Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motor cu cilindree variabila, O solutie romaneasca la o problema globala

Levlarsan
post 21 Jan 2011, 17:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 January 11




Desi nu mai lucrez in domeniul tehnic, sunt un inginer pasionat de tehnica cu preocupari in domeniul auto (5 brevete de inventie), HPV - Human Power Vehicle (5 brevete de inventie), actionari variabile (1 brevet de inventie), angrenaje (1 brevet de inventie ) si nenumarate alte proiecte in varii domenii.

In domeniul auto, problema adaptarii puterii motoarelor la sarcina masinii, variabila in timpul deplasarii sau exploatarii, este o problema veche care s-a incercat sa se realizeze principial prin variatia raportului de compresie sau a cursei pistonului (a cilindreei) in timpul functionarii
Practic s-au conceput solutii care vizeaza modificarea geometriei camerei de ardere (cu pistoane suplimentare; prin articularea carterului de chiuloasa motorului); modificarea lungimii bielei (extensii actionate hidraulic sau prin excentrice); modificarea cursei pistonului (variatia prin balansier actionat hidraulic, mecanic; extensii ale manivelei); variatia nr de cilindri motori activi in timpul functionarii, etc, uneori cu folosirea unor componente noi in domeniul mecanismelor motoare.
Avantajele motoarelor adaptative rezida in cresterea puterii, reducerea consumului si a poluarii ca urmare a realizarii in timp real a conditiilor propice ciclului motor (raport de compresie, incarcare) la orice regim de functionare si in orice conditii, precum si in adaptarea cilindreei, respectiv a puterii si consumului (realizare in masura mai mica la actualele proiecte !!!)
Din pacate putine solutii s-au dovedit fiabile din cauza problemelor tehnice aparute.
Astfel sunt in curs de asimilare si testare solutiile :
o Saabs-Variable-Compression-Engine – a firmei suedeze SAAB, cu articularea carterului de chiuloasa motorului, la care sunt probleme mari la etansarea motorului
o MCE-5-Variable-Compression-Ratio-Engine – a firmei franceze MCE si preluata de Peugeot, cu modificarea cursei pistonului (variatia prin balansier actionat hidraulic), la care sunt probleme referitoare la transmiterea miscarii prin angrenare
o Lotus Omnivore Concept Engine – a firmei Lotus, pt motorul in 2 timpi, cu modificarea geometriei camerei de ardere (cu pistoane suplimentare), ce realizeaza numai varierea raportului de compresie
o Variable Cylinder - a firmei Honda Blackbird, cu variatia nr de cilindri motori activi in timpul functionarii, la care gestiunea alimentarii cilindrilor si echilibrarea dinamica sunt dificile

Brevetele mele privesc 17 mecanisme care realizeaza varierea cursei pistonului prin modificarea configuratiei de baza a mecanismului, pastrandu-se constanta raza manivelei, cu modificarea pozitiei PME (Punctului Mort Exterior), respectiv a cilindreei in timpul functionarii, si cu adaptarea pozitiei PMI (Punctului Mort Interior) si a volumului camerei de ardere, in relatie cu cilindreea reglata, pentru mentinerea raportului de compresie prescris si a conditiilor optime pentru combustie.
Studiind solutiile care au aparut pe plan international, socot ca solutia mea este mult mai buna avand in vedere ca pot sa realizez, cu mijloace clasice, atat varierea raportului de compresie cat si varierea in gama 0-100% a cilindreei, respectiv puterii, consumului … !!!

Sunt in lucru cu o varianta industriala a mecanismului motor cu cilindree variabila, perfect echilibrata dinamic si care utilizeaza numai componente clasice : arbore cotit, biele, cuple de rotatie sau de translatie, spre deosebire de solutiile la nivel international !!!

Inventiile prezinta urmatoarele avantaje :
- asigura variatia in timp real a cursei pistonului in gama 0-100% (Brevet 1) si 30-100% (Brevet 2)
- permit variatia raportului de compresie si policarburatia
- permit realizarea de mecanisme care sa asigure efectuarea ciclului motor in 180 grade pentru motorul in 2 timpi si in 360 grade pentru motorul in 4 timpi
- asigura perfectionarea reglarii puterii motoarelor cu piston si cu ardere interna sau externa
- asigura scaderea componentei laterale a fortei de apasare a pistonului pe cilindru
- conduc la cresterea randamentului efectiv al masinii respective
- permit un consum specific de combustibil pe kg. , CP si ora mai redus
- permit reducerea nr. de trepte ale cutiei de viteze din cadrul transmisiei unui autovehicul
- asigura un nivel inalt al suprasarcinilor suportate
- asigura scaderea emisiei de gaze poluante
- asigura cresterea sigurantei in functionare si conduce la o fiabilitate sporita
- asigura promptitudine si stabilitate sistemului de reglare a cilindreei
- permit diversificarea tipurilor de masini functie de dispunerea cilindrilor
- asigura perfectionarea reglarii debitului compresoarelor si pompelor volumice cu piston
- permit un consum specific de combustibil sau energie electrica pe mc , l si ora mai redus
- permit cuplarea in paralel a mai multor mecanisme similare in scopul formarii unui mecanism motor policilindric perfect echilibrat dinamic


Pentru ca ma simt depasit (financiar, relational) in problema promovarii si implementarii lor in practica, va solicit sprijinul dvs pentru a gasi un asociat, sponsor, beneficiar ...
Daca vreunul din proiectele mele va intereseaza, putem discuta ...

