Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
![]() ![]() ![]() |
Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
ady77 |
![]()
Post
#1291
|
||
![]() راحتزیل یو Group: Members Posts: 1.729 Joined: 15 December 05 From: near Bacau ![]() |
|
||
--------------------
________________
________________
_________________ The problem with this world is that the intelligent are full of doubts, while stupid ones are full of confidence.
ecnedifnocfollufsisoM |
|||
Manuel |
![]()
Post
#1292
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.116 Joined: 27 November 02 From: VASLUI ![]() |
Nu ma, aia liberi is pe topicul despre chiorete.
|
--------------------
Opel
Astra J Sports Tourer Active
2013 / 2.0 CDTI / 165CP
- VS15CMA "Base e un bou betiv." (corbex)
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1293
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
alceva decit "teste" facute de producatori de cauciucuri si articole cu traduceri proaste din presa "bine intentionata" poti sa prezinti? ceva care chiar sa aiba vreo valoare?
normal ca producatorii prezinta filmulete cu "teste" care arata ce vor ei. normal ca presa din romania publica "articole" in care habar nu are despre ce vorbeste, doar pentru trafic/audienta. si nici macar nu sint in stare sa scrie corect (nu exista cauciucuri "de iarna", "de vara" si "all season" decit in imaginatia departamentelor de marketing ale producatorilor de cauciucuri, nu si in directiva si regulamentele pe care toti le citeaza dar nici unui nu le-a citit). nu exista EC-ONU (ce ti-e si cu romgleza asta) ci CEE a ONU sau UN ECE. situl lor e www.unece.org. nu ai sa gasesti treaba cu 7 grade decit in imaginatia departamentelor de marketing ale producatorilor de cauciucuri nu in documentele oficiale. e la fel ca vaca mov de pe pasunile elvetiene, iaurtul cu capsuni care te duce in mijlocul plutonului de blonde cu codite etc. deja e penibila toata vrajeala asta cu "cauciucurile de iarna" care de fapt sint "de zapada". toata lumea stie ca e vorba doar de un tun economic, atit pentru buzunarul statului cit si pentru citeva buzunare bine "plasate", "intentionate" si "sprijinite". daca tot te-ai complicat sa cauti citate pe coclauri, te-ai gindit macar sa citesti si documentele originale? si sa vezi cit rahat cu perje maninca romanii? vezi ca UE e buna la suflet si traduce toate documentele in toate limbile uniunii. gasesti aici directiva 23 din 1992 a CE in toate limbile, inclusiv in romana: eur-lex.europa.eu. regulamentele 30 si 54 ale comisiei economice europene a onu sint disponibile in engleza la www.unece.org, dar nu spun nimic diferit de directiva 23/92 CE. sau, daca vrei doar citate, le-am pus eu aici pe cele relevante: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=432...dpost&p=3172752 This post has been edited by Rimio de Vassur: 23 Oct 2011, 23:03 |
--------------------
.
.
.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#1294
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ...
This post has been edited by cj98czh: 23 Oct 2011, 23:43 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
marksman |
![]()
Post
#1295
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(diesel_power @ 23 Oct 2011, 15:39) Aici e presupunerea gresita, ca acel coeficient e constant, in realitate acel coeficient depinde de suprafata de contact. Si eu mi-am luat anvelope mai late cu 1cm pt iarna. Ori ca apasa anvelopa mai tare, ori ca nu, tot va fi un strat de zapada/gheata intre anvelopa si asfalt. Important e cum adera anvelopa la acel strat de zapada. Coeficientul de frecare depinde de marimea sau de natura suprafetei? Am presupus ca e constant ca sa fie mai putine variabile in toata povestea de mai sus. Latimea cauciucurilor o sa influenteze in mare forma petei de contact. <span class='edit'>23 Oct 2011, 23:56:</span> @Rimio... QUOTE „pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale; Daca in urma temperaturilor scazute cauciucul se intareste si se face ca si o bucata de plastic, n-o sa mai adere la gheata. Desenul benzii de rulare o sa te ajute la rulajul pe zapada afanata (de aia-s crestaturile mai distantate: 1. ca sa "muste" din zapada si sa o si evacueze la rotatie 2. sa nu se afunde in zapada). Daca nu e si compozitia cauciucului astfel incat sa asigure aderenta la temperatura scazuta, pneul ala de iarna (sau de vara - exemplu bun erau Montanele cu care venea echipat din fabrica Loganul prin 2004) bun pe zapada afanata e fix pix pe gheata. Deci pneul ar fi "all season" ![]() This post has been edited by marksman: 24 Oct 2011, 00:00 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#1296
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
@cj98czh acum ceva ani buni nu stia nimeni de anvelope de zapada (sau erau foarte putini), de fapt eu am facut scoala cu celebrele Victoria care sunt cel mult mixte datorita profilulului dar nu si compozitiei cauciucului. In ce priveste anvelopele de vara, daca sunt noi sa stii ca sunt mai bune decat unele de zapada vechi si tocite.
