8 tari, 10 zille, 3600 km, varianta 2010
![]() ![]() ![]() |
8 tari, 10 zille, 3600 km, varianta 2010
gibonu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|||
cataline |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Ar trebui cumva sa mai urmeze inca minim 5 tari?
Eu astept cu interes. ![]() |
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
dumid |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si eu!
|
--------------------
5461
1997
2012
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
Ai fost iar pe Stelvio? te invidiez!
Continuarea?.... |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Deocamdata nu cred ca se poate urca pe Stelvio... e cam la limita vremea.
Uite aici http://iasioutdoors.wordpress.com/2010/04/ (a se vedea toate episoadele, nu am gasit un link cu ele grupate). Hai ca asteapta multi continuarea. This post has been edited by LuluMOB: 23 Jun 2010, 20:56 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
MAGNIFIC!
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
gibonu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ cataline
Vor urma toate celelalte 7 tari, chiar daca la unele din ele va fi doar putin de povestit. @ eugeniuz2004 N-am fost pe Stelvio. Sunt multe alte locuri de vazut in afata de Stelvio. Am fost pe Zoncolan si in Dolomiti, dar toate la timpul lor. @ LuluMOB N-am studiat problema, dar cred ca se poate urca pe Stevio. Exact acum un an, pe 24.06.2009 am urcat pe Stelvio cu bicicleta si nu a fost nici un fel de problema legat de vreme. 24 Jun 2010, 13:04: 2. Croatia - tranzit Iesirea din Serbia s-a facut fara nici un fel de problema, cu mentiunea ca fiind 12.06 (prima zi in care cetatenii UE putea intra in Serbia doar cu buletinul) nu ni s-a mai pus stampila de iesire in pasaport. La intrarea in Croatia politistul de frontiera s-a uitat fugitiv prin pasapoarte si asta a fost tot. Din Croatia, singurul lucru de amintit ar fi ca am oprit la o benzinarie sa cumpar doua beri, cadou pentru niste prieteni. M-am dus la frigider, am luat doua beri si le-am pus pe tejghea la casa. Aici, cei doi croati care erau acolo, cand au vazut cele doua beri, au facut ochii mari si au inceput sa-mi spuna, amandoi odata "No alchool". Initial am crezut ca nu vor sa mi le vanda, ca o fi vreo interdictie de vandut berea la cei care vin cu masina, insa m-am lamurit repede despre ce e vorba: oamenii vroiau sa-mi spuna ca e bere fara alcool si ca nu are rost sa o iau. Unul dintre croati, a luat berile, le-a dus inapoi la frigider si a venit, zambind cu gura pana la urechi cu alte doua beri, de data asta cu alcool. This post has been edited by gibonu: 24 Jun 2010, 11:04 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
b06fcn |
![]()
Post
#8
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Cum e drumul intre Portile de Fier pana la autostrada, din cate stiu incepe undeva inainte de Belgrad? Ca m-am saturat sa tot ies prin Ungaria...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#9
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Anul trecut era bun si ok ... sunt in principiu doua posibilitati ... imediat cum iesi din vama stanga sau dreapta ... ambele sunt la fel
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
gibonu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ b06fcn
Drumul prin Serbia este foarte bun din toate punctele de vedere: asfalt, semanlizare, localitati destul de putine. Cand iesi din vama de la Portile de Fier (Djerdap in sarbeste, care inseamna acelasi lucru din cate stiu eu) mergi la dreapta si pastrezi malul Dunarii, directia Donji Milanovac si apoi Veliko Gradiste. De la Veloko Gradiste directia Pozarevac, unde se intra pe autostrada Eu cred ca asta este cea mai buna varianta de a ajunge la Belgrad. In afara de Cazanele Mici si Mari mai este si castelul de la Golubac care merita vazut (trecut pe langa el). O sa pun maine niste poze. Mai exista posibilitatea Donji Milanovac - Rudna Glava - Majdanpek - Pozarevac, dar de la Donji Milanovac parasesti malul Dunarii si mergi printr-o zona de dealuri, unde ai cateva urcari si coborari. Varinata lui cmandrei (stanga la iesirea din vama) mi se pare un ocol cam mare. Oricum, mie totdeauna prin Ungaria (cel putin cand mergi spre Italia) mi s-a parut un ocol inutil si plictisitor. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
drrond |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 329 Joined: 8 June 07 From: Ramnicu Valcea ![]() |
Ideea e simpla:
- la dreapta o iei cand mergi spre Belgrad - la stanga cand mergi spre Macedonia-Grecia - ambele variante - la alegere - cand mergi spre Muntenegru prin Kragujevac-Cacak etc. Aici cu observatia ca daca nu ai vazut Clisura recomand la dreapta pe traseul propus de "gibonu" |
--------------------
BMW X2, 2018
(fost proprietar de Dacia Logan,
2005, Ambition) NIHIL SINE DEO!
