Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Anvelope All-Season M+S, Pentru iarna 2011(vis-a-vis de legislatie)

alin2pas
post 9 Oct 2011, 21:09
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




Mai bine mergi vara cu anvelope de iarna, decat iarna cu anvelope de vara. Iarna cu anvelope de vara te invarti la primul polei, dar vara am mers cu anvelope de iarna si cu 120 - 140 km/h fara probleme, iar uzura dupa 5 - 6000 km la temperaturi in general peste 20 grade a fost de cca. 1 mm. In mers am considerat necesar sa tin distanta fata de masinile din fata mai mare cu 50% (datorita distantei mai mari de franare), iar la demaraje in forta pierdeam aderenta mai repede decat cu anvelope de vara. Oricum, la un parcurs mediu anual de 8 - 10 mii km, din care 2500 - 3000 iarna, nu cred ca se justifica pneuri dedicate vara-iarna, deoarece cauciucurile de iarna dupa 5 - 6 ani sunt mai tari decat unele allseason noi, deci si mai ineficiente pe gheata sau zapada.


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 10 Oct 2011, 07:24
Post #32


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Anvelopele all season nu sunt bune nici iarna, nici vara... degeaba sunt pentru orice sezon ca nu sunt optime pentru niciun anotimp.
Eu recomand anvelopele de vara pentru sezonul cald si anvelope de iarna pentru sezonul rece.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 10 Oct 2011, 20:13
Post #33


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Daca un pneu premium te tine 40-50.000km, acum am pe masina niste Pirelli all seasons cu care am facut approx 40.000km si mai au ceva carne pe ele. Sunt premium ?
Cu niste michelin energy saver am tras 70000km si alea nu-s premium :|

PS: masina face la fiecare revizie o geometrie, ca sa evit discutiile in contradictoriu cum ca "ii dus unghiu happy.gif "


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin2pas
post 12 Oct 2011, 09:56
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




Parerea mea e ca nu ai nevoie neaparat de anvelope dedicate vara - iarna daca eviti conditiile extreme si nu ai un stil de condus agresiv sau sportiv. Este usor sa recomanzi sa folosesti anvelope dedicate vara - iarna. La un parcurs mediu anual de pana in 10 - 15 mii km, faci anual in conditii de iarna pana in 5000 km, deci o anvelopa de iarna va trebui sa o folosesti 8 - 10 ani. O anvelopa de iarna mai veche de 3 - 4 ani nu e cu nimic mai buna decat una allseason, deoarece cauciucul imbatraneste si isi schimba proprietatile. Fiecare face dupa cum crede de cuviinta, dar pentru cateva zile pe iarna in care e polei, o anvelopa de iarna care trebuie sa o schimbi datorita vechimii la 15 - 20% uzura este un moft. Mai bine renunti la masina 3 - 4 zile pe iarna si mergi cu transportul in comun, ca iesi mai ieftin. Cat despre aderenta iarna: am mers la temperaturi sub 0 grade cu anvelope noi Debica Frigo 2 (de iarna) si cu anvelope Fulda de vara vechi si pe asfalt uscat pierdeam aderenta mult mai repede cu anvelopele de iarna (masina fara ABS si alte astfel de dotari). Intr-adevar, iarna pot apare portiuni inghetate, cu polei, mazga etc, unde cu anvelope de vara esti o bomba pe roti.

13 Oct 2011, 10:31:
Conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite CEE-ONU nr.54 si conform Ordonantei de Guvern nr. 5/2011, simbolurile care trebuie sa fie inscriptionate pe anvelope sunt caracterele M+S, MS sau M&S. Pictograma cu muntele si fulgul de nea nu este necesara. Diferenta intre marcajul M+S si pictograma cu fulgul de nea este ca marcajul M+S se aplica pe toate anvelopele care POT FI UTILIZATE in conditii de iarna, iar fulgul de zapada numai pe anvelopele care EXCELEAZA in conditii de iarna. Sa impui ca obligatorie prezenta fulgului de nea este ca si cum ar lua bacalaureatul numai cei care iau media 9 la bac. Cat despre anvelopele all season, Goodyear Vector 4Seasons, Sava Adapto, Vredestein Quadrac 3, Kleber Quadraxer, Hankook H730 Optimo s-au clasat in testele ADAC 2011 ca fiind adecvate pentru conditii de iarna, in conditiile in care numai 3 din 14 anvelope testate au obtinut calificativul "bun" (vezi http://www.anvelopetop.ro/stiri-anvelope/53.html, http://www.anvelopetop.ro/component/conten...arna-2010.html).

