Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbare arc fata Megane

Maximilian1986
post 16 Mar 2010, 09:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 10 August 09




Buna ziua,

Ieri seara, cand am vrut sa plec cu masina din parcare....pana sa o pornesc am auzit un sunet f puternic(as fi crezut ca a intrat cineva in mine, dar nu imi dadeam seama cum, pentru ca nu as mai fi avut masina la cat de urat a facut)...nu mi-am dat seama pe loc...dar cand am dat sa o misc am vazut ca merge infranata si ca este f tare aplecata pe partea dreapta fata. Am scos roata dreapta fata si am constatat faptul ca arcul este RUPT.(si freca in roata, o infrana).

Nu inteleg cum s-a intamplat asa ceva cu masina parcata.

Am nevoie de cateva sfaturi, vreau sa il schimb in weekend.

De ce scule am nevoie? Poate cineva sa faca un tutorial sau sa ma indrume spre un manual de service Renault Megane 99-2003?(sau ambele icon_mrgreen.gif )

Masina este un Renault Megane 2001 motor 1.6 16v, berlina.


Multumesc!


--------------------
Renault Laguna 2007 2.0 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fan peugeot
post 16 Mar 2010, 09:32
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 21 January 08




salut,
ma indoiesc de faptul ca vei putea sa schimbi singur acel arc. desi nu este mare filozofie, iti trebuie o presa pentru a comprima arcul nou.
nu-mi prea pot sa-mi dau seama ce s-a intamplat, dar cred mai degraba ca s-a dus suportul de pe amortizor acolo unde sta arcul compresat. poti sa faci o poza si sa o postezi?


--------------------
Renault Megane Break 2001 1.9 dti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maximilian1986
post 16 Mar 2010, 09:48
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 10 August 09




Arcul este rupt in 2 bucati...nu cred ca ar fi suportul de vina. O sa incerc sa fac poze zilele astea.

Vazusem ceva topicuri mai vechi pe Dacia forum despre presa pentru arc...cica s-ar gasi in Vitan si nu ar fi o avere.(adica mai mult m-ar costa sa o remorchez pana la service)

Trebuie insa sa stiu exact cum procedez si daca intr-adevar am nevoie de aceasta presa si pt Megane ca sa vad ce decizie iau si cum ma pregatesc.



--------------------
Renault Laguna 2007 2.0 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fan peugeot
post 16 Mar 2010, 10:23
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 21 January 08




ar mai exista o varianta.
dai jos amortizorul si impreuna cu arcul nou, te duci la un service sa-ti refaca ansamblul.
asa scapi si de cumparat presa.


--------------------
Renault Megane Break 2001 1.9 dti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maximilian1986
post 16 Mar 2010, 10:32
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 10 August 09




Este si asta o idee. Poate cineva sa detalieze cum scot arcul de pe masina?

Nu pare f complicat....dar as vrea totusi sa nu merg pe presupunerile mele.


--------------------
Renault Laguna 2007 2.0 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 16 Mar 2010, 12:15
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Si eu am avut neplacuta surpriza a unui arc rupt in parcare, imediat dupa ce m-am urcat in masina... mai bine asa decat in mers, probabilitatea unui accident este foarte mare.

Pt. demontarea suspensiei trebuie sa scoti 4 suruburi, 2 de la tamponul amortizorului (cu cap de 13) si 2 din capatul opus al amortizorului, la conexiunea cu fuzeta (cu cap de 18 sau 21). Aceeasi operatiune am facut-o si eu la masina anterioara, dureaza 10 min. si nu trebuie sa duci masina pe platforma. Nu recomand schimbarea arcului de unul singur, pe langa multiple scule mai speciale, trebuie si ceva cunostinte si in plus, daca ceva se greseste si sare arcul in nas e bai mare smile.gif

Attached File  Suspension_avant.pdf ( 123.01k ) Number of downloads: 883


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maximilian1986
post 16 Mar 2010, 13:05
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 10 August 09




Multumesc de raspuns!


