Probleme turatie sarcina Clio II
![]() ![]() ![]() |
Probleme turatie sarcina Clio II
vargamihai11tm |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 October 08 From: Lugoj ![]() |
|
||
--------------------
renault
Clio 1.2 16 V
- TM 53 VML
2005 octombrie 5 usi BB
|
|||
alexgeogabriel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic bobina de inductie sau una dintre sodele lambda, in reprezentanta nu ti-au facut testul Clip pe masina sa vada de unde apare eroarea?
This post has been edited by alexgeogabriel: 22 May 2015, 06:36 |
--------------------
Renault
Symbol
- -
2007, 1.4, 75cp, 8v
|
|
CipTal |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Daca concluzia celor de la Renault a fost ca sondele lambda sunt ok atunci cred ca e vorba de catalizator. Probabil ca acel catalizator este destul de incarcat (imbatranit) si nu-si mai face treaba. Cea de-a doua sonda sesizeaza ca ceva nu este in regula (dovada ca tensiunea la bornele ei este constanta) si motorul intra intr-un asa numit regim de avarie. Mai consulta si alte pareri.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
- xxx
2007/1.5 dci 85 CP
|
|
alexcs_1 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 15 March 15 ![]() |
"In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor."
Am acelasi model de masina (172000km) si mi s-a intamplat acelasi lucru (acel bec aprins) daca se apasa pe pedala de acceleratie la pornire (obicei prost al nevestei), dar la repornire dispare. Din ce am gasit eu in documentatie, exprimarea vis-a-vis de "apa din rezervor" e valabila doar la modelul cu motor Diesel. Ramane de cautat la partea electrica (legaturi in mufe) sau defectiune la bobina de inductie (la fise). Bobina sau fisele le-as exclude daca la pornire sta motorul la relanti si nu se batzaie. Daca o pornesti, o lasi la relanti pana porneste ventilatorul de racire si nu face urat (nu sacadeaza, nu se aprinde nici un bec) trebuie observat mai atent fenomenul in sarcina. Din cate stiu, pt defect la sondele lambda sau orice alt senzor, trebuie sa se aprinda MIL-ul (care nu e doar pt gaze) si sa nu se reseteze pana nu e remediat defectul (chiar daca iei contactul si il pui, se reaprinde). Nu cred ca e vreo problema cu catalizatorul, ai putini km. Mai degraba senzorul de temperatura, care nu vede ca motorul e cald si da informatie aiurea computerului de bord (pierdere de putere, franare in sarcina). Trebuie luate toate mufele la mana si facuta o diagnosticare corecta la service (au ce trebuie), mai ales ca s-a agravat fenomenul. This post has been edited by alexcs_1: 22 May 2015, 12:35 |
--------------------
Renault
Clio 2
2002 1.2 16V
|
|
CipTal |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Ai putea sa incerci sa scoti cate una din mufele celor 2 sonde si sa vezi ce comportament are in sarcina; daca face la fel inseamna ca intr-adevar cauza nu este ansamblul sonde lambda dar ar putea fi catalizatorul imbatranit (sau poate a fost lovit si s-au spart celulele din interior); in plus ai putea sa suspectezi un contact imperfect sau cablaj intrerupt; daca nu se mai manifesta atunci ai gasit problema (una dintre cele 2 sonde); de obicei cea din amonte se manifesta prima-scade acuratetea citirii (nu apare ca fiind defecta pe tester dar pur si simplu nu mai citeste corect procentul de oxigen din gazele de evacuare).
