Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Airbag-uri Megane 1, toate motorizarile, Probleme si rezolvarea lor...

bestyuta
post 25 Sep 2010, 20:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 28 February 10
From: Gorj




am inteles ca airbag-urile au o baterie.unde se afla? la cit timp se schimba?
am meganul de 4 ani si nu s-a umblat la ele ,cred ca si primul proprietar nu a umblat

This post has been edited by cj98czh: 11 Dec 2010, 17:11


--------------------
Renault Megane Clasic , Laguna 3 - Gj 06 FYD GJ 42 PRV 2000 1.6e+instalatie euro2 gpl , 2011 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pasaniucionut
post 25 Sep 2010, 22:12
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 14 September 09
From: Bacau




baterie la "airbag" ?:| nu am auzit de asa ceva... sau mai ales sa se schimbe,,,, ai primit sigur o informatie proasta


--------------------
Renault Megane 1 - BC-34-PAS 1999
Daca faci ceva fa cu cap,daca nu mai ai timp intr-o depasire nu ceda,nu frana,, [B]accelereaza puternic[/B] :))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 26 Sep 2010, 00:34
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Pentru cel din volan, bateria se afla tot acolo.
Nu stiu la cat timp se schimba bateria, dar Renault recomanda sa schimbi airbag-ul/-urile la 10 ani.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 26 Sep 2010, 00:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Si ce face bateria aia ?


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 26 Sep 2010, 01:34
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI





In momentul unui impact puternic si implicit a unei decelerari, computerul pentru airbag-uri trimite un semnal electric catre capsa detonanta ce porneste reactia chimica si umfla punga airbag-ului.
Un airbag nu se va deschide decat in cazul unui impact suficient de puternic.
Un accident la viteze mai mici de 16-24 de kilometri la ora (in functie de producator) nu va determina deschiderea airbag-ului. De asemenea in functie de dinamica accidentului si a fortelor la care este supus automobilul, computerul insarcinat cu comanda airbag-urilor va lua decizia de a deschide o parte din airbag-uri.
Deschiderea unui airbag se realizeaza violent de aceea este interzisa montarea agendelor, pixurilor, mascotelor, etc pe volan, pe bord sau in general in zonele de actiune a airbag-ului.

Dezvoltarea airbag-urilor laterale este ceva mai dificila decat montarea unora frontale. In momentul unui impact frontal, energia cinetica este absorbita de bara de protectie, elementele caroseriei si motor intr-un timp de 30-40 milisecunde, in cazul airbag-urilor laterale acest timp se scurteaza la numai 5-6 milisecunde. Airbag-urile cortina si cele pentru cap stau deschise pana la 5 secunde pentru a preveni si impactul secundar.


Stia ceva....insa este capsa detonanta nicidecum baterie.

This post has been edited by cj98czh: 11 Dec 2010, 17:13


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 26 Sep 2010, 02:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Hai sa nu inducem lumea in eroare.
Ma faci sa desfac volanul la Clio si la R19, sa iti fac fotografii. Tot mecanismul este bagat in volan, de la baterie, accelerometru, pana chiar, culmea, si SACUL de-ti sparge fata cand iese din volan.

Oricum, am gasit si eu acel link din care ne povestesti cu atat de mult patos.
http://www.autogreen.ro/2009/01/23/cum-fun...eaza-un-airbag/

Nu stiu cum ai tu pe masina ta, daca ai desfacut, daca nu. Nu stiu nici omu' cum are. Dar exista si aceasta solutie, aplicata de Renault si nu numai. Este o solutie ieftina cand pui 1 sau 2 airbag-uri.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 26 Sep 2010, 10:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Tot n-am inteles ce face bateria aia. Detoneaza capsa care pusca si umfla sacul (bagul) care-ti sparge fata ?

This post has been edited by betamax: 26 Sep 2010, 10:24


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 26 Sep 2010, 11:25
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Da, asigura curentul necesar pentru accelerometru si pentru detonarea capsei.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 27 Sep 2010, 10:11
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




AlexanderCarstoc: foarte corect cu mica completare ca de obicei in timpul unui accident, contactele cu bateria (acumulatorul de 12 V) se rup si totusi ai nevoie de energie pentru declansare. Asta de fapt este rolul bateriei.


--------------------
Renault Megane - AR-97-SAB 1.6 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 27 Sep 2010, 10:18
Post #10


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Pentru asta exista condensatori de capacitati mari wink.gif .


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 27 Sep 2010, 10:57
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




AlexanderCarstoc

Demonstreaza contrariul celor citate de mine prin acel link.

