Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme cutie, banuiesc ca este dereglata pe undeva...

bubu782001
post 15 Oct 2010, 23:08
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Am o problema cu masinuta si cu aceasta ocazie, rog pe cei priceputi sa ma ajute.

Deci sa incep cu inceputul.
Prin vara am reusit sa iau "o burta" sanatoasa cu masina, o bordura inalta coborata, iar jos (in fata bordurii) era un canal cu capac din ala..."modern" de tip "basculant" (produs 100% romanesc...) biggrin.gif ... Adica daca ai calcat pe el se basculeaza si-ti prinde piciorul daca ai noroc, daca nu ai noroc...atunci cazi inauntru in canal. Asta daca mergi pe jos...daca esti cu masina sansele sa scapi cu roata ok sunt minime...

Adica foarte sanatoasa (ca am indoit putin si baia - de fapt pe o forma liniara - ca o muchie adancita cam 4 - 5 mm) si masina a cazut undeva in zona timoneriei de la cutie respectiv in zona unirii motorului cu cutia (portiunea aia de metal groasa de dedesubt) + ca sa atins un pic si la buza jugului motor (o zgarietura de vreo 1 cm - chestie minora).

Problema este ca acuma intra greu in prima viteza (1-a). Dar cum face asta? Uneori intra foarte usor in prima viteza alteori trebuie sa o bag in a 2-a ca sa pot sa o bag in 1-a.

Ma gandesc ca sa intamplat ceva pe la timonerie...
Se pricepe cineva la asa ceva? Sau macar o idee unde sa ma uit? Ce sa ii fac?
Cineva imi spunea sa nu am probleme cu sincronul de la 1-a (am cutie JB1).

Totusi din anumite motive tind sa cred ca nu este sincronul, deoarece nu-mi explic motivul prin care uneori intra din prima foarte usor in 1-a iar alteori trebuie sa bag intr-a 2-a ca sa pot sa o bag in 1-a.
Daca era sincronul, zic eu ca nu avea treaba cu viteza a 2-a. Practic daca o bag intr-a 2-a intra imediat in a 1-a.

Banuiesc ca nu se mai aliniaza corect timoneria si cand bag intr-a 2-a se aliniaza intr-un fel...

A mai patit cineva asa ceva? Cum as putea sa o rezolv? Cum se fac reglajele astea?

This post has been edited by bubu782001: 16 Oct 2010, 11:50


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 16 Oct 2010, 07:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




bubule, daca ai lovit cutia pe burta masinii, e posibil sa se fi deplasat tampoanele de sustinere bloc+cutie.
legatura intre timonerie si cutie e f importanta pentru nimerit vitezele, deci eu cred ca ar trebui sa ridici totul pe cric, sa slabesti tampoanele, ridici+cobori putin ansamblul si apoi strangi totul la loc.
caroseria este elastica, se deformeaza la socuri, dar restul este rigid.


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 16 Oct 2010, 11:36
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Adica e nasol? E posibil sa fi strambat ceva pe acolo? Adica un tampon sau altceva?


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 16 Oct 2010, 18:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




nu neaparat strambat, dar caroseria este elastica iar piesele turnate nu.

daca lovesti cutia nu inseamna ca se strica un sincron si nu mai intra in viteza, mai degraba e o problema de ambreiaj sau timonerie.
nu stiu cum e la twingo, dar la alte masini exista un tirant anti ruliu intre cutie, de obicei este prins exact de timonerie.

viteza 1 este cea mai delicata, pentru ca de obicei masina nu e in miscare si trebuie sincronizat o turatie oarecare cu zero.
la ambreiaj simti ceva deosebit?


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikamanuel
post 16 Oct 2010, 19:06
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 February 10




Si eu as crede ca nu este de vina sinctonul
am vazut cutii de viteza care nu intra in a I a pana nu se opreste roata , atunci sigur este sincronul
chestia asta o mai pateam la oltcit cand o scoteam din R( dar fara rezolvare )


--------------------
renault twingo - ot 03 lfm 1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viravenus
post 18 Oct 2010, 20:01
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 22 October 09




exact aceeasi problema am avuto si eu . am luat o groapa adanca tare si a atins dedesubt eu nu am nici scutul dedesubt la motor dar nu cred ca ajuta cu ceva daca era si dupa ce sa intamplat cu groapa am mers in marsarier o distanta mai mare si apoi am schimbat mai brusc viteza 1 si de atunci intra greu 1 si marsarier caraie tare daca nu o bag fortat in marsarier si am inteles de la un mecanic care am mai fost la el ca ar fi placa de presiune , si am schimbat astfel kitul ambreiaj ma costat 300ron si astfel nu mai sunt probleme sper ca e cam acelasi lucru si la tine pentru ca nu cred ca ai reusit sa ajungi sa dereglezi sincroanele cu ajutorul gropii ci mai mult ambreiajul sa nu se fi dereglat ! sper ca tiam fost de folos cu vreo idee !


--------------------
renault twingo - is33ubc 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 18 Oct 2010, 21:06
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ambreiajul are maxim 20 de mii km (tot kitul a fost schimbat DE NOU - rulment, placa, disc... )

Si apropo, oare ce sa se deregleze la ambreiaj, ca eu nu stiu ? Stiu ca singurele reglaje la ambreiaj sunt, centrarea discului la montare placii de presiune, respectiv gresarea rulmentului de presiune. Cablul stiu ca este cu autoreglare...

