Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Distributie laguna 2, 2.2 dCi

Mar|Us
post 21 Jul 2010, 16:17
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.254
Joined: 12 May 08




Buna,

A venit momentul sa schimb distributia si daca tot voi face treaba asta m-am gandit sa pun piesele de origine. Insa nu stiu care sunt piesele de origine ( curea distributie, role intinzatoare, rola ghidaj ) cu care vine laguna 2, 2.2 dci din fabrica, adica de catre ce producatori sunt facute.

Stiu ca sub capota gasim tot felu' de piese cu care masinile sunt scoase din fabrica, facute de diferiti producatori: alternator - valeo sau bosch, compresor de clima - valeo sau bosch, volanta - luk, etc..

Daca stie cineva raspunsul la intrebarea mea..va rog mult sa ma ajutati.

Numai bine,
Marius


--------------------
Renault Laguna 2 2003 / 2.2 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 22 Jul 2010, 08:29
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Salut. Piesele de origine sunt facute si ele de o fabrica care pune in cutii cu sigla Renault. Din ce am mai studiat pe forum stiu ca cureaua de distributie, nu stiu daca si rolele sunt made by Gates. M-am schimbat si eu distributia la masina din semnatura, la fel ca a ta. Rolele sunt Ina si cureaua Continental Contitech. Mecanicii de la service-ul unde am schimbat au zis ca sunt foarte OK si au fost convenabile si ca pret- mai ieftine decat piesele de origine, Renault. Deocamdata masina merge normal, fara probleme- am cca. 15.000 de la schimb. Nu cred ca exista termene de comparatie intre piese care sa influenteze mersul motorului - adica merge mai bine cu distributie originala decat cu piese after market. Poate doar durata de viata difera. . Oricum o schimb la 60.000 km, chiar daca in carte( masina este adusa din Germania) parca e norma la 120.000. Suntem in Romania si aici avem alte norme radmasa.gif
Ce nu am reusit insa, si poate stii tu sau o sa stii , a fost sa schimb pompa de apa. Am aflat de la service ca nu e pe distributie si ca schimbarea ei necesita mult timp si ma va costa cam cat schimbarea distributiei. Normal ca am renuntat sa o mai schimb, neavand nici probleme cu ea. O luasem fiindca asa e regula - ca sa stai linistit, cand schimbi distributia, schimbi si pompa de apa. Numai ca , daca la motorul asta nu e pe distributie, e mai bine. O schimbi doar cand crapa biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jul 2010, 08:37
Post #3


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Nu te amagii.... pompa de apa este pe cureaua de accesorii... si daca se blocheaza rupe cureau de accesorii care se va infasura in jurul fuliei de la arbore si iti va rupe/ sarii cureau de distributie....

Mecaniicii aia sunt niste idioti... nu este usor sa o schimbi dar nici foarte complicat... si pretul de manopera cat al unei distributii este urias sa nu zic nesimtit... mai intreaba si la altii.... oricum rau ai facut ca nu ai schimbat-o... sper sa nu-ti para rau ulterior...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 22 Jul 2010, 10:11
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




cj98czh, esti sigur? Am schimbat si cureaua de accesorii, cu rola de ghidaj si cea intinzatoare si n-am vazut nici o pompa de apa pe acolo?!?!? La tipul asta de motor distributia este pe curea si pinioane in cascada. Cureau de accesorii nu are legatura cu distributia - chestie vazuta cu ochii mei. Chiar mi s-a rupt cureaua de accesorii din cauza blocarii rolei intinzatoare si singura problema a fost ca s-au incurcat bucati din ea in fulia arborelui , care a trebuit data jos si curatat locul .In rest nimic. Distributia am schimbat-o chiar dupa vreo 2000 km de la incidentul cu cureaua. Totul a fost OK.
Ce zici?


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Jul 2010, 10:14
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Sunt.... ai avut noroc ce sa zic.... ca nu ai vazut-o tu este una... dar eu te intreb simplu.... daca pompa de apa nu este pe cureaua de distributie, nu este pe cea de accesorii..... atunci de ce este ea invartita???


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 22 Jul 2010, 11:11
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Piese de la reprezentanta: pe role scria INA, iar curelele nu aveau decat codul Reno, dar inginerul mi-a spus ca sunt PowerGrip.

razvan-andrei: pompa de apa la 2.2 nu este antrenata de nicio curea, ci de o roata dintata care este antrenata direct de arborele cotit. Este situata in stanga sus fata de fulia arborelui. Se vede o "umflatura" acolo, care este un capac de protectie. Cei de la service te-au mintit pentru ca se schimba foarte usor si repede. Ai nevoie doar de o presa de rulmenti. Dar, in apararea celor de la service, nu trebuie sa o schimbi decat atunci cand incepe sa nu mai faca fata la racire, sau cand incepe sa curga.

edit: am atastat si o fotografie, nu e stralucita, dar se vede unde este pompa.