--------------------
Renault Laguna 2007 2.0 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Mar 2010, 13:17
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Atentie... arcurile nu se schimba decat in pereche... nu doar unul singur.... nu te apuca sa desfaci arcul fara sa fie prins in presa ca daca scapa si te loveste te omoara.... du-te la un service ca nu este de joaca cu asa ceva.... la fel la montaj trebuie presa... si repet daca vrei un lucru facut calumea schimba-le in pereche..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 16 Mar 2010, 15:31
Post #9


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Si eu am patit acelasi lucru, adica s-a rupt un arc (o bucata din el) si am cautat o gramada sa gasesc arcuri ca cica s-au pus 8-9 tipuri de arcuri, dar dupa mai multe incercari am gasit ce vroiam si le-am pus singur. Iti trebuie presa de arc (se gaseste in targ la vitan -50 ron), un imbus de 5 si cateva chei. Iti ia maxim 1 ora de roata. Masina mea e Megane 1 16 16V-2002


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 7 May 2010, 09:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Astazi dimineata si la masina mea s-a rupt arcul din dreapta, din fericire eram la 100m de bloc si am readus-o in parcare incet-incet fiindca la rupere arcul sare de pe talerul amortizorului si freaca de roata. Am demontat ansamblul arc-amortizor si maine sper sa le schimb, pereche bineinteles. Am sa apelez la un atelier mecanic pt. schimbarea propriuzisa.
Pretul arcului este de 180 ron/buc.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arazvan2002
post 7 May 2010, 09:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 312
Joined: 14 June 06
From: Bucuresti




Ce marca este arcul de 180lei? Eu cand am vrut acum un an sa schimb arcurile mi-a spus ca e in jur de 300 lei unul monroe. Asa ca am luat H&R -30mm cu 700 lei biggrin.gif si nu imi pare rau


--------------------
RENAULT MEGANE 2000 RXE 1.9dTI
1.9dTI 120CP 245Nm Upsolute cip tuning
Audi A4 B5 1.9 TDI quattro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutt daniel
post 9 May 2010, 22:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.139
Joined: 22 August 06
From: Giurgiu




Ruperea arcurilor banuiesc totusi ca s-a produs in urma uzurii/griparii rulmentului de la amortizor care l-a fortat la diferitele manevre ale directiei. Arcurile se mai rup si la soc puternic (groapa, bordura, accident). Cand schimbati arcurile nu uitati sa verificati starea acelui rulment, pe care nu e greu sa-l curatati cu putina benzina si apoi sa-l gresati.


--------------------
renault espace 2.2 - bulgariax4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 10 May 2010, 07:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Revin cu detalii smile.gif

Arcul s-a rupt cand ieseam din parcare si am coborat de pe o denivelare. Rulmentul de presiune nu era gripat dar prezenta urme serioase de uzura. Parerea mea e ca ruperea arcului se datoreaza mai multor factori care "se aduna": varsta, uzura rulment, modul de folosinta, starea drumurilor etc.

La demontare, mecanicul mi-a spus ca ar fii bine sa schimb si rulmentii de presiune care dupa cum mi-a aratat, sunt identici cu cei de Solenza. La magazinul specializat in piese Dacia i-am cumparat cu 18ron/buc., fabricatie Franceza.
Arcurile sunt "CS-Germany", am platit 180ron/buc., nu stiu daca sunt fabricate in DE dar in folosinta nu am simtit sa fie vre-o diferenta fata de cele vechi (prea moi/tari). In ~30 min. am demontat ambele ansambluri ale suspensiei fata si le-am dus la un atelier pt. schimbul de arc, m-au taxat cu 10 ron. pt. ambele ohmy.gif

Cu ocazia asta am imortalizat si datele telescopului pt. cand voi avea nevoie sa comand si acele piese smile.gif , ele se prezinta intr-o stare destul de buna atat pe drum cat si "la mana" desi au aparut usoare urme de ulei scurs.

