Cum citim codurile de pe jante
![]() ![]() ![]() |
Cum citim codurile de pe jante
traiang |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 23 March 09 ![]() |
Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 138.76k ) Number of downloads: 1881 2.jpg ( Size: 28.75k ) Number of downloads: 1803 3.jpg ( Size: 54.66k ) Number of downloads: 1932 4.jpg ( Size: 25.2k ) Number of downloads: 1892 5.jpg ( Size: 270.68k ) Number of downloads: 2047 6.jpg ( Size: 79.37k ) Number of downloads: 741 7.jpg ( Size: 14.82k ) Number of downloads: 492 |
||
--------------------
laguna 1
laguna 1
2000/facelift
- hd 10 kxk
|
|||
scorpion i |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 5 May 10 From: Craiova ![]() |
felicitari pt informatile date. cineva care stie......ms
|
--------------------
renault
laguna 1
11-1998 1.8: 16 v: 120 cp. RXE, gpl milano
- GJ-84-ALN
|
|
xionitax |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 93 Joined: 7 February 10 ![]() |
MERCI DE INFORMATII!buna treaba.
|
--------------------
Renault
Laguna
1.9 dCi Concorde-2000
- SV - 08 CSL
|
|
traiang |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 23 March 09 ![]() |
Ce inseamna toate acele inscrieri de pe lateral? Iata aici lista:[COLOR=red]
<span class='edit'>10 Oct 2011, 19:41:</span> 1- Latimea sectiunii anvelopei in mm. 2- Raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %. 3- Constructia anvelopei (R= Radiala). 4- Diametrul jantei in inch. 5-Capacitatea maxima de incarcare (indice de sarcina). 6- Indice de viteza. 7- Anvelopa fara camera de aer. 8- Marca si numar aprobare tip ECE. 9- Amplasarea indicatorului de uzura a benzii de rulare. 10- Caracteristici de iarna M&S (Mud & Snow – Noroi & Zapada). 11- Testata si calificata pentru “Utilizare in conditii servere de iarna cu zapada abundenta” 12-Data de fabricatie (saptamâna, anul: deceniul 1990-1999 ). 13-Simbol de conformitate al Departamentului de Transport. 14-Cod producator D.O.T. 15-Tara de fabricatie. 16-Denumirea comerciala. 17-Detalii de constructie de anvelopei (D.O.T.). 18-Marcaj al sarcinii si presiunii (D.O.T.).19-Tipul anvelopei (radial). 20-Marca impusa de reglementarile SUA privind informarea consumatorului (Clasa de calitate). 21- Amplasarea indicatorului de uzura al benzii de rulare pentru iarna. Indicii de sarcina: (indicele de sarcina arata masa care poate fi incarcata pe respectivul pneu) Indice/KG 71/345 81/462 91/615 101/825 72/355 82/475 92/630 102/850 73/365 83/487 93/650 103/875 74/375 84/500 94/670 104/900 75/387 85/515 95/690 105/925 76/400 86/530 96/710 106/950 77/412 87/545 97/730 107/975 78/425 88/560 98/750 108/1000 79/437 89/580 99/775 109/1030 80/450 90/600 100/800 110/1060 Indicii de viteza: (viteza maxima la care e garantat cauciucul) L – 120 km/hM – 130 km/h N – 140km/h P – 150 km/h Q – 160 km/h R – 170 km/h S – 180 km/h T – 190 km/h U – 200 km/h H – 210 km/h V – 240 km/h W – 270 km/h Y – 300 km/h ZR – >240 km/h Indicatorul de uzura In marea majoritate a tarilor, limita de uzura a pneurilor este reglementata prin lege. Aceasta variaza de la tara la tara, dar in general este de cca. 1,6 mm. Indicatorul de uzura, incorporat in anvelopa, va ajuta sa va dati seama cand a venit momentul inlocuirii. <span class='edit'>10 Oct 2011, 19:44:</span> Sau citiți si aici http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/totul-d...-auto-5107.html <span class='edit'>10 Oct 2011, 20:04:</span> Dimensiunile standard care definesc o janta, asa cum veti regasi inclusiv pe site-ul nostru, sunt: latimea jantei, diametrul jantei, diametrul gaurii centrale (center bore), numarul de prezoane si PCD-ul (pitch circle diameter) - adica diametrul cercului pe care sunt situate centrele prezoanelor, cel mai adesea denumit mai scurt distanta intre prezoane. De exemplu, veti regasi la jantele de otel pentru Logan urmatoarele specificatii : 6 x 15 - reprezentand latimea jantei de 6 inci (1 inch=25.4 mm) si diametrul jantei 15 inci (toli); prindere 4 x 100 x 60 - reprezentand numarul de prezoane x PCD in mm x gaura centrala in mm; offset-ul sau Et-ul - 50mm. In imaginea de mai jos, cu sectiunea jantei, aveti o reprezentare grafica a sectiunii unei jante unde puteti identifica elementele enumerate, urmand ca in continuare sa va dam mai multe detalii despre fiecare in parte. Deoarece latimea si diametrul jantei sunt usor de inteles si identificat, vom acorda mai multa atentie celorlalte elemente ale jantei. Diametrul gaurii centrale este o dimensiune importanta deoarece difera in general de la masina la masina, astfel ca desi prinderea la Audi A4 de exemplu e aceeasi cu cea de la Mercedes Clasa S, nu am putea monta aceleasi jante - interiorul la A4 fiind de 57.1 mm, in timp ce la Clasa S este de 66.5mm. Sunt producatori la care diametrul gaurii centrale difera de la un model la altul, motiv