CARPE DIEM! |
|
gibonu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
Imaginile (pe care le-am promis ieri) de la Golubac:
501.JPG ( Size: 410.54k ) Number of downloads: 440 500.JPG ( Size: 466.12k ) Number of downloads: 368 502.JPG ( Size: 439.04k ) Number of downloads: 363 503.JPG ( Size: 428.89k ) Number of downloads: 299 504.JPG ( Size: 496.93k ) Number of downloads: 275 505.JPG ( Size: 466.49k ) Number of downloads: 266 506.JPG ( Size: 421.78k ) Number of downloads: 285 25 Jun 2010, 17:36: 3. Slovenia - mama lor de jepcari chitrosi ... La iesirea din Croatia politistul de frontiera nici macar nu s-a mai uitat la pasapoarte, ne-a facut semn sa trecem. In Slovenia, control la pasaporte si la permisul de conducere. Interesant a fost ca politistul de frontiera sloven a cerut in romaneste permisul de conducere. Dupa ce am terminat cu asta, imediat dupa ghereta, erau doua gagici, cu veste reflectorizante pe ele, care opreau toate masinile si le indrumau spre duba unde se vindeau vignete, adica 20 m mai incolo. De parca fara ajutorul lor nu se vedea duba. Tot jepcari ai ramas. Vigneta minima: o saptamana = 15 euro. Tot e bine, ca anul trecut vigneta minima era valabila 6 luni si costa 35 de euro. Am dat 15 euro, am luat vigneta si am pus-o in buzunarul pe care il am in parbriz, fara sa o mai lipesc. Chitrosii aia de sloveni inca nu au terminat autostrada care merge de la granita cu Croatia la Ljubliana, tot mai are vreo 20 km de drum national intre portiunile de autostrada. Initial vroiam sa trecem de Ljubliana, sa urcam spre Austria insa fara a intra in Austria, ci in directia Kranska Gora si apoi Italia. Insa, desi am fost atent dupa indicatorul de Kranska Gora, asta nu a aparut pe autostrada si astfel am ajuns la iesirea spre Austria, adica acolo unde dai 7 euro ca sa treci prin tunel in Austria. Am dat cei 7 euro si imediat dupa ce am plecat de la casa ne-a oprit un chelios cu ochelari de soare, care parea a fi de la administratia drumurilor, ca politist nu era. Asta, cand a vazut ca nu am lipit vigneta a inebunit, a inceput sa se agite si sa ne intrebe "What is this?", de parca cine stie ce mare infractiune savarsisem. Ne-a luat pasaportele si talonul masinii si s-a dus cu ele la un Golf rosu, fara nici un fel de inscriptie pe el, unde a stat vreo 10 min. Inainte de a pleca la Golf, i-am aratat chitanta cu care am platit vigneta si s-a mai calmat putin, nu inainte de a nu spune ca trebuie sa lipim vigneta. I-am facut placerea nebunului si am lipit nenorocirea aia de vigneta. S-a intors omu' cu actele noastre, a cercetat extrem de atent cat de bine este lipita vigneta, dupa care ne-a spus ca putem pleca. Mai are rost sa mentionez ca tot circul asta cu vigneta se desfasura la 50 de metri de indicatorul care marca intrarea in Austria? Probabail au crezut slovenii ca vindem vigneta in Austria, avand in vedere ca nu era lipita. This post has been edited by gibonu: 25 Jun 2010, 15:36 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
os |
![]()
Post
#13
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Eu n-am fost in Slovenia, dar intreb: daca vigneta aia de SLO trebuie lipita pe parbriz si tu nu o lipesti - cine a gresit: tu, ca n-ai lipit-o, sau ala care vrea sa faci ce-i prevazut? Chitanta e nominala/eliberata pe numarul masinii, sau e un bon de casa pe care zice "am vandut o vigneta si am primit X EUR"?
Sau cumva aveai de gand sa vinzi vigneta de partea cealalta a frontierei, si te oftici ca te-a prins? |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
StefanT |
![]()
Post
#14
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu cand am trecut prin SLO am cumparat vigneta dupa vreo cateva zeci de km de mers, si aceasta nu era nominala. Cred ca la fel e si acum.
