Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sfaturi pentru schimbare bielete, vreau sa schimb bieletele

john reno
post 10 Dec 2010, 20:50
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Salut baieti, vreau sa schimb bieletele. As vrea sa stiu daca a pus cineva deastea aftermarket si daca se potrivesc. La ce ar trebui sa fiu atent? daca se poate si cateva sfaturi pentru demontare. 1721 cm 54 kw benzina. Multumesc

10 Dec 2010, 20:51:
Si servodirectie.

This post has been edited by john reno: 10 Dec 2010, 20:51


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 10 Dec 2010, 21:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




Eu mi-am pus bielete Ruvile si capete de bara Lemforder recomand daca iti permite bugetul sa pui bielete lemforder sau TRW sunt un pic mai scumpe dar o sa eviti evetuale surprize neplacute.


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 10 Dec 2010, 21:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Salut! Eu le-am inlocuit acum vreo 2 ani. Am pus aftermarket - Global (originale erau vreo 300 ron/buc, deci au iesit din discutie...). In privinta potrivirii, nu am avut probleme.
La demontare va fi destul de greu sa le desfaci de pe caseta. Ai nevoie de un patent bun tip mops ca sa le agati capul articulatiei sferice dinspre caseta.
Nu poti sa folosesti cheie fixa pt. desfacerea lor deoarece nu au hexagon
(nu am inteles de ce au ales o astfel de solutie...). Te sfatuiesc sa schimbi si burdufurile, insa ar fi bine sa iei ceva de calitate. Eu am pus tot aftermarket si vad ca deja au inceput sa se crape si ca sa le schimb iar, ar trebui sa dau iar jos bieletele, ceea ce nu am de gand.
Spor la treaba!


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 10 Dec 2010, 22:22
Post #4


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Salut ..

Tynn incurci ceva ..ca sa schimbi burdufele nu trebuie sa dai musai jos bieletele, elimini capetele de bara pe care orcum le schimbi mult mai rpd decat bieleta in sine .
Si referitor la mox , daca esti un pic atent ai doua frezari dar din pacate latimea lor este mai mic decat a unei chei obisnuite. Ori strici o cheie normala luand-ui lateralele la polizor ori folosesti moxul cu simtul raspunderii.


Mare atentie , cand montezi bieleta pe caseta trebuie si este indicat sa folosesti saibi antidesfacere noi .
Producatori de bielete? pretul isi spune cuvantuld emulte ori , intrii pe site-uri d epiese reno si iti formezi o idee.

www.autokarma.ro
www.unixauto.ro


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 11 Dec 2010, 10:49
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Corect, m-am grabit putin... ca sa schimbi burdufurile trebuie sa demontezi doar capetele de bara, insa oricum e nasol, se deregleaza geometria, reglajul este foarte fin. Nu merge ca la vechea Dacie (unde tolerantele erau mai mari) cand remontai la loc capetele cremaliera sa insurubezi acelasi nr. de ture.
Cele 2 frezari de care vorbesti tu la mine lipseau cu desavarsire, atat pe bieletele originale de pe masina, cat si de pe cele aftermarket cumparate.
In privinta seibilor antidesfacere, vin la pachet cu bieletele. Cele vechi oricum se rup la demontare, deci nu merg refolosite...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 11 Dec 2010, 12:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Salut baieti si multam pentru sfaturi, ma gandeam eu ca asa trebuie desfacute, dar vroiam sa fiu sigur.

11 Dec 2010, 12:34:
seibile antidesfacere le dau cu bieletele sau separat?

11 Dec 2010, 12:36:
Scuze, am vazut, vin la pachet

This post has been edited by john reno: 11 Dec 2010, 12:36


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 11 Dec 2010, 17:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




la mine au venit saibele impreuna cu bieletele, vezi si in ce stare sunt capetele de bara (evetual da un pic jos burduful de pe ele) deoarece o sa ai nevoie de un reglaj de directie si ar fi pacat sa te trezesti ca ti se duce un cap de bara dupa ce ai dat bani pe reglajul de directie...


