Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme ventilator calorifer, R21 88 faza 1

cristi_
post 14 Dec 2010, 22:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Am o problema cu ventilatorul caloriferului de incalzire habitaclu (R21 88 faza 1).

Problema lui este ca nu porneste intotdeauna cand il actionez (cand selectez viteza lui din bord 1, 2 sau 3).
Cand porneste da caldura bine, poti sta in tricou. Acum iarna ar fi bine sa mearga pentru ca daca nu porneste este nevoie sa mergi cu mai mult de 60km/h ca sa vina ceva caldura prin fante.

Daca de exemplu selectez viteza 1 si porneste, nu se mai opreste. Daca revin in 0 si apoi iar 1, sunt sanse sa nu reporneasca.
Asta ma duce cu gandul la posibilitatea ca doar comutatorul vitezei ventilatorului sa fie cu probleme.

Cum as putea ajunge la acest selector sa il testez cu un aparat de masura?

Ati mai avut aceasta problema?

This post has been edited by cristi_: 14 Dec 2010, 22:42


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jungle_21
post 15 Dec 2010, 00:50
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 762
Joined: 18 February 07
From: Mures




Nu stiu cum e la faza 1 dar la mine la faza 2 era o mufa care era pozitionata in spatele panoului de comanda si papucii erau oxidati si aveau o urma de usoara topire.Poate si la faza 1 e asa.Din cauza asta se producea un scurt si nu imi mergea intotdeauna, trebuia sa mai bag mana in bord sa o mai misc si isi revenea dar de la denivelarile drumului iar facea figuri.Am rezolvat pana la urma prin inlocuirea ei cu alta, dar accesul era destul de prost, in sensul ca trebuia o mana de copil sa poata lucra ceva acolo, plus ca firele nu permiteau sa o scot cu totul afara.


--------------------
Opel/Renault Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch "04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti
Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_
post 15 Dec 2010, 21:40
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Am reusit sa dau jos ansamblul selector viteza ventilator, selector directioanare aer si selector cald-rece.

Viteza ventilatorului se selecteaza printr-un contactor electric care leaga pe rand un contact comun unde vin 12V la unul din 3 contacte posibile (sau la niciunul in cazul in care este ales ventilator oprit). Acestor contacte le corepsunde cate un fir. Manunchiul asta de 3 fire + inca unul negru (de masa) sunt legate impreuna si merg in bord mai in spate, trec printr-un panou de plastic.

Selectorul directionarii aerului si cel pentru cald-rece actioneaza asupra unei parghii care trag sau imping un cablu de otel.

Am testat cu aparatul de masura functionarea corecta a contactorului electric pentru viteza ventilatorului si este in regula, se si vad contactii luciosi si curati iar contactii mufei care intra in spatele contactorului, la fel, sunt neoxidati si curati.

12V ajung la contactul comun si sunt distribuiti spre cele 3 fire. Nu am testat ce este cu firul negru, banuiesc ca este de masa, dar nu am testat sa vad daca are legatura buna la masa pentru ca era cam frig afara si am inceput sa inghet (-13).

M-am chinuit un pic sa pun la loc ansamblul, mai ales remontarea cablurilor de otel pentru ca era noapte si trebuia sa tin si lanterna.


<span class='edit'>16 Dec 2010, 19:24:</span>
Aceasta cred ca ar trebui sa fie schema comenzii ventilatorului:
electric.jpg ( Size: 40.46k ) Number of downloads: 344


si acesta sa fie ventilatorul:
fan.jpg ( Size: 93.38k ) Number of downloads: 385

care se afla in partea stanga in spatele torpedoului.
Problema esta ca nu stiu sa scot torpedoul. Am reusit sa vad prinderile C ale motorului (se vad in poza) pe care nu reusesc sa le desfac din cauza torpedoului. As scoate sa examinez si rezistoarele.
In motor intra o mufa cu doua fire: unul este de masa iar celalalt ar trebui sa fie de dupa rezistoare.
Cu contactul pus si dat drumu la ventilator, apare o tensiune pe celalalt fir (12V si ceva, motor oprit, fata de masa).
Daca masor rezistenta motorului, cu mufa scoasa, imi da in jur de 91-92 ohmi ceea ce mi se pare mult.
Ma gandesc ca sunt periile colectoare ale motorului ventilatorului de vina, asa se explica ca odata pornit pe o viteza, daca te jucai intre viteze mergea, nu se oprea. Problema era cand il opreai de tot. La repornire nu o lua tot timpul. De o saptamana nu a mai pornit deloc.

