Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sonda Lambda

alexvaio
post 5 Mar 2011, 15:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Vă salut! Mi-a apărut în bord martorul de la sonda lambda aprins(sper că nu spun greșit). Am fost la un test motor, unde a dat sonda din aval eroare. Am resetat eroarea. De câteva zile circul cu mașina așa. Nu s-a aprins becul din nou, dar parcă mașina pare mai leneșă și consumul e destul de mare. Ce ar trebui făcut? Să schimb doar sonda aceasta, ambele sau niciuna până ce nu mai apare eroarea din nou?
Motorul este de 1,2 l, 43KW.
Sunt compatibile de la Dacia Logan/Sandero?
Mulțumesc anticipat! Numai bine!


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gusti78
post 5 Mar 2011, 15:54
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 28 June 09
From: heaven




ce fel de benzina ai bagat?
inceraca de rompetrol cu efix,si se va curata si injectoarele.

daca se mai aprinde bag-o pe tester


--------------------
dacia cu roti......... 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 5 Mar 2011, 16:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Petrom. Tata a băgat ultimele dăți. Eu alimentez doar de la Rompetrol.
Mulțumesc! Numai bine!


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Mar 2011, 16:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Daca ai motor 16v, ambele sonde la Twingo (amonte si aval) sunt la fel ca sonda lambda amonte de Golan 1.4 vezi aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=143...dpost&p=1786170

Daca ai peste 70 - 80 de mii km, nu te mai obosi ca sunt oricum pe duca. Daca una sta pe moartea si cealalta va pica si ea (nu din cauza la prima...). Cam asta este viata lor...

This post has been edited by bubu782001: 5 Mar 2011, 16:41


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 5 Mar 2011, 16:27
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Nu e 16V. http://static.reno.ro/style_images/renopro...icons/icon9.gif
Era bine să fi fost!
Deci trebuie schimbate ambele?(are aproape 110.000 km)

<span class='edit'>5 Mar 2011, 16:28:</span>
Mulțumesc bubu782001! Numai bine!

This post has been edited by alexvaio: 5 Mar 2011, 16:28


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Mar 2011, 17:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




In pricipiu nu este o regula. Problema este ca ele au o durata de viata destul de limitata si in jurul unui nr de km cam se duc. Acuma ce sa zic..schimba una...mai mergi un 3 - 6 luni, si schimb-o si pe a 2-a (sa nu fie un efort financiar prea mare dintr-un singur foc).


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 5 Mar 2011, 17:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




ok, merci! Am să o schimb pe cea care a dat eroare la tester mai întâi. Numai bine!

Am găsit la 300 RON, Bosch, exact ca și cea de pe mașină. E ok prețul?


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 5 Mar 2011, 17:47
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Cam pe acolo se invart preturile... 270 - 350 lei. Ideea e sa cati sa gasesti cat mai ieftina.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 5 Mar 2011, 19:33
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Merci mult! Am să revin cu informații după ce fac schimbarea....


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 7 Mar 2011, 14:27
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Sunt la fel cele două sonde lambda?


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 7 Mar 2011, 14:32
Post #11


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




La 8V sunt diferite, la 16V sunt la fel.


--------------------
Renault Twingo Authentique 2001 8V - SB 88 CYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 7 Mar 2011, 14:35
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Ciudat. După seria motor, la magazinul de piese auto mi le-au dat identice.
Știe cineva codul fiecăruia? Cred că așa ar fi cel mai ușor să nu cumpăr altceva.
Numai bine!


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipav
post 7 Mar 2011, 15:21
Post #13


fan twingo


Group: Members
Posts: 103
Joined: 15 March 08
From: Avrig, Sibiu




Eu am motor D7F-F7-02, deci 8v, din 2001, multumita lui bubu782001 care a cautat pentru mine astea sunt codurile pentru lambda:

Cea amonte (inainte de catalizator) are codul: 7700107433
Si cea aval (de dupa catalizator) are codul: 7700108027



--------------------
Renault Twingo Authentique 2001 8V - SB 88 CYP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Mar 2011, 16:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




alexvaio, depinde de ce motorizare ai

La motorizarile 16v - D4F sunt la fel sondele (atat cea amonte cat si cea aval) acelasi cod, acelasi model.

La motorizarile 8v - D7F sondele sunt diferite (cea amonte fata de cea aval) si au si coduri diferite.

La 16v codul de la sonde este: 8200052063 si dupa cum vezi nu prea seamana cu cele 2 coduri date de cipav.

Tu poti sa pui ce vrei acolo (si o bujie radmasa.gif ) insa sa nu te mire si sa nu plangi pe urma pe forum ca-ti mananca 15 % benzina...

This post has been edited by bubu782001: 7 Mar 2011, 17:05


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 7 Mar 2011, 22:14
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Mulțumesc frumos BUBU și CIPAV! Cred că am aceeași motorizare ca și tine, Cipav.
Numai bine tuturor!


