Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Senzor volanta, se opreste motorul in mers

jocherjocher
post 16 May 2010, 22:16
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




Salut la toata lumea de aici....chiar va implicati cu solutii reale pentru probleme reale.....va citesc de ceva timp dar pana acum nam avut nici probleme nici cunostintele necesare pentru a posta.....Am cautat pe forum in ceea ce priveste senzorul de la volanta dar nu am gasit toate raspunsurile....
Incep prin a prezenta masina:megane classic 1.4 16V, 2001, cumparata la 69 000km, mers cu ea 28 000km fara nici un fel de probleme....si acum a inceput...

Problema este ca mi se opreste motorul in mers. Cand mi s-a oprit prima data am curatat senzorul de la volanta pe care l-am gasit murdar si apoi a mers bine vreo 200 km apoi mi s-a oprit din nou si iar l-am curatat si apoi a mers bine inca 300km...acum mi s-a oprit din nou......verificat iarasi senzor si era curat, deci fara pilitura....ca simptoma-porneste , urca turatia la 2000 ture si apoi o ia singur spre 4, 5 mii de ture cand trebuie sa opresc motorul de la cheie de frica sa nu mearga in gol la asa turatii mari....acum porneste normal dar nu am nici o baza ca nu va incepe din nou sa imi faca probleme.....Mentionez ca in bord nu am nici un martor aprins anormal.

Stiu ca am probleme cu electromotorul pentru ca din 20 porniri la una da rateuri, adica nu cupleaza cu volanta si merge in gol auzindu-se acel sunet ciudat de frecare metal pe metal.....dar ma gandeam ca o mai duc asa cateva mii de km pana voi face ceva cu electromotorul....bineinteles, nu e bine sa dea acele rateuri pentru ca se creeaza pilitura care va adera la senzorul de la volanta.

Piese schimbate pe masina (cu oarecare legatura pe partea electrica cu problemele aparute): bujii, motoras pas cu pas ca nu tinea bine relantiul, curatat-uns la Renault clapeta de acceleratie, baterie schimbata, releul de incarcare pe alternator schimbat.....

Intrebari:
1)acel senzor de la volanta- acel varf, este magnetic (nu electromagnetic)?...adica al meu daca il scot(deconectez) se comporta ca un magnet...trage spre metal....si se poate masura acest senzor pentru a se vedea daca e bun sau nu? ...
apoi...
1)electromotorul care da rateuri se poate reconditiona?....ca mi se cam rupe buzunarul sa dau 10 mil pe unul nou....Trebuie neaparat demontat pentru a se vedea daca trebuie reconditionat sau cumparat nou?

Astept orice idee, recomandare si multumesc anticipat....

Maine ma duc pe la Renault (Apan-Braila) sa intreb aceleasi chestii...si poate sa curat coroana de la volanta..cica ar fi o perie de sarma, dai la automat fara senzor cuplat si se curata de oxid si sami masoare senzorul....desi tot de pe forum stiam de problemele pe care le poate da senzorul de la volanta....in fine

Va salut

This post has been edited by jocherjocher: 16 May 2010, 22:43


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
starman
post 17 May 2010, 07:57
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 22 July 09




salutare, posibil sa fie de la bobine sau bobina ( eu am 2 bobine) si mie imi facea asa inainte sa imi pice, pana nu a mai pornit deloc. asadar e posibil .


--------------------
renault megane 1998 - B 77 RVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 17 May 2010, 09:52
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




salut, la mine e bobina pe fiecare bujie.....am pus masina la Renault pe calculator (clip) si mia zis ca totul pare ok ..fara erori......cica ar putea fi si sonda lambda...sau pompa de benzina.....ma mai duc azi pentru verificari......


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 17 May 2010, 18:36
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




@jocherjocher
"urca turatia la 2000 ture si apoi o ia singur spre 4, 5 mii de ture cand trebuie sa opresc motorul de la cheie de frica sa nu mearga in gol la asa turatii mari"
Problema poate fi aer fals pe la corpul clapeta, sau pe la motorasul pas cu pas, pe acolo prin zona aia, in nici un caz senzorul de volanta. Ala este un simplu senzor format dintr-un magnet si o bobina care atunci cand trec prin dreptul lui niste mici magneti fixati pe volanta da impuls la ECU sa-i "spuna" in ce pozitie este arborele si implicit pistoanele. Rezistenta senzorului de volanta este de 200-270 ohmi, si vezi ca in afara de pilitura adunata poate sa dea rateuri si din cauza contactelor oxidate (se curata cu spray WD-40).