This post has been edited by alin2pas: 13 Oct 2011, 09:31


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulia_boris
post 13 Oct 2011, 10:05
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 17 September 10




nonic,ai condus cu gume all season? nu-s bune pt ce fel de situatii? eu,ca si mrija,am pirelli si-ti pot spune ca n-au fost probleme,nici iarna trecuta si nici vara asta..cam ce-ar trebui sa faca,unu' de iarna,de ex? ca sa fie 'bun'..la ce-ar trebui sa reziste si cam care ar fi toleranta? ce asteptari are lumea de la niste gume? am alergat si pe autostrazi cu 140-150km/h..e suficient? asta iarna n-am lovit nimic si n-am fos lovita de nimeni..o fi bine? daca cineva circula cu masina,cazu' meu bucuresti,doar prin oras de ce si-ar lua 2 randuri de gume si nu all season? eu am urmat sfatul unui prieten,mai intelept decat mine..avea dreptate..oricum si cele de iarna sunt insuficiente,pe drumuri inzapezite,de ex.,fara lanturi.. poi,daca alergi cu suta/h pe polei ce zici,te salveaza DOAR guma? sau si alti factori?


--------------------
Dacia Dokker Laureate 1,6.. 2016 - B 696 BUL
Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Oct 2011, 12:45
Post #36


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sunt total de acord cu nonic ...


Iulia problema este simpla zic eu .. cauciucul din care este construita anvelopa ...

Cele de vara sunt concepute sa ruleze la temperaturi de la 7 grade in sus .. pe carosabil uscat sau ud, de aceea au si profilul ca atare ..

Cele de iarna au compozitia cauziucului moale, gandite sa nu se intareasca de la 7 grade in jos, nici chiar la -20-30, unde o anvelopa de vara se face ca piatra ... deci aderenta scade dramatic .. + prfilul specific de patrundere si taiere a zapezii pentru a asigura tractiune ...

Cele allseason, sunt gandite sa aiba ambele mari proprietati si ca orice chestie care incearca sa faca mai multe lucruri deodata, nu le face bine pe nici unul ..

Folosesc de multi ani cate un set (adica 4 bucati) de anvelope dedicate ...

Am fost cu masini echipate cu Debica Frigo de exemplu si senzatia ca numai cu anvelope de iarna nu erai ... pe cand cu un brand cunoscut (nu vreau sa fac reclama) este altceva ... mentionez ca am circulat in conditii extreme de multe ori .. (munte, zapada din abundenta si nicodata nu am montat lanturile, care iarna stau frumos in portbagaj in caz de nevoie)

Si inca o cegestie foarte importanta pentru mine ... daca o anvelopa de iarna ma face sa ma opresc cu 2 cm mai repede decat una allseason, dar acei 2 centimetrii inseamna diferenta dintre un accident atunci consider ca investitia mea si-a meritat fiecare banut (si am "avut" cateva ocazii in care m-au scos)

Si ca o subliniera la tot cer am scris, urmariti filmuletele:






--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 13 Oct 2011, 13:11
Post #37


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(cj98czh @ 13 Oct 2011, 13:45)
Am fost cu masini echipate cu Debica Frigo de exemplu si senzatia ca numai cu anvelope de iarna nu erai ... pe cand cu un brand cunoscut (nu vreau sa fac reclama) este altceva ... mentionez ca am circulat in conditii extreme de multe ori .. (munte, zapada din abundenta si nicodata nu am montat lanturile, care iarna stau frumos in portbagaj in caz de nevoie)
*


Eu unul m-am plictisit de discutia asta ce nu se mai termina...nu toata lumea isi permite "brand cunoscut", unii mai sunt nevoiti sa tina 2 masini, stau la bloc si nu au unde sa tina 4, 8 roti, circula f putin iarna si poate doar in oras, etc...sunt o multitudine de motive pentru care nu trebuie sa fim cunoscatorii adevarului suprem. wink.gif


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 13 Oct 2011, 15:28
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




si de fapt debica frigo 2 sunt modele de good year ultra grip mai vechi, mai exact 6. un fel de logan facut de reno, face si good year cu brandul lui lowcost.

bafta

http://i-m.com.ua/query/scat/goodyear.ultragrip6.htm



--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Oct 2011, 21:17
Post #39


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(hellcat @ 13 Oct 2011, 14:11)
unii mai sunt nevoiti sa tina 2 masini, stau la bloc si nu au unde sa tina 4, 8 roti,
*



Stau la bloc, am 2 masini ... acum esti fericit??? era opinia mea .... iti convine bine, nu iti convine ghinion, acolo era scris cum procedez eu ... nu inteleg care este problema ta?