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 8 Mar 2011, 00:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Toata stima. Uita-te in cartea de identitate masinii si scrie acolo tipul motorului.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexvaio
post 8 Mar 2011, 12:13
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 24 October 10




Asemenea! OK. e D7F. Am să cumpăr NGK. Am găsit la 250 RON.
Numai bine!

8 Mar 2011, 12:13:
Mulțumesc frumos pentru ajutor!

This post has been edited by alexvaio: 8 Mar 2011, 12:13


--------------------
Renault Twingo 2000 - AR 07 XRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 8 Mar 2011, 13:23
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ca sfat, nu va mai luat dupa toti neavenitii care vand piese. Ei stiu SA VANDA. Nu neaparat ce iti trebuie. Problema este ca sunt MULTI furnizori ce au coduri eronate (in softurile lor) respectiv informatii gresite.
Va recomand sa nu mergeti cu "las' ca tine si asa" la chestii din astea sensibile (senzori, computere, actuatoare). Toate astea pot duce la o functionare incorecta a motorului, la un consum nejustificabil de mare, si in final la defectarea iremediabila a unor componente care vor costa bani seriosi.

Deci nu aceptati formule gen: "meeerge bai iti spun eu ca au nus cati prieteni ai mei si nici unul nu a avut probleme..." asta se cheama PROSTIRE pe fata.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladoots
post 5 Nov 2011, 13:15
Post #19


membru


Group: Members
Posts: 48
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti




va salut! mi-a aparut si mie in bord martorul de sonda lambda. Am fost la o diagnoza, unde sonda din aval era putin sub parametrii normali. mi-a fost resetata eroarea, dupa vreo 2 saptamani s-a aprins la loc martorul. Trebuie schimbata.Cine ma poate ajuta cu o sugestie de magazin unde gasesc mai ieftin? twingo 2003 motor D4F 16 valve. Cele universale sunt bune de ceva?

This post has been edited by vladoots: 5 Nov 2011, 13:16


--------------------
Renault Twingo 1.2 16V 2003
Opel Astra GTC 2.0 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christistanciu
post 7 Feb 2012, 09:39
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




La schimbarea sursei de alimentare cu benzina, mi s-a aprins martorul si mie. Am fost la tester, am avut eroarea PO 240 sau P 0240 cu mesajul: eficienta sistem catalizator prag banc 1. Eroarea s-a sters, dar peste 3 saptamani cand am schimbat din nou locul de alimentare (ca nu poti alimenta mereu dintr-un loc) s-a aprins iarasi martorul.
Sa fie schimbarea locului de alimentare(benzinariei) doar o coincidenta? Motorul meu e D7F 702.


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 7 Feb 2012, 11:42
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pot sa apara probleme din cauza carburantului - teoretic, cu toate ca la mine NICIODATA nu sa aprins martorul de injectie din cauza carburantului - si vb aia am masina cam de 5 ani in care am facut peste 60 de mii de km (ea avand 68 de mii cand am luat-o).
Sa nu uitam ca motorizarea D4F - adica 16v este MULT mai pretentioasa si mai sensibila la chestiile astea decat motorizarea D7F (cazul tau). Am alimentat din foarte multe locuri si intradevar singurele diferente se simteau la cum tragea masina eventual mers mai urat - mai neregulat mai zguduit...insa NICIODATA martor aprins din cauza asta.

Odata iti recomand sa schimbi testerul - nu de alta insa astea cu Pxxx sunt praf in ochi cand facem referire la Renault - pur si simplu raporteaza gresit si de multe ori nu are absolut nici o treaba cu realitatea.

Daca sonda lambda este pe moarte, poti sa ii faci CE VREI tu....tot pe moarte este si pana nu o schimbi asa o sa te chinui, in plus o sa ai un consum mai ridicat de benzina.


Cu stima,

This post has been edited by bubu782001: 7 Feb 2012, 12:09


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
christistanciu
post 7 Feb 2012, 14:51
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 February 09
From: Tapia-Lugoj-Timis




Multumesc frumos pentru raspuns, am sa incerc sa gasesc un tester adevarat in zona.


--------------------
renault twingo Twingo 2000 octombrie D7F 702 - TM70KMY
TWINGO X 4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Puscyferine
post 19 Mar 2012, 03:41
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 14 November 11
From: Agigea ( Constanta )




Am schimbat si eu sonda lambda amonte . Inainte imi dadea eroare si pt cea din amonte dar si pt cea din aval . Cu o curatare a celei din aval si o reparare a firului masei si prin cumpararea celei din amonte am rezolvat problema cu sondele si cu consumul ... acum am alte probleme smile.gif

Ca idee am luat o sonda lambda "universala" Denso cu 180 de lei . Mufarea firelor se face foarte usor ( exista o foaie cu procedeul ) si din cate stiu sonda lambda universala are o plaja mai mare de functionare - nu imi cereti sa explic ca nu pot smile.gif - suportand abuzuri mai mari din partea motorului .

