Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

58 Pages « < 42 43 44 45 46 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...

ady77
post 23 Oct 2011, 20:38
Post #1291


راحتزیل یو


Group: Members
Posts: 1.729
Joined: 15 December 05
From: near Bacau




Grecule, dar jijilink nu era liber duminica?


--------------------
________________ ________________ _________________
The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.

ecnedifnocfollufsisoM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 23 Oct 2011, 20:39
Post #1292


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Nu ma, aia liberi is pe topicul despre chiorete.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 23 Oct 2011, 22:58
Post #1293





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




alceva decit "teste" facute de producatori de cauciucuri si articole cu traduceri proaste din presa "bine intentionata" poti sa prezinti? ceva care chiar sa aiba vreo valoare?

normal ca producatorii prezinta filmulete cu "teste" care arata ce vor ei.
normal ca presa din romania publica "articole" in care habar nu are despre ce vorbeste, doar pentru trafic/audienta. si nici macar nu sint in stare sa scrie corect (nu exista cauciucuri "de iarna", "de vara" si "all season" decit in imaginatia departamentelor de marketing ale producatorilor de cauciucuri, nu si in directiva si regulamentele pe care toti le citeaza dar nici unui nu le-a citit). nu exista EC-ONU (ce ti-e si cu romgleza asta) ci CEE a ONU sau UN ECE. situl lor e www.unece.org.

nu ai sa gasesti treaba cu 7 grade decit in imaginatia departamentelor de marketing ale producatorilor de cauciucuri nu in documentele oficiale. e la fel ca vaca mov de pe pasunile elvetiene, iaurtul cu capsuni care te duce in mijlocul plutonului de blonde cu codite etc.

deja e penibila toata vrajeala asta cu "cauciucurile de iarna" care de fapt sint "de zapada". toata lumea stie ca e vorba doar de un tun economic, atit pentru buzunarul statului cit si pentru citeva buzunare bine "plasate", "intentionate" si "sprijinite".

daca tot te-ai complicat sa cauti citate pe coclauri, te-ai gindit macar sa citesti si documentele originale? si sa vezi cit rahat cu perje maninca romanii? vezi ca UE e buna la suflet si traduce toate documentele in toate limbile uniunii. gasesti aici directiva 23 din 1992 a CE in toate limbile, inclusiv in romana: eur-lex.europa.eu.
regulamentele 30 si 54 ale comisiei economice europene a onu sint disponibile in engleza la www.unece.org, dar nu spun nimic diferit de directiva 23/92 CE.

sau, daca vrei doar citate, le-am pus eu aici pe cele relevante:
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=432...dpost&p=3172752

This post has been edited by Rimio de Vassur: 23 Oct 2011, 23:03


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Oct 2011, 23:42
Post #1294


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ...

This post has been edited by cj98czh: 23 Oct 2011, 23:43


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 23 Oct 2011, 23:48
Post #1295


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(diesel_power @ 23 Oct 2011, 15:39)
Aici e presupunerea gresita, ca acel coeficient e constant, in realitate acel coeficient depinde de suprafata de contact. Si eu mi-am luat anvelope mai late cu 1cm pt iarna.
Ori ca apasa anvelopa mai tare, ori ca nu, tot va fi un strat de zapada/gheata intre anvelopa si asfalt. Important e cum adera anvelopa la acel strat de zapada.
*



Coeficientul de frecare depinde de marimea sau de natura suprafetei? Am presupus ca e constant ca sa fie mai putine variabile in toata povestea de mai sus. Latimea cauciucurilor o sa influenteze in mare forma petei de contact.


<span class='edit'>23 Oct 2011, 23:56:</span>
@Rimio...
QUOTE
„pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale;


Daca in urma temperaturilor scazute cauciucul se intareste si se face ca si o bucata de plastic, n-o sa mai adere la gheata. Desenul benzii de rulare o sa te ajute la rulajul pe zapada afanata (de aia-s crestaturile mai distantate: 1. ca sa "muste" din zapada si sa o si evacueze la rotatie 2. sa nu se afunde in zapada). Daca nu e si compozitia cauciucului astfel incat sa asigure aderenta la temperatura scazuta, pneul ala de iarna (sau de vara - exemplu bun erau Montanele cu care venea echipat din fabrica Loganul prin 2004) bun pe zapada afanata e fix pix pe gheata. Deci pneul ar fi "all season" smile.gif

This post has been edited by marksman: 24 Oct 2011, 00:00


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 24 Oct 2011, 07:10
Post #1296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




