Sfaturi Audio Renault Megane 3
![]() ![]() ![]() |
Sfaturi Audio Renault Megane 3
djcristi |
![]()
Post
#631
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|||
Laurentziu83 |
![]()
Post
#632
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Am vazut ca scria Blaupunkt pe el. Chiar asa prost sa fie?
Eu cel putin m-as multumi ca sa aiba ceva mai mult bass si sa nu distorsioneze la maxim, n-am nevoie de amplificatoare sau cine stie ce putere muzicala, am nevoie sa fiu multumit de el la fel cum sunt multumit de masina (pe care o am de atatia ani si imi place si acum). |
--------------------
.
.
.
|
|
djcristi |
![]()
Post
#633
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
ce legatura are marca cu solutia folosita pe playerul respectiv?!
distorsiunile sunt de la difuzoare , nu de la player, de la player pierzi calitate doar (din DAC). |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#634
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(djcristi @ 30 Jul 2015, 23:43) Distorsiunile sunt in primul rand de la amplificatorul audio din player,apoi de la difuzoare. Ai un exemplu mai jos,din schema unui Pioneer DEH-P8600MP. THD--> https://en.wikipedia.org/wiki/Total_harmonic_distortion This post has been edited by azaghorth: 31 Jul 2015, 12:31 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
djcristi |
![]()
Post
#635
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
mai studiaza domeniul audio, THD mare provine in principal din DAC, deci nu are legatura cu amplificarea, intradevar si din amp se distorsioneza la volum mare dar foarte putin.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#636
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Lasa atitudinea asta de atotstiutor,ca si cu injectorul piezo ai dat-o de gard
Sustine afirmatia si poate te cred. Noroc ca nu proiectezi tu DAC-uri ca ar iesi cu THD mare ![]() Tocmai ca sursa trebuie sa aiba o distorsiune cat mai mica,ca dupa amplificare va fi mai mare. Un DAC bun are THD -100dB.Asta inseamna 7.7uV,daca asta la tine e THD mare comparativ cu cel al amplificatorului...e ok,apuca-te de altceva ![]() This post has been edited by azaghorth: 3 Aug 2015, 16:04 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
djcristi |
![]()
Post
#637
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
cu ce injector piezo am dat-o in gard??!?
lasa partea audio pentru altii... cand o sa vezi tu un DAC cu SNR de 100 dB pe un sistem OEM normal (adica nu premium) sa ma anunti. Si nu tine neaparat de DAC , adica de IC-ul in sine, se adauga mult zgomot si din cauza PCB-ului prost gandit, si crosstalk lafel. Normal ca la amplificare cresc distorsiunile , dar deja daca ai fi ajuns in stage-ul de amplificare la HU OEM cu un semnal curat, s-ar fi auzit mult mai bine, nu partea de amp e problema acolo..., adica nu aia face diferenta... comparatie directa : HU Carminat CNI2 de pe meg2.2 VS player JVC cu DAC pe 24 biti (gama medie, deci nu high-end): diferenta de la cer la pamand la calitate, plus posibilitate reglaje/functii suplimentare la al doilea player (pre-out pt subwoofer , low-cut, high-cut, etc). Comparate cu aceeasi calitate a sursei , Carminat pe CD , aftermarket pe USB (ipod), deci tot input digital (PCM 44.1k). revenind de unde am plecat , @Laurentziu83 se plangea de altceva, in cazul lui problema e de la difuzoare , care nu duc mult bass si la volum mare distorsioneaza pe medii (cu bass-ul redus chiar). Asta tine direct de calitatea difuzorului (eventual si a incintei) nicidecum de amplificator. De exemplu si eu am schimbat difuzoarele OEM Sofaital cu cele aftermarket dedicate megane 2 (pioneer) si diferenta pe medii/tweetere la volum mare este semnificativa. This post has been edited by djcristi: 3 Aug 2015, 17:17 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#638
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Orice componenta electronică din calea semnalului introduce distorsiuni intr-o masura mai mare sau mai mica.. Un amplificator in functie de nivelul semnalului de intrare poate sa nu introduca, sau poate sa introduca distorsiuni foarte mari.