|
--------------------
-
-
-
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1297
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
acum depinde cat e de frig... ca dupa 2 frane mai in forta se incinge la greu anvelopa... si revine la proprietatile initiale.....
nu am niste teste facute de organisme "impartiale" cu distanta de franare, aderenta la tractiune, aderenta pe viraje cand e uscat si sunt 7, 6, 5,4,3,2 si -10 grade, bafta. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
kxz |
![]()
Post
#1298
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
si la mers normal, cauciucurile alea tot au multe grade peste 7. cauciucurile de iarna sunt un pic ca in povestea cu "batman, batman". oricum, vad ca se gasesc destui sa se inchine la ele.
QUOTE(george_scala_2004 @ 23 Oct 2011, 20:05) Nu este prostie ! tu oricum pui boticul la orice prostie gasesti intr-un link, ti-am mai zis ca ti s-a atrofiat creierul de la atata odihna. |
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
luck33ro |
![]()
Post
#1299
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Hai ma esti sigur? Sa ne pui si noua o poza cu temometrul ca sa te credem si juram ca nu ne luam cauciuci de iarna... Platim si amenzile ptr. tine, eroul nostru!
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1300
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
ninja amenda e pentru drumuri acoperite de zapada/polei, nu uscate la -25 de grade. de fapt anvelopele astea de "iarna" au inceput ca anvelope pentru zapada, de aia si apar in legile alea din anii 90 cu denumirea SNOW TIRE.
ca dupa aia au mai vazut ca sunt mai bune (eu tot astept un studiu impartial) si pe uscat si pe ud, e "victima" colaterala, plus marketing pt tarile fara precipitatii iarna si cu temperaturi in jur de 1 grad. bafta |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
marksman |
![]()
Post
#1301
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(kxz @ 24 Oct 2011, 08:59) si la mers normal, cauciucurile alea tot au multe grade peste 7. cauciucurile de iarna sunt un pic ca in povestea cu "batman, batman". oricum, vad ca se gasesc destui sa se inchine la ele. Cand simti ca iti fuge iarna masina de sub tine la 30 km/h sau vezi ca ai pus frana dar masina se duce tot cum vrea ea si ABS-ul face ca toti dracii, atunci sa-ti amintesti de faptul ca ai dispretuit cauciucurile de iarna si ca le-ai etichetat ca si "marketing". LE: arhi, uita-te la testele facute de ADAC. O sa vezi acolo comparatia intre diverse marci de cauciucuri si au ceva informatii cu privire la diferentele intre gumele de vara si alea de iarna. Mie mi-a tradus cineva paginile respective dar cred ca merge si cu "gugle transleit". This post has been edited by marksman: 24 Oct 2011, 09:21 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1302
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
bre marksman
eu am folosit gume de vara si de iarna pe uscat la temperaturi de 0 grade. fiind mai nesimtit din fire nu am sesizat nici o diferenta intre ele, ultima a fost la intalnirea defectilor, bine eu merg si f relaxat la consum. diferenta de la cer la pamant e pe drumuri acoperite cu zapada/polei si toate derivatele acestora. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#1303
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE(kxz @ 24 Oct 2011, 09:59) ... tu oricum pui boticul la orice prostie gasesti intr-un link, ti-am mai zis ca ti s-a atrofiat creierul de la atata odihna. Serios ? Se pare ca dimpotriva tu esti acela... ![]() |
--------------------
...
...