@cj98czh acum ceva ani buni nu stia nimeni de anvelope de zapada (sau erau foarte putini), de fapt eu am facut scoala cu celebrele Victoria care sunt cel mult mixte datorita profilulului dar nu si compozitiei cauciucului. In ce priveste anvelopele de vara, daca sunt noi sa stii ca sunt mai bune decat unele de zapada vechi si tocite.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 07:42
Post #1297


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




acum depinde cat e de frig... ca dupa 2 frane mai in forta se incinge la greu anvelopa... si revine la proprietatile initiale.....
nu am niste teste facute de organisme "impartiale" cu distanta de franare, aderenta la tractiune, aderenta pe viraje cand e uscat si sunt 7, 6, 5,4,3,2 si -10 grade,

bafta.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kxz
post 24 Oct 2011, 08:59
Post #1298


Membru autentic


Group: Members
Posts: 618
Joined: 5 November 10
From: Cuiul de la harta.




si la mers normal, cauciucurile alea tot au multe grade peste 7. cauciucurile de iarna sunt un pic ca in povestea cu "batman, batman". oricum, vad ca se gasesc destui sa se inchine la ele.

QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Oct 2011, 20:05)
Nu este prostie !

tu oricum pui boticul la orice prostie gasesti intr-un link, ti-am mai zis ca ti s-a atrofiat creierul de la atata odihna.


--------------------
Dacia 1410 / Opel Corsa
--------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea
Oricâte piedici m-or lovi din greu
Eu sunt stăpânul sorții mele
Sunt căpitanul sufletului meu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 24 Oct 2011, 09:11
Post #1299


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




Hai ma esti sigur? Sa ne pui si noua o poza cu temometrul ca sa te credem si juram ca nu ne luam cauciuci de iarna... Platim si amenzile ptr. tine, eroul nostru! radmasa.gif


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 09:16
Post #1300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




ninja amenda e pentru drumuri acoperite de zapada/polei, nu uscate la -25 de grade. de fapt anvelopele astea de "iarna" au inceput ca anvelope pentru zapada, de aia si apar in legile alea din anii 90 cu denumirea SNOW TIRE.

ca dupa aia au mai vazut ca sunt mai bune (eu tot astept un studiu impartial) si pe uscat si pe ud, e "victima" colaterala, plus marketing pt tarile fara precipitatii iarna si cu temperaturi in jur de 1 grad.

bafta


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 24 Oct 2011, 09:19
Post #1301


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(kxz @ 24 Oct 2011, 08:59)
si la mers normal, cauciucurile alea tot au multe grade peste 7. cauciucurile de iarna sunt un pic ca in povestea cu "batman, batman". oricum, vad ca se gasesc destui sa se inchine la ele.

*



Cand simti ca iti fuge iarna masina de sub tine la 30 km/h sau vezi ca ai pus frana dar masina se duce tot cum vrea ea si ABS-ul face ca toti dracii, atunci sa-ti amintesti de faptul ca ai dispretuit cauciucurile de iarna si ca le-ai etichetat ca si "marketing".

LE: arhi, uita-te la testele facute de ADAC. O sa vezi acolo comparatia intre diverse marci de cauciucuri si au ceva informatii cu privire la diferentele intre gumele de vara si alea de iarna. Mie mi-a tradus cineva paginile respective dar cred ca merge si cu "gugle transleit".

This post has been edited by marksman: 24 Oct 2011, 09:21


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 09:25
Post #1302


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




bre marksman

eu am folosit gume de vara si de iarna pe uscat la temperaturi de 0 grade. fiind mai nesimtit din fire nu am sesizat nici o diferenta intre ele, ultima a fost la intalnirea defectilor, bine eu merg si f relaxat la consum.

diferenta de la cer la pamant e pe drumuri acoperite cu zapada/polei si toate derivatele acestora.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 24 Oct 2011, 09:27
Post #1303


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE(kxz @ 24 Oct 2011, 09:59)
...
tu oricum pui boticul la orice prostie gasesti intr-un link, ti-am mai zis ca ti s-a atrofiat creierul de la atata odihna.
*



Serios ? Se pare ca dimpotriva tu esti acela... sad.gif Pina la urma e treaba ta ce vrei sa faci cu tine, cu viata si familia ta...Da' sa nu cumva sa implici si pe altii...


