Motorina romaneasca vs. straina, influenteaza consumul masinii?
![]() ![]() ![]() |
Motorina romaneasca vs. straina, influenteaza consumul masinii?
geluoradea |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 30 May 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio 1.5 dCi
- BH 10 ...
2004
|
|||
Steffan |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 December 08 From: București ![]() |
Cred ca aprecierea este exagerata. Am mai iesit si eu cu Symbolul prin "tari straine" si nu am observat o asemenea diferenta, care fie vorba intre noi e uriasa.
O diferenta de consum poate veni de la drumurile mult mai bune, mai libere, care nu trec prin localitati si pe care poti merge fara probleme cu o viteza constanta, nu de la calitatea combustibilului. |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dCI, 85 cp
2008
|
|
soare_body |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 468 Joined: 10 July 10 From: Bucuresti ![]() |
Sunt de acord cu Steffan, am si eu un Symbol si am iesit cu el, diferenta, daca a fost vreuna a fost infima, drumul aproape in totalitate pe autostrada a contat, la mine fiind benzina. Nu sunt sigur, dar am citit undeva pe aici pe forum ca oricum combustibilul este deja aditivat, si nu este foarte recomandat sa mai adaugi aditivi suplimentari.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007 Authentique
|
|
espacern |
![]()
Post
#4
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(geluoradea @ 30 Apr 2011, 16:28) Un cumnat de-al meu face cate o cursa de germania pe luna. Cu un plin de motorina din Gemania face o distanta X+25%. Depinde si de masina cu care merge cumnatul(camion/autoturism). Daca mergi constant ca viteza si cu turatie aproape fixa masina consuma cu aprox.20%mai putin decat in cazul unui mers neregulat cum este circulatia la noi. Calitatea combustibilului este un pic mai constanta in strainatate este drept. NB! |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Asa am scos eu consum de 5.9% cu Megane 1.6 16V tinand masina pe cruise la 100 km/h in treapta a 6-a si medie de viteza de 78 km/h. Acum 2-3 ani, pentru aceeasi medie, trebuie sa forjez masina la 140 si sa o tin numai in depasiri, nu mai vorbim de consum.
Cel mai bun carburant pentru o masina e acela cu care masina zvacneste cel mai usor atunci cand calci acceleratia, indiferent de unde il cumperi. Multi spun ca se consuma si mai repede, dar uita ca sunt tentati sa o calce, de aici si consumul mai mare. Cu un carburant bun, pentru a mentine o viteza constanta, timpii de injectie vor fi mai mici decat in cazul unui carburant prost. |
--------------------
.
.
.
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Sa vezi ce zvac are daca pui kerosen.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Vorbim de carburantii de la pompe, nu de pus explozibili in rezervor.
|
--------------------
.
.
.
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Parca trebuia sa vorbim de motorina.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Timpii de injectie reprezinta intervalul in care injectorul este deschis si pulverizeaza carburant in interiorul cilindrului, indiferent ca este benzina sau motorina. Ca difera de la un carburant la altul, precum si modul de injectare al acestuia, partea a doua, dar cu cat carburantul este mai bun, cu atat timpii de injectie sunt mai mici. Daca este prost, timpii vor fi mai mari la aceeasi sarcina. Timpi mai mari =>consum mai mare, capisci?
|
--------------------
.
.
.
|
|
crisolro |
![]()
Post
#10
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
@geluoradea: mi-a venit greu sa cred ca exista astfel de diferente intre motorine dar ele exista; si sunt aici, aproape!
![]() Dupa mai multe experimente, eu am ajuns la concluzia ca motorina efix se consuma cel mai greu - in Romania, am folosit toata gama de motorine Mol, Omv si Rompetrol - nu as putea spune care e pe locul 2 ![]() Dar nu as putea afirma ca e si cea mai buna doar pt. ca se consuma mai greu iar diferenta fata de altele nu e mai mare de un cca. 0,2-0,3 / 100 km |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
verde |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Diferenta intre alte tari si ro este ca in celelalte -alea cu apa calda- motorina este constant buna indiferent de statia si sortimentul folosit , pe cand la noi nici de la aceeasi statie/acelasi sortiment nu e mereu la fel. Un 0.2-0.3 l/100km inseamna 2-3 porniri cu scart la semafor .