PS: Sper sa nu ma trezesc cu vreo amenda ca m-a detectat camera X fara vigneta ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
gibonu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ os
Recunosc cinstit ca am gresit si nu am respectat reglementarea lor conform careia vigneta se lipeste in parbriz. Cu toate astea, tot mi se pare inutil circul pe care l-a facut cheliosul ala sloven, avand in vedere ca toata treaba se desfasura la 50 de metri de intrarea in Austria. Vigneta pentru Slovenia nu este nominala, nu te intreaba nimeni de nr. masinii. Pur si simplu dai banii si primesti vigneta si chitanta. In Ungaria de exemplu este nominala, adica acolo nici nu iti mai dau vigneta, ci o foaie A4 scoasa la imprimanta, in care este trecut nr. masinii si perioada de la valabilitate. Adica, cu alte cuvinte pe ungurii i-a dus capu' sa-si impementeze un sistem eficient de plata a vignetei, fara a ma exista posibilitatea ca vigneta lor sa fie apoi vanduta dupa granita. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
os |
![]()
Post
#16
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Gibonu: ambele sisteme au avantaje- si dezavantaje. De exemplu sistemul din Austria (cel din SLO inteleg de la tine ca-i similar) nu necesita terminale de computer la punctele de vanzare -> aceasta poate avea loc mai mult sau mai putin oriunde (deci avantaj). Mai mult: in Ungaria controlul se face automatizat, cu camere care citesc placutele de inmatriculare si compara ce au citit cu baza de date a vignetelor (asta e motivul pentru care trebuie sa dai numarul masinii). Ori eu nu vreau sa existe un sistem care sa stie pe unde umblu. Am platit, si pe urma e treaba mea (si a nimanui altcuiva) pe unde ma deplasez*.
Dar spune-ne in continuare despre calatorie. Cele ce urmeaza sunt o atentionare amicala, rog nu interpreta altfel. --------------------------------------------------------------------------------- Despre morala pe care ti-a facut-o angajatul din SLO: priveste-o ca pe "ai fost sanctionat cu avertisment". Alternativa ar fi fost sa te amendeze discret, fara multa discutie, cu zambetul pe buze si cu regulamentul in mana: era mai bine? O sa.ti relatez o poveste: ma aflam in Germania in masina condusa de un fost coleg. Acesta are permis de conducere emis in Grecia mai de mult, pe care nu l-a preschimbat in modelul EU. Permisul e scris _numai_ in limba greaca. In urma unei manevre cam bruste (decizie de ultima clipa sa trecem pe plinga Alianz Arena ca sa cascam gura) Politia a vrut sa vada actele. Politista a spus: domnule, eu nu inteleg ce scrie pe permisul Dv, dar va iert (alternativa: amenda+hai cu mine sa vedem ce scrie pe documentul asta redacatat intr-o limba straina) si va atentionez sa va preschimbati permisul. Ce crezi ca a spus apoi colegul? A spus cumva "tipa aia a fost de treaba" (ceea ce era adevarat)? Niet: Ca de ce tre' sa-si preschimbe el permisul, ca ce tupeu are madam politista si alte asemenea. Ideea lui era ca, fiindca Grecia e in EU, toti functionarii din EU tre'sa stie greceste (si bulgareste, si romaneste, si finlandeza si letona si malteza s.a.m.d.). Mie situatia mi se pare asemanatoare cu incidentul tau. La fel, reactia. -------------------------------------------------------------------------------- * Nu-s chiar asa naiv, stiu ca daca se vrea tot se (poate) face. Dar o piedica in plus nu strica. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
gibonu |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ os
Sa inteleg ca atunci cand esti in strainatate: - nu platesti cu cardul, - nu folosesti telefonul mobil, - nu faci rezervari pe Internet, - umbii cu cozorocul sepcii cat mai lasat pe fata (pentru camerele de filmat de pe strada) toate astea ca sa nu vada dusmanii pe unde esti? Cum rezolvi cu cazarea, ca din ce stiu eu, ti se cam cere actul de identitate atunci cand te cazezi? Ma rog, e optiunea ta, dar sa mor daca-i inteleg utilitatea. Revenind ca circul din Slovenia: - recunosc ca am gresit, trebuia sa respect legea si sa lipesc vigneta. Nu am lipit-o (nu consider asta circumstanta atenuanta in favoarea mea) pentru ca acum trebuie sa dau cu solutie de spalat geamul ca sa o dau jos din parbriz; - nu am facut scandal, am vorbit extrem de politicos cu cheliosul sloven, stiam ca eu eram de vina si ca eram pasibil de amenda; - tot mi se pare aiurea atitudinea lui, avand in vedere ca eram la 50 de metri de intrarea in Austria. Daca tot sunt asa de disperatii ca unii pot vinde vigneta dupa granita, sa-si implementeze sistemul pe care il au ungurii si au rezolvat problema; - de acum incolo, pe unde ma mai duc, o sa lipesc vigneta, ca sa nu mai am probleme. In context, tot am satisfactia ca i-am facut pe sloveni: anul trecut, am dat 35 de euro pe vigneta valabila 6 luni. Nici pe asta nu am lipit-o, si cand m-am intors in RO i-am dat-o moca unui coleg, asta ca sa nu mai platesca omul aiurea pretul de japca al slovenilor. Su uite asa, in loc sa ia 70 de euro, au luat doar 35. Si am dat si sfoara-n tara ca am vigneta de Slovenia, pe care o imprumut moca, dar nu a mai fost nici un amator. Ca sa nu mai vorbim ca la presiunile UE au redus pretul de japca de 35 de euro pentru 6 luni (optiunea minima) la 15 euro pentru o saptamana (la fel, optiunea minina). Vine si continuarea calatoriei. This post has been edited by gibonu: 27 Jun 2010, 18:30 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
adi_ar |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Puteti fi convinsi ca slovenii, ca si slovacii sau cehii, stiu foarte bine ca romanii si ungurii nu le lipesc pentru a le vinde (sau dona) ulterior.