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 12 Dec 2010, 11:21
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Schimb si capetele de bara, am gasit bielete noi Optimal 90 lei bucata, ce spuneti?


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 12 Dec 2010, 15:17
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




ma uit luni daca vrei poate iti gasesc ceva mai ieftin, sicer optimal mie nu imi inspira incredere... ce capete de bara ai? si cat ai dat pe ele?


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 12 Dec 2010, 23:14
Post #10


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Optimal nici mie nu-mi surade.
dar din ce-mia duc aminte mai greu d egasit bielete.....mai sapa si vedem :0 dai un search pe cele doua site-uri postate d emine mai jos un pic , zilele trecute ,. si vezi cu discount la ce bani te incadrezi ..parca eu am dat anul trecut 60 RON pe bieleta ca p eurma la cateva luni sa schimb caseta de directie, noua cu bielete si capete d ebara pe ea biggrin.gif

Sa nu ma intrebi de cele "vechi" pt ca au ramas in service biggrin.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 12 Dec 2010, 23:40
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Salut. Capete de bara nu am. Miercuri vreau sa le iau cu bielete cu tot. si bieletele optimal au si capete de bara, dece nu sunt bune

12 Dec 2010, 23:55:
si optimal dece nu sunt bune, a pus cineva si a avut probleme?

This post has been edited by john reno: 12 Dec 2010, 23:55


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 13 Dec 2010, 09:01
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




Daca sunt cu capete de bara cu tot eu zic totusi sa le iei! Otimal este o marca ce face aftermarket la un buget relativ mic si clar ca atunci calitatea este una mai indoielnica. Magazinele vand in general optimal deoarece stiu ca marea majoritate a clientilor isi monteaza in sercice_uri neautorizate sau si le monteaza singuri cazuri in care nu dau garantie. Intr-un service mai rar gasesti sa monteze optimal sincer am avut ceva probleme cu rulmentii optimal si poate de atunci sunt impotriva acestei marci.
Cu toate astea este foarte mare diferenta intre celelalte aftermarketuri care vin cu cap de bara cu tot sau daca l-ai lua separat , de diferenta iti faci un reglaj de directie...


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 13 Dec 2010, 15:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Eu am schimbat acum 2-3 ani un pivot marca Optimal. Ce sa zic, in aprox. 30.000 km cat am facut de atunci vad ca nu a facut inca joc. Treaba cu fiabilitatea pieselor tine si de noroc... cat si de felul in care este exploatata masina.

This post has been edited by tynn: 13 Dec 2010, 15:19


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 16 Dec 2010, 14:13
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




oare saiba asta cum se pune ?

Attached thumbnail(s)
fotografie0292.jpg ( Size: 667.44k ) Number of downloads: 578
Fotografie0293.jpg ( Size: 665.59k ) Number of downloads: 590


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 16 Dec 2010, 14:55
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(john reno @ 16 Dec 2010, 14:13)
oare saiba asta cum se pune ?
*




Pai daca are iesiturile alea inseamna ca pe partea cealalta tre sa aiba 2 santulete, nu? Eu zic ca are o singura pozitie.

16 Dec 2010, 14:58:
In alta ordine de idei, la Unix am gasit Bieleta de directie (din poza are si capatul de bara), dreapta 134 ron, stanga 118 ron dar de la FEBI. Eu zic sa lasi Optimalul la o parte si sa pui de-astea. Dai 250 de ron pe ambele, nu 180, dar ai calitate. Bafta!

http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Fo...8&cMegnNr=12131

This post has been edited by dj_bonssay: 16 Dec 2010, 14:58


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 16 Dec 2010, 17:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Le-am luat deja Optimal, par ok, vad mai tarziu rezultatele. multumesc de sfaturi