...
|
|
marksman |
![]()
Post
#1304
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
arhi, eu iti urez sa nu ai nevoie sa simti diferenta, dar crede-ma ca ea exista. M-am dus sanie cu Montanele in conditii de temperatura in jur de zero grade si uscat pe jos. Tata s-a dus iarasi taras pe zapada in conditii de frana de la 40 km/h si era sa-l pocneasca pe ala din fata. El a zis ca se descurca cu gume de vara, ca masina are ABS si nu derapeaza. A doua zi si-a cumparat roti de iarna.
|
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
kxz |
![]()
Post
#1305
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 618 Joined: 5 November 10 From: Cuiul de la harta. ![]() |
lingica, vezi ca tocmai ti-a zis cineva pe alt topic, ca in loc de creier ai o conopida...
|
--------------------
Dacia 1410
/
Opel Corsa --------------------
Și-oricât de-ngustă o fi calea Oricâte piedici m-or lovi din greu Eu sunt stăpânul sorții mele Sunt căpitanul sufletului meu. |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
bre marksman eu vreau un test comparativ intre vara si iarna la aceleasi temperaturi. de ce vreau asta, pentru ca in testele de anvelope de iarna, cand e vorba de acvaplanre, sosea umeda, sosea uscata, astia zic ca anvelopele de iarna sunt sub cele de vara (da nu se specifica daca alea de vara au fost testate la temperatura de iarna sau au fost testate vara)
ce simte unu si altu e irelevant. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Val3ntin0 |
![]()
Post
#1307
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 8 September 11 From: Ploiesti ![]() |
Deja cred ca exagerati multi.. pe bune cu atatea teste si draci!
Pe bune acu, mie mi se pare chiar simplu: trebuie sa ai anvelopa decenta, eventual cu ceva rizuri/crampoane si cum mai vreti voi sa le ziceti elevat mai ales daca sti ca parchezi in zapada sau iti place sa mergi la munte, sa fi pregatit.. Legea este simpla pentru mine unul: zice sa ai anvelopa de iarna/zapada, ok am luat am pus si nu ma doare capul! Astea cu timp de franare, distanta, material.. multe sunt aiureli de marketing.. Un lucru nu trebuie sa uitam: ADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC! Ceea ce multi uita sau nu ii intereseaza, cu sau fara cauciucuri noi fie vara/iarna! |
--------------------
Renault
Clio Expression 2004~1.4 /
Megane 2007~1.6 16v 82kv
|
|
Rimio de Vassur |
![]()
Post
#1308
|
Group: Members Posts: 849 Joined: 12 August 07 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 23 Oct 2011, 23:42) Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ... vezi sa nu ramii inclinat, ca e nasol rau: doare! daca te oboseai sa citesti si pe topicul celalalt stiai ce cauciucuri am. despre experienta mea la volan nu ai nici un drept sa iti dai cu parerea pentru ca nu stii absolut nimic despre mine si nici nu ma interseaza in mod deosebit sa educ in directia asta pe fitecine de pe un forum, dar daca tii neaparat sa stii (desi bat cimpii degeaba), in trecut "m-am dat" cu cauciucuri normale si la mai putin de -8, pe asfalt uscat, in conditii regulamentare de utilizare a masinii. nu am alunecat, nu am derapat, nu am lovit pe nimeni, nu m-am dus pe contrasens etc. daca prin pretentii intelegi condus stil "huidu", trebuie sa te dezamagesc: nu am astfel de pretentii de la nici un fel de cauciuc/sosea/masina si cu atit mai putin de la mine. apropo: acum nu pot sa ma dau cu "cauciucuri de vara" din 2 motive foarte simple: 1. oficial NU EXISTA asa ceva 2. in momentul de fata nu posed ceea ce numesti tu si producatorii de cauciucuri "cauciuc de vara" (probabil ceea ce legislatia oficiala numeste "pneu normal"). |
--------------------
.
.
.