Am avut ocazia recent sa fiu oprit, foarte aproape de iesirea din Cehia si (asemenea) Slovacia, pentru verificarea foarte atenta a vignetei. Erau 2-3 echipaje in cascada. Ungurii, chiar inainte de "vigneta" virtuala, erau foare atenti la nominalizarea pe cotor si bonul de casa. N-am mai fost in Slovenia de ceva vreme dar vigneta nu are un cotor pe care esti obligat sa nominalizezi autoturismul??? Si apropo de "50 m inainte de granita": in Austria, la 50m de granita cu Ungaria, un politist austriac vana cu "laserul" pe toti cei care nu respectau restrictia de viteza in zona! ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
gibonu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
Cred ca am vorbit destul despre vignete si mai bine continui povestea.
4. Austria – partea I (am fost de 3 ori in Austria in tura asta). Am iesit din tunel, ne-am oprit 2 km mai incolo in prima parcare ca sa luam vigneta. De data asta am lipit-o in parbriz. Tot in parcarea asta, am vazut ce pateste un camion care nu este cuminte. 214.JPG ( Size: 430.23k ) Number of downloads: 425 Prin Austria am mers relativ putin, pentru ca Italia era aproape. 5. Italia Autostrada A 23 (Alpe-Adria), de la granita cu Austria pana la Tolmezzo, vreo 90 km. Imediat cand intri in Italia se simte diferenta. Nu ca in Austria nu ar fi autostrazi bune, insa parca cele din Italia sunt coala de hartie, impecabile. La Tolmezzo am iesit de pe autostrada si am mers catre nord, directia Sutrio, inca vreo 15 km, unde aveam deja cazarea rezervata. Sutrio este un sat putin mai mare, nu cine stie ce din punct de vedere turistic. Se pune foarte mare accent pe prelucrarea lemnului si au diverse manifestari, toate legate de lemn. 215.JPG ( Size: 325.76k ) Number of downloads: 401 216.JPG ( Size: 466.69k ) Number of downloads: 231 217.JPG ( Size: 429.44k ) Number of downloads: 240 218.JPG ( Size: 430.63k ) Number of downloads: 232 Insa, pentru pasionatii de ciclism este un loc destul de importat, fiind exact la poalele Muntelui Zoncolan. 219.JPG ( Size: 439.76k ) Number of downloads: 259 Urcarea pe Monte Zoncolan am facut-o cu bicicleta si daca cineva este curios o gaseste in sectiunea Coltul bicicliestului, la sectiunea Iesiri cu bicicletele. <span class='edit'>1 Jul 2010, 17:25:</span> Vremea s-a schimbat, in sensul ca a inceput sa ploua. Ploaia in sine nu era o problema, insa odata cu ploaia a coborat si plafonul de nori, asa cu nu prea am vazut prea mult din Dolomiti. Sau macar nu am vazut cat de mult ne-am fi dorit. Din Sutrio, am continuat alergarea spre Cortina d’Ampezzo. Am vazut pe harta un lac care parea interesant, timp aveam, asa ca am decis sa facem un ocol ca sa-l vedem. Drumul catre lacul Sauris: virajat, cu ceva serpentine, destul de ingust, plus ca trece prin multe tuneluri si copertine. 223a.JPG ( Size: 435.35k ) Number of downloads: 294 Cam asa arata lacul Sauris. 223.JPG ( Size: 334.27k ) Number of downloads: 241 224.JPG ( Size: 370.08k ) Number of downloads: 236 Si cam asa arata barajul de pe lacul Sauris. 225.JPG ( Size: 483.02k ) Number of downloads: 281 226.JPG ( Size: 505.7k ) Number of downloads: 275 Barajul si lacul asta, mie cel putin, mi-au adus aminte de Vidraru, parca se aseamana (pastrand proportia). De la lacul Sauris, directia pasul Cibiana, pentru a vedea muzeul lui Messner din Dolomiti. Reinhold Messner este unul dintre cei mai mari alpinisti, daca nu cel mai mare. Este primul care a ajuns pe Everest singur si fara oxigen si tot primul care a urcat toti cei 14 optmiari. Acum are 5 muzee: 4 in Sudtirol si unul in Veneto. Muzeul din Dolomiti (cel din Veneto) este situat pe un platou, la 2000 m altitudine, intr-un fost fort militar. Ca sa ajungi la muzeu, se lasa masina in parcarea din pasul Cibiana, dupa care un mosulet simpatic te urca cu o duba (Ford Tranzit parca) pana la muzeu, pe un drum forestier, care este foarte ingust si nu permite trecerea a doua masini simultan. Cam asa arata drumul 227.JPG ( Size: 460.13k ) Number of downloads: 288 228.JPG ( Size: 446.69k ) Number of