Referitor la oprire in mers, daca nu a iesit nimic la tester de vina poate fi vreun contact imperfect pe undeva in special pe la sigurantele care alimenteaza ECU sau pompa de combustibil si releele aferente.

Nu te infige sa schimbi piese fara sa stii sigur, eventual sa ai doua pareri la fel de la 2 mecanici.
Si eu am schimbat sonda lambda si senzor volanta degeaba, problema a fost cu contactele oxidate la ECU si la sigurante.

This post has been edited by lupo_1.7sdi: 17 May 2010, 18:42


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 17 May 2010, 19:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




QUOTE(lupo_1.7sdi @ 17 May 2010, 18:36)
@jocherjocher
"urca turatia la 2000 ture si apoi o ia singur spre 4, 5 mii de ture cand trebuie sa opresc motorul de la cheie de frica sa nu mearga in gol la asa turatii mari"
Problema poate fi aer fals pe la corpul clapeta, sau pe la motorasul pas cu pas, pe acolo prin zona aia, in nici un caz senzorul de volanta. Ala este un simplu senzor format dintr-un magnet si o bobina care atunci cand trec prin dreptul lui niste mici magneti fixati pe volanta da impuls la ECU sa-i "spuna"  in ce pozitie este arborele si implicit pistoanele. Rezistenta senzorului de volanta este de 200-270 ohmi, si vezi ca in afara de pilitura adunata poate sa dea rateuri si din cauza contactelor oxidate (se curata cu spray WD-40).

Referitor la oprire in mers, daca nu a iesit  nimic la tester de vina poate fi vreun contact imperfect pe undeva in special pe la sigurantele care alimenteaza ECU sau pompa de combustibil si releele aferente.

Nu te infige sa schimbi piese fara sa stii sigur, eventual sa ai doua pareri la fel de la 2 mecanici.
Si eu am schimbat sonda lambda si senzor volanta degeaba, problema a fost cu contactele oxidate la ECU si la sigurante.
*



Buna , azi am trecut pe la Apan Renault Braila si au curatat inca o data senzorul volanta (desi il curatasem eu cu o zi inainte), nu mi l-au masurat pentru ca au spus ca asta ori merge ori nu merge, au curatat cu o perie de sarma coroana la volanta, banuiesc ca au curatat si contactul la senzor, si am mai schimbat si filtrul de benzina....maine ma duc sa verific si pompa de benzina (la un electrician, mecanic) eventual cica ar fi o sita in zona, de curatat......mufa de la calculatorul masinii, stanga fata compartiment motor a fost scoasa, suflata un pic cu aer si repusa......acum, in cei aproape 40 km parcursi nu mi-a mai facut probleme....astept sa vad maine dimineata cum se mai comporta cu motorul rece, pentru ca porneste in 1500 ture direct si apoi la semafoare variaza turometrul intre 1000 si 1500 ture pana se incalzeste bine motorul (vreo 20-25 min) desi antigelul atinge temperatura optima in vreo 7 minute.......


Clapeta a fost curatata tot pe la Renault Apan (banuiesc ca au facut-o bine ca cu asta se ocupa pana la urma) iar motorasul pas cu pas a fost cumparat nou de la piese auto si montat tot la Renault Apan....(nu mai tinea relantiul bine-acum relantiul e OK, adica nu mai cade sub 720 RPM cum cadea inainte cand porneam la cald)


Dar tot nelamurit am plecat de la ei.....ce sa zic....mi-au spus sa le las masina o zi, sa o porneasca la rece, dar am nevoie de ea....acum sa vad cum se mai comporta dupa ce ne uitam si la pompa de benzina, am sa merg apoi sa demonteze si electromotorul sa vedem ce e pe acolo ca da rateuri si creeaza pilitura.....si apoi chiar ca nu mai am ce verifica la ea.....

