DACIA 1990, o masina buna
![]() ![]() ![]() |
DACIA 1990, o masina buna
tatabobu |
![]()
Post
#481
|
||
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|||
razvan32 |
![]()
Post
#482
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Vreau sa schimb uleiul si nu stiu de care se pun. Mereu am pus 20w50 si nu am avut probleme. Care marca este mai buna?
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
oldtimercraiova |
![]()
Post
#483
|
![]() Membru Group: Members Posts: 394 Joined: 8 March 15 ![]() |
MOTUL 20W50 in cutie de tabla.
|
--------------------
.
.
.
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#484
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Azi am pornit motorul și nu mai revine cheia inapoi. Trebuie sa o dau înapoi manual sa nu se strice electromotorul. Cred că a sărit arcul. Se poate repara?
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#485
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Da, se poate demonta si repara. A sarit sau s-a rupt un capat al arcului, se poate schimba cu altul ori se reface capatul arcului cu un patent.
Trebuie atentie, sa nu pierzi sau rupi anumite piese. This post has been edited by BLUE R 19: 17 May 2020, 12:04 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#486
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Stie cineva la ce cuplu se strang suruburile de aerisire etriere?
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#487
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#488
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Sa nu faci asta, difera mult calitatea, grosimea peretelui surubului, precizia executiei filetului aerisitorului, materialul in functie de producator si perioada fabricatiei.
Filetele sa fie bune si conul si strangi usor, cat sa blochezi. Sa ai grija, sunt si aerisitoare cu filetul foarte prost executat, spire rotunjite, diametru usor mai mic, cu astea strici sigur filetul din etrier sau cilindru. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#489
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
merci. deci le strang la mana.
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#490
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Anul asta vreau sa o trec ca masina clasica. Am o intrebare. ITP se face tot la orice service?
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Din momentul in care-ti scrie vehicul istoric in CIV, ITP-urile se fac la RAR. Costa dublu fata de un ITP normal, dar are valabilitate doi ani, deci e tot un drac.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Alex1300BV |
![]()
Post
#492
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 20 November 08 ![]() |
am inteles ca cei de la RAR sint mai opariti / intepati / dificili.
|
--------------------
Dacia
1410
1991 1397 cmc TLX Break
- xxxxxxxx
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#493
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Depinde de judet totusi, cei din Timi is chiar rezon.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#494
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
era o vreme cand statiile ITP normale fugeau ca de naiba de Dacii
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#495
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.461 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Cred ca are de-a face si cu nevoia pedometrului la testul de frana, si ca totusi marea majoritate nu erau neaparat intretinute decent. Or in ziua de azi lumea se chinuie sa le tina in stare buna de functionare.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
![]()
Post
#496
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Asa e. Statii cu pedometru sunt relativ putine (cel putin aici, in Bv, eu stiu doar 4 in afara de scarbosii de la r.a.r.), pt. ca le mai vin mult prea putine masini fara servofrana si nu le pot face corect inspectia. Unul din cei 4 mi-a zis cinstit ca nu-i convine, pt. ca de obicei cei de la r.a.r. ii baga chestii de genul "cum de respingi sh-ul ala din '95-2000 pt. ca nu corespunde, dar dacia din '83 (in cazul meu) e buna din prima?! Ia sa venim noi in control...".
Omu' fiind din Bv, ar fi 2 variante (in caz ca-si trece in c.i.v. mentiunea, si va face i.t.p.-ul la r.a.r dupa aia): in Bv cu nervii de rigoare (si posibil o sicanare - rechemare) sau in alta localitate, unde-s aia mai normali. Depinde cum vede fiecare situtia, eu n-am agreeat niciodata varianta 2, iar de cand am patit-o cu astia de aici in 2014, nici varianta 1. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
razvan32 |
![]()
Post
#497
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Vreau sa schimb lichidul de racire, dar inainte de asta vreau sa curat instalatia.
Cu ce lichide sa o curat? Ma gandeam sa pun apa distilata cu otet, pornesc motorul vreo 10 minute. Il dau jos si mai pun o data. Banuiesc ca o sa iasa multa mizerie. Este ok? Sau otetul ataca garniturile si incepe sa curga? |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
maho |
![]()
Post
#498
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Eu am facut asa: deschis caloriferul, golit instalatia, bagat 3 l otet (nediluat), turat 15 min, oprit motorul, golit dupa ~ 6 ore, clatit de 2 ori cu cate 3 l apa (n-am avut posibilitatea sa am furtun cu apa sub presiune), ultima oara turat 10 min, golit iar, inlocuit apa cu 3 l amestec proaspat, turat, aerisit, completat in borcan cand a mai scazut.