16 Dec 2010, 17:46:
si nu am inteles cu santuletele spre bieleta sau spre caseta? mai are si saiba aia antidesfacere

This post has been edited by john reno: 16 Dec 2010, 17:46


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 22 Dec 2010, 17:07
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Salut baieti, azi am rezolvat si directia, super tare volan drept, nu mai trancane si nu mai trage stinga- dreapta. Cost bielete 180 lei, unghiul de fuga 70 lei in aparatorii patriei, manopera schimbat bielete 0, le-am schimbat eu. Foarte multumit


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 22 Dec 2010, 19:05
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(john reno @ 22 Dec 2010, 17:07)
Salut baieti, azi am rezolvat si directia, super tare volan drept, nu mai trancane si nu mai trage stinga- dreapta. Cost bielete 180 lei, unghiul de fuga 70 lei in aparatorii patriei, manopera schimbat bielete 0, le-am schimbat eu. Foarte multumit
*



Ai salvat 60 de lei pe care eu am platit manopera... in afara de bielete si capete am mai schimbat si bucsele de la bara stabilizatoare.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Horyca
post 22 Dec 2010, 20:15
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 8 September 09
From: Cluj-Napoca




ciudat: schimbat bielete directie+ capete de bara am reglat directia mergea de nota 10, am pus anvelopele+jante de iarna si masina trage dreapta... anvelope de vara sunt 175/... iar astea de iarna sunt 155/... (un pic mai inguste), care sa fie motivul?


--------------------
Renault 19 Chamade I 1991
Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 22 Dec 2010, 22:54
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




De vina ar trebui sa fie una din rotile fata. Inverseaza-le intre ele si vezi daca va trage stanga, atunci e clar.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 23 Dec 2010, 01:50
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




Eu am schimbat tot :, bucse bascule, rulmenti fata-spate.,rulmenti amortizoare, bucse bara antiruliu,pivoti, azi iau cutia viteze si catalizator

23 Dec 2010, 13:03:
Cand am desfacut burdufii la bielete am vazut ca au cate o teava infipta in ele, poate sa-mi spuna cineva ce rol au? va urez tuturor Sarbatori Fericite si drumuri fara evenimente nefericite. La Multi Ani

This post has been edited by john reno: 23 Dec 2010, 13:03


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 23 Dec 2010, 14:44
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(Horyca @ 22 Dec 2010, 20:15)
ciudat: schimbat bielete directie+ capete de bara am reglat directia mergea de nota 10, am pus anvelopele+jante  de iarna si masina trage dreapta... anvelope de vara sunt 175/... iar astea de iarna sunt 155/... (un pic mai inguste), care sa fie motivul?
*




Echilibreaza rotile fata, vezi daca ti-a pus cauciucurile pe sensul de mers. Daca nu sunt reesapate ar trebui sa nu mai ai probleme. Vezi daca nu cumva janetele pe din-auntru au nisip de la dezapezire sau gheata... curata si incearca sa vezi daca e ok. Daca ai cauciucuri reesapate si echilibrezi ar trebui macar sa se mai reduca din fenomen. Cauciucurile reesapate sunt mai grele, se echilibreaza mai greu.

23 Dec 2010, 14:46:
QUOTE(john reno @ 23 Dec 2010, 01:50)
Eu am schimbat tot :, bucse bascule, rulmenti fata-spate.,rulmenti amortizoare, bucse bara antiruliu,pivoti, azi iau cutia viteze si catalizator

<span class='edit'>23 Dec 2010, 13:03:</span>
Cand am desfacut burdufii la bielete am vazut ca au cate o teava infipta in ele, poate sa-mi spuna cineva ce rol au? va urez tuturor Sarbatori Fericite si drumuri fara evenimente nefericite. La Multi Ani
*



Burduful are teava?? o fi un soi de siguranta. La mine nu exista asa ceva, burdufii sunt prinsi cu coliere.