Colegul azaghorth, tu in ultimul rand ai confundat distorsiunile cu raportu semnal zgomot. Amplifu meu are un SNR de 96 dB si este capabil sa puna la iesire 56w @ 4 ohm cu THD 0.1%, 61w cu THD 1%, si 70w cu THD 10%. Distorsiuni de sub 1% nu sunt audibile. 96dB SNR este calitatea unui CD audio. La mine HU original pe CD suna extraordinar cu amplificatorul separat pe boxe. Stereoimagine, control frumos in toata gama de frecvente. Fara amplificator in schimb, pam pam, poc poc. Normal ca si boxele au facut diferente. In concluzie, amplificatorul HU-ului intra in clipping catre maxim (ca orice alt amplif de altfel). Nu are suficienta putere sa duca boxele, asa ca baraie. In functie de capabilitatile boxelor, se poate pune alt amplificator care sa le duca asa cum trebuie.. Degeaba au boxele 20w bucata, amplifu fiind capabil sa dea 10w fara distorsiuni si 20w in clipping. Mai bine 20w fara distorsiuni, gainul reglat ca acolo sa fie maximul, toate bune si frumoase. Bass nu iese de nicio culoare din difuri de 13 cm, eu unul nu am reusit sa il scot. Asta cu usi antifonate cu membrana bituminoasa aka dynamat. This post has been edited by IDF: 4 Aug 2015, 11:58 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#639
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Da, e problema normala sa nu poti scoate kick din 13cm pe panourile de usi de Renault... Eu am lasat sub-ul se urce mai sus in frecventa, cred ca pana la 250 urca acum, si imi ofera el ceva kick, dar la volum mediu e ok, spre maxim face cursa aiurea dif-ul lui. Dar momentan l-am lasat asa , e mai placuta auditia decat kick deloc
![]() Cum ai reusit tu sa scoti pre-out din HU OEM ? (ca sa pui amp extern) |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#640
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Amplifu tine 9 V pe intrare (infinity kappa 54a) . In mod normal se poate baga direct semnalu mare. Dar am pus divizoare de tensiune sa stau linistit. Iar mai departe semnal pentru cel de-al doilea amplif (sub) iau din preoutul primului (infinity kappa 202a). Crossover la 90 Hz, am destul kick, nu vreau sa fie prea localizat in spate. Asa e aproape... integrat. Dar nu sunt multumit, probabil voi cauta sa pun difuzoare ceva mai faine, si sa schimb amplifu pentru sub cu unul in clasa D. Asta trage mult prea mult curent pentru ce pune la iesire.
Prioritar acum este sa termin subwooferul horn pentru cateva demo-uri, doar asa de show-off, vreun clip ceva eventual, sa arat ce inseamna 103 dB/w/m cu extensie liniara pana la 23 hz. Gonna be massive cu doar 600w. This post has been edited by IDF: 4 Aug 2015, 14:16 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#641
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
da, pt subw-auto si eu recomand clasa D la amp, avand in vedere gama de frecvente , unul AB nu s-ar simti la auditie, dar consuma mult mai mult.
pai inseamna ca tu ai preluat semnalul din iesirea high a playerului OEM , deci se pierde si acolo calitate , plus adaptarea de nivel cu care intri in amp-ul tau, orice adaugi pe traseu introduce o distorsiune sau introduce crosstalk. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#642
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Stai linistit, daca asculti nu o sa te mai intereseze distorsiunile ce le baga 2 rezistoare. Chiar suna bine din orice punct de vedere si nu as renunta la setupul actual pentru niciun OEM cu nume greu. Sugestie prietenoasa este ca firele de semnal ce merg din fata in spate sa fie torsadate, se elimina astfel cuplaje electromagnetice. Rezistoarele trebuie dimensionate astfel incat sa nu se disipe foarte multa putere pe ele (reduce distorsiunile johnson nyquist ). Pragul de zgomot a crescut oarecum audibil dar este mascat usor de catre muzica SAU de catre masina in functiune. Tranzistorii fac minuni pt SQ.