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 24 Oct 2011, 09:30
Post #1304


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




arhi, eu iti urez sa nu ai nevoie sa simti diferenta, dar crede-ma ca ea exista. M-am dus sanie cu Montanele in conditii de temperatura in jur de zero grade si uscat pe jos. Tata s-a dus iarasi taras pe zapada in conditii de frana de la 40 km/h si era sa-l pocneasca pe ala din fata. El a zis ca se descurca cu gume de vara, ca masina are ABS si nu derapeaza. A doua zi si-a cumparat roti de iarna.


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kxz
post 24 Oct 2011, 09:35
Post #1305


Membru autentic


Group: Members
Posts: 618
Joined: 5 November 10
From: Cuiul de la harta.




lingica, vezi ca tocmai ti-a zis cineva pe alt topic, ca in loc de creier ai o conopida...


--------------------
Dacia 1410 / Opel Corsa
--------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea
Oricâte piedici m-or lovi din greu
Eu sunt stăpânul sorții mele
Sunt căpitanul sufletului meu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 10:06
Post #1306


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




bre marksman eu vreau un test comparativ intre vara si iarna la aceleasi temperaturi. de ce vreau asta, pentru ca in testele de anvelope de iarna, cand e vorba de acvaplanre, sosea umeda, sosea uscata, astia zic ca anvelopele de iarna sunt sub cele de vara (da nu se specifica daca alea de vara au fost testate la temperatura de iarna sau au fost testate vara)

ce simte unu si altu e irelevant.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Val3ntin0
post 24 Oct 2011, 14:51
Post #1307


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 8 September 11
From: Ploiesti




Deja cred ca exagerati multi.. pe bune cu atatea teste si draci!
Pe bune acu, mie mi se pare chiar simplu: trebuie sa ai anvelopa decenta, eventual cu ceva rizuri/crampoane si cum mai vreti voi sa le ziceti elevat mai ales daca sti ca parchezi in zapada sau iti place sa mergi la munte, sa fi pregatit.. Legea este simpla pentru mine unul: zice sa ai anvelopa de iarna/zapada, ok am luat am pus si nu ma doare capul! Astea cu timp de franare, distanta, material.. multe sunt aiureli de marketing..

Un lucru nu trebuie sa uitam: ADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC! Ceea ce multi uita sau nu ii intereseaza, cu sau fara cauciucuri noi fie vara/iarna!


--------------------
Renault Clio Expression 2004~1.4 / Megane 2007~1.6 16v 82kv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rimio de Vassur
post 24 Oct 2011, 14:54
Post #1308





Group: Members
Posts: 849
Joined: 12 August 07




QUOTE(cj98czh @ 23 Oct 2011, 23:42)
Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ...
*



vezi sa nu ramii inclinat, ca e nasol rau: doare! daca te oboseai sa citesti si pe topicul celalalt stiai ce cauciucuri am.

despre experienta mea la volan nu ai nici un drept sa iti dai cu parerea pentru ca nu stii absolut nimic despre mine si nici nu ma interseaza in mod deosebit sa educ in directia asta pe fitecine de pe un forum, dar daca tii neaparat sa stii (desi bat cimpii degeaba), in trecut "m-am dat" cu cauciucuri normale si la mai putin de -8, pe asfalt uscat, in conditii regulamentare de utilizare a masinii. nu am alunecat, nu am derapat, nu am lovit pe nimeni, nu m-am dus pe contrasens etc.

daca prin pretentii intelegi condus stil "huidu", trebuie sa te dezamagesc: nu am astfel de pretentii de la nici un fel de cauciuc/sosea/masina si cu atit mai putin de la mine.

apropo: acum nu pot sa ma dau cu "cauciucuri de vara" din 2 motive foarte simple:
1. oficial NU EXISTA asa ceva
2. in momentul de fata nu posed ceea ce numesti tu si producatorii de cauciucuri "cauciuc de vara" (probabil ceea ce legislatia oficiala numeste "pneu normal").


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yhattori
post 24 Oct 2011, 15:28
Post #1309


*


Group: Members
Posts: 522
Joined: 18 August 09




QUOTE(cj98czh @ 24 Oct 2011, 00:42)
Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ...
*



Ma inclin si eu. Putini ar fi fost in stare sa-l faca prost in fata pe altul si simultan sa se laude pe ei in aceeasi fraza.

Pacat, un punct in plus si un i in minus au stricat ceva ceea ce altfel ar fi fost perfect.


