cum s-ar putea schimba parbrizul?(mai usor), de unde se incepe cu demontarea celui vechi?!
![]() ![]() ![]() |
cum s-ar putea schimba parbrizul?(mai usor), de unde se incepe cu demontarea celui vechi?!
dan_laguna1 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|||
wlan_7b |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 16 January 10 From: Moreni DB ![]() |
Buna Dane . Am o intrebare: nu ai parbrizul trecut in seguro?
(Eu l-am schimbat gratis) daca nu-l ai schimba polita de asigurare probabil o sa platesti un pic mai mult dar merita. Cat despre schimbarea lui de catre tine e mai greu dar nu imposibil Procesul de demontare nu-l cunosc dar stiu ca pentru montare iti trebuie un snur de plastic sau poti intrebuinta un cablu electric cu sarma litata si iti mai trebuie un adeziv ceva ca sa nu-ti ploua inauntru.Mai jos iti atasez ceva ce am gasit pe ait topic poate te ajuta cu ceva bafta.. DEMONTARE PARBRIZ/LUNETA 1. se studiaza foarte bine parbrizul 2. in cazul in care aveti ciobituri, lovituri, crapaturi, chiar si una cat de mica, nu este recomandat sa scoateti parbrizul/luneta, doar in cel mai rau caz(cand aveti de sudat deaparat prin acele zone), pentru ca posibilitatea ca acesta sa crape mai departe, sau in cel mai rau caz sa se sparga este de 90% 3. daca nu aveti ciobituri/crapaturi... luati o surubelnita lata(nu cea mai lata, dar sa fie mai lata decat cea normala), cu varf cat mai subtire(nu o ascutiti). 4. urcati in masina, si va asezati intr'o pozitie cat mai confortabila, astfel incat sa puteti executa urmatoarele operatiuni: - se incepe dintr'un colt(de sus)....se pune surubelnita pe marginea acelui cheder, se pune palma dedesubtul surubelnitei, si se introduce acea margine(2-3mm) in interior(adica sa nu mai fi inauntru....sa intre in acea bordura de metal) - se executa cu cea mai mare prudenta aceasta procedura, de jur imprejurul parbrizului/lunetei, pana in partea de jos(aia de la bord, sau la luneta, partea din jos). Acea parte de jos nu se atinge cu surubelnita. - aveti grija...sa tineti mana dedesuptul surubelnitei, pentru ca daca aluneca, riscati sa spargeti/crapati geamul(5% ca se sparge) - uneori chederul nu va vrea sa stea in interiorul acelei borduri, puneti pe cineva sa va ajute, sa tina de acele cateva cm de cheder care au intrat, pana avansati vreo 10cm...dupa aceea sta singur - nu va grabiti...mai luati cate o pauza - cand ati terminat cele 2parti din lateral, si partea dinspre plafon, va dati jos din masina, mai chemati pe cineva, apucati parbrizul/luneta de margini(poate ca va trebui sa trageti finut de el...pana sa puteti apuca cu mana. nu va temeti...nu se sparge, dar fiti finutzi) - in timp ce ridicati incet parbrizul spre verticala, trageti de el finutz in sus, astfel incat sa iasa si partea de jos(cea de care nu v-ati atins) - ridicati parbrizul...si puneti-l intr'un loc unde sa nu se atinga nimeni de el:) Ati scos primul parbriz /luneta )) puteti sa beti o bere;) Aceeasi tactica se aplica si la geamurile laterale. REMONTARE PARBRIZ/LUNETA 1. curatati bine geamul de mizerie, inclusiv chederul, sa nu fie mizerie in cheder(daca exista, poate se sparge la remontare) 2. aveti nevoie de o franghie(e buna si aia de ex...cu care se leaga sacii, aia de culoare alba, din nylon, sau orice franghie care nu se rupe usor, si nu este prea groasa. pentru cei care pescuiesc...exista in trusa de pescuit ceva franghie albastra(frate'meu din aia are)....care are un cerc la un capat, si la celalalt capat un ac din ala mare....pe asta mi se pare ca se infig pestii:))) ). Franghia sa fie mai lunga cu aproape 1m...decat diametrul parbrizului. 3. franghia se introduce in acel canal al parbrizului/lunetei, de obicei se incepe din partea de jos, din mijloc, si se merge roata, si cand se ajunge iar jos, in mijloc, se trece putin peste celalalt capat, doar atat cat sa stea franghia acolo la locul ei 4. se ia putin ulei, si o pensula. 5. cu pesula, se unge foarte bine acea parte a chederului, care va fi interiorul habitaclului 6. se pune parbrizul in locul lui, aveti grija ca cele 2 capete ale franghiei ramase in afara, sa fie in interiorul masinii. 7. se cheama 2 oameni, care au rabdare, si care asculta ce ziceti 8. se fixeaza pozitia parbrizului/lunetei din exterior, cam cum ar trebui sa fie, se are in vedere pozitia acelor 2 canale pentru apa, si pozitia stergatorului 9. intri in masina, si studiezi pozitia chederului. Pui mana pe chederul din dreapta...si cealalta mana pe chederul din stanga, verifici sa aibe aceeasi distanta de cheder in interior, te uiti sa fie cam jumatate din cheder in interior, si verifici ca parbrizul/luneta sa fie pozitionat drept. 10. cei 2din afara..trebuie sa apese pe parbriz/luneta, astfel incat acesta sa nu se miste din pozitia in care l-ati fixat. Aveti in vedere sa le spuneti sa loveasca/bruscheze parbrizul/luneta. 