Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme viteza intai la Megane 2 DCI, Rulajul cu prima treapta de viteza

cristi29focsani
post 11 Sep 2010, 11:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 September 10




Salutare posesorilor de Megane 2 DCI si nu numai!Am si eu o problema foarte enervanta care as dori sa stiu daca e o problema comuna acestui model,un fel de "normal" pentru Megane 2 DCI sau are al meu ceva.Se intampla deseori sa mergi pe un drum cu multe gropi,ca doar suntem in Romania wacko.gif (in general stradutele mici "de cartier") si sa fii nevoit sa mergi cu viteza 1.Dar nu e nevoie sa mergi chiar cu minimul pe care il pastreaza motorul daca nu calci nici o pedala si vrei sa o calci putin,atat cat sa o mentii tot intr-antaia,dar la o viteza un pic mai mare decat cea mentinuta de motor,in conditiile in care a doua deja ar fi prea mult din cauza gropilor.Ei bine,acest lucru e foarte greu (mentinerea acelei viteze in prima treapta fiind) intrucat motorul face numai suturi si devine enervant mad.gif .E ceva normal?Si oare e comun si altor marci?Ca sincer nu prea imi inchipui un Golf 5 DCI sau un Astra DCI sa aiba acele suturi si ma enerveaza chestia asta.Va rog un raspuns sau cel putin daca si voi patiti la fel cu Megane 2 sau alte marci varianta DCI.Uitam sa precizez,Megane-ul meu are motorizarea de 1500 cm3 cu 105 CP,an fabricatie 2007 euro4.Multumesc mult!


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 11 Sep 2010, 13:34
Post #2


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Ai nimerit pe aria de MeganeIII din pacate. E am 1,5 dci de 85 de cai si intradevar nu prea se poate pe un drum denivelat sa tin turatia constanta in viteza 1 (undeva la 1200 ture, trebuia sa merg asa cand urcam si coboram pe un drum forestier, mai tare nu prea se preta..), mai crestea si scadea cam intre 1100 si 1400, insa nu pot spune ca mergea chiar in suturi masina. Mai urca si cobora turatia, dar fara sa fie bruscata masina.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 11 Sep 2010, 14:01
Post #3


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Eu nici pe Megane si nici pe Clio nu pot sa tin ca lumea constant in viteza 1. E pedala foarte sensibila, treapta scurta, iar fiecare variatie mica se simte foarte tare. Pe diesel, intr-adevar e mai greu prin gropi ca o ia la fuga.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 11 Sep 2010, 14:10
Post #4


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




cauta in spatele volanului 04.gif

dupa aia ,du te intr un poligon si joaca te un pic cu ambreiajul...descoperi lucruri noi...


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi29focsani
post 11 Sep 2010, 14:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 September 10




Pentru S4b1n:Tu ai Symbol-ul argintiu din poza?In orice caz,nu e vorba numai de drumurile accidentate.Chiar de as fi pe un drum asfaltat impecabil si as vrea (teoretic vorbind) sa merg cu viteza 1 o vreme (de exemplu se circula bara la bara) ,asa cum spune si spy_oh_joy1389 ,daca calc oricat de putin pedala de acceleratie deja masina se smuceste scurt si ma enerveaza.E drept ca prima viteza e facuta mai mult pentru porniri dar totusi masina nu e Dacia 1300,oare nu ar fi normal sa accelereze lent,lin,chiar si in treapta intai si doar daca as calca mai tare pedala sa se smuceasca?La fel si daca IAU piciorul de pe pedala are loc un hop,oare normal nu ar trebui sa scada lent viteza?Singura solutie e sa ma folosesc si de ambreiaj cand sunt intr-antaia daca vreau mers lin dar...aceeasi intrebare,e normal?


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 11 Sep 2010, 14:56
Post #6


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Eu pe drum asfaltat pot s-o tin si intr-antaia la turatie cat de cat constanta. Iar cand iau piciorul de pe acceleratie intradevar se simte un mic "șoc" de franare, dar toate masinile cu care am mers eu pana acum prezinta acelasi fenomen, chiar la Matiz mi se pare foarte pronuntat, in special cand e cuplat si compresorul de A/C. E din cauza demultiplicarii mari a treptei intai


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 11 Sep 2010, 16:45
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




daca a fost intradevar o problema reala si comuna tuturor la M2, atunci la M3 au rezolvat-o. nicio problema de nicaieri. smile.gif


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi29focsani
post 11 Sep 2010, 19:00
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 September 10




marius_1st,cred si eu ca nu ai aceste probleme,dar asta cred ca se datoreaza in primul rand faptului ca varianta ta e pe benzina.Daca ar fi fost Diesel nu e exclus sa-ti fi fost cunoscuta si tie problema enuntata de mine...Chiar,stau si ma intreb daca la noul Megane 3 pe Euro 5 DCI au reusit sau nu sa inlature acele suturi...


