consum mai mare cu caldura pornita?, un pariu
![]() ![]() ![]() |
consum mai mare cu caldura pornita?, un pariu
MATEA BOGDAN |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 13 December 07 From: PLOIESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
MEGANE II
- ph 09 wpu
2005
|
|||
VyRuZ |
![]()
Post
#2
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Dacă ai diesel cu rezistențe de încălzire, cum au, din câte am înțeles, UNELE 1.5-uri și 1.9-uri, atunci vei avea un consum mai mare sub 5 grade Celsius, cel puțin până când se încinge suficient motorul ca să se decupleze rezistențele auxiliare.
This post has been edited by VyRuZ: 15 Dec 2010, 15:25 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
- B-***-**F
09/2007 If it ain't broke, don't fix it.
|
|
mihai_dorin |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Ai consum mai mare deoarece motorul iarna va merge mai mult timp rece, de aici si consumul mai ridicat. Consumul nu este influentat de caldura din masina.
Fumul albastru, dupa cum inveti si la scoala este dat de uleiul "mancat" de motor la ardere. Bujiile cand le-ai schimbat ultima data? This post has been edited by mihai_dorin: 15 Dec 2010, 15:31 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.6 16v
2007 Privilege + Mio C720b “Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
|
|
MATEA BOGDAN |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 13 December 07 From: PLOIESTI ![]() |
uau!
rapid raspuns! merci pai din cate am auzit rezistentele ar fi doar cand e AC-ul pornit. Si chiar daca ar fi asa alea sunt electrice...cat poate sa streseze alternatorul? in afara de asta era vorba de drum intins... Bafta 15 Dec 2010, 15:38: La naiba! dar voi stati pe net nu gluma! Asadar: Stiu ca fumul albastru e consum de ulei si cel negru de motorina dar vara nu scoate acel fum aproape deloc de aceea nu am schimbat bujiile nici o data de cand am luat masina - 2008. Mentionez ca am luat-o second hand si e fabricatie 2005. deci consumul DUPA CE MOTORUL ESTE CALD nu este influentat de faptul ca este dat drumul la caldura in masina This post has been edited by MATEA BOGDAN: 15 Dec 2010, 15:38 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II
- ph 09 wpu
2005
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#5
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Nope, căldura de la calorifer nu influențează consumul.
Evident, am omis să specific că mașina consumă iarna mai mult, că na, oricine știe asta, e deja un truism. Însă rezistențele acelea merg fără A/C pornit, și de moment ce mașina menține relanti-ul la 900 RPM cât timp ele funcționează, e clar că-s mari consumatoare de curent. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
- B-***-**F
09/2007 If it ain't broke, don't fix it.
|
|
mihai_dorin |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 23 September 07 From: Bucuresti ![]() |
Bujiile au un interval stabilit de schimb parca 30.000km sau 3 ani..
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.6 16v
2007 Privilege + Mio C720b “Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#7
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
La tine da
![]() La dCiul lui, nu prea ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
MATEA BOGDAN |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 13 December 07 From: PLOIESTI ![]() |
Ok. Am inteles . Aceiasi masina in aceleasi conditii (de iarna) cu motorul cald, nu consuma decat fff putin mai mult daca pornesti caldura.
Referitor la celelalte intrebari : sa schimb bujiile? de aia sa scoata fum albastru? Sau s-o fi "dat pe ulei?" Si de ce se aude asa naspa motorul in primele secunde? asa fac si masinile voastre? |
--------------------
RENAULT
MEGANE II
- ph 09 wpu
2005
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.380 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cati km are masina ta? era adusa de afara?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#10
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Bujia n-are legatura cu uleiul ars.
Folosirea aerului cald nu influenteaza deloc consumul de carburant. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Cristi A |
![]()
Post
#11
|
![]() Impatimit Group: Members Posts: 410 Joined: 20 April 09 ![]() |
Influenteaza putin, deoarece atunci cand dai incalzirea pe 27, practic mai racesti si tu antigelul cu ventilatorul pentru masina. Astfel masina se incalzeste mai greu, consuma mai mult pana cand se incalzeste.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Privilege
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#12
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
El a spus ca il intereseaza consumul DUPA ce masina a ajuns la temperatura de functionare.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Cristi A |
![]()
Post
#13
|
![]() Impatimit Group: Members Posts: 410 Joined: 20 April 09 ![]() |
Ah, atunci nu influenteaza. Chiar ca masina odata incalzita merge mai bine pe vreme mai rece decat pe vreme mai calda.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Privilege
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#14
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.369 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
fumul scos este albastru sau gri/albicios? daca e varianta a doua si daca spui ca vara nu scoate asa ceva, nu mananca nici un ulei, asa scoate iarna de la frig. Dupa ce se incalzeste motorul mai scoate? In mod normal nu ar mai trebui sa scoata.
Consumul mai mare de motorina in sezonul rece e normal, nu are legatura numai cu temperatura la care e setata caldura. |
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
danyos |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 30 June 09 From: focsani /vrancea ![]() |
un fum alb la prima pornire de dimineata si un zgomot ciudat pe la motor l-am avut si eu , de cand a inceput sa vina doamna iarna cu adevarat ,problema s-a rezolvat cu schimbarea acelor buji si consumul intradevar odata cu venirea timpului rece creste la orice autoturism indiferent ca este diesel sau benzina , asta se stie
![]() This post has been edited by danyos: 15 Dec 2010, 17:52 |
--------------------
scenic 2
renault
- VN 10 XTX
2005 dynamique 1.5 dci danios
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#16
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 15 Dec 2010, 16:06) daca va ajunge la temperatura de functionare.....asta inseamna acul la jumatate...90 C parca... sa vezi ce frumos este la -25.....mai ajunge acul ala din parti la jumatate...si cand este gata gata sa ajunga mai stai pe loc cu ea 5 min si se duce in jos acul.... ![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
19vik |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cine nu stie, antigelul trece prin calorifer tot timpul cat functioneaza motorul, nu e cu robinet ca la dacia 1300, e cu clapeta de mixaj aer cald-aer rece... si e cam la toate autoturismele de vre-o 20 de ani incoace. Iar ventilatorul nu cred ca consuma mai mult de 50-75W, pana la 1L/100km mai e mult. Prin comparatie, compresorul de AC care adauga circa 1L/100, consuma 500-800W. Pe langa asta, nu cred ca merge nimeni vre-o data cu ventilatorul oprit, fie vara, fie iarna, fie climatizare auto, fie manuala.