This post has been edited by CipTal: 22 May 2015, 15:00 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
- xxx
2007/1.5 dci 85 CP
|
|
vargamihai11tm |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 October 08 From: Lugoj ![]() |
QUOTE(CipTal @ 22 May 2015, 14:54) Ai putea sa incerci sa scoti cate una din mufele celor 2 sonde si sa vezi ce comportament are in sarcina; daca face la fel inseamna ca intr-adevar cauza nu este ansamblul sonde lambda dar ar putea fi catalizatorul imbatranit (sau poate a fost lovit si s-au spart celulele din interior); in plus ai putea sa suspectezi un contact imperfect sau cablaj intrerupt; daca nu se mai manifesta atunci ai gasit problema (una dintre cele 2 sonde); de obicei cea din amonte se manifesta prima-scade acuratetea citirii (nu apare ca fiind defecta pe tester dar pur si simplu nu mai citeste corect procentul de oxigen din gazele de evacuare). Multumesc de raspuns O sa incerc maine, sambata cu sondele. Poate schimb sonda care o am. O sa incerc sa masor semnalul care-l scoate. Nu stiu in volti sau in ohmi. Si o sa pun mana pe mufe. 22 May 2015, 19:48: QUOTE(alexcs_1 @ 22 May 2015, 12:31) "In timpul mersului se aprinde lampa de control a supravegherii electronicii si a apei in rezervor." Am acelasi model de masina (172000km) si mi s-a intamplat acelasi lucru (acel bec aprins) daca se apasa pe pedala de acceleratie la pornire (obicei prost al nevestei), dar la repornire dispare. Din ce am gasit eu in documentatie, exprimarea vis-a-vis de "apa din rezervor" e valabila doar la modelul cu motor Diesel. Ramane de cautat la partea electrica (legaturi in mufe) sau defectiune la bobina de inductie (la fise). Bobina sau fisele le-as exclude daca la pornire sta motorul la relanti si nu se batzaie. Daca o pornesti, o lasi la relanti pana porneste ventilatorul de racire si nu face urat (nu sacadeaza, nu se aprinde nici un bec) trebuie observat mai atent fenomenul in sarcina. Din cate stiu, pt defect la sondele lambda sau orice alt senzor, trebuie sa se aprinda MIL-ul (care nu e doar pt gaze) si sa nu se reseteze pana nu e remediat defectul (chiar daca iei contactul si il pui, se reaprinde). Nu cred ca e vreo problema cu catalizatorul, ai putini km. Mai degraba senzorul de temperatura, care nu vede ca motorul e cald si da informatie aiurea computerului de bord (pierdere de putere, franare in sarcina). Trebuie luate toate mufele la mana si facuta o diagnosticare corecta la service (au ce trebuie), mai ales ca s-a agravat fenomenul. Multumesc frumos de raspuns. Dupa cate stiu, mi-a spus cel care mi-a testat la Reprezentanta Renault, becul mator se stinge singur de abia dupa ce ai facut 100 km dupa ce ai remediat problema. Un fel de temporizare..Si ramane memorat ( daca nu se sterge cu programele) cati km ai mers cu el de nu te ai incadrat in normele euro. Presupunea ca cei de la mediu sa vada chestia asta si sa te felicite cu ghilimelele de rigoare. 22 May 2015, 19:58: QUOTE(CipTal @ 22 May 2015, 08:25) Daca concluzia celor de la Renault a fost ca sondele lambda sunt ok atunci cred ca e vorba de catalizator. Probabil ca acel catalizator este destul de incarcat (imbatranit) si nu-si mai face treaba. Cea de-a doua sonda sesizeaza ca ceva nu este in regula (dovada ca tensiunea la bornele ei este constanta) si motorul intra intr-un asa numit regim de avarie. Mai consulta si alte pareri. Multumesc de raspuns. Testul la Renault l-am facut cam cu 3 ani in urma.Si de atunci situatia s-a mai schimbat. Nu stiu am citit aici pe forum ca a doua sonda trebuie sa dea 0 volti. Nu stiu ma voi ocupa de ele maine. Sambata si va mai tin la curent. Dupa cate imi aduc aminte afisau tensiunile in volti. O sa caut un aparat mai veci cu ac indicator care masoara mai repede decat cele electronice de astazi ( au timp de integrare in jur de 1secunda).. si o sa vad.. ce si cum. Provocarea este cum/unde o sa gasesc o groapa sa intru sub ea. Ca la personalitatea mea de +85Kg este destul de greu si mai este greu si cu ani acolo pe jos dar imi place sa o repar eu. This post has been edited by vargamihai11tm: 22 May 2015, 19:58 |
--------------------
renault
Clio 1.2 16 V
- TM 53 VML
2005 octombrie 5 usi BB
|
|
octav_e |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 May 15 ![]() |
Buna ziua,
Problema masinii dumneavoastra este localizata la potentiometrul dublu al pedalei de acceleratie.Are mizerie sau intrerupere pe una din piste. Octav. |
--------------------
Renault
Clio
- CT58TNA
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 11:46 |