This post has been edited by bubu782001: 18 Oct 2010, 21:09


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 18 Oct 2010, 21:10
Post #8


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Ambreiajul este imposibil sa se deregleze de la gropi.....nici macar de la santuri .
bubule , verifica cel mai bine timoneria ca stii ca ne-am uitat sub ea si era nuca aia din fata de la timonerie putin bolnava , acum cu groapa poate a lovit in ea si s-a accentuat....... si relaxeaza-te ca mai mult ca sigur cutia si abreiajul sunt OK wink.gif


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 18 Oct 2010, 22:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Scuze (imi permit ca am deschis eu topicul) putem sa ne vedem in week-end si sa vedem care e problema, eventual sa comand bucsile alea, piesulicile alea mici de acolo ?
Vreau sa o pun la punct. Vine iarna...si la evacuarea vreau sa ii fac ceva...(stii ca e o problema si acolo).

Scuzati pentru aceasta deviere insa in acest sens mi-a venit o ide traznita.

Am o inventie facuta de imbecilii aia de la cica "service de evacuari".

Ca sa fiu mai concret, povestea suna cam asa:

In zona unde este imbinarea aia pe con dupa catalizator (practic unirea dintre catalizator si toba intermediara), "desteptii" au taiat capetele conice ale tevilor (care inainte se uneau printr-un colier conic) si au sudat teava catalizatorului de teava de la toba intermediara - pur si simplu direct.

Intentionez sa tai magaria aia (deoarece a devenit foarte rigida evacuarea, baga vibratii in toata caroseria + ca deja scapa pe acolo sunt niste gaurele afumate - evident a cedat sudura mad.gif ), si sa sudez in argon (stiu ca este acolo asa ceva) de capatul tevii de la catalizator, un racord flexibil din ala cum sunt in Vitan.

Apoi la capatul celalalt al racordul flexibil, sa sudez o flansa.
De teava de la toba intermediara sudez tot o flansa care se va "pupa" cu flansa de pe racordul flexibil (in asa fel incat imbinarea sa fie oarecum elastica sa nu forteze in prindere/flansa ci mai degraba sa fie elastica - datorita racordului flexibil).

Acuma nu stiu daca tine racordul flexibil - ma refer o fi rezistent ? (practic ansamblul catalizator se va tine in racordul flaxibil de sus (de la saxofon) iar jos in racordul flexibil + flansa de restul evacuarii.

De asemenea cu aceasta ocazie scot si toba si vad ce este in ea (zornaie ceva in interior si ma innebuneste mai ales cand sunt in deccelerare si la relanti cand este rece motorul...) - cred ca o tai sau o schimb...vad eu, ramane de vazut.

This post has been edited by bubu782001: 18 Oct 2010, 22:40


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 19 Oct 2010, 08:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




bubule, masoara diametrul tevii la imbinarea conica, eu am cautat in targ racord flexibil si nu am gasit mai mic de 45 mm.

la mine, c3g, imbinarea conica era intre doua tevi de diametru diferit. una este de 40-41mm si cea din spate de 43mm.
ca sa poti suna bine pe circumferinta trebuie dat jos tot ansamblul, ceea ce ridica unele probleme la saxofon@suruburile de la galeria de evacuare)
eu am renuntat, nu merita deranjul.


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 Oct 2010, 09:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
masoara diametrul tevii la imbinarea conica


Care imbinare conica? Nu intelegeti ca "inteligentii" aia mi-au TAIAT efectiv imbinarea conica (ambele ansamble conice de la imbinarea respectiva) si au sudat tevilpe cap in cap ?

Nu e problema daca dau jos tot ansamblu. Am mai dat jos catalizatorul de la prinderea din saxofon si nu e problema (prezoanele au fost curatate cu o filiera curatate cu WD40 bine de tot) - deci se vor desface zic eu destul de ok.
De fapt asta intentionez, doresc sa il dau jos si sa il "refac" jos. Urmand ca dupa aceea sa il repun pe masina.

La mine este sudata si portiunea intre toba intermediara si toba mare (acolo normal in sistemul original era iarasi mufare - cum erau pe dacii, teava in teava).

Ganditi-va ca de la racordul flexibil de la saxofon, eu am practic o linie rigida pana la capat (deci intre catalizator si toba mica = sudura / intre toba intermediara si toba mare = sudura). NU mai punem, ca unde este sudura intre catalizator si toba intermediara deja sunt cateva gaurele si scapa pe acolo...

Pana la urma cumpar elementele noi, mai putin catalizatorul (este minim 1300 ron) unde acolo gasesc eu un sistem de mufare - am gasit un magazin pe net care avea diverse tipuri de mufe pentru evacuari.

Priviti schitele atasate sa intelegeti problema pe care o am. De fapt cum era inainte...si ce sa facut.

PS. A 2-a schita reprezinta sistemul original, prima schita este sistemul moodificat (nu stiu de ce au fost aranjate asa... blink.gif ).

This post has been edited by bubu782001: 19 Oct 2010, 10:47

Attached thumbnail(s)
Inainte.jpg ( Size: 53.7k ) Number of downloads: 204
Dupa.jpg ( Size: 68k ) Number of downloads: 195


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 04:23
Dacia