Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum aer conditionat

zerillos
post 24 May 2011, 17:46
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 24 September 05




Am inteles ca la folosire AC consumul creste cu 10% dar eu vreau sa intreb mai detaliat.

Daca am AC deschis pe pozitia 1 consuma diferit pe pozitia 4 ??? sau daca e deschis AC consuma la fel pe orice pozitie ???


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 24 May 2011, 19:38
Post #2


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




La mine aerul conditionat creste consumul cu 0.3%. Am testat la relantiu, consumul era de 0.7 cand am pornit compresorul consumul ajunsese la 0.9, 1 l.

Referitor la treapta de viteza nu mia stat in cap sa testez.

Daca butonul de a/c e apasat si treapta este pe 0 in mod normal compresorul nu porneste. Doar daca treapta e comutata in pozitia 1

This post has been edited by BannedHost: 24 May 2011, 19:39


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusik88
post 24 May 2011, 19:59
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 261
Joined: 25 February 10
From: Bucuresti




QUOTE(zerillos @ 24 May 2011, 17:46)
Daca am AC deschis pe pozitia 1 consuma diferit pe pozitia 4 ??? sau daca e deschis AC consuma la fel pe orice pozitie ???
*


din cate stiu eu consumul e la fel, se regleaza numai viteza ventilatorului. Nu am vazut nici o diferenta in consum, daca am mers pe pozitia 1 sau cu pozitia 3, cu 4 merg foarte rar.


--------------------
Renault Clio IV 2017 / 0.9 TCE / Life - RO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 24 May 2011, 20:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




Mie 1l imi consuma AC-ul.Nu am vazut nici o diferenta de consum cand utilizez treapta 2 sau 3.


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
helldriver11
post 24 May 2011, 20:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 28 September 07




Consumul creste drept consecinta a antrenarii compresorului, nu are o mare importanta viteza aerotermei.
Totusi, mai mult teoretic, si turatia ventilatorului poate influenta consumul de combustibil ca urmare a intesitatii crescute a curentului electric furnizat de alternator in cazul unui flux de aer sporit. Nu cred insa ca e o crestere semnificativa.
La mine AC-ul sporeste consumul de benzina cam cu 0,6-0,7l.


--------------------
renault fost symbol 2007, actual Megane 1,4 TCE edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 24 May 2011, 22:14
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




In literatura de specialitate da o crestere a consumului in medie cu 15-25%.
Acu depinde de mai multi factori, precum temperatura aerului exterior, directia si viteza vantului fata de sensul de mers, temperatura interioara selectata, viteza autovehiculului, starea tehnica si de incarcare a sistemului de AC, durata de folosire a AC, etc.

Exact cum spunea si @BannedHost anterior, insa cu precizarea ca se refera la "0,3 l/ora", cresterea procentuala la relanti in exemplul dat fiind de la 0.7l/ora la 0.9l/ora (sau chiar 1.0l/ora) de 28% (respectiv 42%) ...

"@BannedHost: ... La mine aerul conditionat creste consumul cu 0.3%. Am testat la relantiu, consumul era de 0.7 cand am pornit compresorul consumul ajunsese la 0.9, 1 l. ..."

This post has been edited by TRANCA: 24 May 2011, 22:22


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 25 May 2011, 20:49
Post #7


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Am testat azi de curiozitate ..

In idle, adica la relanti consumul sta in 0.6 l cand am pornit clima ( am clima automata) am pus-o pe low si am dat turatia ventilatorului la maxim. Consumul a sarit la 1.3 si acolo a ramas. Reducand turatia ventilatorului aproape de minim, consumul a scazut la 1.1 l / ora.

faza de intalnire consuma 0.1 l in plus

This post has been edited by BannedHost: 25 May 2011, 20:50


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D-Ice
post 25 May 2011, 20:53
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 27 June 10




Mie imi ia cam 1L in plus in oras, dar e nesemnificativ fata de cat de bine e inauntru. smile.gif


--------------------
. . .
„Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 25 May 2011, 20:53
Post #9


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Irelevant. Consumul ala e in functie de activitatea compresorului si a aerotermei. In "idle" nu prea stii la ce putere merge compresorul si aeroterma.
Diferenta intre treapta 4 si 1 e dar e insesizabila. Consumul creste neuniform de la treapta 1 la treapta 4. Diferenta dintre 3-4 e mai mica decat intre 0-1 smile.gif


--------------------
Renault Megane Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI - CT-XX-LEA
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zerillos
post 29 May 2011, 08:33
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 24 September 05




ok... atunci cel mai bine pornesti motorul, dai AC la 4, stai afara 5 min, apoi urci si ii dai jar smile.gif))

Apropo, intre tevile de AC in compartimentul motor si tevile care intra in habitaclu, se afla o piesa cu profil dreptunghiular care are rolul de a le uni, are garnituri, si cred ca si alta functie dar nu cunosc .... pe acolo mie imi scapa putin freon ... stie cineva cum se cheama piesa?.. cred ca trebuie sa o schimb ..

Am pus o poza ca idee ..

This post has been edited by zerillos: 29 May 2011, 08:54

Attached thumbnail(s)
motor.jpg ( Size: 243.81k ) Number of downloads: 517


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 29 May 2011, 17:22
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




Detentor se numeste. Detentorul destinde frigogazul de la presiune inalta furnizata de compresor la presiune joasa in evaporator, astfel fiind posibila producerea de aer rece in continuare. De asemenea este elementul care asigura reglarea debitului de agent refrigerant in evaporator, astfel incat sa nu apara fenomenul de givrare a evaporatorului.

Apoi daca spui ca sunt urme de ulei in zona acestuia, atunci considerand ca uleiul provine din instalatia de AC, inseamna ca instalatia este neetansa, si cum freonul R134a este extrem de volatil, ai fi avut caz de lipsa de aer rece sau cel putin lipsa de eficienta a sistemului AC.


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 22:04
Dacia