Suspensia, Imbunatatirea suspensiei
![]() ![]() ![]() |
Suspensia, Imbunatatirea suspensiei
Francisc 2 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
- TM 00 III
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
|
|||
renodood |
![]()
Post
#2
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
In ce sens? sa fie mai sportiva sau mai comoda?
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
cdadan |
![]()
Post
#3
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
N-am experienta, doar imi dau cu parerea.
Daca te intereseaza in primul rand tinuta de drum, pune alte arcuri + amortizoare, de ex. Bilstein. Ar mai fi de studiat schimbarea barelor stabilizatoare si ceva bare de rigidizare (sway bar, struts bar). Teoretic tinuta de drum s-ar schimba in bine, directia ar deveni mai exacta. Ramane totusi handicapul unui sasiu ca o piftie. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Ce inseamna sasiu ca o piftie? Eu nu-s inginer de masini dar stiu ca in cazul lagunei, ca si al tuturor automobilelor moderne, e vorba de caroserie autoportanta. Din moment ce toate stau la linie asa cum au fost din fabrica...linia portierelor, capota vine la fix, spoilere la locul lor, faruri, nu e lasat nimic pe ea...ce inseamna, repet, sasiu ca o piftie?
This post has been edited by Dan73: 1 Oct 2010, 18:08 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#5
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
![]() This post has been edited by Francisc 2: 1 Oct 2010, 19:59 |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM 00 III
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.912 Joined: 4 February 09 ![]() |
Atita timp cit suspensia spate este semiindependenta...
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Pai "sasiul" e una, puntea spate e alta.
![]() ![]() This post has been edited by Dan73: 1 Oct 2010, 20:26 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.912 Joined: 4 February 09 ![]() |
Comentariul meu nu a avut nici o legatura cu vreun altul facut anterior.A se lua ca atare,daca suspensia era independenta cu siguranta era altceva.
Eu nu am avut vreun comentariu fata de "sasiu"... |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
renodood |
![]()
Post
#9
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu prefer sa fie barca si sa nu`mi rupa spatele la drumurile patriei decat sa`mi simt dintii in ceafa.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#10
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
De la VRS 80 :"
QUOTE Salut! "Si eu ajunsesem in aceeasi situatie ca tine, sa nu o mai suport.Am un stil de condus ceva mai sportiv iar pe virajele abordate cu viteza ceva mai mare(nu exagerat de mare) masina se comporta sub orice critica iar spatele avea tendinta sa "cada" ceea ce m-a facut odata sa intru pe contrasens ca sa nu pierd controlul de tot si sa ma rasucesc in fata aluia ce venea din fata, asa ca ne-am ocolit un pic(el mai mult ) si a fost ok.Asa am hotrat sa schimb toata sunspensia asta ciudata, nemaiintalnita la alte masini.Un samsar mi-a zis inainte sa-mi iau masina, ca suspensiile de la masinile frantuzesti, in special Renault,au suspensiile f. moi pt. ca in Franta(in special Paris) sunt multe strazi vechi asfaltate cu piatra cubica asa ca fabricantii aleg suspensii care sa se comporte bine si sa aiba un confort bun si pe astfel de suprafete.Insa odata ce ele se invechesc, coroborat cu setarea lor moale, devin un dezastru. Stau in Bucuresti unde e plin de gropi iar un loc de parcare il prinzi daca te urci pe cinestie ce borduri care de care mai inalte.Asa ca punerea unei suspensii sport nu era o optiune buna.Plus de asta e masina familiei cu care merg la servici iar in timpul liber trebuie sa mearga peste tot(aproape) la: mare,munte, la tara, la peste sau prin cinestie ce coclauri . In fara de faptul ca din fabrica masina are suspensii moi mai are si o garda la sol f. mica desi nu pare.Sasiul(burta) masinii este f. coborat in special partea din fata unde e baia de ulei si scutul.O suspensie sport