downloads: 222 Muzeul in sine este destul de mic si contine o gramda de tablouri, cu Dolomiti pictati de diversi artisti, povesti despre constructia primelor drumuri din Dolomiti si putin echipament montan, de prin alte vremuri: 229.JPG ( Size: 402.53k ) Number of downloads: 224 230.JPG ( Size: 443.53k ) Number of downloads: 194 231.JPG ( Size: 446.95k ) Number of downloads: 205 Atractia principala a acestui muzeu este locatia sa, adica posibilitatea de a admira Dolomiti de la 2.000 m altitudine. Asta cu conditia sa nu fie ceata, asa cum am gasit noi la iesirea din muzeu: 232.JPG ( Size: 270.24k ) Number of downloads: 225 Am mai stat ceva pe acolo (intr-o carciuma), pentru ca mai erau vreo 15 min. pana cand pleca mosuletul cu duba la vale. Cand am iesit din carciuma, se mai luminase, cat de cat, parca suficient cat sa ne ofticam ca suntem intr-un loc misto, pe care insa nu-l putem vedea: 233.JPG ( Size: 381.07k ) Number of downloads: 231 234.JPG ( Size: 368.92k ) Number of downloads: 202 235.JPG ( Size: 398.57k ) Number of downloads: 191 236.JPG ( Size: 382.85k ) Number of downloads: 199 237.JPG ( Size: 373.42k ) Number of downloads: 189 Ne-am intors in pasul Cibiana la masina si am luat-o usor spre Cortina d’Ampezzo, unde am ajuns, cum era si normal, pe ploaie. This post has been edited by gibonu: 1 Jul 2010, 15:26 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
Cortina asta este una dintre cele mai laudate statiuni din Italia, daca nu o fi chiar cea mai laudata.
Italienii ii spun “Regina Alpilor” sau “Perla Dolomitilor”. Or sti ei de ce, insa noi cand am fost acolo am avut parte numai de ploaie si ceata. 238.JPG ( Size: 442.64k ) Number of downloads: 217 239.JPG ( Size: 474.31k ) Number of downloads: 225 240.JPG ( Size: 324.93k ) Number of downloads: 199 Singura chestie interesanta pe care am vazut-o a fost harta Tiroului, pe vreme cand era o singura regiunea in Imperiul hapsburgic. 240a.JPG ( Size: 409.75k ) Number of downloads: 231 Cu ocazia asta, am aflat si noi ca in Dolomiti, luna iunie este considerata luna de extra-sezon, cand toata lumea de pe acolo este plecata in concediu, adica majoritatea carciumilor si hotelurilor sunt inchise. Pe noi nu ne-a deranjat chestia asta, mai ales ca si preturile la cazare erau de extra-sezon. Am stat doua nopti in Cortina, la o pensiune aproape de centru, care a costa 85 de euro camera/noapte cu mic dejun inclus in pret. Ideea noastra era ca din Cortina sa facem un circuit cu bicicletele, prin pasurile Tre Croci si Cimabanche, iar intre ele sa urcam pana la refugiul Auronzo de unde se pot admira Dolomitii si in special Tre Cime di Lavaredo. Am facut circuitul asta, insa cu masina, ca la cat de urata era vreme, nu avea nici un rost sa plecam cu bicicletele. 241.JPG ( Size: 453.92k ) Number of downloads: 350 Am urcat chiar si la refugiul Auronzo. Daca mergeam cu bicicletele era moca, asa cu masina, cei 7 km de urcare pana la refugiu coasta 20 de euro. Ne-am dus ca sa ne ofticam si mai rau ca nu vedem nimic. Cam asa arata refugiul si drumul pana acolo: 242.JPG ( Size: 328.92k ) Number of downloads: 320 243.JPG ( Size: 448.96k ) Number of downloads: 239 Daca mergeam cu bicicletele era ceva deosebit, asa cu masina a fost mai mult decat banal. Fiind doar la vreo 30 km de Austria si avand in vedere vremea minunata, am hotarat sa mergem pana in Austria, sa vedem cum ploua si acolo. Ne-am dus pana la Lienz, unde prietenul cu care am fost si-a luat saboti noi pentru bicicleta, deoarece pe cei vechi ii tocise la coborarea de pe Zoncolan. Oraselul este mic, linistit, daca esti prin zona merita drumul, altfel nu are rost. Avantajul drumului in Austria a fost ca am facut plinul acolo, pentru ca benzina costa 1,20 euro litrul, fata de 1,40 euro/litrul cat era in Italia. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
ipiq |
![]()
Post
#21
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
frumos drumul ala!!! am fost si eu acolo (venind de la Val Gardena -> Cortina -> Lienz) acum 2 ani, si daca mai aud de Lienz fac tensiune!