Ce sa mai zic....ma oftica ca am mers cu ea in afara tarii vreo 25 000 km fara sa bag decat ulei bun si benzina de 98 in ea si de cand am venit in tara am facut cu ea vreo 4000 km si bagat vreo 30 milioane in diferite chestii.....adica oricum unele trebuiau facute dar unele ma mira ca nu s-au defectat inainte ci acum toate deodata...in fine......

multumesc de raspunsuri....chiar ma gandeam cand am sa incep si eu sa plang pe forum..... sleep.gif


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bestyuta
post 17 May 2010, 20:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




la tester ar trebui sa iti arate toate erorile aparute si poti sa iti dai seama de unde este defectiunea bineinteles daca au softul original renault erorile ramin memorate pina cind le stergi


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci - Gj 06 FYD GJ 42 PRV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 17 May 2010, 20:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




QUOTE(bestyuta @ 17 May 2010, 20:21)
la tester ar trebui sa iti arate toate erorile aparute si poti sa iti dai seama de unde este defectiunea bineinteles daca au softul original renault erorile ramin memorate pina cind le stergi
*



Salut, am pus masina pe tester (clip) tot la Renault Apan si nu avea erori inregistrate, nu dadea erori pe nici un sistem (abs, airbaguri, injectie, etc)...au zis ca motorul e perfect......tind sa cred asa cum spunea cineva mai sus ca e o chestie de contacte, etc.....

Daca aflu ceva concret va tin la curent.


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 19 May 2010, 10:18
Post #8


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




@jocherjocher
S-au discutat si rasdiscutat toate problemele tale. Imprieteneste-te cu functia google search din subsolul paginii. Nu mai deschide topicuri aiurea. Ajungem sa discutam de probleme identice pe zeci de topicuri. E in detrimentul nostru sa se disipeze informatia.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 20 May 2010, 08:34
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




QUOTE(Dodone @ 19 May 2010, 10:18)
@jocherjocher
S-au discutat si rasdiscutat toate problemele tale. Imprieteneste-te cu functia google search din subsolul paginii. Nu mai deschide topicuri aiurea. Ajungem sa discutam de probleme identice pe zeci de topicuri. E in detrimentul nostru sa se disipeze informatia.
*




am folosit inainte functia search (nu google search) pe forum si nu am gasit chiar toate raspunsurile (gen senzorul de la volanta e magnetic sau electromagnetic sau nici una din ele)...in fine ....nu asta e ideea....

masina la rece tot cu trepidatii merge numai daca o accelerez..daca o las sa se incalzeasca pe loc merge bine apoi....iar pana la urma rateurile de la pornire erau de la dinti coroana volanta uzati (dupa schimbat bendix si bobina electromotor)....

Multumesc pentru toate raspunsurile.....Un moderator poate inchide acest topic.


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 19 Mar 2012, 03:58
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




intrasem pe aici sa vad daca mai e contul activ....dar sa va spun si povestea pe scurt...dupa toate indurate cu aceasta marca, cu care am invatat o gramada de mecanica care cu alta masina poate nu as fi invatat-o.....masina m-a lasat in drum...veneam din Spania spre Romania...m-a lasat prin Franta...s-a rupt distributia, cu 25k km inainte de termen....eram cu portbagajul ochi, ditamai cainele pe banca din spate, sotia in dreapta, afara cald, frumos...si jegul de Megane, atat de bibilit si laudat de mine, ce face?..ma lasa in drum...definitiv....(asta dupa ce o data ma mai lasase o bobina de inductie de Paste si nu m-am mai putut duce la Paris, cu rezervari facute, cearta cu nevasta, etc)...a avut totusi bunul simt sa ma lase balta la umbra , intr-o parcare, intr-un orasel.......ma costa reparatia in Franta undeva la 2000 de euro...adica cam cat valoarea masinii....de ciuda am zis NU hotarat....i-am taiat airbagurile, i-am spart farurile/stopurile/rotile, i-am turnat apa in benzina (era full)....i-am stricat tot ce-am putut pe la motor....si am zis STOP love story cu grupul francez.....chemat socru si salvat din deep shit in care eram, mers hotarat la dealeri in Ro, scos din buzunar 18 k euro si ales masina noua, motor cu distributie pe lant, multe airbaguri si controale de tractiune, confort si muuuuulte optiuni...rezultat Honda....si nu-mi pare rau decat c-am iubit si ingrijit acel renault mai mult decat pe nevasta....duca-se


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 Mar 2012, 08:02
Post #11


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.609
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Cand se rupe cureaua de distributie se indoaie supapele la contactul cu pistoanele.
Cu 100-200 Euro se schimba supapele/garnitura chiuloasa/distributie.
Doar pentru ca s-a intamplat sa se rupa cureaua in drum nu trebuia distrusa masina.....asa de mult ''iubita''.

