pierderi pe care calculatorul nu le sesizeaza. Inainte de verificarea asta e greu de dat vina exclusiv pe calculator, daca nu s-a facut vreun upgrade de soft la el.


Upgrade de soft n-am făcut. Când spui pierderi, te referi la pierderi de motorina pe circuit? Ca ar fi destul de mari pierderile, 10 litri la un plin...


--------------------
Renault Clio 3, 1.5 DCI 86CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 2 Apr 2015, 21:19
Post #7


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Pierderi facute de injectoare? Din ce am mai citit calculatorul motorului diesel monitorizeaza in permanenta injectoarele, cata motorina injecteaza fiecare in parte si totodata poate "gasi" un injector defect, daca e blocat pe deschis atunci ii trmite mai putina motorina.
Daca s-ar putea face un reset la calculator, sau la injectoare, probabil prin rescrierea lor in calculator astfel incat sa 'fortezi" calculatorul sa le invete din nou, poate asa ar rezolva problema.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clicu
post 3 Apr 2015, 08:54
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 April 13
From: Cluj




Hmmm. Posibil.
In ultima vreme am observat ca asa, cam odata la 1 minut, motorul "zvacneste" un pic la ralanti, scade scurt turatia. Mecanicul mi-a zis ca ar merge verificate injectoarele, sau distributia; am inceput cu un test de debit injectoare care a iesit perfect. Mi s-a recomandat totusi sa folosesc o solutie de curatat injectoarele, Autochem 232, pe ideea ca e posibil ca desi debitul e ok, pulverizarea sa fie incorecta. Inca ezit sa folosesc substanta aia.


--------------------
Renault Clio 3, 1.5 DCI 86CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 3 Apr 2015, 18:34
Post #9


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




QUOTE(clicu @ 3 Apr 2015, 08:54)
Inca ezit sa folosesc substanta aia.
*


Foarte bine, alt user a avut probleme mari la injectoare dupa ce a pus o astfel de solutie de curatare a sistemului de injectie. Cea mai buna si cea mai sigura solutie ar fi sa le dai jos rand pe rand si curatat acel "cui" care are orificiile de pulverizare.
Important este ca motorul sa porneasca ok de fiecare data, electromotorul ar trebui sa invarta de 3 maxim 4 ori pentru a porni motorul.

This post has been edited by RazvanF: 3 Apr 2015, 18:39


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 3 Apr 2015, 19:21
Post #10


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Sunt curios cum determini alea 3, 4 ori.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 3 Apr 2015, 20:03
Post #11


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Asculti electromotorul...


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ronin81
post 14 Apr 2015, 14:25
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




QUOTE(clicu @ 3 Apr 2015, 08:54)
Hmmm. Posibil.
In ultima vreme am observat ca asa, cam odata la 1 minut, motorul "zvacneste" un pic la ralanti, scade scurt turatia. Mecanicul mi-a zis ca ar merge verificate injectoarele, sau distributia; am inceput cu un test de debit injectoare care a iesit perfect. Mi s-a recomandat totusi sa folosesc o solutie de curatat injectoarele, Autochem 232, pe ideea ca e posibil ca desi debitul e ok, pulverizarea sa fie incorecta. Inca ezit sa folosesc substanta aia.
*



Daca injectoarele nu pierd pe retur, problema este de la regulatorul de presiune dupa pompa de injectie. Este dezbatuta pe larg problema pe forumurile de loganisti.

La mine face la fel. La relanti, pe CAN CLIP, variaza intre 170 si 230 de bari, cand se accelereaza, nu mai variaza. Deocamdata o las asa.


--------------------
Renault Clio III 1,5 DCI - 86CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clicu
post 17 Apr 2015, 09:35
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 16 April 13
From: Cluj




Multumesc ronin81!


--------------------
Renault Clio 3, 1.5 DCI 86CP 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 22:05
Dacia