Motor cu cilindree variabila, O solutie romaneasca la o problema globala
![]() ![]() ![]() |
Motor cu cilindree variabila, O solutie romaneasca la o problema globala
Levlarsan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 January 11 ![]() |
|
||
--------------------
Bike
Sputnik
1980
|
|||
mahamann |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 23 July 10 From: Bucuresti ![]() |
mai era si motorul e3 al lui mayflower parca..
|
--------------------
Megane 2.2 1.5dci
Kadjar 140 GPF
2007/2020 De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
|
|
Axe |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Salut, interesant topic, ce exemple ne poti da in legatura cu HPV - Human Power Vehicle ?
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Levlarsan |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 January 11 ![]() |
Da
Sunt mult mai multe solutii 21 Jan 2011, 19:01: Buna Axe ! Ce anume te intereseaza ? Pe partea de HPV - Human Power Vehicle am proiecte atat cu noi mecanisme de actionare ce asigura variatia instantanee a raportului de transmisie, cu adaptarea lui la conditiile de mers, precum si peste 15 noi vehicule (OMNIBIKE, SKATE-BIKE, WHEEL-BIKE, CROSS-TRAINER, CHAIR-BIKE, RECUMBENT-BIKE, V.H.P. OFF-ROAD, V.H.P. ALL-TERAIN - sol, apa, gheata, zapada, VEHICUL 4x4) cu configuratii inedite, ergonomice si ecologice (greutate redusa, functionalitate si siguranta) Proiectul OMNIBIKE (Biciclete cu dimensiuni reglabile in 2 clase (K – copii-tineret, Y – tineret – adulti, 4 tipuri constructive si 16 tipodimensiuni) a castigat MERIT PRIZE in 2004 la The -th Intl, Bicycle Design Competition – organizat de Taiwan Bicycle Industry R&D Center (TBIRDC), iar “TRANSFORMER” – varianta OMNIBIKE, a castigat locul 33 in 2010 la Seoul Cycle Design Competition, organizat de DESIGN BOOM This post has been edited by Levlarsan: 21 Jan 2011, 19:01 |
--------------------
Bike
Sputnik
1980
|
|
Axe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Pai cred ca ar merita sa le expui pe toate aici insa daca ma intrebi de ce anume as fi interesat sau ce mi-as dori pt sufletul meu ar fi o bicicleta orizontala de doua persoane cu doua roti motrice pe spate si una in fata, carosata cu fibra(sa nu zic carbon) !
![]() This post has been edited by Axe: 21 Jan 2011, 19:15 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Levlarsan |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 January 11 ![]() |
Ma intereseaza sa gasesc fonduri sau un asociat cu care sa le produc .....
|
--------------------
Bike
Sputnik
1980
|
|
mahamann |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 23 July 10 From: Bucuresti ![]() |
problema consider ca este mai complexa din pacate. sa zicem ca ajungeti la produs asa ceva. cine cumpara? si nu am facut ase-ul de intreb asta. "consumatorul" de masini are nevoie de un produs relativ simplu care sa stie el ca este fiabil si ....ieftin. sunt o gramada aici care inca considera motorul dti mai bun decat dci pentru ca dci-ul are prea multa electronica, alta injectie etc. acelasi lucru cu cei cu dci euro3 sau 4. sa nu le zici de dci euro5 ca are filtru particule...alata bataie de cap. pe principiul asta inca am fi ramas la carburatie. tehnologiile care sa asigure cilindree variabila.....sunt foarte complexe, cumparatorul nu stie nimic legat de fiabilitate dar stie un lucru! nu ar da bani in plus pentru ea. ca veni vorba despre motorul e3. cand am citit despre el mi s-a parut ca descoperisem roata!!! din nou!!! apoi am aflat pricipiul de functionare al motorului diesotto de la mercedes. genial!!!!! dar foarte scump daca s-ar apuca sa-l faca! bugatti veyron este o masina tehnologizata la extrem, dar la ea se pierd bani!! costa prea mult. tendintele actuale sunt de downsizing, introducere a injectiei directe (la benzinare) , supralimentare, distributie variabila, si astea sunt tehnologii mai vechi care au apucat deja sa fie cunoscute si de abia acum implementate (tot la masini relativ scumpe). parerea mea esta ca viitorul este "electric". are un mare avantaj motorul electric: randamentul, si un mare dezavantaj (momentan): bateriile de acumulatoare. dar de vreo 2-3 ani au inceput sa curga bani in cercetarea si dezvoltarea automobilului electric.