This post has been edited by dj_bonssay: 23 Dec 2010, 14:46


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 23 Dec 2010, 15:20
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




QUOTE(john reno @ 23 Dec 2010, 02:50)
Cand am desfacut burdufii la bielete am vazut ca au cate o teava infipta in ele, poate sa-mi spuna cineva ce rol au? va urez tuturor Sarbatori Fericite si drumuri fara evenimente nefericite. La Multi Ani
*



Poti sa fii mai explicit sau sa pui o fotografie?


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 23 Dec 2010, 16:09
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




nu pot sa pun o poza acum, dar burduful are un orificiu din fabrica unde intra tevusca asta, mai precis pe capatul casetei unde se prinde burduful cu colier si este pe ambele parti.mentionez ca am servo

23 Dec 2010, 16:22:
sper sa antelegeti din acest desen,

This post has been edited by john reno: 23 Dec 2010, 16:22

Attached thumbnail(s)
Fotografie0302.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 525


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 23 Dec 2010, 20:57
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Teava respectiva are rolul de a permite comunicarea aerului din cele 2 burdufuri. Cand iei volan maxim, un burduf se comprima si implicit aerul din el. Conducta respectiva permite ca aerul sa treaca in celalalt burduf care se extinde si poate primi volumul de aer din celalat burduf. Daca nu ar exista aceasta legatura intre burdufuri, cel care se comprima s-ar sparge din cauza aerului comprimat format, iar celalalt care se extinde s-ar strange din cauza vidului care ia nastere in el.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 23 Dec 2010, 20:59
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(john reno @ 23 Dec 2010, 16:09)
nu pot sa pun o poza acum, dar burduful are un orificiu din fabrica unde intra tevusca asta, mai precis pe capatul casetei unde se prinde burduful cu colier si este pe ambele parti.mentionez ca am servo

<span class='edit'>23 Dec 2010, 16:22:</span>
sper sa antelegeti din acest desen,
*




Nici nu inteleg si nici nu esti vre-un Picasso (gluma.. nu te supara:))))

23 Dec 2010, 21:03:
QUOTE(tynn @ 23 Dec 2010, 20:57)
Teava respectiva are rolul de a permite comunicarea aerului din cele 2 burdufuri. Cand iei volan maxim, un burduf se comprima si implicit aerul din el. Conducta respectiva permite ca aerul sa treaca in celalalt burduf care se extinde si poate primi volumul de aer din celalat burduf. Daca nu ar exista aceasta legatura intre burdufuri, cel care se comprima s-ar sparge din cauza aerului comprimat format, iar celalalt care se extinde s-ar strange din cauza vidului care ia nastere in el.
*




E o parere destul de logica. Logic ar fi sa se strice ambii daca nu ai teava aia, nu? Eu nu am teava aia si intr-adevar era stricat dar doar 1 burduf...

This post has been edited by dj_bonssay: 23 Dec 2010, 21:03


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tubu
post 23 Dec 2010, 23:11
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 16 March 10




ceea ce spune tynn nu e doar o parere, este chiar o certitudine. LOL


--------------------
Renault Megane 2 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
john reno
post 24 Dec 2010, 09:05
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 30 December 09
From: Bucuresti




OK , multam, SARBATORI FERICITE


--------------------
renault19 hatchback 1993 - PH10ZME
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 29 Dec 2010, 02:03
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




De ce se vorbeste de bilete de directie de stanga sau de dreapta???
Eu stiu ca la bilete nu-i bai,doar la capetele de bara .
Gresesc cumva???


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 29 Dec 2010, 05:22
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Salut. nici macar...
bielete, capete de bara, pivoti, bucsi,placutele de frana, discuri de frana, rulmenti, brate...toate sunt identite si nu au parte de montate (ma refer la stanga/dreapta).
Fuzetele, etrierii si planetarele sunt pentru stanga sau pentru drepta.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:23
Dacia