Asta a fost anul trecut, de atunci am mai schimbat amestecul din borcan de vreo cateva ori, ca se tot depunea mâl. Acum o sa golesc iar toata instalatia, bag doar apa la viitorul drum, apoi o golesc si bag amestec proaspat. Otetul e perfect, desfunda toate canalele de calcar si nu ataca garniturile, doar ca orice ai face, nu poti goli perfect instalatia toata dintr-o data, mai ramane cate ceva prin canalele chiulasei si motorului, de aia se mai depune in timp prin borcan. This post has been edited by maho: 6 Jul 2020, 14:43 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
iulica89 |
![]()
Post
#499
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.264 Joined: 6 August 08 ![]() |
Cel mai bine otet, cu apa, procent dilutie 1:1 sau daca vrei, eu am pus si numai otet. Ideea e ca trebuie sa clatesti foarte bine sistemul, cel putin 5 cicluri, plu rulat vreo 20-30 km doar cu apa, dupa clatesti iar.
Pui termostat nou de 83 grade, antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru. Partea rea e ca daca ai pori in radiator, sau oriune, vei ajunge sa ii descoperi la adevarata lor valoare. Spor la treaba! |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
maho |
![]()
Post
#500
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(iulica89 @ 6 Jul 2020, 15:50) antigel verde din acela Dacia daca ai radiator de aluminiu sau roz daca ai radiator de cupru. Pt. radiator de aluminiu se baga antigel tip G12, pt. radiator de cupru tip G11. Eu am Hepu verde in radiatorul de cupru. Tipurile conteaza, culoarea mai putin. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
razvan32 |
![]()
Post
#501
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Radiatorul este de ''Romradiatoare Brasov'' . Dar nu îmi dau seama daca este de aluminiu sau de cupru.
Este tot de culoare neagră. |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
maho |
![]()
Post
#502
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ar trebui sa-ti dai seama, dupa greutate.
![]() E du cupru, Romradiatoare a facut doar de-astea. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
razvan32 |
![]()
Post
#503
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Am schimbat antigelul. Am spalat instalatia cu apa distilata, dar nu ma asteptam sa iasa multa mizarie.
Am scos radiatorul si l-am spalat cu apa. A iesit multa mizerie. |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#504
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
poze de la lucrare.
Attached thumbnail(s) IMG_20200711_101209_0.jpg ( Size: 2.06mb ) Number of downloads: 307 IMG_20200711_111603_3.jpg ( Size: 1.91mb ) Number of downloads: 302 IMG_20200711_154829_7.jpg ( Size: 2.47mb ) Number of downloads: 302 IMG_20200712_144701_3.jpg ( Size: 2.16mb ) Number of downloads: 303 |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#505
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.264 Joined: 6 August 08 ![]() |
Ce tip de antigel ai folosit?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#506
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
G11 albastru
This post has been edited by razvan32: 17 Jul 2020, 09:07 |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
iulica89 |
![]()
Post
#507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.264 Joined: 6 August 08 ![]() |
Pune o poza cu ambalajul. De unde ai luat?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#508
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Pe saitul retromobil.ro am vazut ca in septembrie este Intalnirea nationala Dacia clasic.
Stiti pe ce data si unde se tine? |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
razvan32 |
![]() ![]()
Post
#509
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
M-am dus sa fac ITP si cel de acolo mi-a zis ca s-a uitat la bucsile de la bascula inferioara au rupt cauciucul si au joc.
Am vrut sa ma cert cu el, dar am zis ca tot la el vin. Vin acasa si m-am apucat de treaba. Scot chei tubulare, presa pivoti, presa bucsi si ma apuc de treaba. Ma gandesc, daca tot dau bascula jos, sa scimb si pivotul. Desfac piulita, dar nu de tot, bag presa si sare pivotul. Continuu cu desfacerea piulitei si surpriza. Am zis ca nu este adevarat. Se invarte piulita cu tot cu filet. Ma gandesc ca era mai bine daca desfaceam piulita de tot si dupa aia bagam presa. Asta e. Omul invata din greseli. Alta solutie nu am avut decat sa tai cu flexul. L-am taiat si am scos bascula. Dupa aia totul a fost usor. Un sfat pentru cei care schimba pivotul: intai scoateti piulita si dupa aia depresati pivotul. Pun niste poze cu toata lucrarea care am facut-o. Attached thumbnail(s) IMG_20210709_102801_5.jpg ( Size: 735.32k ) Number of downloads: 160 IMG_20210709_125701_9.jpg ( Size: 845.17k ) Number of downloads: 67 IMG_20210709_125708_1.jpg ( Size: 574.41k ) Number of downloads: 66 IMG_20210709_125713_0.jpg ( Size: 913.48k ) Number of downloads: 67 IMG_20210709_131030_3.jpg ( Size: 955.48k ) Number of downloads: 67 IMG_20210709_140414_9.jpg ( Size: 1.46mb ) Number of downloads: 54 IMG_20210709_140423_4.jpg ( Size: 1.38mb ) Number of downloads: 63 IMG_20210709_140737_0.jpg ( Size: 1.5mb ) Number of downloads: 55 IMG_20210709_141907_7.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 64 |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#510
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Nu trebuia sa tai axul pivotului,bagai un levier intre capul planetarei si bascula,si tineai in tensiune,iarcu cealalta mana desfiletai piulita,deh,mai capeti experienta ...😉
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:55 |