![]() ![]() cam asa arata iarna: ![]() Attached thumbnail(s) val_gardena_001.JPG ( Size: 43.56k ) Number of downloads: 367 |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
michou |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 25 August 04 From: Bucuresti ![]() |
unde e exact carciuma lui Toma? cum sunt preturile?
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate
2004 daca ai condus Dacie stii sa conduci orice!!!!!
|
|
gibonu |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ michou
Venind dinspre Portile de Fier, carciuma lui Toma este dupa Cazanele mari, inainte de castelul de la Golubac. O vezi, n-ai cum s-o ratezi daca esti putin atent. Preturile mie mi s-a parut OK, adica plescavita din poza era vreo 500-600 de dinari, adica 5-6 euro. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
Continuam alergarea si din Cortina am plecat spre Canazei, nu pe drumul principal, ci pe un drum secundar, care trece prin pasul Giau.
244.JPG ( Size: 475.5k ) Number of downloads: 251 Norii tot jos erau, asa ca in pasul Giau, la 2236 m. altitudine nu am vazut decat indicatorul si o mica bucata de munte. 245.JPG ( Size: 331.54k ) Number of downloads: 163 246.JPG ( Size: 285.57k ) Number of downloads: 148 La coborare s-au mai risipit putin norii, suficient cat sa ne oprim la un punct de belvedere si sa ne minunam de ceea ce vedeam 247.JPG ( Size: 424.34k ) Number of downloads: 166 248.JPG ( Size: 419.75k ) Number of downloads: 148 Plus sistemul de prevenire a caderii pietrelor pe drum. 249.JPG ( Size: 485.81k ) Number of downloads: 184 Odata ajunsi in valea din pozele anterioare, am inceput din nou sa urcam spre pasul Fedaia (2.054 m. altitudine), trecand pe langa ghetarul Marmolanda, sau mai bine spus pe langa telecabina care urca pe ghetar, la 3.265 m. altitudine. 250.JPG ( Size: 394.23k ) Number of downloads: 184 Ne-am fi dat si noua cu telecabina asa, ca nu ajungi in fiecare zi la 3.265 m altitudine, dar din pacate era in revizie toata luna iunie. Ne-am mai minunat putin pe acolo constatand in gluma ca constructorii au uitat sa puna si staplii de sustinere. 251.JPG ( Size: 413.91k ) Number of downloads: 162 Urcarea spre pasul Fedaia. 252.JPG ( Size: 457.36k ) Number of downloads: 144 Dupa pas, la cativa km este lac de acumulare si un baraj, chiar daca suntem la 2.000 m altitudine. 253.JPG ( Size: 362.95k ) Number of downloads: 135 254.JPG ( Size: 440.63k ) Number of downloads: 157 Tot aici, dupa ce se traverseaza barajul este un mic muzeu, in amintirea luptelor din Primul Razboi Mondial care au avut loc prin toata zona de nord a Italiei. 255.JPG ( Size: 438.25k ) Number of downloads: 193 Dupa muzeu, am mai admirat putin lacul de pe baraj, dupa care am coborat la Canazei, unde, la fel ca la Cortina am ajuns pe ploaie, dar deja nu mai era o noutate pentru noi. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
Continuam.