Amortizor_KYB_.JPG ( Size: 210.08k ) Number of downloads: 2474
Arc_elicoidal_fata_CS.JPG ( Size: 192.44k ) Number of downloads: 2566
Rulment_presiune_suspensie_Solenza.JPG ( Size: 175.78k ) Number of downloads: 2456


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 10 May 2010, 07:47
Post #14


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




radunre - rulmentul de presiune este unul singur si se situeaza la cutie... de fapt intre cutie si placa de presiune.... ceea ce ai schimbat tu sunt rulmentii de flansa...

Rulmentii de flansa.... daca nu sunt pt. Solenza diesel... nu o sa faca multi purici pt. motorul tau este mai greu decat cel pe benzina.... si de aici presiunea mai mare la care sunt supusi.... dar cine stie....

si vad ca ai amortizoare Kayaba.... in echiparea originala...



Apropo ai schimbat si flansele? eu zic ca era recoamndat... daca tot ai avut totul desfacut...

This post has been edited by cj98czh: 10 May 2010, 09:41


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 10 May 2010, 13:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




dpdv tehnic sunt rulmenti de presiune smile.gif, la fel apare si pe bonul de casa de la magazin (desi cand i-am intrebat de piesa au spus ca nu e "de presiune"), din pacate eu nu am gasit o denumire "standardizata" a acelei piese si am fost nevoit sa dau explicatii suplimentare, dar atata timp cat m-am facut inteles e bine.

Comparand unul de Solenta si unul demontat de la mine (in bucati) sunt absolut identice, e posibil sa existe diferente in duritatea materialelor folosite dar astea nu pot fii evaluate ochiometric si nici nu cred ca merita. Personal, nu montam o piesa fabricata la rulmentul Brasov (pt. acest pret). In general am avut experiente bune cu piese Dacia de origine si cele care se potrivesc la masina mea le consider identice cu cele care sunt vandute in reteaua Renault (in alt ambalaj) la un suprapret absurd.

Teoretic, cel mai sanatos ar fii fost sa schimb toate elementele ansamblului, flansa-rulment-amortizor-arc avand in vedere varsta lor dar ar fii triplat (sau mai mult) suma finala. Am considerat ca daca inca sunt functionale si silentioase (flansa/amortizor) le aman pana prezinta probleme reale sau sunete deranjante.


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryan
post 8 Jan 2011, 19:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 9 May 06
From: BUCURESTI




Ceva s-a rupt si la mine in seara asta...nu stiu daca este arcul sau oala de la amortizor.Revin cu detalii....


--------------------
VW Golf V 2005/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryan
post 10 Jan 2011, 10:10
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 9 May 06
From: BUCURESTI




Am reusit sa o demontez.Este doar arcul rupt..mai exact este o jumatate de spira rupta din partea de jos...


--------------------
VW Golf V 2005/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 10 Jan 2011, 19:53
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Ce naiba ?
Asta e ca aia cu pasarile cazute aiurea...

NU este identic dar iti poti face o idee...

http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet405765.htm



This post has been edited by jas2: 10 Jan 2011, 20:23


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryan
post 10 Jan 2011, 19:58
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 9 May 06
From: BUCURESTI




da...


--------------------
VW Golf V 2005/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ligrivis
post 14 Jan 2011, 20:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 347
Joined: 14 July 05
From: Bucuresti




Am gasit si eu un arc rupt pe partea stanga asa ca a trebuit sa schimb ambele arcuri in plus pe aceeasi parte rulmentul de la flansa era facut praf. Preturi arcuri Monroe 250 ron bucata rulment 60 ron manopera 100 ron , total 720. Nu cred ca a durat mai mult de o ora demontarea si montarea.


--------------------
Megane 3 Duster 3 1.6 DCI 2012 2024
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adryan
post 22 Jan 2011, 18:46
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 9 May 06
From: BUCURESTI




Rulment sarcina amortizor se potriveste de Dacia Solenza.Sunt identici si originali costa 25 ron bucata...am schimbat eu biggrin.gif


--------------------
VW Golf V 2005/1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 21:25
Dacia