This post has been edited by verde: 1 May 2011, 17:37 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
geluoradea |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 30 May 10 ![]() |
da, o diferenta de 25 % poate e putin exagerata. masina este un mercedes sprinter. diferenta de consum nu poate veni de la drumuri sau circulatia mai libera pentru ca este acelasi traseu, dus-intors.
si ramane intrebarea: daca pun aditiv in motorina imbunatatesc performantele si consumul? poate avea efecte negative? am vazut de exemplu la Mol ca la motorina mai scumpa (EVO) scrie pe pompa ca este aditivata, scria si marca sau tipul aditivului parca. |
--------------------
renault
clio 1.5 dCi
- BH 10 ...
2004
|
|
Mircea08 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 08 ![]() |
Am observat urmatorul femomen pentru masina din semnatura: la utilizarea unei motorine mai scumpe (de pe piata romaneasca) motorul se comporta mai "ciudat", respectiv: randament crescut la turatii mai mari in oras, excelenta tinuta in afara orasului, dar partea proasta este ca in oras, daca nu este tinut turat, motorul "da in nas". Practic se comporta ca o masina pe benzina, prost reglata. Acelasi femomen la masina unui prieten (Opel). Am revenit la motorina aceluiasi comerciant, dar versiunea mai ieftina. Masina se comporta ireprosabil. Ca sa nu spun ca i-a revenit si sunetul de diesel Renault (cu cealalta motorina motorul scotea un sunet ascutit, metalic). Am citit fisa tehnica pentru motorina scumpa si se pare ca este dedicata motoarelor EuroV (referire care lipseste in cazul motorinei mai ieftine). Ce ziceti de asta?
|
--------------------
Renault
Symbol
2008, dci, 85 CP Drive safe!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#14
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca e placebo. Motorina de afara este intr-adevar mai buna, daca la noi bagi Lukoil.
Alimenteaza Mol, Omv, Rompetrol (in aceasta ordine) si nu vei avea treaba... Ca trage mai bine in oras cu una si mai prost afara cu cealalta, ca la 2000 rpm face ham-ham si la relanti face miau, astea-s bullshit-uri ![]() This post has been edited by StefanT: 30 May 2011, 15:18 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
Mircea08 |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 08 ![]() |
QUOTE(StefanT @ 30 May 2011, 15:18) Eu zic ca e placebo. Motorina de afara este intr-adevar mai buna, daca la noi bagi Lukoil. Alimenteaza Mol, Omv, Rompetrol (in aceasta ordine) si nu vei avea treaba... Ca trage mai bine in oras cu una si mai prost afara cu cealalta, ca la 2000 rpm face ham-ham si la relanti face miau, astea-s bullshit-uri ![]() Verificat saptamana trecuta. Traseu (orientativ): Bucuresti - Mangalia - Balcic - Varna - Nessebar - Balcic - Varna - Ruse - Bucuresti. Motorina mai scumpa: pe langa performante clar superioare in zona deluroasa, consum sensibil mai mic fata de cea ieftina (normala). Am alimentat la OMV si la noi si in Bulgaria. |
--------------------
Renault
Symbol
2008, dci, 85 CP Drive safe!
|
|
hora |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
Am facut un drum Brasov-Valea Calugareasca. La Rompetrol nu mai aveau motorina e-fix, doar alto la 5.60 lei litrul. Cu inima stransa (din cauza pretului) am bagat de 100 de lei. Fara sa exagerez, nu mi-am recunoscut masina. Demaraj cu lipit de scaun, urcat in ture si sunet excelent al motorului. Daca nu mi s-a fi intamplat mie, mi-ar fi fost greu sa cred.