Canazei este un sat putin mai mare, are cam 1,5 – 2 km de la un capat la altul. Datorita dimensiunii relativ reduse (fata de Cortina d’Ampezzo) si a faptului ca in Dolomiti in iunie este extra-sezon, la Canazei cam batea vantul, aproape totul era inchis, cu exceptia catorva cariciumi, pensiuni si celor 5 magazine de echipament sportiv. N-am reusit sa inteleg de ce intr-un sat sunt 5 maganize de echipament sportiv. In afara de asta, la Canazei pot sa spun ca ne-am simtit aproape ca in RO. La pensiunea la care am stat (100 de euro camera dubla, cu mic dejun si cina incluse in pret) erau angajati doi romani (sot si sotie) care se ocupau de tot, plus ca de la ei proprietarul italian o rupea destul de bine pe romaneste. Aici, aveam in plan sa facem cu bicicletele circuitul Sella, adica pasurile Sella, Gardena, Campolongo si Pordoi, insa din cauza vremii (ploaie si 4 grade) am reusit sa facem doar pasurile Sella si Pordoi. Cateva poze cu urcare spre pasul Sella: 256.JPG ( Size: 431k ) Number of downloads: 134 257.JPG ( Size: 431.91k ) Number of downloads: 103 258.JPG ( Size: 3.18mb ) Number of downloads: 123 259.JPG ( Size: 437.08k ) Number of downloads: 171 260.JPG ( Size: 451.65k ) Number of downloads: 99 261.JPG ( Size: 312.22k ) Number of downloads: 79 262.JPG ( Size: 341.12k ) Number of downloads: 70 259.JPG ( Size: 437.08k ) Number of downloads: 171 Cateva poze cu urcare si coborarea din pasul Pordoi: 264.JPG ( Size: 367.78k ) Number of downloads: 86 265.JPG ( Size: 367.78k ) Number of downloads: 62 266.JPG ( Size: 387.74k ) Number of downloads: 70 267.JPG ( Size: 319.19k ) Number of downloads: 70 This post has been edited by gibonu: 3 Aug 2010, 16:50 Attached thumbnail(s) 263.JPG ( Size: 362.76k ) Number of downloads: 104 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
ipiq |
![]()
Post
#26
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
breeee ce frumos arata vara!
eu merg acolo la ski de 3 ani si l-am vazut numai iarna. muzeul ala cu obiecte din Primul Razboi Mondial l-am vizitat in clapari ![]() Intr-adevar peisajul de pe Marmolada e superb!!! Toata zona aia de fapt e extraordinara!!! Felicitari pt alegerea traseului! ![]() Attached thumbnail(s) valgardena_2010_048.jpg ( Size: 3.11mb ) Number of downloads: 161 |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
gibonu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ ipiq
Intr-adevar, zona este superba, dar noi, din pacate nu prea am apucat sa vedem cat ne-am fi dorit din cauza ploii. Cu toate astea, nu regret ca am mers acolo. Continuarea. Urmatoarea zi, din Canazei am plecat spre Innsbruck, insa cu o escala la Bolzano (Bozen in germana) pentru a vedea un alt muzeu al lui Messner, amplasat intr-un castel, chiar langa oras. 268.JPG ( Size: 386.78k ) Number of downloads: 144 269.JPG ( Size: 443.45k ) Number of downloads: 115 Muzeul asta este intr-adevar ceva deosebit, dupa mine chiar merita vazut. Toate cele 5 muzee ale lui Messner au care o tema, iar aici, la Bolzano, tema este “Omul si muntele”. Exista o incapere speciala, cu fotografiile a sute de aplinisti care au murit prin diversi munti. In afara acestei incaperi, un loc special il ocupa Hemann Buhl, care, daca nu murea in 1957, poate ca in ziua de azi ar fi fost un alpinist mai mare ca Messner. 270.JPG ( Size: 444.03k ) Number of downloads: 129 Va mai fi ceva legat de Hermann Buhl. Ce insemana odata pasiunea pentru munte: 271.JPG ( Size: 466.61k ) Number of downloads: 129 272.JPG ( Size: 431.98k ) Number of downloads: 130 Asta mi-a placut mie in mod deosebit: 273.JPG ( Size: 405.29k ) Number of downloads: 120 Cel mai interesant din tot muzeu mi s-a parut un film care era in 3D, cu poze alb-negru facute in perioada 1909 – 1930. A fost foarte tare, in sensul ca este ceva cu totul deosebit sa-i vezi in 3D pe baietii aia cu palarii, mustati si ciorapi trei-sferturi, care urcau precum caprele negre. Si nu in ultimul rand: tot aici la muzeu l-am vazut pe Reinhold Messner, am stat la 1 metru de el. Mi s-a parut aiurea sa-l rog sa facem o poza impreuna, ca doar nu era fotbalist. Bolzano vazut din muzeu. Este intr-adevar “state of the art infrastructure” dupa cum scria in Lonely Planet: 274.JPG ( Size: 428.67k ) Number of downloads: 149 Bolzano, ca toate localitatile din Sud Tirol este bilingv, inclusiv chelnerul la carciuma te abordeaza cu formula “Bitte – Prego”. 