--------------------
* * *
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 24 Oct 2011, 15:32
Post #1310


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




QUOTE(b76bgaarh @ 24 Oct 2011, 09:16)
ninja amenda e pentru drumuri acoperite de zapada/polei, nu uscate la -25 de grade. de fapt anvelopele astea de "iarna" au inceput ca anvelope pentru zapada, de aia si apar in legile alea din anii 90 cu denumirea SNOW TIRE.

ca dupa aia au mai vazut ca sunt mai bune (eu tot astept un studiu impartial) si pe uscat si pe ud, e "victima" colaterala, plus marketing pt tarile fara precipitatii iarna si cu temperaturi in jur de 1 grad.

bafta
*



Sa inteleg ca tu mergi iarna cu 4 anvelope de iarna in porcbagaj si cand da zapada te opresti si le schimbi? icon_mrgreen.gif


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 15:39
Post #1311


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




QUOTE(luck33ro @ 24 Oct 2011, 09:11)
Hai ma esti sigur? Sa ne pui si noua o poza cu temometrul ca sa te credem si juram ca nu ne luam cauciuci de iarna... Platim si amenzile ptr. tine, eroul nostru!  radmasa.gif
*



ninja..se referea la ce ai scris tu un post mai sus. bafta


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 24 Oct 2011, 15:58
Post #1312


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




QUOTE(CGDBZ @ 24 Oct 2011, 08:10)
@cj98czh acum ceva ani buni nu stia nimeni de anvelope de zapada (sau erau foarte putini), de fapt eu am facut scoala cu celebrele Victoria care sunt cel mult mixte datorita profilulului dar nu si compozitiei cauciucului. In ce priveste anvelopele de vara, daca sunt noi sa stii ca sunt mai bune decat unele de zapada vechi si tocite.
*



Nu conteaza ce conduceam pe vremuri. Atunci aveam 50 de cai si sosele vai de mama lor. Sa nu mai vorbim ca daca ningea se oprea oficial circulatia. La vremuri noi trebuie sa ne adaptam...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Oct 2011, 16:03
Post #1313


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




nu stiu cum se face da acum avem tot aceleasi sosele, chiar mai nasoale as putea sa spun.

io revin la intrebarea mea. e vreun test intre anvelope normale si cele de "zapada" la temperaturi intre 7 si - 30 pe uscat? exclus brosurile si filmele de marketing ale producatorilor de anvelope.

This post has been edited by b76bgaarh: 24 Oct 2011, 16:04


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thor1983
post 24 Oct 2011, 16:46
Post #1314


Membru autentic


Group: Members
Posts: 465
Joined: 7 April 04
From: In front of the computer




Experienta mea e buna?

Michelin Energy Saver 185/65R15 vs Dunlop WS 3D 195/65R15.
- +5/+18 grade temperatura ambientala - cosum mai mare la Dunlopuri (+0.7l/100km), zgomot mai mare la rulare, nu am sesizat diferente de comportament fata de alea de vara (franeaza la fel, sta in curbe la fel - ma refer la viteze decente).
- +5/-5 grade - Michelinurile devin mai rigide, ABS-ul are tendinta sa intre mai devreme. La franari usoare e ok, deja la frane ceva mai bruste se face simtita rigidizarea anvelopei.
- sub -5 grade nu am mers cu Michelinurile, dar la -18 grade, Dunlopurile se comporta ok indifierent de starea drumului (uscat, acoperit cu zapada afanata sau batatorita, bineinteles coreland viteza).

La -2/-3 grade, ninsoare usoara, zapada cu zloata pe sosea, masini asemanatoare (Cee'd 1.4, aproape acelasi rulaj), Dunlop-urile sunt superioare Michelin-urilor: rup aderenta mai greu, virajele se pot aborda mai repede. Prietenul care conducea masina mea cu anvlope de iarna a iesit din sensul giratoriu de la Ikea decent la ~20km/h, eu la masina lui cu anvelope de iarna am simtit cum ii fuge fundul usor la 15km/h (treapta a 2-a la ~1000rpm).

Asta a fost suficient pentru mine sa ma convinga ca cele 16 milioane investite in setul de anvelope si jenti de iarna isi merita banii. E si ceva marketing in treaba asta cu anvelopele de iarna, dar in sezonul rece nu e nici o indoiala ca sunt mai bune.


--------------------
Mazda 6 2017
Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 24 Oct 2011, 18:43
Post #1315


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




QUOTE(b76bgaarh @ 24 Oct 2011, 16:03)
nu stiu cum se face da acum avem tot aceleasi sosele, chiar mai nasoale as putea sa spun.

io revin la intrebarea mea. e vreun test intre anvelope normale si cele de "zapada" la temperaturi intre 7 si - 30 pe uscat? exclus brosurile si filmele de marketing ale producatorilor de anvelope.
*



Nu e nevoie de nici un test. Compozitia cauciucului folosit este diferita - mai moale la alea de iarna si mai dura la cele de vara. Asta o poti vedea singur fara sa iti faca nimeni teste! Se duce dracu coeficientu de frecare tongue.gif
In plus cele de vara se crapa de la frig si in 2-3 anisori deja sunt bune de aruncat!