This post has been edited by itadrian: 22 Jul 2010, 11:16

Attached thumbnail(s)
pompa_de_apa_22.jpg ( Size: 66.47k ) Number of downloads: 1403


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 22 Jul 2010, 11:17
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




ai vazut, cj98czh? raspunsul corect este dat de itadrian. Bravos, dl. adrian. Banuiam eu ca e pe acolo. Oricum, merge bine- racirea e in parametrii, nu pierd lichid, deocamdata pastrez piesa pentru , sper, infinit....
Multumesc .


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 22 Jul 2010, 11:30
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




Cu placere!

edit: este important de stiut ca, la motorul de 2.2, atunci cand pompa de apa va incepe sa curga, lichidul de racire se va duce in ulei!!!

This post has been edited by itadrian: 22 Jul 2010, 11:43


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 2 Jan 2011, 20:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Reiau aceasta discutie in speranta ca itadrian va vedea postul. Ma laudam atunci ca nu am schimbat pompa de apa si ca totul merge ok. Ei bine, de cca. o luna nu mai merge bine deloc. La inceput am observat pierderi mici de antigel pe care le-am refacut. Treptat, am inceput sa pun antigel zilnic- il "mananca" ca pe motorina. Am fost la mecanic, nu a gasit nici o pierdere vizibila - au ramas doi "suspecti" : pompa de apa sau chiuloasa. Chestia e ca tu, itadrian zici ca daca pompa curge, lichidul se duce in ulei. Uleiul e curat, nu intra nimic in el si crede-ma, la cat am completat antigel, as fi vazut. Ramane chiuloasa? Dar unde dispare atat antigel. In mod normal nu trebuia sa "crape"motorul cu atata lichid in el? In vasul de expansiune nu e ulei , presiune tine doar ca scade permanent lichidul. Caldura nu mai baga daca nu are antigel, cand completez la nivel baga normal. Merita sa-i las pe mecanici sa-mi desfaca chiuloasa sau are altceva? Va rog pareri. Nu mai stiu ce sa fac.
Multumesc si "La Multi Ani! 2011".


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ford gt 500
post 3 Jan 2011, 08:54
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 8 March 10
From: Iași




salutare tuturor si La Multi Ani si din partea mea.

razvan-andrei daca te vei uita pe capacul care acopera pompa de apa ai sa vezi ca acesta are o gaura cam in mijlocul lui facuta special pt ca at cand pompa de apa va curge sa nu intre apa in ulei.
Un alt loc prin care mai poate sa iti curga apa fara ca sa iti poti da seama usor este pe la distribuitorul de apa( pe unde intra apa in motor , este sub senzorul de temperatura apa si este piesa aceea din plastic in care intra mai multe furtune in ea, daca nu ma insel intra chiar si senzorul de temperatura apa)
Din cate stiu piesa este destul de scumpa pt ca vine cu tot cu termostat. Am patit si eu cand mi-a curs apa peacolo si era sa ...doamne fereste. Are capacul acesta o garnitura care se mai poate sa crape si surpriza pierzi apa destul de repede.
Ca sa verifici daca da pe acolo uitate daca ai apa la culoarea antigelului pe cutia de viteze.
Asa is de prosti astia se la renault ca au pus sonda cu plutitor la bidonasul de apa pt parbriz da nu s-o fi gandit sa puna si la vasul de expansiune un martor care sa-i arate omului ca n-are apa in vas.
In speranta ca a a inteles vreo cineva , ceva din ce am scris va urez un an nou fara incidente si fara reparatii.


--------------------
renault laguna2 2002
Renault Laguna II Grandtour Initiale Paris 2002 , 2.2dci 110KW,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 3 Jan 2011, 15:50
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Inteles. Super sfaturi. Multumesc.


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 3 Jan 2011, 16:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Pe masina mea venita din Franta,pompa de apa era Hepu ( sunt printre cele mai bune,o recomand ),rolele INA ( la fel recomand ) iar curea am pus Contitech,parca in Gates nu am asa de mare incredere,pt ca nu stiu nimic despre acesta marca,dar poate gresesc.

La fel recomand sa se schimbe si pompa de apa,daca tot se schimba distributia,e mai bine pt a evita problemele pe viitor.
La pompa merg tot pe Hepu.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP 2001 Expression - TM 24 GBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 3 Jan 2011, 16:22
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Ai dreptate cu pompa de apa. Din pacate, mecanicul care mi-a schimbat mie distributia era putin cam ......... si la motorul 2.2 dci pompa de apa nu e pe distributie . Toate combinate au dus la dezastrul la care am ajuns acum.
sad.gif


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 20:10
Dacia