|
|
yhattori |
![]()
Post
#1309
|
![]() * Group: Members Posts: 522 Joined: 18 August 09 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 24 Oct 2011, 00:42) Rimio de Vassur - ma inclin ... du-te si da-te tu cu anvelope de vara la -5 -8 grade si te rog sa ai si pretentii de la ele ... dar sa fi singur pe drum ca sa nu iei nevinovati cu tine ... si ma refer la drum uscat ... asfalt uscat .... asta spune multe despre experienta ta la volan si despre faptul ca te-ai intalnit cu multe in trafic ... Ma inclin si eu. Putini ar fi fost in stare sa-l faca prost in fata pe altul si simultan sa se laude pe ei in aceeasi fraza. Pacat, un punct in plus si un i in minus au stricat ceva ceea ce altfel ar fi fost perfect. |
--------------------
*
*
*
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#1310
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 24 Oct 2011, 09:16) ninja amenda e pentru drumuri acoperite de zapada/polei, nu uscate la -25 de grade. de fapt anvelopele astea de "iarna" au inceput ca anvelope pentru zapada, de aia si apar in legile alea din anii 90 cu denumirea SNOW TIRE. ca dupa aia au mai vazut ca sunt mai bune (eu tot astept un studiu impartial) si pe uscat si pe ud, e "victima" colaterala, plus marketing pt tarile fara precipitatii iarna si cu temperaturi in jur de 1 grad. bafta Sa inteleg ca tu mergi iarna cu 4 anvelope de iarna in porcbagaj si cand da zapada te opresti si le schimbi? ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1311
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#1312
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 24 Oct 2011, 08:10) @cj98czh acum ceva ani buni nu stia nimeni de anvelope de zapada (sau erau foarte putini), de fapt eu am facut scoala cu celebrele Victoria care sunt cel mult mixte datorita profilulului dar nu si compozitiei cauciucului. In ce priveste anvelopele de vara, daca sunt noi sa stii ca sunt mai bune decat unele de zapada vechi si tocite. Nu conteaza ce conduceam pe vremuri. Atunci aveam 50 de cai si sosele vai de mama lor. Sa nu mai vorbim ca daca ningea se oprea oficial circulatia. La vremuri noi trebuie sa ne adaptam... |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#1313
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cum se face da acum avem tot aceleasi sosele, chiar mai nasoale as putea sa spun.
io revin la intrebarea mea. e vreun test intre anvelope normale si cele de "zapada" la temperaturi intre 7 si - 30 pe uscat? exclus brosurile si filmele de marketing ale producatorilor de anvelope. This post has been edited by b76bgaarh: 24 Oct 2011, 16:04 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#1314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Experienta mea e buna?
Michelin Energy Saver 185/65R15 vs Dunlop WS 3D 195/65R15. - +5/+18 grade temperatura ambientala - cosum mai mare la Dunlopuri (+0.7l/100km), zgomot mai mare la rulare, nu am sesizat diferente de comportament fata de alea de vara (franeaza la fel, sta in curbe la fel - ma refer la viteze decente). - +5/-5 grade - Michelinurile devin mai rigide, ABS-ul are tendinta sa intre mai devreme. La franari usoare e ok, deja la frane ceva mai bruste se face simtita rigidizarea anvelopei. - sub -5 grade nu am mers cu Michelinurile, dar la -18 grade, Dunlopurile se comporta ok indifierent de starea drumului (uscat, acoperit cu zapada afanata sau batatorita, bineinteles coreland viteza). La -2/-3 grade, ninsoare usoara, zapada cu zloata pe sosea, masini asemanatoare (Cee'd 1.4, aproape acelasi rulaj), Dunlop-urile sunt superioare Michelin-urilor: rup aderenta mai greu, virajele se pot aborda mai repede. Prietenul care conducea masina mea cu anvlope de iarna a iesit din sensul giratoriu de la Ikea decent la ~20km/h, eu la masina lui cu anvelope de iarna am simtit cum ii fuge fundul usor la 15km/h (treapta a 2-a la ~1000rpm). Asta a fost suficient pentru mine sa ma convinga ca cele 16 milioane investite in setul de anvelope si jenti de iarna isi merita banii. E si ceva marketing in treaba asta cu anvelopele de iarna, dar in sezonul rece nu e nici o indoiala ca sunt mai bune. |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#1315
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 24 Oct 2011, 16:03) nu stiu cum se face da acum avem tot aceleasi sosele, chiar mai nasoale as putea sa spun. io revin la intrebarea mea. e vreun test intre anvelope normale si cele de "zapada" la temperaturi intre 7 si - 30 pe uscat? exclus brosurile si filmele de marketing ale producatorilor de anvelope. Nu e nevoie de nici un test. Compozitia cauciucului folosit este diferita - mai moale la alea de iarna si mai dura la cele de vara. Asta o poti vedea singur fara sa iti faca nimeni teste! Se duce dracu coeficientu de frecare ![]() In plus cele de vara se crapa de la frig si in 2-3 anisori deja sunt bune de aruncat! |
--------------------
***
**
***
|
|
corbex |
![]()
Post
#1316
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Deci baietii aia care ti le pastreaza incalzesc depozitele. Beton!