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 24 Oct 2011, 18:55
Post #1316


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Deci baietii aia care ti le pastreaza incalzesc depozitele. Beton!


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 24 Oct 2011, 19:00
Post #1317


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




Macar nu stau la -20 de grade smile.gif


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ma3x
post 24 Oct 2011, 19:13
Post #1318


-


Group: Members
Posts: 488
Joined: 25 April 10
From: B




QUOTE(Val3ntin0 @ 24 Oct 2011, 14:51)
Deja cred ca exagerati multi.. pe bune cu atatea teste si draci!
Pe bune acu, mie mi se pare chiar simplu: trebuie sa ai anvelopa decenta, eventual cu ceva rizuri/crampoane si cum mai vreti voi sa le ziceti elevat mai ales daca sti ca parchezi in zapada sau iti place sa mergi la munte, sa fi pregatit.. Legea este simpla pentru mine unul: zice sa ai anvelopa de iarna/zapada, ok am luat am pus si nu ma doare capul! Astea cu timp de franare, distanta, material.. multe sunt aiureli de marketing..

  Un lucru nu trebuie sa uitam: ADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC! Ceea ce multi uita sau nu ii intereseaza, cu sau fara cauciucuri noi fie vara/iarna!
*



+1 up.gif

Restul sunt pareri, marketing, opinii dar pana la urma ca ne place sau nu totul se rezuma la ce a scris colegul smile.gif.

Opinia mea ar fi ca iarna cand pe mazga, ud, polei, zapada, sleauri etc. tu circuli cu gume de vara atunci esti iresponsabil pentru ca desi cu o zi in urma era uscat pe jos si totul mergea cum trebuie - nimic de comentat, azi dai batai de cap la figurat si uneri la propriu celorlalti soferi, si mai presus de toate nu te gandesti la siguranta ta.


--------------------
- - - - -
ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007
ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 24 Oct 2011, 19:17
Post #1319


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




Babaieti, cer scuze ca va intrerup din dezbatere insa am o mare dilema. Vin de la AUCHAN de unde am vrut sa ii cumpar tatalui meu (ptr dacie) caucioace de iarna Debica Navigator 2 165/70R13 79T care cica sunt All Season. Ce-i drept ... au pe ele inscris M+S si au si fulgu de zapada aferent pe ele (mai putin creasta de munte).

Caucioacele sunt ca astea de aici:Debica Navigator 2 165/70/13

Cica legea s-a modificat:
RAR revine: sunt bune anvelopele all-season, dar numai dacă sunt inscripționate M+S
QUOTE
Textul Ordonanței Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanța Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, utilizează termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M (Mud - noroi) și S (Snow- zăpadă), sub forma: M plus S, M. S. sau M&S, se arată într-un comunicat emis de Registrul Auto Român astăzi la ora 15.35.

Având în vedere discuțiile în jurul anvelopelor all-season atât din Ministerul Transporturilor cât și din Parlament, s-a concluzionat că și acestea vor fi luate în calcul, dar numai în cazul în care sunt incripționate M plus S, iar RAR a revenit asupra primului comunicat, cu o completare. Dacă anvelopele all-season nu vor prezenta acest marcaj, atunci anvelopele all season vor fi asimilate celor de vară și implicit conducătorul automobilului va fi sancționat în cazul în care va rula pe un drum acoperit cu gheață sau zăpadă. Miza acestei modificări reprezintă o piață de aproape 700 mil. euro.
.

Prin urmare ... par OK.

Voi ce ziceti?


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cielo99
post 24 Oct 2011, 19:18
Post #1320


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 21 November 10




Se crapa la utilizare cand cauciucul se misca.In depozit nu ruleaza.Ganditi-va cum e cauciucul in partea in care e in contact cu drumul in comparatie cu restul rotii.Si oricum se recomanda schimbarea anvelopelor o data la 4 ani indiferent de gradul de uzura.
Pana sunt garduri si santuri puteti circula linistiti si cu alea de vara ca aveti unde va opri.

This post has been edited by cielo99: 24 Oct 2011, 19:20


--------------------
Daewoo/Peugeot Cielo/307 1999/gle 2003/break - de cluj
[COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
58 Pages « < 42 43 44 45 46 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 17:35
Dacia