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 11 Sep 2010, 19:12
Post #9


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




cristi29focsani, asa face si la mine. E datorita cutiei in 6 trepte cu rapoarte scurte. Viteza 1 este buna doar sa pleci de pe loc si atat, apoi o cere pe a 2-a daca vrei sa ai si demaraj. Daca accelerezi in continuare in viteza I se plafoneaza, iar daca o lasi din acceleratie, pana revine la turatia de relanti intr-adevar smuceste putin. Ca idee eu la gropi bag a 2-a si o tin din ambreiaj ca sa le iau lin, daca e groapa foarte adanca, franez pana aproape sa se opreasca (rotile se invart foarte incet) si bag I-a dupa care tot din ambreiaj o duc in functie de groapa si de tendinta ei de a accelera. In orice situatie, trebuie sa o conduci tu pe ea, nu ea pe tine.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 11 Sep 2010, 19:13
Post #10


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 11 Sep 2010, 14:01)
Eu nici pe Megane si nici pe Clio nu pot sa tin ca lumea constant in viteza 1. E pedala foarte sensibila, treapta scurta, iar fiecare variatie mica se simte foarte tare. Pe diesel, intr-adevar e mai greu prin gropi ca o ia la fuga.
*


Da, nici eu nu pot sa o tin foarte cursiv in prima treapta, o fi sensibila. Daca mai sunt si gropi cel mai probabil si se mai misca si talpa putin si ii mai dai un ghiont milimetric si de acolo zvacnelile. In prima treapta pedala pare foarte sensibila si nu stiu daca e neaparat un lucru rau.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 12 Sep 2010, 19:08
Post #11


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




QUOTE(cristi29focsani @ 11 Sep 2010, 14:45)
oare normal nu ar trebui sa scada lent viteza?Singura solutie e sa ma folosesc si de ambreiaj cand sunt intr-antaia daca vreau mers lin dar...aceeasi intrebare,e normal?
*


Nu stiu ce sa zic, dar stiu ca prietena mea mai avea obiceiul sa porneasca in viteza I tare, ajungea pe la 30, apasa ambreiajul, il ridica si in momentul ala aproape ca ma dadeam cu dintii de bord. E foarte puternica frana de motor in viteza asta. De fiecare data cand ridici piciorul de pe acceleratie imediat se duce spre relantiu. Foarte sensibila, n-ai cei face.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 12 Sep 2010, 19:42
Post #12


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




E normal sa scada viteza mai rapid, pentru ca la diesel decelerarea si bineinteles frana de motor este mai rapida. Legat de faza cu datul de bord nu prea e ok. Probabil fata e incepatoare sau nu prea a condus diesel la viata ei. Nu trebuie sa faca asa la schimbarea vitezei. Intr-adevar la trecerea din I-a intr-a doua, la debraiere zvacneste foarte putin daca e turata mai tare in viteza I. Am observat si la mine daca de exemplu plec mai tare de la semafor si turez I-a peste 2500 si bag a doua, la debraiere zvacneste putin. Daca bag a doua intre 2000 si 2500, debraierea este lina, fara sa zvacneasca. Asta nu cred ca e o problema, deci nu trebuie sa iti faci griji.

This post has been edited by skorpio_bog: 12 Sep 2010, 19:43


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 12 Sep 2010, 19:46
Post #13


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Era si mai incepatoare biggrin.gif . Mergi in viteza I pe la 20-30, apasa ambreiajul si ridica-l brusc sa vezi ce bine e. Simti diferit cand esti pasager ca nu te tii de volan.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 12 Sep 2010, 20:00
Post #14


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




pai de ce l-ai ridica brusc? ambreiajul nu trebuie bruscat.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 12 Sep 2010, 20:35
Post #15


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 12 Sep 2010, 19:46)
Era si mai incepatoare biggrin.gif .

Asta ii ziceam si eu, sa nu-l mai ridice brusc, dar cu cine sa te intelegi radmasa.gif ? Pana la urma s-a lasat de sportul asta. Conduce bine acum.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 12 Sep 2010, 21:29
Post #16


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




QUOTE(skorpio_bog @ 12 Sep 2010, 20:42)
Am observat si la mine daca de exemplu plec mai tare de la semafor si turez I-a peste 2500 si bag a doua, la debraiere zvacneste putin. Daca bag a doua intre 2000 si 2500, debraierea este lina, fara sa zvacneasca.
*


Trebuie să-i mai lași timp să pice turația, pentru că trebuie să scadă cu cel puțin 1000 de ture. Cel puțin, la mine la Symbol dci în 5 viteze, de regula schimb treapta 1 putin peste 2500 ture, și până să cuplez ambreiajul o las să zicem cam jumătate de secundă ca să pice turația pe la 1500 și apoi o cuplez aproape la fix. Și eu aveam obiceiul ăsta, dar după ce am mai căpătat puțină experiență în condus m-am gândit să nu mai chinuiesc ambreiaju.