Cine este interesat de aplicarea in practica a acestor solutii ?
Referinte::

Solutiile la nivel mondial :
http://autospeed.com.au/cms/title_Saabs-Va...73/article.html
&feature=related
http://capellossiiv.*.com/2009/02/mce-5-va...tio-engine.html
&feature=related
&feature=related
&feature=more_related

Ing Adrian Laculiceanu
Targoviste
levlarsan@yahoo.com
0723093332


--------------------
Bike Sputnik 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mahamann
post 21 Jan 2011, 17:25
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 23 July 10
From: Bucuresti




mai era si motorul e3 al lui mayflower parca..


--------------------
Megane 2.2 1.5dci Kadjar 140 GPF 2007/2020
De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 Jan 2011, 18:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Salut, interesant topic, ce exemple ne poti da in legatura cu HPV - Human Power Vehicle ?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Levlarsan
post 21 Jan 2011, 18:57
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 January 11




Da
Sunt mult mai multe solutii

21 Jan 2011, 19:01:
Buna Axe !
Ce anume te intereseaza ?
Pe partea de HPV - Human Power Vehicle am proiecte atat cu noi mecanisme de actionare ce asigura variatia instantanee a raportului de transmisie, cu adaptarea lui la conditiile de mers, precum si peste 15 noi vehicule (OMNIBIKE, SKATE-BIKE, WHEEL-BIKE, CROSS-TRAINER, CHAIR-BIKE, RECUMBENT-BIKE, V.H.P. OFF-ROAD, V.H.P. ALL-TERAIN - sol, apa, gheata, zapada, VEHICUL 4x4) cu configuratii inedite, ergonomice si ecologice (greutate redusa, functionalitate si siguranta)
Proiectul OMNIBIKE (Biciclete cu dimensiuni reglabile in 2 clase (K – copii-tineret, Y – tineret – adulti, 4 tipuri constructive si 16 tipodimensiuni) a castigat MERIT PRIZE in 2004 la The -th Intl, Bicycle Design Competition – organizat de Taiwan Bicycle Industry R&D Center (TBIRDC), iar “TRANSFORMER” – varianta OMNIBIKE, a castigat locul 33 in 2010 la Seoul Cycle Design Competition, organizat de DESIGN BOOM


This post has been edited by Levlarsan: 21 Jan 2011, 19:01


--------------------
Bike Sputnik 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 Jan 2011, 19:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Pai cred ca ar merita sa le expui pe toate aici insa daca ma intrebi de ce anume as fi interesat sau ce mi-as dori pt sufletul meu ar fi o bicicleta orizontala de doua persoane cu doua roti motrice pe spate si una in fata, carosata cu fibra(sa nu zic carbon) ! rolleyes.gif

This post has been edited by Axe: 21 Jan 2011, 19:15


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Levlarsan
post 21 Jan 2011, 19:18
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 January 11




Ma intereseaza sa gasesc fonduri sau un asociat cu care sa le produc .....


--------------------
Bike Sputnik 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mahamann
post 21 Jan 2011, 20:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 23 July 10
From: Bucuresti




problema consider ca este mai complexa din pacate. sa zicem ca ajungeti la produs asa ceva. cine cumpara? si nu am facut ase-ul de intreb asta. "consumatorul" de masini are nevoie de un produs relativ simplu care sa stie el ca este fiabil si ....ieftin. sunt o gramada aici care inca considera motorul dti mai bun decat dci pentru ca dci-ul are prea multa electronica, alta injectie etc. acelasi lucru cu cei cu dci euro3 sau 4. sa nu le zici de dci euro5 ca are filtru particule...alata bataie de cap. pe principiul asta inca am fi ramas la carburatie. tehnologiile care sa asigure cilindree variabila.....sunt foarte complexe, cumparatorul nu stie nimic legat de fiabilitate dar stie un lucru! nu ar da bani in plus pentru ea. ca veni vorba despre motorul e3. cand am citit despre el mi s-a parut ca descoperisem roata!!! din nou!!! apoi am aflat pricipiul de functionare al motorului diesotto de la mercedes. genial!!!!! dar foarte scump daca s-ar apuca sa-l faca! bugatti veyron este o masina tehnologizata la extrem, dar la ea se pierd bani!! costa prea mult. tendintele actuale sunt de downsizing, introducere a injectiei directe (la benzinare) , supralimentare, distributie variabila, si astea sunt tehnologii mai vechi care au apucat deja sa fie cunoscute si de abia acum implementate (tot la masini relativ scumpe). parerea mea esta ca viitorul este "electric". are un mare avantaj motorul electric: randamentul, si un mare dezavantaj (momentan): bateriile de acumulatoare. dar de vreo 2-3 ani au inceput sa curga bani in cercetarea si dezvoltarea automobilului electric.