@+

This post has been edited by espacern: 19 Mar 2012, 08:03


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 19 Mar 2012, 09:28
Post #12


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




O poveste de iubire transformata in ura si divort.
Pacat de masina. Acum nu stiu cat te-ar fi costat platforma sa o aduci in tara sa o repari si sa o vinzi, dar decat sa o distrugi mai bine o vindeai asa cum era acolo sau in tara, ori o donai.
Pacat, cu toate ca era doar o masina sunt genul care ma atasez de masina si mi-a parut rau cand am citit ce i-ai facut.


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 19 Mar 2012, 15:13
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




QUOTE(espacern @ 19 Mar 2012, 08:02)
Cand se rupe cureaua de distributie se indoaie supapele la contactul cu pistoanele.
Cu 100-200 Euro se schimba supapele/garnitura chiuloasa/distributie.
Doar pentru ca s-a intamplat sa se rupa cureaua in drum nu trebuia distrusa masina.....asa de mult ''iubita''.

@+
*



domnule, intelege ca m-am interesat de preturi acolo privind reparatia, la diverse ateliere.....mai ieftin de 1500 euro nu ieseam niciunde , basca statul pe la hoteluri (eu, nevasta, caine) ceva timp si asteptat reparatii (in august, muncitorii prin vacanta alea alea)....in total saream lejer de 2 000....

daca CREZI ca "Cu 100-200 Euro se schimba supapele/garnitura chiuloasa/distributie" in Franta inseamna ca esti rupt de realitate (eu cred totusi ca ai glumit).


QUOTE(TheSting @ 19 Mar 2012, 09:28)
O poveste de iubire transformata in ura si divort.
Pacat de masina. Acum nu stiu cat te-ar fi costat platforma sa o aduci in tara sa o repari si sa o vinzi, dar decat sa o distrugi mai bine o vindeai asa cum era acolo sau in tara, ori o donai.
Pacat, cu toate ca era doar o masina sunt genul care ma atasez de masina si mi-a parut rau cand am citit ce i-ai facut.
*



chemat platforma din Ro, minim 700 euro (eram pe langa Saint Tropez)....plus reparatiile in Ro alte 500 euro....iti spun sincer ca imi parea rau ca nu-i pot da foc (de frica politiei evident).


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 19 Mar 2012, 20:30
Post #14


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Incerc sa fiu obiectiv. Cureaua de distributie nu s-a rupt din cauza marcii Renault, acesta nu produce curele de distributie. La fel si cu bobina de inductie. Recent am gasit o curea de distributie si una de transmisie accesorii la o Skoda Fabia care avea 1 an si jumatate si un rulaj de max. 15.000 de km de la ultima schimbare si care erau numai crapaturi. Nu le-as fi controlat daca nu mi-ar fi placut zgomotul rolelor (si acelea uzate...), ca doar avea carte de service. A fost norocul proprietarei ca am urechea mai fina, in domeniul acesta. Putem de vina pe grupul VAG ? Evident ca nu. Ce ti s-a intamplat tie nu e o placere, a fost in momentul cel mai nepotrivit, in locul cel mai nepotrivit.
Trebuie sa intelegi ca nu exista masina fara deficiente de proiectare, fara probleme, indiferent de marca.
Faptul ca ai vandalizat-o arata ca te-au lasat nervii in acel moment. Personal, nu am dreptul sa te judec. Doar ca pentru mine fiecare masina are suflet, indiferent ca am condus Saviem, Kamaz, Mercedes, BMW, Opel, etc.
Iti doresc mult noroc cu Honda.


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 19 Mar 2012, 23:06
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




@Dodone...nici nu blamez Renault pentru ce mi s-a intamplat mie...se stie clar ca fiecare marca are probleme...numai ca unele au mai multe decat altele, probabil in functie de pretul platit....eu am avut ce am avut cu masina aia pe care am ingrijit-o ca pe o bijuterie, ca la carte si in plus , si tot m-a lasat cu ochii in zare....mi-ar trebui o ora sa expun tot ce-am schimbat la ea de la cutie de viteze, volanta pana la ...etc....asta a fost, ghinion....dar m-a determinat sa incerc altceva....altfel cand ar fi ajuns de dat la gunoi poate as fi cumparat tot de la Renault...in fine....as ruga un moderator sa inchida topicul si contul personal.


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th September 2024 - 16:33
Dacia