pentru care exista mai multe variante de jante de otel pentru fiecare marca auto. La jantele de aliaj, in special cele aftermarket de care ne ocupam si noi, se practica cel mai adesea diametre centrale universale, mai mari, pentru a acoperi o gama mai larga de modele auto, utilizandu-se inele de centrare standardizate pentru montarea pe modele diferite. Et-ul sau offset-ul este o dimensiune care da de multe ori batai de cap deoarece are un mod de functionare "pe dos". Offset-ul este distanta dintre centrul imaginar al jantei si fata interioara a jantei care va veni lipita de fuzeta, si cu cat este mai mic cu atat roata va fi scoasa mai in afara aripii si invers, cu cat e mai mare, janta va fi mai in interior, sub aripa. Offset-ul poate fi si negativ, dar in special pentru jantele 4x4 sau utilizate in offroad, care sunt mai mult scoase in afara planului lateral al vehiculului. Fiecare producator are o plaja mai mica sau mai mare de dimensiuni in care se poate incadra offset-ul unei jante astfel incat acestea sa se potriveasca in conditii de maxima compatibilitate cu masina, chiar daca nu sunt identice cu dimensiunile jantelor echipate din fabrica. Prinderea jantei, definita de numarul de prezoane si de distanta intre prezoane (diametrul cercului pe care se afla prezoanele), este un alt element distinctiv intre marcile auto cand vine vorba despre jante. La jantele in 4 prezoane se poate masura ca si distanta diagonalei patratului format de prezoane, sau utilizand formula data in imagine, care se aplica pentru aflarea PCD-ului jantelor cu 3,5 sau 6 prezoane. In plus, veti mai gasi si anvelope, descrise spre exemplu, in felul urmator: 205/55R16 Dunlop Wintersport 3D 91T . Deoarece anvelopele sunt mult mai populare decat jantele, o sa enumeram pe scurt semnificatia fiecarui element : 205 reprezinta latimea benzii de rulare in milimetri, 55 (55%) reprezinta cat la suta din latimea benzii de rulare este talonul (peretele lateral) iar 16 este diametrul jantei pe care se pot monta. <span class='edit'>10 Oct 2011, 20:08:</span> Iar aici puteti proba cum ar sta anumite jante pe mașina voastra http://www.anvelopetop.ro/stiri-anvelope/3...-masina-ta.html 10 Oct 2011, 21:47: Monitorul Oficial[COLOR=red] Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor încasate de catre personalul împuternicit cu atributii de inspectie si control în urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier . This post has been edited by traiang: 10 Oct 2011, 21:47 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 336.24k ) Number of downloads: 368 sectiune_janta.jpg ( Size: 36.22k ) Number of downloads: 244 Attached File(s) ![]() |
--------------------
laguna 1
laguna 1
2000/facelift
- hd 10 kxk
|
|
Adi R5 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.432 Joined: 29 August 06 From: A R A D ![]() |
felicitari pentru topic...insa corect era sa fie postat aici :
http://www.reno.ro/jantele-ce-dimensiuni-a...ra-t145162.html |
--------------------
Renault
Espace
2007
|
|
traiang |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 23 March 09 ![]() |
Da, ai dreptate am greșit,.....acum e făcută.. sper să nu fi supărat pe nimeni până acum si nici dacă mai postez aici!
Vreau să fiu de folos și altora că și eu am fost ajutat de acest forum! Ar fi un lucru bun dacă am scrie aici ce "ET" avem la jante care nu au făcut probleme și se potrivesc perfect. După cum știți dacă ai un "ET" necorespunzător șansele sunt mari să-ți stici de la bucșe, rulmenți,...și alte chestii, iar la viteză mai mare se simt trepidatii pe volan.(cel puțin așa se zice) ET- este un indice foarte important pe care cei mai mulți dintre noi îl ignoră doar pentru a avea jante care să arate bine. Eu am jante originale, stea 6,5Jx15CH ET 50, și nu am avut nici o problemă. Dar ce facem când nu găsim jante pe dimensiunile originale. Până la ce valori negative sau pozitive ale "Et"-ului ne putem aventura. Am găsit un link care ar putea interesa despre alegerea jantelor-cauciucurilor http://www.rimsntires.com/specs.jsp -când introduceti dimensiunile anvelopei standard (pictograma stanga), valorile la "offset" sau janta se seteaza automat. -când introduceti dimensiunile pentru anvelopa noua pentru comparatii (pictograma dreapta), trebuie sa setati valorile manual la "offset" evident aceleasi valori ca si in stanga daca mergeti pe aceeasi janta. Apoi mai jos sunt ceva explicatii vis-a-vis de valorile noi ale jantei sau anvelopei, gen: viteza reala, daca este prea aproape de suspensie s.a.m.d. In mod normal intre dimensiunile standard ale rotii si valorile noi ar trebuii sa existe o toleranta de pana in 3%. ![]() This post has been edited by traiang: 11 Nov 2011, 21:33 |
--------------------
laguna 1
laguna 1
2000/facelift
- hd 10 kxk
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 13:41 |