11. se incepe sa tragi de sfoara, incet, de un capat, si se studiaza daca chederul intra la locul lui, sau nu. Nu va impacientati daca in unele locuri nu intra la loc. 12. pe la jumatatea distantei, aprox...o sa vedeti ca incepe sa vina sfoara,si nu sa intre chederul la loc. Atunci, luati capatul sforii de de care ati tras pana acum, o legati de ceva(frana de mana, volan, orice...numa` sa fie imobilizata). Acum apucati capatul franghiei mai mici, si incepeti sa trageti de ea, incet, astfel incat chederul sa intre la locul lui. 13. In ultimele 20cm...o sa inceapa sa intre foarte greu la loc. Nu va enervati, e ceva normal. Infasurati franghia pe o surubelnita, ceva mare, de care sa puteti trage. Trageti in continuare de franghie, pana cand intra tot chederul la loc, si iese franghia din acel canal. Aveti grija sa nu va loviti in momentul in care se elibereaza franghia din cheder(uneori trebuie sa tragi cu toata puterea). Pana aici...cei doi tipi din afara...tin presat geamul, nu il lasa sa se miste. 14. Aproape de fiecare data, for exista portiuni in care chederul nu e la locul lui, a ramas pe dinafara. Se ia o surubelnita lata, si se indoaie astfel incat sa formeze un carlig(puteti folosi o surubelnita mai veche). 15. Acea surubelnita se introduce sub cheder, si se scoate afara portiunea de cheder ramasa inauntru.(se incepe putin mai in lateral, din locul in care chederul e la locul lui). Spuneti unuia dintre cei care va ajuta...sa apese pe acea portiune unde chederul trebuie sa intre la loc. NU loviti chederul/geamul. 16. Dupa ce ati verificat ca chederul a intrat la loc in totalitate, iesiti afara, privizi pozitia parbrizului. In majoritatea cazurilor, acesta se mai poate misca foarte putin...in cazul in care nu e la locul potrivit(nu va asteptati sa se miste mai mult de juma` de cm). Daca nu e la pozitia dorita, se incearca impingerea lui spre locul dorit(de obicei e prea jos, prea aproape de stergator) 17. Daca ati constatat ca e la pozitia dorita, se apasa usor cu podul palmei, pe latimea chederului, de jur imprejur, de 2-3ori. Veti simti cum parbrizul/luneta intra la locul ei. 18. Se sterge parbrizul/luneta de ulei, se pun sculele la locul lor, si va spalati pe maini |
--------------------
renault laguna 2.2D
renault laguna 2.2D
- M-9227-SZ
1995 full echipo
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Parbrizul, din cate stiu eu se lipeste.
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
jungle_21 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 762 Joined: 18 February 07 From: Mures ![]() |
La Dacie am auzit de metoda asta mai demult...interesant, dar din pacate nu cred ca se aplica la Laguna.
|
--------------------
Opel/Renault
Corsa Cosmo;Laguna 1 Break// Megane 1 hatch
"04 1.2 16v ;"96 2.0 Rti;"96 1.6 Rti Ex R 21,Best car ever !!! Ex Clio unu' Pocket Rocket
|
|
dan_laguna1 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
nu il am trecut in seguro,din asigurarea curenta mai am vreo 4 luni,sa fac acum alta...si daca as facea alta asigurare cred ca ar necesita sa merg in tara ca sa il schimb pe...asigurare,afacere nerentabila pentru mine.costul drumului=cu schimbarea parbrizului aici (poate cu montaj cu tot)oricum multumesc tuturor pentru ajutor.numai bine!
|
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|
iglu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 10 May 08 ![]() |
QUOTE(jungle_21 @ 27 Mar 2010, 17:00) La Dacie am auzit de metoda asta mai demult...interesant, dar din pacate nu cred ca se aplica la Laguna. Totuși să știi că e lipit, cel puțin la Laguna II. Și nu e tocmai simplu, nu e o operațiune pe care să o recomand că o poți face acasă. Își trebuie și chitul acela special pentru lipirea parbrizului pe caroserie și nu știu cum se cheamă. |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / 1.8 16V
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Dupa lipirea noului parbriz trebuie tinut presat cel putin 3 ore.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
ricochet2 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.770 Joined: 8 November 08 From: Timisoara ![]() |
La fabrica cum se monteaza oare ? Tin masinile cu parbrizul presat 3 ore ?
|
--------------------
Renault
Laguna Concorde 1.6 16V
1999
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Faci cum vrei. Am experienta a 2 parbrize schimbate la 2 masini diferite prin acelasi sistem de lipire. Altfel nu ma bagam in seama.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
cristicristutu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 711 Joined: 7 February 09 From: SATU-MARE ![]() |
In fabrica nu cred ca se tine presat 3 ore din moment ce zice ca firma DACIA face 25 Dustere pe ora(asta ii cea mai noua sursa sau exemplu), precis ca firmele BMW, MERCEDES, AUDI, etc, fac mai multe pe ora, si acasa nu vad cum lai tine presat.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA
1.6 16V
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Nu ma preocupa procesul de fabricatie din punctul asta de vedere. Am fost in 2 service-uri specializate pe parbrize din Timisoara si asa au procedat. Ma indoiesc ca daca exista solutia de a nu se tine presat ar fi avut silicon/gel/superglue/lipici sau ce se foloseste in fabrica.