This post has been edited by S4b1n: 12 Sep 2010, 21:31


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW - ~ 155000 km 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi29focsani
post 12 Sep 2010, 22:48
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 11 September 10




Pana la urma trag concluzia ca e bine sa nu prea folosesti prima viteza decat pentru porniri de pe loc daca nu vrei suturi...Iar daca gropile o impun mai bine mergi cu a doua si o tii din ambreiaj decat "risti" un mers mai indelung cu viteza 1...Dar asa soliciti mult mai mult ambreiajul pe de o parte,ca deh,daca mergi printre gropi cu a doua trebuie sa o tot tii din ambreiaj,iar pe de alta parte subturezi si motorul,il tii la 10-15 km/h cu a doua,ceea ce pentru diesel stiu ca nu e prea indicat (injectoare care se infunda etc)...


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ketzy
post 5 Feb 2011, 19:39
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 8 December 09




Problema asta cred ca e comuna la toate renault-urile nu numai la megane. Eu am o laguna 1600 benzina din 99 si in trapta 1 daca o lasi la relanti si ti numai putin piciorul pe acceleratie merge in suturi, ori o lasi sa mearga la relanti ori calci sa treaca de 1200 turatii si la fel am vazut si la un prieten cu megane 1 benzina 1600. Deci problema nu e numai de disel, problema cred ca e de fabricatie la ranault


--------------------
Renault Laguna1 16.16v 99-7
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 5 Feb 2011, 21:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




te inseli amarnic ca la toate, posibil sa faca doar cand e rece motorul


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geomvp2nite
post 6 Feb 2011, 22:37
Post #20


.


Group: Members
Posts: 497
Joined: 6 September 09
From: Bucuresti




QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 12 Sep 2010, 20:35)
Asta ii ziceam si eu, sa nu-l mai ridice brusc, dar cu cine sa te intelegi radmasa.gif ? Pana la urma s-a lasat de sportul asta. Conduce bine acum.
*




Pe acelasi stil, sa incerci sa o duci a-2a pana la 90 si apoi sa o lasi in frana de motor... radmasa.gif


--------------------
renault megane hb 1.6 16v 2004 sport dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaby_dvd
post 10 Mar 2011, 00:06
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 26 June 10




ren megane 1,5dci...aceiasi problema o am si eu..deci cateodata cand plec de pe loc cu treapta 1-a merge in suturi... ca si cum nu s-ar alimenta ..un mecanic mi-a zis ca e posibil de la injectoare


--------------------
renault megane - cw640mn 2005 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgerusu
post 10 Mar 2011, 02:28
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 29 December 10
From: iasi




foarte bun topicu asta. si a mea face asa si mereu ma intrebam ce nu merge in parametrii. acum inteleg ca "asa face toate". La treaba cu viteza 1 la gropi va spun cum fac eu de o vreme. bagi 1-a fara acceleratie iar daca viteza creste prea tare pentru groapa in care urmeaza sa ma afund ating fooaaarte usor frana. Abia se misca roata si motorul nu moare. M2 am condus in afara de al meu si un benzinar si alt dci. dci-ul facea la fel, benzinarul...insesizabil asa ca cei cu moatoare pe benzina nu prea inteleg care e treaba.


--------------------
renault megane II 2005 coupe 1.5dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lico
post 10 Mar 2011, 03:00
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




probabil si un pic de oboseala la ambreiaj nu?


--------------------
Renault Megane - B XX XXX 2003 2.1 dci +
Lume multa oameni putini !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tossi
post 10 Mar 2011, 21:33
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 969
Joined: 25 April 06
From: Bucuresti




Este vorba de alimentarea cu combustibil, mersul neregulat este provocat de motor, nu de cutie wink.gif.


--------------------
Renault Megane 1.5 dci - B6SSSS 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simyandrei
post 11 Mar 2011, 01:30
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 189
Joined: 27 November 10
From: Pitesti




si a mea face acelasi lucru dar incerc sa o ''tin" din ambreiaj cum vine vorba:))


--------------------
Renault Megane ll - AG 42 MET 2008 1.5 78kw privilege 18'' Rs
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bejanmarinel
post 11 Mar 2011, 19:51
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 15 February 10




acea "zgaltaitura" se datoraza cuplului mare pe care il ai in treapta I in special la DCI. cu atat mai mult ca ai cutie in 6 trepte si treptele sunt putin mai scurte. trebuie sa te mai joci putin cu ambreiajul.
masina ta nu are nici o problema. cauza este cuplul mare si treapta foarte scurta.
benzinarele au cuplu mult mai mic si nu are problema asta.


--------------------
renault Talisman 2018 1.6dci 160 edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 11 Mar 2011, 20:08
Post #27


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




Si a mea are acea zgaltaitura la plecarea de pe loc in treapta 1, dar nu ma stresez cu asta smile.gif


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 11 Mar 2011, 20:20
Post #28


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




La diesel, "problema" de care va plangeti e fireasca, si se datoreaza cuplului mai mare la turatii mici fata de motorul pe benzina. Soferii "vechi" de diesel s-au obisnuit cu aceste "zgaltaituri", si reusesc sa le controleze din ambreiaj. Cei care sunt invatati sa conduca benzinare, mult mai rectilinii la viteze mici, resimt mai puternic acest disconfort.

This post has been edited by gabizegrean: 11 Mar 2011, 20:30


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 14:53
Dacia