This post has been edited by cj98czh: 13 Oct 2011, 22:48


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin2pas
post 14 Oct 2011, 07:23
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




La anvelopele de iarna conteaza foarte mult vechimea lor: in timp, cauciucul din care sunt facute se intareste si isi pierde calitatile. Am utilizat anvelope Debica Frigo 2 noi si aveau aderenta pe gheata mult mai buna decat anvelope Hankook Icebear w440 vechi de 4 ani si uzura maxim 10 - 15%, desi cele din urma sunt catalogate ca fiind mai bune. Se afirma ca o anvelopa se poate utiliza pana la 10 ani, dar anvelopele de iarna cu vechime peste 3 ani isi pierd calitatile. Cautati anvelope second-hand si veti gasi anvelope de iarna cu grad redus de uzura, vechi de 3 - 4 ani. Credeti ca cei din occident le schimba numai pentru ca s-au plictisit de ele? In orice caz, nu te obliga nimeni sa conduci ca la raliu sau sa urci cu masina pana in varful muntelui. Daca adaptezi viteza la conditiile de drum si nu fortezi masina peste limitele ei, nu ai probleme cu anvelope all-season sau de iarna mai vechi. Cine vrea sa conduca iarna la fel ca vara, nu are decat sa-si cumpere odata la 2 -3 ani cel mult anvelope premium de iarna, sa-si faca asigurare CASCO, asigurare de viata si testamentul, pentru a fi acoperiti in orice situatie.
Pentru nonic: am condus vara la 25 -30 grade cu 120 - 140 km/h, nu pe autostrada sau pe drum european, ci pe un drum national destul de ingust si de serpuit, cu anvelope de iarna, fara nici o problema, fara sa ma consider un sofer bun. Cu anvelope de vara ce trebuia sa fac, sa merg cu 200 km/h, ca pe autobahn? Vara, cu anvelope de vara, am iesit la iarba verde, am intalnit portiuni cu iarba uda si era sa raman acolo. Cu anvelope de iarna am iesit vara din noroi care ajungea aproape pana la scutul motor. Cu anvelope dedicate vara - iarna, ce faci vara pe Transfagarasan, daca dai de zapada? Umbli cu anvelopele de iarna in portbagaj si le montezi cand ai nevoie? Pentru majoritatea conducatorilor auto de la noi din tara, anvelopele dedicate vara - iarna sunt mofturi, incurajate de comerciantii si fabricantii de anvelope, care vad o ocazie sa vanda doua seturi in loc de unul. Daca nu faci peste 25 - 30 mii km/an sau nu te crezi un pui de Schumacher, merg si anvelope all-season.

This post has been edited by alin2pas: 14 Oct 2011, 09:11


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 14 Oct 2011, 08:56
Post #41


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Tu esti probabil un caz exceptional, dar nu asta ma intereseaza...nu inteleg de unde atata grija purtata celor cu anvelope all season si de iarna de buget...mai aveti un pic si ii scoateti inafara societatii.
Oameni rai care vor sa va omoare pe sosea ca au Debica Frigo. Vorba lu' argon de pe alt forum...parafrazez..."Decat debica frigo mai bine merg pe jante"...asa o fi...ce sa zic, ma voi sui in masina mea echipata cu allseasonuri cu un sentiment de vinovatie ca beneficiez de o lege, lege ce nu-mi impune anvelope de iarna premium.



This post has been edited by hellcat: 14 Oct 2011, 08:59


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Oct 2011, 09:02
Post #42


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Hellcat .. de la tine am pretentii ce dracu ...

Oricum, fiecare este liber sa cumpere si sa-si expuna parerea in mod civilizat ca de aia este forum, apoi sa actioneze cum crede ca este mai bine pentru el, pe banii lui face/cumparara ce vrea ... eu am scris ce am ales de multi ani, altii si-au expus si ei parerea ... foarte bine, restul care stau in dubiu tin sau nu cont de sfaturile/parerile fiecaruia dintre cei care au scris ... si asta este ...