This post has been edited by Puscyferine: 19 Mar 2012, 03:42


--------------------
Renault Twingo 2001 / 1.2 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 Mar 2012, 10:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Puteai sa pui de Logan 1.4 .

Este identica cu cea originala de la 1.2 16v.

Sondele lambda (O2 sensor) (atat cea aval cat si cea amonte) sunt IDENTICE la noi, si corespund exact la cod cu sonda lambda amonte de Logan motorizari K7M si K7J codul fiind de fapt identic, si anume: 8200052063

Codul original de producator al sondelor lambda este: OZA507-R2 NTK (NGK)

Inainte sa cumperi piese este BINE sa arunci un ochi AICI:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=143...compatibilitati

This post has been edited by bubu782001: 19 Mar 2012, 10:12


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Puscyferine
post 19 Mar 2012, 10:44
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 14 November 11
From: Agigea ( Constanta )




Ai dreptate bubu , am verificat si preturile de la logan 1.4 , erau aceleasi ca si la twingo pt sonda lambda . 180 lei a fost cel mai bun pret si m-am bucurat ca este si "universala " avand o plaja mai mare de functionare ( tensiune bla bla )

Topicul cu compatibilitati l-am citit de cel putin 3 ori pana acum smile.gif

This post has been edited by Puscyferine: 19 Mar 2012, 10:46


--------------------
Renault Twingo 2001 / 1.2 16 v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 Mar 2012, 11:47
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




In general chestiile universale - adica nici cal nici magar, din proprie experienta iti spun ca nu merg corespunzator, si nici performantele scontate nu au.

This post has been edited by bubu782001: 19 Mar 2012, 11:47


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aac
post 28 Mar 2012, 01:57
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 28 March 12




tare de tot acest forum .. am luat multe informatii multumesc celor care au scris pentru el,am aflat si eu pe ce este distributia masini mele.


--------------------
reno twingo reno twingo 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laucan
post 13 Apr 2012, 20:52
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 September 11




Salutari,

Vad ca multi nu stiu diferenta intre o sonda lambda binara si o sonda lambda universala.
Pe scurt:
- sonda lambda binara detecteaza doar doua stari ale amestecului: bogat (lambda = 0.98) si sarac (lambda = 1.03). Tensiunea sondei lambda binara oscileaza intre aprox. 0.8V si 0.2V in functie de amestec (bogat sau sarac). Acesta sonda se utilizeaza pentru motoarele care functioneaza cu amestec stoichimetric (motoarele pe benzina).

- sonda lambda universala detecteaza starea amestecului intre un minim (lambda=0.65) si un maxim (lambda=2.2). Tensiunea este proportionala cu lambda deci poate avea orice valoare intre 0.5 si 4.5V. Acesta sonda se utilizeaza pe motoarele diesel sau benzina (cu injectie directa care merg si cu amestec stratificat ex. FSI)

Articole complere referitoare la sonda lambda binara gasiti aici si pentru sonda lambda universala gasiti aici.


--------------------
Renault Megane Sedan II 2007 Manager
e-automobile.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 13 Apr 2012, 21:26
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Interesant articolul.

Eu stiam asa: prima generatie de sonde (cele fara preincalzire) - Zirconia sensor (adica un element de dioxid de zirconiu)

Generatia actuala de sonde (cu preincalzire) Wideband zirconia sensor - sunt gasite cam pe toate motoarele actuale...

Titania sensor - asta e mai ciudatel in sensul ca nu produce nici o tensiune, ci isi schimba valoarea rezistiva in functie e nivelul noxelor.

PS modifica pe site acel oxid de zirconiu cu dioxid de zirconiu.

Foarte interesant site-ul, de fapt EXCELENT - contine o multitudine de informatii valoroase.

Tot respectul vis-a-vis de persoanele care au avut ideea sa faca asta. up.gif

PS2 Pune si un articol de jante (parametrii informatii, un calculator de dimensiuni jante-cauciucuri samd).

This post has been edited by bubu782001: 13 Apr 2012, 21:49


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laucan
post 13 Apr 2012, 21:49
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 20 September 11




Putem clasifica sondele lambda in felul urmator:

1. Dupa domeniul de masura:
- binare (care pot fi cu zirconiu sau titan)
- universale (wide band, UEGO, LSU)

2. Dupa incalzire
- cu incalzire
- fara incalzire

Faptul ca este cu titan sau zirconiu nu prea are legatura cu rezistenta de incalzire.


--------------------
Renault Megane Sedan II 2007 Manager
e-automobile.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 17:16
Dacia