|
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
cracos |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 10 April 09 ![]() |
http://www.daciaclub.ro/Test-Fifth-Gear-pr...ata-t59215.html
PLACEBO .vezi mai sus despre ce e vorba |
--------------------
renault
clio symbol
2005 fidji
|
|
hora |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
Nu sustin ca ar fi crescut puterea motorului. Tot 51 de kw au ramas. Ce este clar, e ca motorul a raspuns mai prompt si s-a comportat mai "vioi", ca sa zic asa.Poate ca pana acum motorul a functionat sub posibiltatile sale si abia acum s-a apropiat de performantele sale reale. Probabil ca din cauza combustibililor de slaba calitate motoarele lucreaza sub posibilitati. Si asa te obisnuiesti cu masina. De aceea, atunci cand iesi dincolo sau pui benzina/motorina cu adevarat buna ti se pare ca creste puterea motorului. Nu creste deloc, se apropie sau chiar ajunge la performantele sale reale.
|
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
cracos |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 10 April 09 ![]() |
asa parca mai vii de acasa.
![]() |
--------------------
renault
clio symbol
2005 fidji
|
|
balegos |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 19 March 10 From: galati ![]() |
salut. o intrebare, langa bobinele de inductie se mai afla vreun releu la voi ceva, ca la mine sunt doua fire care stau in aer, plus ca in bord nu mi se aprinde becul acela care arata ca un arc, galben , eu asa am cumparato, e posibil sal fi luat?
|
--------------------
renault clio II
hachback
- gl 23 sab
1999 benzina 1.4 8 valve i hate diareea
|
|
hora |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
Ce legatura are intrebarea ta cu topicul acesta?
|
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
Mircea08 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 08 ![]() |
QUOTE(cracos @ 12 Jun 2011, 06:47) Interesant/e ar fi: 1. Teste pentru motorina/e; 2. Experienta proprie (cei care au postat pe aici au dat exemple concrete); |
--------------------
Renault
Symbol
2008, dci, 85 CP Drive safe!
|
|
murfi |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Nu exista nici o diferenta. Am bagat combustibil din toate colturile europei si caonsuml a fost acelasi. Restul e CANCAN
|
-------------------- |
|
Mircea08 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2008, dci, 85 CP Drive safe!
|
|
klaus09 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 1 May 07 From: Pitesti ![]() |
O intrebare: Motorina din Grecia este de calitate ?(ma refer bineinteles la motorina de la statiile cunoscute: Shell, BP). Stiu ca au fost discutii pe aceasta tema, cum ca ar avea motorina pt agricultura, dar nu m-am lamurit. Anul trecut am fost in Grecia, dar nu am alimentat de acolo. Am alimentat din tara (am avut si rezerva) si am mai alimentat ceva din Bulgaria. Anul acesta voi merge din nou in Grecia si ar fi mai practic sa alimentez de la noi si de acolo.
De aici alimentez numai de la Rompetrol, motorina normala, nu scumpa si merge masina (din semnatura) ca in prima zi. Sunt foarte multumit si de aceea nu vreau sa fac experimente cu motorina din Grecia, dar ma gandesc ca la statiile mari trebuie sa fie ok. Din Bulgaria a fost ok, pt ca am alimentat tot de la Rompetrol, dar nu am avut leva si am iesit cam nasol la schimb euro-leva. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007, 1.5 dci , 70 cp, K9K V7
|
|
Steffan |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 15 December 08 From: București ![]() |
La greci exista un singur tip de motorina, nu sunt doua soiuri ca la noi. Statiile din afara oraselor au preturi mai mici fata de cele din oras. Incearca sa alimentezi la statiile mari (nume pe care le vezi mai des) din afara oraselor.
Eu n-am avut nicio problema, combustibilul a fost OK. This post has been edited by Steffan: 15 Jun 2011, 21:49 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dCI, 85 cp
2008
|
|
murfi |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Eu am un coleg grec care mi-a zis ca la ei n-ai voie sa-ti inmatriculezi masina pe motorina. Daca-i adevarat inseamna ca motorina este in cea mai mare parte folosita de dube si tir-uri. Cu toate astea ar trebui sa fie la standardele E5.