This post has been edited by cj98czh: 14 Oct 2011, 09:03


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 14 Oct 2011, 09:15
Post #43


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Bai eu am michelin alpin, dar ma repet dupa ce-am citit tone de pareri de pe topicurile la moda, ma gandesc ca nu in diferenta 2 cm la franare trebuie sa ne poticnim (care chiar exista, nu zic nu si probabil nimeni nu contesta ceva evident)...atata tot. smile.gif
In discutia mea incercam sa expun motive pertinente pt care se foloseste si altceva decat anvelope de iarna dedicate si premium.
Iarna usoara tututror!!


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 14 Oct 2011, 09:21
Post #44


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai vezi .... chiar am pretentii de la tine ... si vad ca nu ma insel cand spun asta biggrin.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 14 Oct 2011, 09:54
Post #45


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




QUOTE(hellcat @ 14 Oct 2011, 08:56)
Oameni rai care vor sa va omoare pe sosea ca au Debica Frigo.
*



Debica face modele vechi de anvelope de la Goodyear pentru ca ei(GY) ii detin. In momentul in care scria pe ele Goodyear acuma ceva ani, tot asa, cei care le cumparau erau oameni rai ce voiau sa ne omoare? Numele de pe anvelopa face diferenta intre oameni buni si rai blink.gif ?

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 14 Oct 2011, 09:55


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 14 Oct 2011, 09:59
Post #46


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pfff...n-ai inteles sensul propozitiei...pt ca ai scos-o din context... wink.gif

E tocmai invers, spuneam ca nu trebuie sa-i aratam cu degetul pe cei cu debica frigo sau kormoran, etc...ca pana la urma sunt bune si astea iarna si poate cei care le-au cumparat au un motiv obiectiv.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 14 Oct 2011, 10:02
Post #47


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Nu, n-am scos-o din context, chiar asta am inteles. Scuze!
Fie cu anvelope de iarna fie cu cele de vara, tot prudenti trebuie sa fim iarna. Cat am condus Megane-ul cu anvelope de vara iarna pe zapada n-am facut niciun accident. Am ramas blocat pe sleauri ca nu puteam sa ies de pe ele, dar cam atat.
Cu Clio cu anvelope de iarna, era sa o patesc cand intram pe 13 septembrie de pe o straduta ca n-am vazut ca era gheata exact inainte de intrare. Noroc ca nu era nimeni parcat pe prima banda si am dat de zapada si am reusit sa opresc.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugenTL
post 14 Oct 2011, 11:22
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.642
Joined: 16 September 08
From: Tulcea/Bucuresti




Eu folosesc pt iarna NEXEN, pe care le-am luat la o super ocazie: Noi la pret SH, de la cineva care si-a vandut masina si a ramas cu ele (le cumparase cu 1 luna in urma).
Sunt la a3a iarna(deja le-am pus pe masina) si n-am avut probleme, n-am ramas impotmolit pe nicaieri dar nici n-am mers ca Superman. Orice ai avea pe masina, iarna trebuie sa fi f prudent.

Ps: Ca fapt divers, cu pathfinderul am ramas impotmolit intr-o iarna dupa ce-am ramas suspendat pe un munte de zapada. Deci poti avea orice anvelope de iarna orice firma, daca te-ai pus pe burta nu iesi decat tractat biggrin.gif

This post has been edited by eugenTL: 14 Oct 2011, 11:23


--------------------
Renault Megane II my edition (18+low+r26 look)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddorin
post 14 Oct 2011, 19:23
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 12 October 10




mi- am pus all season 225/45/17 .. 2 contiprocontact nou-noute si 2 goodyear vector SH cu o vechime de 2 ani .. pentru mine este alegerea perfecta . .le am pus la jumatatea lui august ..
pana sa le schimb aveam anvelope de vara care ar mai fi mers maxim 10000 km ..
ca prim avantaj am observat ca mi-a scazut consumul mediu cu 0.5l -0.7 % fata de vechile anvelope .. dezavantajul ar fi ca sunt putin mai zgomotoase .. eu merg tot timpul cu radioul deschis si nu ma deranjeaza.