Vezi ca daca subul tau are incinta portata si il ai filtrat la 250 hz, o sa-ti scoata armonici urate pe port (in functie de cum e dimensionat portul). Fa o simulare in winisd daca poti si vezi unde iti intra prima armonica, apoi filtreaza inainte de ea. This post has been edited by IDF: 4 Aug 2015, 17:48 |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#643
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
da, nu am spus ca este un subwoofer high-end
![]() Daca il tai din player la 120hz , se aude mult mai ok la volum maxim, adica face presiune buna fara sa se plimbe membrana aiurea, dar nu are kick. Asadar il reglez in functie de ce vreau sa ascult, normal il las netaiat pe iesirea pre a playerului, si cand vreau sa ascult un gen de muzica unde e nevoie de putere/volum (gen dub/dnb) il tai la 120. Difurile din usi le tin la bass -1 din player ca sa nu distorsioneze pe joase si sunt multumit, mai am varianta sa le pun pe high-cut , dar raman cam fara med-low in masina. Legat de ce spuneai cu transportul semnalului din fata in spate, tu il transporti pe high , asa ca nefiind semnal mic, nu prea poate lua interferente pe traseu. Problema e la cele pre (low), ca acolo sunt usor influentabile, deasta se prefera la un sistem de calitate folosirea unui semnal balansat la transferul semnalului analog. Spre exemplu cum la Alpine prin AI-net se poate trimite pre-ul in spate la Amp fara a lua interferente/crosstalk. This post has been edited by djcristi: 4 Aug 2015, 18:13 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
IDF |
![]()
Post
#644
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 316 Joined: 21 November 10 From: Timisoara ![]() |
Ai fi uimit, dar interferențele există, in principal de radiofrecvență, chiar si cu transport pe semnal mare.
Dacă ti se pare ca incinta subului are gain mare ( ?! ma gandesc ca de la acordare ), baga un ciorap in port si go sealed. Masina in sine are gain cat china, de aia daca raspunsul subului este pana jos la 50, apoi are rollof de 6-8 db / oct se poate trai lejer cu el sealed si sunand frumos. Eu am un gain de vreo 15 db @ 20 hz + un gain deranjant de vreo 12 @ 60, wich goes boom. In cifre si la misto, fara sa aibe de a face cu muzica, la 300 w cu infinity ref 1260w in incinta acordata la 33 hz scoteam 131 db la 50, 129 la 40, 125 la 30, 120 db la 20 si 105 la 15 hz. Difu asta in horn o sa poata scoate la 130 @ 20 hz cu un maxim de 138. Sper ca e o previziune care se va materializa curand. Apoi gonna go sealed ca sa si cante muzica frumos. |
--------------------
BMW
320
E92 ex: Renault Fluence 1.5 dci 110 Expression plus
|
|
djcristi |
![]()
Post
#645
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
da, pe compresie se aude altfel dar e nevoie de mai multa putere
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#646
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(djcristi @ 3 Aug 2015, 18:05) lasa partea audio pentru altii... cand o sa vezi tu un DAC cu SNR de 100 dB pe un sistem OEM normal (adica nu premium) sa ma anunti. Si nu tine neaparat de DAC , adica de IC-ul in sine, se adauga mult zgomot si din cauza PCB-ului prost gandit, si crosstalk lafel. Ok,poate tu te refereai la sistemul audio din Megane,celebrul Arkamys...care e cam slab. Corect,aici nu o sa gasesti componente performante gen DAC cu THD 0.0005% insa nici 1% (cat are finalul audio),normal...fiecare componenta/etaj is aduce aportul la cresterea distorsiunilor. Daca ai schema electronica a Arkamys-ului te rog sa mi-o dai,is curios sa vad ce THD au DAC-ul si finalul audio. QUOTE(IDF @ 4 Aug 2015, 12:52) Colegul azaghorth, tu in ultimul rand ai confundat distorsiunile cu raportu semnal zgomot. Nu am incurcat nimica mestere.Pun doua poze:prima este datasheet de la CS4382 (o sa observi ca THD e dat in dB-->cei 100 de care ziceam,iar raportul semnal zgomot=>SNR e dat ca dynamic range, in dB) iar a doua poza cu PCM1796(unde o sa observi ca THD e dat in procente iar SNR e dat ca dynamic range, in dB) ![]() This post has been edited by azaghorth: 10 Aug 2015, 16:34 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
djcristi |
![]()
Post
#647
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
nu ma refeream la arkamys, care ar tb sa fie mai de top, ma refeream in general la sistemele OEM auto, care sunt cam varza pe partea de fidelitate audio, cele standard, nu cele high-end OEM care costa mii.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
mariusbatrinu |
![]()
Post
#648
|
Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 9 September 06 ![]() |
Salut.