ar fi coborat-o si mai mult devenind de neutilizat pe drumuri mai denivelate. Asa ca am optat la sfatul unui prieten(mecanic si cu un service auto si magazin de piese) sa schimb suspensia cu un hibrid cu toate ca la inceput stiindu-ma cum conduc ne-am gandit la o suspensie sport KW.Am luat niste amortizoare pro din gama sport de la Koni(dupa parerea lui cam cea mai buna marca de amortizoare din lume)din cele galbene, reglabile.La arcuri am ales arcuri normale in inaltime insa HD(heavy duty)pt. intrebuintari grele de la CS (Germania) insa aceasta optiune este doar pt. spate.Pe fata nu am avut de ales decat varianta cu arcuri de la laguna 2.2 dci sau 3.0 v6 benzina care sunt mai grele pe fata datorita motoarele mai mari si mai grele.Am ales tot de la CS insa pt. motorizarea de 1.9 dci deoarece erau si acestea f. dure si nu am vrut sa o fac tanc.Cu ocazia asta am schimbat si toata articulatia inclsiv bieletele antiruliu de la Lamforder(cea mai buna firma care am gasit-o).Rezultatul :m-am ales cu o suspensie peste asteptarile mele.Parca conduc alta masina.Si asta pot sa zic si acum dupa ceva mai mult de 4 ani de la schimbare(si cam 80 mii km).Pot sa o incarc destul de mult iar stabilitatea pe viraje este de invidiat(chiar de masini ca Bmw si Audi).Chestia e ca garda la sol a ramas in mare la fel(pe spate un pic mai ridicata) ceea ce e bine insa duritatea suspensiei este mare iar confortul a scazut fata de cum era dar siguranta si stabilitatea compenseaza din plin.Cei drept merg cu reglajul in duritate la jumatate ca sa am un confort bunicel si prin drumurile denivelate. In concluzie nu regret schimbarea facuta si banii investiti absolut deloc.Asta si faptul ca nu am avut probleme cu ea(nu am schimbat turbina,ambreiajul sau altceva major chiar daca am sarit bine de 200 mii) m-a facut sa nu o schimb in atatia ani si o sa o mai tin ceva ani.Atunci cand o voi schimba nu cred ca voi mai lua Renault.Cred ca nu o sa mai am rabdare sa o fac asa cum doresc eu sa fie. Sper ca am ajutat cu ceva si Bafta in alegerea facuta! This post has been edited by Francisc 2: 1 Oct 2010, 21:00 |
--------------------
Renault
Laguna II
- TM 00 III
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
|
|
cdadan |
![]()
Post
#11
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Dan73 @ 1 Oct 2010, 18:00) Piftia cred ca o stii. Tremura dar nu-si modifica forma. De asta ai ramas cu toate elementele de caroserie la linie. Sasiu? stiu foarte bine ca e structura de rezistenta de sub masina, separata de caroserie, care se folosea pe vremea suspensiilor cu arcuri lamelare. Sau fara arcuri, dar nu asta e ideea. Caroseria autoportanta inglobeaza sasiul, nu il exclude. Daca citeai in ultimii ani prin presa auto, ai fi gasit de multe ori expresii legate de rigiditatea sasiului, cu referire evidenta la rigiditatea structurii autoportante, cum iti place tie sa o numesti. Iar daca redactorii din presa auto fac in mod frecvent astfel de greseli, ce pretentii poti avea de la mine, un biet muritor? Nu e o exprimare academica, dar este des folosita. Cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu, corecteaza pe altii. Eu voi folosi in continuare termenul generic de sasiu. Si apropo, de ce pentru VIN se foloseste in continuare, foarte des, termenul de serie de sasiu? Chiar toti or fi ignoranti sau nestiutori? De ce la fiecare model nou, apare in mapa de presa (si nu numai), rigiditate torsionala (sau a "sasiului") mai mare cu xx procente decat precedenta generatie? Pentru ca e un aspect foarte important, desi de cele mai multe ori este trecut cu vederea de multi dintre noi. Rigiditatea "sasiului" (uite pun ghilimele sa nu te incurci) imfluenteaza foarte mult tinuta de drum si comportamentul pe denivelari. Vezi ca sunt cateva modele sportive (de ex. Audi R8, BMW M3) care se comporta foarte bine pe denivelari si gropi, mult peste asteptari. Secretul? Unii spun ca ar fi, printre altele, rigiditatea "sasiului". Lucru care, la Laguna, cam lipseste. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 22:02 |