daca as fi mers pe varianta sustinuta de uni precum ca vara sa am anvelope de vara si iarna de iarna .. faliment ar fi scris pe mine
eu fac pe an cam 6000-7000 km ..iarna circul putin si doar pe vreme buna. .

si daca tot se face presiunea asta ca toti sa si puna anvelope de iarna .. cei care isi pun sa fie obligati ca la vara sa nu circule cu ele sa nu devina ei un pericol .

in august cand mi-am schimbat anvelopele , la vulcanizarea respectiva isi facuse aparitia un mosulica hotarat sa- si schimbe vechile anvelope de iarna pe care le-a folosit probabil multi ani cu unele tot de iarna . . si ca majoritatea era impotriva celor all season ca nu ar fi bune ..

prea tarziu pentru mine le aveam cumparate .. dar pe viitor poate o sa intru si eu in categoria celor care circula tot timpul cu anvelope de iarna si nu incalca nici o lege .. nu sunt pasibili de vro amenda . icon_mrgreen.gif

This post has been edited by ddorin: 14 Oct 2011, 19:27


--------------------
Laguna 2 Grandtour Model Dynamique 19DCI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishu999
post 15 Oct 2011, 16:42
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 8 October 11




Eu sunt de parere ca anvelopele All-season nu sunt bune nici iarna nici vara.Cu anvelope bune de iarna chiar se simte diferenta din ceea ce am observat eu


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin2pas
post 17 Oct 2011, 20:33
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




Intr-adevar, niste anvelope noi de iarna iti dau senzatii deosebit de placute iarna pe gheata, cand simti ca ai totusi aderenta in conditii in care nici nu speri, dar dupa 3 -4 ani isi pierd foarte mult din calitati. Motivul este cauciucul din care este confectionata anvelopa, care la inceput este atat de moale, incat intra unghia in el, dar se intareste cu timpul, astfel incat, chiar daca nu este uzat semnificativ, pneul nu mai are aderenta.
Totusi, indiferent cat de bune sau de rele sunt anvelopele, nimic nu poate inlocui stilul de condus preventiv. Masinile au circulat iarna pe timpul cand nu se stia de anvelope de iarna, ABS, ESP si altele asemenea, dar se intampla din pacate accidente cu masini dotate cu tot ce le trebuie, daca masinile au cate un tacanit intre volan si scaun. Eu de exemplu caut sa las intre masina mea si cea din fata (daca se poate) loc pentru inca o masina; acest lucru m-a salvat de cateva ori si le-a folosit si celor foarte grabiti care veneau din spate. Nu sunt nici un melc in trafic, dar nici nu fac depasiri pentru ca nu suport sa am masini in fata.
@ ddorin: anvelopele noi de iarna sunt bune iarna pe zapada sau pe gheata, dar pe asfalt uscat, mai ales cand este cald afara pierzi aderenta foarte repede. La orice demaraj mai nervos, pleci de pe loc cu scartait de roti, iar la franari bruste te duci sanie (daca nu ai ABS). In plus, dupa 2 ani, la cati km spui ca faci in fiecare an, cred ca vor fi "opinci". Parerea mea e ca ai ales bine anvelopele all-season.

This post has been edited by alin2pas: 17 Oct 2011, 20:54


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 19 Oct 2011, 17:31
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




De mult asteptam sa-mi spun si eu umila parere cu referire la "disputa" all-season vs iarna.

iulia_boris sunt total de acord cu tine

Nu o sa sustin sus si tare ca anvelopele all-season sunt bune si sa pun fel si fel de filmulete ci va voi impartasi din experienta mea de 20 de ani de soferie(privata...nu sunt sofer) din greu si in fiecare zi,pe canicula,furtuni de zapada,furtuni de nisip,ploaie cu piatra,ploaie torentiala,ploaie cu pesti(m-am trezit cu pesti pe masina intr-o poaie torentiala pe la Vadul Oii).

Circul mult si peste tot...

De cativa ani buni merg cu all-season.In primavara trecuta am cumparat(nou noute din magazin cu factura si garantie) 2 bucati Goodyear Eagle Vector 5 all-season pe care le am pe fata si 3 bucati Pirelli Aquamile p400 m&s (all-season) pe care le am pe spate si rezerva.

Buuuun...

Multa multumire...excelenta alegere am facut.

1)Ne-au invitat niste prieteni care isi facusera o casa pe langa Bucuresti.Drum de tara,pe camp chiar o bucata.Cat am stat la ei a inceput ploaia si s-a facut noroi rau da rau...Nu am avut probleme de loc .Nici nu a patinat macar.