This post has been edited by murfi: 15 Jun 2011, 22:34 |
-------------------- |
|
Bwwlan |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.606 Joined: 16 September 09 From: .de, ex Cluj ![]() |
@geluoradea:
Salut. Sper sa-ti foloseasca raspunsurile mele, chiar daca experienta mea a fost cu un diesel TDI de pe fostul meu Audi A3. Deci: 1) calitatea motorinei e indiscutabil mai buna dincolo. Exemplu: aici in tara, desi in carte scrie ca vit.max. constructiva e 205 km/h, mai mult de 203 n-am reusit sa prind. Dincolo, in Germania, intr-o miercuri seara pe la orele 23, asfalt uscat, Autobahn gol, am prins 231 km/h si aveam senzatia ca mai putea unpic. Nu mult. Arde altfel, in sensul de "mai bine." 2) Nu cred. Tot ce poti face cu aditivii comercializati la noi e sa cureti filtrul de particule diesel, daca ai, si injectoarele. Cantitatea de sulf n-ai cum sa o reduci, din pacate... 3) Nu dauneaza cu nimic. Se recomanda, chiar, ca pe dieselurile cu peste 200tkm sa pui Metabond. Aveam o cunostinta la Craiova, Dumnezeu sa-l ierte, cu un Golf IV diesel ALH care folosea Metabond si omu' avea pe masina 400 si ceva de mii de km. si masina aia nu scotea gram de fum. El zicea ca e mult mai important sa stii cum sa exploatezi corect un diesel. Uite aici: si aici: |
--------------------
VW
Golf Sportsvan
2017 1.4 TSI 150CP DSG Comfortline "Degeaba ai bani, dacă nu ai mulți."
Anonymous |
|
helldriver11 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 ![]() |
Dupa cum se vede din semnatura, nu sunt proprietar de diesel, deci nu pot impartasi experiente proprii directe.
Va voi povesti insa 2 faze petrecute in momentul in care eu inca nu eram hotarat ce tip de masina sa imi iau si prospectam. Am o ruda care e sefa de statie la un Moll, ea si-a cumparat un Opel Astra pe benzina. Am intrebat-o mirat de ce nu a lust diesel, dat fiind consumul specific mai mic, iar raspunsul ei a fost unul sec: "Fiindca stiu cum e motorina romaneasca". Am discutat cu un amic ce lucra pe vremea aceea la Renault si i-am impartasit dubiul meu intre diesel si benzina. Sfatul lui a fost clar catre benzina, explicandu-mi ca injectoarele diesel sunt concepute pentru motorina de o anumita calitate; injectoarele diesel de pe Renault-urile si Logan-urile din Romania (cele produse pana in 2006) rezista in medie 50-60.000 km., apoi dau semne de oboseala. Concluzia: exista diferente intre motorina autohtona si cea din afara. |
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
crisolro |
![]()
Post
#30
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Doamna nu a spus nimic despre tancurile mizerabile si prost intretinute din statiile de carburanti din Romania sau de micile lor invarteli care duc calitatea carburantului si mai jos?
Ca sef de statie, sincer nu mi-ar mai pasa cu ce ar merge masina mea, nu??? Cf. teoriei amicului de la Reno, masinile (aceleasi masini) rulate mult pe afara ar trebui sa "duca" mai mult ... Oare? Probabil si modul de exploatare al unui dCi mai scade din viata injectoarelor alea, dincolo de calitatea (nu neg) indoielnica a motorinei la pompa (ca sa facem diferenta intre motorina de la poarta rafinariei si cea din pompe ![]() Sunt atat de multe variabile in ecuatia asta a calitatii carburantilor nu romanesti ci de la pompele romanesti .... |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
- cu nr absolut normal
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 18:18 |