Pune inscrisuri si nu idei personale.

Nu povestesc nimic cu patos.Am expus un citat.Atat.

valium2008

Eu cred ca airbagul ar trebui sa declanseze inainte de a se rupe anumite fire...E doar logica mea...buna sau proasta.



Nu am desfacut niciodata un airbag.Am doar date obtinute de pe internet.

This post has been edited by cj98czh: 11 Dec 2010, 17:14


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 27 Sep 2010, 11:05
Post #12


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




In eventualitatea in care sa zicem s-ar intrerupe alimentarea calculatorului de airbag in caz de accident, exista pe placa acestui calculator un condensator de capacitate mare care poate mentine inmagazinata o tensiune suficienta pentru detonarea capselor pirotehnice de pe airbag-uri. De aceea chiar daca deconectezi bateria exista riscul de a sari airbag-urile.

This post has been edited by Hack: 27 Sep 2010, 11:06


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 27 Sep 2010, 11:07
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




bestyuta cate airbag-uri are masina ta?
Daca demontezi airbag-ul din volan si nu gasesti accelerometru si baterie acolo, inseaman ca ai ACU, care il comanda, asa cum stie jas2 de pe internet.

In cazul in care ai acele elemente in volan, sa faci o poza si sa o urci aici, sa vada lumea ca se poate si altfel.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valium2008
post 27 Sep 2010, 15:29
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 22 October 09




Sunt de acord cu Alex. Daca ai ACU (Airbag Control Unit) atunci ai condensator mare (5-8000 uF) care inmagazineaza curent. Daca nu ai computer ci doar accelerometru, ai nevoie de baterie.


PS: Alex, lucrezi cumva in domeniu ACU?


--------------------
Renault Megane - AR-97-SAB 1.6 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 27 Sep 2010, 15:42
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Nu lucrez in domeniu auto. Dar este mai mult decat un hobby, am avut parte de training autorizat. In afara de alezari, frezari, directie si tinichigie, toate le fac in regie proprie.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragostns
post 11 Dec 2010, 16:38
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 September 09




Recent am fost nevoit sa ma interesez de inlocuirea airbagurilo (accident, vina mea, nu am casco => eu platesc reparatia).
Am gasit airbag-urile sofer + dreapta, inclusiv plansa de bord la pretul de 600ron. Bun, m-am gandit, le iau dar nu le vreau doar de mobila ci sa si functioneze. Intrebarea cum verifici daca sunt bune airbagurile de pe o masina dezmembrata?
Airbag-urile nu au sarit, dar sunt bune?
Mi s-a spus ca pot fi verificate numai dupa montarea pe masina si legarea la tester.
O alta problema, Renault a folosit o multitudine de modele de airbag-uri si trebuie citita seria de pe calculatorul vechi care sa coincida cu cea de pe cel nou, e vorba aici de calculatorul care actioneaza airag-ul. Calculatorul central al masinii trebuie sa poata face legatura cu calculatorul destinat airbag-ului. Aceste informatii le am de la reprezentanta Renault. Tot aici am aflat ca renault foloseste ca senzor de impact un accelerometru integrat in acest calculator pentru airbag, deci nu are senzori pe la bara de protectie sau mai stiu eu pe unde cum am auzit. Vorbim acum despre airbagul frontal.

Din alte surse am inteles ca un calculator pt airbag poate fi "resoftat". Cunoasteti pe cineva care poate face asa ceva in Bucuresti? Si la ce pret?
Inca nu stiu daca airbag-urile gasite de mine sunt compatibile cu masina mea. Puteti sa imi recomandati pe cineva care are de vanzare?


--------------------
Renault Megane - WWD M I Dec.2002 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 11 Dec 2010, 16:56
Post #17


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pe langa airbag-uri mai ai nevoie si de capsele pirotehnice de la centuri... cel putin cele de pe fata .. asta daca nu ai nororul sa-ti fie sarite toate 5 ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragostns
post 11 Dec 2010, 17:11
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 9 September 09




Capsele nu s-au declansat...ramane de vazut cauza (lipsa contact, resoftare defectuasa...capse expirate smile.gif )

Edit:
Cum se verifica un airbag (cica). Un airbag trebuie sa aiba cam 2,2 ohm.
Resoftarea costa in jur de 50 euro, a calculatorului vechi. Renault spune ca un calculator pt airbag trebuie schimbat dupa accident.


This post has been edited by dragostns: 11 Dec 2010, 17:58


--------------------
Renault Megane - WWD M I Dec.2002 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 11:27
Dacia