2)Am o casa pe langa Bucuresti unde merg zilnic si am un drum de 4-500 m de camp .Am intrat fara probleme si am iesit fara probleme mereu.Am patinat un pic cand era gheata sub zapada de 30 de cm...Doar atat.

3)Transfagarasan de doua ori.O data pe ploaie.Nu am avut probleme.
La intrare prin Arges erau 29 de grade iar cand am ajuns aproape de Balea ningea bine si erau -2 grade .Ce faceam ? Puneam repede cauciucurile de iarna ?

4) Turcia de doua ori anul asta...De la Edarne la Istambul pe autostrada am circulat mereu cu 160 km/h. In septembrie a fost char canicula,frigea asfaltul.Nu am avut probleme.

5)Cheia in August... Mi-am blestemat zilele cand,incarcat cu bagaj full si 4 persoane in masina am urcat la Muntele Rosu...Drum rupt rau de tot...Praf si pulbere.A inceput si ploaia...Nu am crezut ca urc...Dar am urcat fara probleme datorita experiantei mele si a anvelopelor.Daca aveam anvelope de vara nu urcam...SIGUR !Nu mai spun ce masini se chinuiau sa urce...Nu are rost.Sincer sa fiu a patinat de cateva ori pe bolovani(pietre)uzi.Atat.

Mai am si alte experiente cu aceste anvelope dar ma limitez la atat.
In momentul in care am facut poza cu masina erau -25 de grade.

Sunt f multumit.

Negative:

Scartaie f putin vara cand e f cald in viraje stranse.Le auzeam pe Tranfagarasan un pic...

Eu recomand all-season.

Nota

Cei care circula vara cu anvelope de iarna sunt criminali.
Cei care circula iarna cu anvelope de vara sunt inconstienti dar prudenti totusi.

This post has been edited by jas2: 20 Oct 2011, 12:49

Attached thumbnail(s)
pirelli_p400_aquamile.jpg ( Size: 28.95k ) Number of downloads: 1201
scenic_iarna.jpg ( Size: 170.33k ) Number of downloads: 1243
images.jpg ( Size: 10.3k ) Number of downloads: 1127


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulia_boris
post 20 Oct 2011, 08:41
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 434
Joined: 17 September 10




ideea era ca ,in functie de drumurile pe care le face fiecare,daca esti prudent si stii sa conduci faci fata cu brio gumelor all season..nu ca-s mai bune decat alea de iarna..nici n-ar avea cum..ca nu-s nici 'cal nici magar'..doar ca, daca cineva isi inchipuie ca datorita gumelor de iarna poate fugi in orice conditii cu 8-90km/h se inseala,asta-i tot..vorba cuiva 'sa vezi accidente acum ca isi pun gume de iarna..se vor baza asa de tare pe gume ca altceva nu va conta'.. wacko.gif

<span class='edit'>20 Oct 2011, 09:01:</span>
uitasem..spunea colegul meu,cel care mi-a recomandat gumele astea,ca peste iarna ninge de cateva ori in bucuresti..corect..alt motiv pro..stiu ca se bate moneda pe temperatura..da' si aia poate creste..daca am locui intr-o tara nordica s-ar schimba datele problemei..

This post has been edited by iulia_boris: 20 Oct 2011, 09:31


--------------------
Dacia Dokker Laureate 1,6.. 2016 - B 696 BUL
Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 20 Oct 2011, 10:17
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Cauciucurile de iarna sunt ff bune in anumite conditii meteo,si pe un anumit carosabil.
Cauciucurile de vara sunt ff bune in anumite conditii meteo si din nou pe un anumit carosabil.
Cauciucurile all season nu sunt ff bune dar sunt bune in toate conditiile meteo si pe orice carosabil.
Si cum conditiile meteo se pot modifica de la o ora la alta si de la un km la altul...Carosabilul la fel...Sa tragem concluzia...

