Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diferente intre motoarele 1,5 dCi de 60kw si 81kw, pt. ungrade de la Euro 3 la 5 si de la 82 la 110 c

sagetator
post 18 Sep 2010, 23:18
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Salut tuturor!

De curand mi s-a intamplat un lucru mai rar: in mers normal (aprox. 45-50 km/h) in oras, mi s-a rupt din senin cureaua de distributie (masina are 100.000 km cu toate reviziile facute la reprezentanta, schimbarea distributiei fiind facuta la timp - 60000 km, kitul de distributie de atunci si de acum fiind marca GATES - cod 7701477028 ). Si cum o nenorocire nu vine niciodata singura, mi s-au strambat si 2 supape + a trebuit schimbata roata dintata de la axul cu came (cea din prim-planul imaginii 4). Reparatia m-a costa 14,6 mil lei (din care 4 mil. manopera - tot la reprezentanta). Problema e ca dupa reparatie, desi pare totul ok sub aspectul puterii, motorul e putin mai galagios, respectiv de afara se aude un tacanit.... dar in fine.

Atunci mi-a venit ideea ca daca tot s-a umblat in el, ce ar fi sa-i fac upgradeul de la 82 cp (60 kw) la 110 cp (81 kw) pe care-i furnizeaza aceeasi 1461 cm3 (din gama Megane), dar cu schimbarea pieselor care se impun schimbate + adaugarea eventualelor piese noi + upgradarea softului la var. de 110 cp. In acest fel asi avea doua avantaje: norma de poluare ar fi Euro 5 (in loc de Euro 3 cat e acum) si puterea sporita, care ar aduce un plus de placere condusului.

Asadar va intreb: e posibil realizarea acestui lucru? Daca da, ce piese trebuie schimbate si care trebuie adaugate? Si cam pe la cat credeti ca s-ar ajunge cu costurile? Oare s-ar putea omologa masina la noua norma de poluare (euro 5)? Dar chiar daca nu, tot asi face acest upgrade, dace e posibil.

Intrebarea 2: s-ar putea schimba si cutia de viteze sa trec la 6 trepte (tot de la Megane) fata de 5? Dar asta e optional si oricum asi face-o ulterior upgradeului de la motor. Stiu ca e diferenta de dimensiuni ale anvelopelor intre Megane (205/55/16) si Symbol (185/55/15) de 8,11%, dar asi reduce-o la 6,11% prin trecerea la anvelope 195/55/15 (ori chiar la 3,61% cu anvelope 185/55/16).

Merci anticipat tuturor.

This post has been edited by sagetator: 19 Sep 2010, 00:18


Attached thumbnail(s)
Fotografii_0083.jpg ( Size: 441.42k ) Number of downloads: 611
Fotografii_0084.jpg ( Size: 417.42k ) Number of downloads: 679
Fotografii_0086.jpg ( Size: 522.71k ) Number of downloads: 644
Fotografii_0087.jpg ( Size: 377.99k ) Number of downloads: 611
Fotografii_0088.jpg ( Size: 388.15k ) Number of downloads: 590
Fotografii_0089.jpg ( Size: 480.77k ) Number of downloads: 152
Fotografii_0090.jpg ( Size: 416.49k ) Number of downloads: 173


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jools
post 19 Sep 2010, 09:10
Post #2


mai mult decat incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 4 February 08




Foarte interesant, sunt curios si eu de raspunsurile care vor veni


--------------------
Renault/Renault/Fiat -Symbol/Megane Estate/Panda -1.5dci 80cp/1.9dci 120cp/1.3multijet 75cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 19 Sep 2010, 09:19
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Raspunsul este ca trebuie sa schimbi tot motorul, daca vrei fara chip tuning sa ajungi la 110 cp. Diferenta de putere implica schimbarea a aproape tot.

In plus, pentru euro 5 iti trebuie FAP.

Mai ieftin iesi daca iti cumperi alta masina second hand cu motorul asta.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 Sep 2010, 09:27
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Ceea ce vrei sa faci tu Sagetator este de domeniul irealului in mare parte din cauza necunoasterii.
Poti sa faci upgradeul de la 80 la 110 prin modificarea harti de injectie,dar prin asta nu se schimba si norma de poluare.Norma de poluare este data de arhitectura motorului(camera de ardere,circuit de aer,evacuarea.etc)+injectoare+harta injectie+++
La fel si la dorinta de a trece la o cutie cu 6.Acolo se iau in calcul rapoarte care la masina ta de origine au fost calculate foarte precis.
In concluzie daca vrei sa faci lucrarea mai bine renunta si cumpara o masina cum vrei tu care este de origine cu ceea ce vrei tu.La masina ta nu este posibil sa faci modificarile dorite(poate cu costuri foarte mari).
Dar este bine ca ai imaginatie.
Numai bine!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 19 Sep 2010, 13:16
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Trecand peste tonul tau usor ironic, iti multumesc pt. opinie draga espacern. Eu insa lansez invitatia de a scrie aici cei care vor sa ma ajute in aceast demers, ajutand totodata si pe altii care poate vor sa treaca eventual de la 65 cp (euro 3) la 110 sau de la 68 (euro 4) la 110, oferindu-le astfel un "ghid" orientativ.

Revenind insa la "problema", am constatat ca majoritatea elementelor motor sunt identice la motoarele de 1461 cm3. De aceea am initiat aceste discutii. Cu toate acestea exista diferente. De aceste diferente sunt interesat.

Multumesc.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krokos
post 19 Sep 2010, 17:42
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 12 March 08
From: Bucuresti




Din ce am citit pe forum cred ca ar diferi aceste piese:
1. Turbina-geometrie fixa la tine, variabila la 105-110 CP.
2. Injectoarele sunt piezoelectrice la 110 CP.
3. Posibil axa cu came-alte unghiuri la came.
4. Clar difera gestiunea electronica.
5.Altele... biggrin.gif
Cutia de viteze nu cred ca merge deoarece Meganul e mai lat decit Clio, deci planetare mai lungi.


--------------------
Renault Megane Estate 1,5dci 110cp - Numar mic 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cabasse_tronic
post 20 Sep 2010, 19:55
Post #7


Sir


Group: Members
Posts: 1.040
Joined: 1 January 10
From: Bucuresti




si ziceai ceva de jante pe 16, ca sa fie eroare de km cat mai mica si ca sa se simta masina in regula cu jante pe 16 iti recomand cauciucuri ca pe clio 2 rs, adica 205/45/R16.


--------------------
Renault Megane 2 - BAD-0401 2005
Megane 2.1 Dinamique din 2005 + suspensii Eibach.
Bucuresti , 0733 83 90 92 sau 0765 608 561
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 23:34
Dacia