departe de mine gandul de a incerca sa va stric cheful de descoperire a noi mecanisme si de ce nu tehnologii (sunt sigur ca nu am cum sa-l stric), dar ce am expus mai sus este doar o parere, a mea. oricum si eu sunt innebunit dupa tehnologiile descrise de dvs. tare mi-as fi dorit o masina japoneza cu ultimele tehnologii (cand mercedes avea 3 supape pe cilindru japonezii aveau de mult distributie variabila s.a. ![]() ![]() This post has been edited by mahamann: 21 Jan 2011, 20:21 |
--------------------
Megane 2.2 1.5dci
Kadjar 140 GPF
2007/2020 De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
|
|
Axe |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Ar mai fi si motorul cu aer comprimat, pare mai aproape de adevar decat cele electrice pana la fabricarea unor acumulatori foarte performanti.
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Levlarsan |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 January 11 ![]() |
Ma refeream la productia de bike ....
La motoare astept producatorii auto, desi nu ar fi complicat sa produc ceva la putere mica ... vreodata ... |
--------------------
Bike
Sputnik
1980
|
|
cristigabi |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 21 February 08 ![]() |
Felicitari pentru idei, domnule inginer! va doresc bafta la punerea in practica si sa gasiti un investitor interesat!
|
--------------------
Dacia
Supernova
2002
|
|
xjc0c0 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 830 Joined: 4 April 08 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Ex: Megane I
----
----
|
|
Levlarsan |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 January 11 ![]() |
Este posibila si varianta cu un cilindru, dar numai cu variatia raportului de compresie.
In mod uzual se foloseste varianta cu nr par de cilindri pentru o buna echilibrare dinamica Cheltuielile pentru brevetare nationala la OSIM Bucuresti sunt intre 200 si 600 lei, cu brevet iesit la 3,5 ani sau 6 luni (cu prioritate internationala 1 an), iar internationala, prin PCT la Osim Bucuresti, (2000 euro - asigura prioritate timp de 3 ani), timp in care se baga brevet european la Geneva (10000 $ - pt o tara, sau 20000$ pt toate tarile) Exista si ceva reducere functie de venitul declarat Cine vrea sa se implice, e bine sa aiba o discutie particulara pentru stabilirea conditiilor de colaborare. Dupa cum scriam, sunt in discutie cu o mare firma auto - careia i-am prezentat conceptul, dar, din pacate, pana nu am brevet international (macar PCT) firma nu prea te baga in seama ... Proiectul, spre deosebire de alte variante, utilizeaza articulatii clasice, iar constructia este compacta. Pentru inceput ar fi bun si un prototip cu 1-2 cilindri pentru testarea performantelor. Merge chiar si varianta racirii cu aer - mai simpla tehnologic M-ar interesa chiar sa reusesc sa fac o firma pe actiuni pentru promovarea si exploatarea proiectului. Astept ceva pareri. Discutam This post has been edited by Levlarsan: 3 Jun 2011, 11:49 |
--------------------
Bike
Sputnik
1980
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Motorul cu ardere interna, ca si cel cu aburi si-a cam trait traiul. De aceea nici marile companii nu mai investesc in imbunatatiri in acest sens, maine-poimaine explodeaza preturile combustibililor fosili si bye-bye investitie.
Variatia cilindreei in functionare se face de cand era lupul catel, se folosea contrapiston actionat de un banal surub, acesta urca si cobora si modifica volumul camerei de ardere si implicit raportul de compresie. Problema era ca nu se puteau detecta din timp detonatiile si motorul se distrugea usor, de aceea, precum si datorita costurilor suplimentare s-a renuntat. |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
xjc0c0 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 830 Joined: 4 April 08 From: Brasov ![]() |
Motoarele cu ardere interna mai au inca un cuvant greu de spus. In domeniul auto cel putin pana cand se va rezolva problema autonomiei masinilor electrice,dar in alte domenii va mai fi prezent mult timp.
Indiferent de combustibil m.a.i va exista. This post has been edited by xjc0c0: 5 Jun 2011, 12:00 |
--------------------
Ex: Megane I
----
----
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#15
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Cuvantul ala greu de spus apartine de fapt companiilor petroliere.
|
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 04:55 |