Deci, cum se da jos torpedoul la R21 faza 1?

This post has been edited by cristi_: 16 Dec 2010, 19:26


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jungle_21
post 17 Dec 2010, 08:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 762
Joined: 18 February 07
From: Mures




Hmmm.La faza 2 am reusit cu ceva chinuiala sa scot odata ventilatorul, pe sub torpedou, dar torpedoul nu l-am luat jos nicodata.Eventual scoate gratarul de la stergatoare, poate reusesti sa vezi ceva pe acolo, sincer nu mai stiu daca se poate sau nu ajunge de afara la ventilator.


--------------------
Opel/Renault Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch "04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti
Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_
post 17 Dec 2010, 08:36
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Mersi jungle_21 pentru raspuns.

Cum era prins ventilatorul la faza 2? Cu 3 suruburi de jos cam cum e in poza ce am pus-o? Ca asa e la faza 1.
Ce ai mai facut ca sa dai jos ventilatorul? In afara de desfacutul acestor 3 suruburi.
Si eu pot manevra ceva pea acolo fara sa dau jos torpedoul, dar e mai greu.

Fara ventilator functional, pe vremea asta, nu pot merge cu masina pentru ca sunt inghetate geamurile pe interior si nu prea se vede prin ele.

This post has been edited by cristi_: 17 Dec 2010, 08:43


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurel82
post 17 Dec 2010, 15:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 24 December 07
From: braila/iasi




eu am dat jos ventilatorul dupa ce am desfacut toate suruburile C,apoi D si mat rebuie sa desfaci si difuzorul de aer catre picioare,si cred ca trebuie sa incerci cu torpedou deschis.
Prima data[COLOR=red] incerca sa vezi daca ai 12V in firele ce intra in aeroterma,deoarece piesa aceea care se prinde cu surubul D are o dioda care se arde in timp datorita neventilatiei aerului prin locasul unde vine


--------------------
Renault 21/Espace L48M-1.7/L48D-1.7ex 1.4/RXE 2.2dt - BR 03 MRE/BR 03 JGD 1988-TL/1990-GTL/2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_
post 17 Dec 2010, 17:40
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Multumesc aurel82 pentru raspuns.

Am gasit problema pana la urma. Unul dintre contactii blocului de rezistente de langa ventilator, cel care duce la plusul ventilatorului, iesirea din blocul de rezistente, era foarte oxidat, cred ca de la supraincalziri repetate datorate unui contact imperfect, pentru ca si plasticul din jurul papucului din mufa care intra in acest bloc de contacte era putin topit. Siguranta termica sau ce o fi fiind piesa aceea, nu o mai aveam, era pus strap.
Am dat jos temporar blocul de rezistente, pana il repar sau schimb, am strans ventilatorul la loc si am legat pe ventilatorul ca si cum ar fi pe pozitia 3 ca viteza, comandat de pe o pozitie a selectorului de turatie.

Nu aveti cumva un bloc de rezistente in stare buna? Chiar si fara siguranta termica.


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_
post 21 Dec 2010, 16:43
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Am rezolvat cu blocul de rezistente, imi merg din nou toate vitezele ventilatorului.

Problema este ventilatorul care face cam urat, asa facea si inainte, cel mai urat se simte pe pozitia de turatie maxima.
Pare a fi descentrat pentru ca vibreaza si face sunete ciudate. Are perioade cand isi mai revine si nu mai vibreaza asa tare, dar tot urat face.

Nu aveti de vanzare un ventilator sau stiti unde as putea gasii unul?

This post has been edited by cristi_: 21 Dec 2010, 16:54


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristyan Heat
post 22 Dec 2010, 10:09
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 23 September 09
From: Bucharest




Salut am eu de vanzare un ventilator pentru aeroterma de la un Renault 21 GTS din '88, 1.7 carburatie la 50Ron daca esti interesat.

YM: cristy87_10x@yahoo.com
Tel: 0740005615


O zi buna,
Cristi

This post has been edited by Cristyan Heat: 22 Dec 2010, 10:10


--------------------
Renault 21 - B 61 CVS 1988 - GTS - Symphonie
Vand:
- piese R21 GTS - 1.7 Carburatie - '88
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_
post 22 Dec 2010, 11:25
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 18 March 10
From: Sibiu




Da, sunt interesat. Multumesc. Merge relativ bine? Iti trimit datele de expeditie pe PM.


--------------------
Renault 21 GLS 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th August 2025 - 06:02
Dacia