departe de mine gandul de a incerca sa va stric cheful de descoperire a noi mecanisme si de ce nu tehnologii (sunt sigur ca nu am cum sa-l stric), dar ce am expus mai sus este doar o parere, a mea. oricum si eu sunt innebunit dupa tehnologiile descrise de dvs. tare mi-as fi dorit o masina japoneza cu ultimele tehnologii (cand mercedes avea 3 supape pe cilindru japonezii aveau de mult distributie variabila s.a. radmasa.gif ), dar cand a trebuit sa imi iau masina a trebuit sa folosesc ratiunea si portofelul mad.gif . m-am intins la vorba. va urez multa bafta in ceea ce intreprindeti si poate aveti timp sa si scrieti (explicati) pe aici anumite tehnologii amintite de dvs, subiectul este ffff interesant!!!

This post has been edited by mahamann: 21 Jan 2011, 20:21


--------------------
Megane 2.2 1.5dci Kadjar 140 GPF 2007/2020
De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 Jan 2011, 20:31
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Ar mai fi si motorul cu aer comprimat, pare mai aproape de adevar decat cele electrice pana la fabricarea unor acumulatori foarte performanti.


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Levlarsan
post 21 Jan 2011, 20:32
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 January 11




Ma refeream la productia de bike ....
La motoare astept producatorii auto, desi nu ar fi complicat sa produc ceva la putere mica ... vreodata ...


--------------------
Bike Sputnik 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristigabi
post 5 Feb 2011, 11:41
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 21 February 08




Felicitari pentru idei, domnule inginer! va doresc bafta la punerea in practica si sa gasiti un investitor interesat!


--------------------
Dacia Supernova 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 5 Feb 2011, 14:07
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




QUOTE(Axe @ 21 Jan 2011, 20:31)
Ar mai fi si motorul cu aer comprimat,
*




Cu un pic de noroc,la anul voi prezenta eu asa ceva. Cel mai probabil va fi pe un buggy,proiectat de la 0 . Alte detalii ,nu se spun tongue.gif

This post has been edited by xjc0c0: 5 Feb 2011, 14:07


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Levlarsan
post 3 Jun 2011, 11:47
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 21 January 11




Este posibila si varianta cu un cilindru, dar numai cu variatia raportului de compresie.
In mod uzual se foloseste varianta cu nr par de cilindri pentru o buna echilibrare dinamica

Cheltuielile pentru brevetare nationala la OSIM Bucuresti sunt intre 200 si 600 lei, cu brevet iesit la 3,5 ani sau 6 luni (cu prioritate internationala 1 an), iar internationala, prin PCT la Osim Bucuresti, (2000 euro - asigura prioritate timp de 3 ani), timp in care se baga brevet european la Geneva (10000 $ - pt o tara, sau 20000$ pt toate tarile)
Exista si ceva reducere functie de venitul declarat

Cine vrea sa se implice, e bine sa aiba o discutie particulara pentru stabilirea conditiilor de colaborare.
Dupa cum scriam, sunt in discutie cu o mare firma auto - careia i-am prezentat conceptul, dar, din pacate, pana nu am brevet international (macar PCT) firma nu prea te baga in seama ...
Proiectul, spre deosebire de alte variante, utilizeaza articulatii clasice, iar constructia este compacta.
Pentru inceput ar fi bun si un prototip cu 1-2 cilindri pentru testarea performantelor.
Merge chiar si varianta racirii cu aer - mai simpla tehnologic
M-ar interesa chiar sa reusesc sa fac o firma pe actiuni pentru promovarea si exploatarea proiectului.
Astept ceva pareri.
Discutam

This post has been edited by Levlarsan: 3 Jun 2011, 11:49


--------------------
Bike Sputnik 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 5 Jun 2011, 10:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Motorul cu ardere interna, ca si cel cu aburi si-a cam trait traiul. De aceea nici marile companii nu mai investesc in imbunatatiri in acest sens, maine-poimaine explodeaza preturile combustibililor fosili si bye-bye investitie.
Variatia cilindreei in functionare se face de cand era lupul catel, se folosea contrapiston actionat de un banal surub, acesta urca si cobora si modifica volumul camerei de ardere si implicit raportul de compresie. Problema era ca nu se puteau detecta din timp detonatiile si motorul se distrugea usor, de aceea, precum si datorita costurilor suplimentare s-a renuntat.


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xjc0c0
post 5 Jun 2011, 12:00
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 830
Joined: 4 April 08
From: Brasov




Motoarele cu ardere interna mai au inca un cuvant greu de spus. In domeniul auto cel putin pana cand se va rezolva problema autonomiei masinilor electrice,dar in alte domenii va mai fi prezent mult timp.
Indiferent de combustibil m.a.i va exista.

This post has been edited by xjc0c0: 5 Jun 2011, 12:00


--------------------
Ex: Megane I ---- ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 5 Jun 2011, 15:12
Post #15


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Cuvantul ala greu de spus apartine de fapt companiilor petroliere.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 04:55
Dacia