275.JPG ( Size: 413.17k ) Number of downloads: 140 Orasul este destul de interesant, dar fara sa aibe ceva iesit din comun. 276.JPG ( Size: 430.94k ) Number of downloads: 111 O curiozitate gastronomica (cel putin pentru mine) a fost prosciutto cu pepene galben, ceea ce a mancat prietenul cu care am fost: 277.JPG ( Size: 388.58k ) Number of downloads: 176 Eu am mancat o lasagna, cam mica pentru gustul meu 278.JPG ( Size: 400.25k ) Number of downloads: 207 Dupa masa, dar fara a fi satul, am plecat catre Innsbruck, peste pasul Brenner. This post has been edited by gibonu: 4 Aug 2010, 11:08 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
4. Austria – partea a II-a
Innsbruck este relativ aproape de Bolzano, vreo 120 km pe autostrada, adica o ora si ceva de mers. Bucata asta de autostrada am mai facut-o cu 5 ani in urma, cu SuperNova, insa atunci am avut noroc de vreme buna si am putut admira peisajul. Acum, plafonul de nori era jos, asa ca nu am vazut nimic. Imediat cum se trece pasul Brenner si se intra in Austria, pana la Innsbruck doar se coboara. Pe unele bucati camioanele au restrictii de viteza, de 40 km/h si imi imaginez cat de plicitisor trebuie sa fie pentru soferi. Singurul lucru interesant sunt acele “escape lane”, adica un plan inclinat, cu nisip pe jos, paralel cu autostrada, dar inclinatia este opusa fata de cea a autostrazii. Adica autostrada merge la vale, iar acel plan inclinat la deal. Imi pare rau ca nu am facut o poza. Innsbruck-ul chiar mi-a placut, pare un oras interesant, in care merita sa stai mai mult decat o seara, asa cum am stat noi. Inn-ul destul de umflat (sau o fi asa tot timpul): 279.JPG ( Size: 420.31k ) Number of downloads: 174 280.JPG ( Size: 415.41k ) Number of downloads: 134 si cateva poze din oras 281.JPG ( Size: 434.19k ) Number of downloads: 140 282.JPG ( Size: 451.28k ) Number of downloads: 102 283.JPG ( Size: 448.05k ) Number of downloads: 99 Am promis ca revin la Hermann Buhl. La Innsbruck singurul muzeu pe care am avut timp sa-l vad (prietenul cu care am fost s-a plimbat cu bicicleta prin oras) a fost Muzeul Clubului Alpin Austriac. Destul de interesant muzeul, dar nu se compara cu muzeul lui Messner din Bolzano. Mai jos, ghetele lui Hermann Buhl, expuse in acest muzeu. 300.JPG ( Size: 376.21k ) Number of downloads: 109 301.JPG ( Size: 325.78k ) Number of downloads: 94 Cam in aceiasi idee, cam cum au evoluat bocanii de-a lungul timpului 284.JPG ( Size: 343.05k ) Number of downloads: 126 Din pacate, nu am avut timp sa stam mai mult, pentru ca mai erau si altele de vazut, cum ar fi Gradina Zoologica Alpina (AlpenZoo) sau o plimbare cu trenul sa telecabina pe muntii din jur. Oricum, data viitoare cand voi mai ajunge pe la Innsbruck, voi sta mai mult de o singura seara. Penultima etapa a fost Innsbruck – Bratislava, cu o mica bucata din Germania, pentru ca asa merge autostrada. Noi stiam ca Germania este super puterea economica a Europei, locomotive UE si alte minuni din astea, asa ca am presupus ca benzina ar trebuie sa fie mai ieftina in Germania. Din pacate nu a fost asa, era 1,48 euro/litrul (pe autostrada) asa ca am alimentat din nou in Austria, cu 1,30 de data asta, fata de 1.20 cat costa langa Lienz. Centura Vienei 285.JPG ( Size: 362.78k ) Number of downloads: 208 si cateva poze cu centralele eoliene care sunt in zona de granite A-HU-SK. 286.JPG ( Size: 309.44k ) Number of downloads: 196 287.JPG ( Size: 307.68k ) Number of downloads: 131 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
ipiq |
![]()
Post
#29
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
pacat ca nu ai apucat sa faci poza la Europabrucke (pasul Brenner). superb drumul ala cum urmareste valea...
![]() inca o data felicitari pt traseu!!!! |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
gibonu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.188 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ ipiq
Multumesc. Acum inteleg de ce se plateste extra (in afara de vigneta) sectorul asta de autostrada (Brenner - Innsbruck). |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 00:37 |