This post has been edited by 19vik: 15 Dec 2010, 19:00 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#18
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa este si la mine... cand este ger nasol de tot(sa zicem -22 ca atat am prins cel mai mult)greu, greu de tot a ajuns acul spre mijloc unde trebuie sa stea, iar daca stateam pe loc 3-4min. cobora destul de repede...
|
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
M i h a i |
![]()
Post
#19
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
se poate verifica la relanti consumul..in test mode...daca incanta pe cineva...
|
--------------------
------
------
------
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#20
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Deh, ati vrut motoare eficiente
![]() ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Hack |
![]()
Post
#21
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Depinde cat de mare ai si talpa
![]() |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#22
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
nu poti sa ai talpa mare...ca la -25 nu ai cum sa i dai....astepti sa ajunga la jumatate si pe urma...asta daca tii la turbina...si nu este masina de firma....daca era benzina aspirata chiar nu ma interesa aspectul asta....dar odata ce ai turbo, trebuie sa fii mai moderat cu talpa cand este rece..pana ajunge la jumate....pe urma 4800..in limitare..
![]() |
--------------------
------
------
------
|
|
mahamann |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 23 July 10 From: Bucuresti ![]() |
te-ai gandit sa scrii la mythbusters ?
![]() |
--------------------
Megane 2.2 1.5dci
Kadjar 140 GPF
2007/2020 De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
|
|
espacern |
![]()
Post
#24
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
La masina din dotare(cu motor 2.0T)exista sistem de incalzire electric cu rezistente.Caldura este disponibila imediat.Cred ca consumul nu este substantial marit.
Poate din cauza asta are alternatorul un invelis ce actioneaza ca un radiator? Numai bine! |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
MATEA BOGDAN |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 13 December 07 From: PLOIESTI ![]() |
Salutare iar!
Tare forumul asta. Raspunde lumea la tot ce intrebi. Asadar : Pentru Mihai : ma incanta verificarea aia in test mode dar nu stu cum se face. merci anticipat pentru lamurire. Pentru Skorpio: masina scoate doar la pornire fum albastru de consum ulei . Are aprox. 160.000 de km acum , am adus-o din Franta in 2008 si avea 124.000 km. Probabil mai consuma ceva eli dar e normal la km astia nu? Dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum decat foarte putin cand ii dau talpa sau cand mai trag cate o barca ceva si urca o panta cand o tin la 3000-3300 constant. Avand in vedere ca in vedere ca , cu aceste bujii cu care am cumparat masina (si nu erau noi) am facut deja 36.000 de km, o sa schimb bujiile. Nu stiu exact de care sa pun dar nu mai intreb ca ma injurati. Am citit tot topicul ala cu bucsa de teflon de pe dreapta(de la caseta de directe) care cloncane dar nu am inteles foarte bine daca cineva o poate face sau daca e mai bine sa reconditionez caseta cu totul. A, si inca o chestie. Motorasul de la stropitorile alea de parbriz merge dar chestiile alea arunca apa pe oriunde dar numai pe parbriz nu. Se pot inlocui? Ca am incerca sa le reglez cu un ac dar degeaba Cam atat. Multumesc inca o data meganu' sa triasca |
--------------------
RENAULT
MEGANE II
- ph 09 wpu
2005
|
|
andu911 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Motorul termic transforma caldura in lucru mecanic.
Daca pornesti caloriferul, atunci tot aerul de afara ce are temperatura de -5 grade, sa zicem, va trece prin calorifer si va avea 27 grade la iesire. Toata aceasta caldura care se pierde in procesul incalzirii aerului ce trece prin calorifer, nu se va mai transforma in lucru mecanic, ceea ce inseamna combustibil in plus. Acelasi lucru se intampla si cu motorul, care pierde din caldura datorita frigului. De aici si consumul mai ridicat iarna... Un al doilea motiv al consumului ridicat, este densitatea aerului strabatut de masina. Bine, mai sunt destule motive....putem face o lista intreaga... de la vascozitatea uleiului din motor si cutie, pana la curentul consumat in plus... |
--------------------
-
-
-
|
|
19vik |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Uiti un lucru esential: pentru a transforma caldura in lucru mecanic, trebuie sa ai o diferenta de temperatura (2 surse, una calda, una rece). Motorul trebuie racit. Vrand, nevrand, o parte din caldura se pierde oricum fiind cedata in atmosfera ca atare (fara a mai fi transformata in lucru mecanic). Fie ca racesti motorul doar prin radiator, fie ca il racesti prin radiator si calorifer, caldura cedata este aceeasi, reglata prin termostat si ventilatoare. De ce oare la benzinarul meu, daca stau mult in trafic, cu tot frigul de afara si caldura in functiune, mai porneste cateodata ventilatorul de pe radiator? Nu acelasi lucru pot sa spun despre un diesel, aici s-ar putea sa ai dreptate, caci dupa 7-8-10 km ajung la destinatie tot tremurand de frig in el si motorul abia daca are 50-60 de grade.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th July 2025 - 11:46 |