This post has been edited by jas2: 20 Oct 2011, 10:22


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 20 Oct 2011, 18:14
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Ati auzit pana acum zicala "Jack of all trades, master of none" cam asa e cu anvelopele all season. Recomand anvelope de vara pentru vara si de iarna pentru iarna, restu e caterinca.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Oct 2011, 18:29
Post #56


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




up.gif


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin2pas
post 21 Oct 2011, 07:08
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




Si cand sa schimbi anvelopele de vara cu cele de iarna si invers? Anii trecuti am avut in decembrie temperaturi de 10 - 15 grade, iar altadata la jumatatea lunii mai nu am reusit sa merg pe DN7a de la Petrosani la Obarsia Lotrului, deoarece erau cativa cm de zapada pe drum si anvelopele de vara nu mi-au fost de folos. Eu nu fac automobilism de performanta, am pretentia de la masina sa ma duca din punctul A in punctul B cand am nevoie. Pentru cei care fac anual pana la 10 - 15 mii km, eu recomand anvelope all-season, iar iarna pentru conditii foarte grele (mers la munte sau drumuri lungi) un set de lanturi in portbagaj. Cine nu vrea performante deosebite, poate folosi anvelope all-season. Cat despre documentare si teste:
1. http://www.autobild.de/artikel/test-ganzja...-14_978053.html (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=de&tl=ro&u=http%3A%2F%2Fwww.autobild.de%2Fartikel%2Ftest-ganzjahresreifen-175-65-r-14_978053.html)
2. http://www.insideline.com/features/tire-te...-vs-summer.html (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=ro&u=http%3A%2F%2Fwww.insideline.com%2Ffeatures%2Ftire-test-all-season-vs-snow-vs-summer.html)

This post has been edited by alin2pas: 21 Oct 2011, 07:34


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Oct 2011, 12:46
Post #58


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.326
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Discutia asta poate cintinua la infinit .. fiecare are parerea lui sustinuta sau nu de specialisti si teste ... eu unul am utilizat/utilizez/voi utiliza doar anvelope dedicate fiecarui sezon... le schimb in general la sf. lui octombrie si din nou la inceput de aprilie ...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin2pas
post 22 Oct 2011, 22:16
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 15 May 08




Totul depinde de modul in care folosesti masina. Daca faci de obicei iarna mai mult de 5000 km, daca ai loc de depozitare pentru un set de anvelope de schimb (de preferinta cu tot cu jante) si daca ai un mod de viata sau un servici care necesita sa utilizezi masina zilnic, indiferent de conditiile meteo sau starea drumului, e bine sa utilizezi anvelope dedicate vara - iarna. Vei putea conduce mai sportiv, vei avea avantajele unui confort sporit, unei sigurante marite si poate un consum putin mai mic, dar la schimbari bruste ale conditiilor meteo sau a starii drumului vei putea fi surprins foarte neplacut. In caz contrar, este mai bine sa folosesti anvelope all-season, care te vor ajuta indiferent de schimbarea conditiilor meteo si a starii drumului, iar daca nu esti un pasionat de condus sportiv si eviti sa conduci in conditii extreme, nu vei avea probleme.


--------------------
Renault Captur 2019, 0.9TCe Life Evo
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 22 Oct 2011, 23:23
Post #60


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Pe orice masina de firma am avut all-seasons, pe masina personala, tot timpul dedicate sezoanelor. Desi circul mai mult cu masina de firma, pot sa spun ca acele gume Pirelli p400 mi-au incaltat ultimele 2 masini de firma si se comporta exemplar. Atata ca, vara, scartaie la viraje. Fac ~ 100k km / an deci la capitolul all-seasons pe iarna nu ma apuca un cauciuc de pe un an pe celalalt deci scot ideea de vechime a cauciucului.

Pe aia personala am anvelope dedicate, ce am observat ca exista diferente in comportamentul masinii fata de cele all seasons dar mi se par neglijabile in contextul in care, indiferent de masina, la nr de km facuti anual TREBUIE sa fiu prudent, nu e ca si cum scot masina 20 de minute, bag o tura prin oras si gata.

Dupa parerea mea, gumele de vara sunt pentru anotimpul cald si/sau regiuni in care temperatura medie anuala e pe +, gumele all-seasons pentru regiunile temperate si/sau regiuni unde sunt prezente modificari ale vremii in contextul variatiilor de temperatura iar cele de iarna pentru zonele unde media anuala de temperatura se situeaza in jurul valorii de sub +7 gr C

Asa cum indiferent ce anvelope avem pe masina, cand e ceata reducem viteza, cand este prezenta ninsoarea pe carosabil reduci viteza smile.gif

PS: discutia e interminabila happy.gif


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 18:05
Dacia