Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

carcasa cutie de viteze avariata, nelamurire

jocherjocher
post 29 Jul 2010, 22:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




salut.....am deschis acest topic in speranta ca cineva ma va lamuri cu privire la defectiunea avuta la cutia de viteze la un Renault Megane Classic, 1.4 16V, 2001, 105 000 KM la bord.(cumparata acum un an cu 69 000 si mers 36 000 km fara probleme)
Mai intai o scurta descriere a celor intamplate....am avut volanta motor stricata (dintii uzati) si am decis sa o schimb. Am cumparat de la dezmembrari auto o volanta originala Renault buna si daca am hotarat sa schimb volanta am zis sa schimb si kitul de ambreiaj (data fiind manopera mare in caz de s-ar fi stricat). Dupa schimbat volanta si kit ambreiaj (nou,Valeo) in 300 km mi s-a spart carcasa in interior la cutia de viteze, defectiune descoperita dupa ce in urma ruperii in interior a carcasei s-a deplasat axul pinionului de a 5a iar piulita care tinea pinionul a intrat si a ros in capacul lateral de tabla, creand o fisura ce a dus mai departe la pierderea uleiului din cutie.
Mai departe am schimbat cutia de viteze si deocamdata se afla in probe.

Stie cineva sa-mi spuna daca schimbarea kitului de ambreiaj poate duce la o astfel de defectiune?...mentionez ca ma port cu masina asa cum ma port cu butelia de gaz, deci exclus lovituri , smucituri, derapaje si alte asemenea aventuri.

V amultumesc anticipat si va astept cu eventuale raspunsuri , detalii , intrebari.


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelul8
post 30 Jul 2010, 13:44
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 220
Joined: 16 March 09
From: Ploiesti




Ajuta sa spui unde (in ce zona), s-a spart carcasa cutiei de viteze. Referitor la zone poti descrie cele 3 parti (carcasa ambreiajului, semicarcasele cutiei si capacul de tabla). De aici poti trage concluzia in urma careia s-a deplasat unul din pinioanele treaptei V. By the way, pinionul de pe balador a intrat in carcasa de tabla?


--------------------
Renault Megane - PH 07 KKA 2000 1,6 16 v rxe bicorp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 30 Jul 2010, 13:59
Post #3


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.907
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Daca cutia de pe masina era JB3, au fost cutii cu problema asta, dar pe 21 si 19 ( se rupea buza care tinea siguranta de la trenul fix si primul simptom era ca sarea din viteza a v-a), ceea ce ma face sa cred ca respectiva cutie nu a fost cea originala a masinii, sau se poate intampla si la cutii mai noi. Eu am patit asa la 21, nu are nimic de a face cu schimbatul ambreiajului, decat daca a fost scapata cutia pe jos. La mine a facut pe la 85000 la 21...


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 30 Jul 2010, 14:53
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




QUOTE(aurelul8 @ 30 Jul 2010, 13:44)
Ajuta sa spui unde (in ce zona), s-a spart carcasa cutiei de viteze. Referitor la zone poti descrie cele 3 parti (carcasa ambreiajului, semicarcasele cutiei si capacul de tabla). De aici poti trage concluzia in urma careia s-a deplasat unul din pinioanele treaptei V. By the way, pinionul de pe balador a intrat in carcasa de tabla?
*



una din semicarcasele cutiei......in interior......buza unde intra axul pinionului de a 5a....axul cu totul s-a deplasat pentru ca in capatul axului spre capacul de tabla este o piulita (chiar langa pinionul de a 5a)...care mai departe piulita a ros in capacul de tabla creand o fisura......


QUOTE(b06fcn @ 30 Jul 2010, 13:59)
Daca cutia de pe masina era JB3, au fost cutii cu problema asta, dar pe 21 si 19 ( se rupea buza care tinea siguranta de la trenul fix si primul simptom era ca sarea din viteza a v-a), ceea ce ma face sa cred ca respectiva cutie nu a fost cea originala a masinii, sau se poate intampla si la cutii mai noi. Eu am patit asa la 21, nu are nimic de a face cu schimbatul ambreiajului, decat daca a fost scapata cutia pe jos. La mine a facut pe la 85000 la 21...
*



cutia era JB1..asa scria pe capacul de tabla.....la mine nu sarea decat din viteza a 3a si asta dupa ce am pierdut uleiul.....mai departe am putut rula cam 100 km numai cu a 4a si a 5a..pe autostrada.....si a 1a si a 4a in oras ...pt ca in a 2a facea un zgomot ingrozitor mai sus de 2500 turatii iar dintr-a treia imi sarea......


Multumesc de raspunsuri....stau la dispozitia voastra pentru mai multe detalii/simptome.


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jocherjocher
post 2 Aug 2010, 15:52
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 17 July 09
From: prin lume




nici o alta idee?......


--------------------
Peugeot 207 Dacia Logan Ford Transit
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 15:03
Dacia