Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fluierat ventilator aeroterma dupa schimbare, dupa treapta 5 de ventilatie fluiera/suiera

LiviuIonut
post 10 Nov 2014, 12:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Buna,

A cedat ventilatorul de la aeroterma dupa ce in prealabil a scartait vreo jumatate de an sau maxim 1 an. Scartaia la pornire si apoi tacea. Apoi nu a mai pornit.
Am citit pe forum cum se rezolva, am desfacut in 10 minute (1 surub si ventilatorul, deci simplu) si am gasit ventilatorul muci (adica gripat si un fel de carbune prin el) deci nu mergea reconditionat.
Am cumparat altul nou, tot Delphi de la magazin cu 230 ron (in noiembrie 2014) si se potriveste perfect (comandat dupa serie sasiu). Montat si merge bine.
La montare am curatat cat am putut cu un furtun subtirel montat la aspirator pe traseul de dupa ventilator si schimbat si filtrul imbacsit de resturi. Am dat si cu spuma de curatat aerul conditionat bine dupa ventilator acolo, lasat 10 - 15 minute pana pornit ventilatorul. Toate fantele pe directii functioneaza corect cald/rece.

Dupa montare, merge bine, doar ca apare un fluierat de aer (nu de electric, asa imi pare mie) doar cand trec de treapta 5 a ventilatorului. Este mai silentios in treapta 3-4 decat cel vechi, dar de la 5-6 in sus apare un fluierat care deranjeaza. Huruitul aerului care trece prin conducte este si el destul de mare, doar ca fluieratul este deranjant.
Ma gandeam ca fluieratul sa nu fie de la aer (sa ma insel eu), ci sa fie de origine electrica, dar atunci de unde poate sa fie?

A mai auzit cineva un fluierat de aer (poate de origine electrica) prin instalatia de ventilatie cand da mai tare ventilatorul de la habitaclu?

Mersi!
Liviu.


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 10 Nov 2014, 13:42
Post #2


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Clima automata sau manuala? Cea manuala sigur nu are "treapta 5 a ventilarorului". In alta ordine de idei, mai da o data ventilatorul jos si porneste-l asa pentru a vedea daca suieratul este cumva de la lagare (am inteles ca este nou...dar totusi). Daca nu face galagie probabil ca la montare nu ai montat corect ventilatorul si scapa aer sau aerul in miscare se "loveste" de ceva producand suieratul.
Succes



--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 10 Nov 2014, 13:51
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Clima este dubluclimatronic. Cred ca o sa dau jos ventilatorul sa il investighez si apoi ma mai uit si la filtrul care poate nu este montat corect (imi amintesc ca m-am grabit cand l-am montat). Revin apoi cu mai multe detalii.
Mersi!


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 17 Nov 2014, 11:20
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Buna,

Am investigat mai atent PIUITUL.

Este de origine electrica si este de la controlerul de turatie a ventilatorului de la aeroterma. A mai intalnit cineva asa ceva?

Cand misc putin de cablurile de alimentare controler si respectiv ventilator, se micsoreaza intensitatea sunetului! Pot sa fie semne de imbatranire?
Mentionez ca in primele minute de functionare nu se aude, la orice turatie a ventilatorului, dupa cateva minute incepe sa se auda. Poate fi de la faptul ca se incalzeste si apoi piuie?

Multumesc!


--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 17 Nov 2014, 23:17
Post #5


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




Cel mai probabil controllerul a fost suprasolicitat de electromotorul care a cedat. Ori il duci la un electronist sa il repare (schimba tranzistorul si niscaiva condensatori - sincer nu stiu cum arata in interior) ori iei unul sh sau nou si ai rezolvat problema. Poti merge si cu el asa insa la un moment dat va ceda (ventilatorul va functiona numai la maxim sau deloc)

Succes

Edit:

Totusi, inainte de a face ceva, vezi daca cele doua electromotoare sunt identince ca si caracteristici. (rotatii pe minut, curent, etc.)

This post has been edited by vali1971ro: 17 Nov 2014, 23:20


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniLaguna2
post 19 Nov 2014, 14:09
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 30 January 11
From: bucuresti




salut ,am si eu o intrebare, cum pot presa siguranta pe reostatul termic al aerotermei , ca eu am siguranta pusa pe reostat gen lipita si sa dezlipit , dar daca pun fludor lipitura sta unpik si sare iar ca se incalzeste reostatul ... smile.gif ms


--------------------
renault laguna2 - B-200-DNI 2003
dni[COLOR=blue][SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 Nov 2014, 20:27
Post #7


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Nu poti!
Provizoriu poti sa o prinzi bine de tot cu sarma subtire tip litza din cupru.
Cauta alta piesa completa buna SH/noua pentru ca improvizatiile in zona aia ventilata duc la incendiu.


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali1971ro
post 20 Nov 2014, 08:19
Post #8


---------------------


Group: Members
Posts: 654
Joined: 8 May 06




NU lipi nici un fel de sarma! Se va transforma in siguranta fuzibila care atunci cand se intrerupe genereaza (prin topire) particule mici incinse si eventual scantei sau daca sarma este destul de groasa iau foc cablurile ce alimenteaza aeroterma si ai sa apelezi la 112 sectia apa/spuma.
Nu inteleg de ce tot insisti cu siguranta aia termica daca nu ai verificat electromotorul aerotermei cum ai fost sfatuit aici....


--------------------
. . .
"diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 21:38
Dacia