Pe un Arkamys care a venit din fabrica cu mufe RCA se poate monta port de USB de la alt Arkamys, eventual de la dezmembrari? multumesc 1.jpg ( Size: 46.58k ) Number of downloads: 446 |
--------------------
Dacia
Logan
2008
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
Se poate monta ACB la reprezentanta, era in jur de 150 de euro. Daca nu poti folosi audio streaming-ul prin BT direct de pe telefon sau ipod.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
djcristi |
![]()
Post
#650
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
ACB-ul este mai rau decat un xcarlink gen, am explicat mai sus, intra pe analog (aux) in radio, deci calitate-less.
This post has been edited by djcristi: 11 Aug 2015, 09:28 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
dalaras |
![]()
Post
#651
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 9 May 08 ![]() |
Buna ziua, spuneti-mi va rog la radioul de la megané 3, cel fabricat in Turcia se poate face upgrade de software? Acest model este echipat si cu tweetere?
|
--------------------
renault
megane
2014/1.5 dci
|
|
chivereanumarian |
![]()
Post
#652
|
![]() Pagina de facebook Activari Funcții,Hărți 2019,Diagnoz Group: Members Posts: 831 Joined: 22 June 15 ![]() |
Eu am de megane 3 și nu am nici twetere nici mufele acolo ca sa le pun
|
--------------------
megane 3 bose 2013
Laguna 2014 2.0 130 ,megane 3 2015 95 cp euro 6
2015,Megane 4 intens estate
|
|
lungan |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Trebuie sa ai mufele acolo, sunt infipte intr-un plastic, vezi foto atasat. Mai intai trebuie sa rupi plasticul ala ca sa incapa tweeter-ul. E prins in 3 puncte, le tai, dupa care mufa iese usor prin spate.
Eu am pus tweetere luate de pe un Clio 3, se potrivesc la fix. tweeter_m3_1.JPG ( Size: 171.61k ) Number of downloads: 427 tweeter_m3_2.JPG ( Size: 169.2k ) Number of downloads: 258 tweeter_m3_3.JPG ( Size: 143.57k ) Number of downloads: 254 Pozele sunt de pe un forum frantuzesc. |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
chivereanumarian |
![]()
Post
#654
|
![]() Pagina de facebook Activari Funcții,Hărți 2019,Diagnoz Group: Members Posts: 831 Joined: 22 June 15 ![]() |
Ms mult o sa le tai astăzi, se potrivesc și cele de pe m2?
|
--------------------
megane 3 bose 2013
Laguna 2014 2.0 130 ,megane 3 2015 95 cp euro 6
2015,Megane 4 intens estate
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#655
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Da. Eu am pus de M2.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
chivereanumarian |
![]()
Post
#656
|
![]() Pagina de facebook Activari Funcții,Hărți 2019,Diagnoz Group: Members Posts: 831 Joined: 22 June 15 ![]() |
Merg astea?
Attached thumbnail(s) 56275389_3_1000x700_difuzoare_tweetere_originale_renault_8200041791_caroserie_interior.jpg ( Size: 30.28k ) Number of downloads: 253 |
--------------------
megane 3 bose 2013
Laguna 2014 2.0 130 ,megane 3 2015 95 cp euro 6
2015,Megane 4 intens estate
|
|
djcristi |
![]()
Post
#657
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
dalaras |
![]()
Post
#658
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 9 May 08 ![]() |
Versiunea este"Pro", iar update-ul de software ma gandeam ca poate aduce functii suplimentare pentru sistemul audio.
|
--------------------
renault
megane
2014/1.5 dci
|
|
djcristi |
![]()
Post
#659
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
nu exista optiune pro
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
dalaras |
![]()
Post
#660
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 9 May 08 ![]() |
Versiunea "Pro" este varianta de echipare a mașinii, asa s-a numit atunci când am cumparat-o. Mulțumesc pentru răspunsuri.
|
--------------------
renault
megane
2014/1.5 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 10:40 |