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#1317
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Macar nu stau la -20 de grade
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
Ma3x |
![]()
Post
#1318
|
![]() - Group: Members Posts: 488 Joined: 25 April 10 From: B ![]() |
QUOTE(Val3ntin0 @ 24 Oct 2011, 14:51) Deja cred ca exagerati multi.. pe bune cu atatea teste si draci! Pe bune acu, mie mi se pare chiar simplu: trebuie sa ai anvelopa decenta, eventual cu ceva rizuri/crampoane si cum mai vreti voi sa le ziceti elevat mai ales daca sti ca parchezi in zapada sau iti place sa mergi la munte, sa fi pregatit.. Legea este simpla pentru mine unul: zice sa ai anvelopa de iarna/zapada, ok am luat am pus si nu ma doare capul! Astea cu timp de franare, distanta, material.. multe sunt aiureli de marketing.. Un lucru nu trebuie sa uitam: ADAPTAREA VITEZEI LA CONDITIILE DE TRAFIC! Ceea ce multi uita sau nu ii intereseaza, cu sau fara cauciucuri noi fie vara/iarna! +1 ![]() Restul sunt pareri, marketing, opinii dar pana la urma ca ne place sau nu totul se rezuma la ce a scris colegul ![]() Opinia mea ar fi ca iarna cand pe mazga, ud, polei, zapada, sleauri etc. tu circuli cu gume de vara atunci esti iresponsabil pentru ca desi cu o zi in urma era uscat pe jos si totul mergea cum trebuie - nimic de comentat, azi dai batai de cap la figurat si uneri la propriu celorlalti soferi, si mai presus de toate nu te gandesti la siguranta ta. |
--------------------
-
-
-
- - ex. Renault Symbol 1.5DCI 60kw 2007
ex. Megane sedan 2.2 1.5DCI 63kw 2007 ex. Renault Symbol 1.5DCI 47kw 2008 |
|
ionut.tanase |
![]()
Post
#1319
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Babaieti, cer scuze ca va intrerup din dezbatere insa am o mare dilema. Vin de la AUCHAN de unde am vrut sa ii cumpar tatalui meu (ptr dacie) caucioace de iarna Debica Navigator 2 165/70R13 79T care cica sunt All Season. Ce-i drept ... au pe ele inscris M+S si au si fulgu de zapada aferent pe ele (mai putin creasta de munte).
Caucioacele sunt ca astea de aici:Debica Navigator 2 165/70/13 Cica legea s-a modificat: RAR revine: sunt bune anvelopele all-season, dar numai dacă sunt inscripționate M+S QUOTE Textul Ordonanței Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanța Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, utilizează termenul "anvelope de iarnă", anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M (Mud - noroi) și S (Snow- zăpadă), sub forma: M plus S, M. S. sau M&S, se arată într-un comunicat emis de Registrul Auto Român astăzi la ora 15.35. .Având în vedere discuțiile în jurul anvelopelor all-season atât din Ministerul Transporturilor cât și din Parlament, s-a concluzionat că și acestea vor fi luate în calcul, dar numai în cazul în care sunt incripționate M plus S, iar RAR a revenit asupra primului comunicat, cu o completare. Dacă anvelopele all-season nu vor prezenta acest marcaj, atunci anvelopele all season vor fi asimilate celor de vară și implicit conducătorul automobilului va fi sancționat în cazul în care va rula pe un drum acoperit cu gheață sau zăpadă. Miza acestei modificări reprezintă o piață de aproape 700 mil. euro. Prin urmare ... par OK. Voi ce ziceti? |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
cielo99 |
![]()
Post
#1320
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 21 November 10 ![]() |
Se crapa la utilizare cand cauciucul se misca.In depozit nu ruleaza.Ganditi-va cum e cauciucul in partea in care e in contact cu drumul in comparatie cu restul rotii.Si oricum se recomanda schimbarea anvelopelor o data la 4 ani indiferent de gradul de uzura.
Pana sunt garduri si santuri puteti circula linistiti si cu alea de vara ca aveti unde va opri. This post has been edited by cielo99: 24 Oct 2011, 19:20 |
--------------------
Daewoo/Peugeot
Cielo/307
1999/gle 2003/break
- de cluj [COLOR=blue]Banii in lipsa inteligentei sunt foarte periculosi.[/COLOR]
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 17:35 |