Daca tot vrei sa incerci ceva ce n-ai mai facut si nici n-ai mai vazut, incearca sa faci cum fac altii care cu asta se ocupa. Daca nu, nu ![]() This post has been edited by cata_lag2.2: 29 Mar 2010, 07:27 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
dan_laguna1 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
Multumesc tuturor pentru pareri.Cred ca este mai simplu decat pare,am analizat chederele care se scot foarte usor,pe cel din exterior l-am indepartat cu degetul 5 mm si deja se vedea marginea geamului,margine care nu mai depindea de nimic,sunt sigur ca este lipit,cu o lama de cuter cred ca se indeparteaza vechea lipitura.Cu cel nou o sa fac la fel,adica o sa-l lipesc cu ce trebuie,nu stiu cu o sa fac cu presatul,dar ma gandesc ca si parbrizul are propria-i greutate,poate se autopreseaza cat de cat,iar dupa lipire nu am de gand sa plec cu masina cateva ore bune.Numai bine tuturor.
|
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|
alsk |
![]()
Post
#13
|
![]() LagunaR ~ Group: Members Posts: 121 Joined: 29 March 10 From: JB ![]() |
cred ca wlan nu a omis niciun lucru
![]() QUOTE iar dupa lipire nu am de gand sa plec cu masina cateva ore bune. te sfatuiesc sa o lasi asa macar o zi , cel putin eu asa am facut sa stii sigur ca acel lipici s-a intarit cum trebuie . |
--------------------
Renault
Laguna I
- SJ-03-NUU
1999 1,6 16V 107CP
|
|
valifilioreanu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 July 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu-l vei putea da jos cu cutter-ul , iti trebuie o sarma pt indepartarea acelui mastic, e o sarma mai speciala, care taie masticul printr-o miscare dute-vino ( deci automat 2 persoane).Sau mai e metoda barbara, in care-l dai jos cu ciocanul apoi cureti f bine marginea pe care se lipeste, cu un cutter.De lipit se lipeste relativ usor, doar sa cumperi de la piese auto acel silicon special pt lipit parbrize.Nu ai nevoie de presa, dupa lipire trebuie sa-l lasi sa se usuce cca 3 ore in soare sau ceva mai mult daca e rece afara. Va trebui sa-i tragi niste fasii de scoch de hartie ca sa nu se miste.
Succes |
--------------------
Renault
Laguna
- B-16-AVE
RXE 2.0L 1994 cu GPL DE VANZARE AICI: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=223628&hl
|
|
dan_laguna1 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
multumesc valifilioreanu,alsk,si celorlalti.e clar ca o sa cumpar un silicon special pentru asa ceva,cat despre scoaterea celui vechi sunt mai multe variante avand in vedere ca nu ma ajuta la nimic daca il scot intreg sau nu,oricum e de aruncat pentru ca e fisurat + ca la cati ani are e enervant de condus pe timp de noapte la cate mimioane de mici zgarieturi are.un sfat pentru cei ...nervosi:daca din anumite motive nu va puteti stapani si loviti oglinda,si daca ea iese din 'nuca' ei,nu incercati sa o repuneti din mers,si numai cu masina pe loc si tinant contra cu cealalta mana suportul lipit pe parbriz.(nu cum am cacut eu de am spart geamul).Bafta tuturor!
|
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|
alsk |
![]()
Post
#16
|
![]() LagunaR ~ Group: Members Posts: 121 Joined: 29 March 10 From: JB ![]() |
ar fi indicat sa incerci sa NU spargi parbrizul , adica sa-l faci tandari si apoi sa cureti.Nu de alta dar e mult de curatat dupa spargerea acestuia,intra ciobulete in tot felul de locsoare , eventual sa invelesti interiorul cu ceva sa nu ai asa de mult de lucru dupa
![]() |
--------------------
Renault
Laguna I
- SJ-03-NUU
1999 1,6 16V 107CP
|
|
narcisadrian |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 20 October 09 ![]() |
si eu am schimbat parbrizu, ma costat 400 de lei la autoglas cu tot cu manopera .mentionez ca sunt din Bucuresti .
|
--------------------
renault 25
renaut 25
- B 12GJZ
1988/2200cm/tip 2
|
|
dan_laguna1 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
4 mil,foarte tare.aici e 350 euro.
|
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|
Mar|Us |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.254 Joined: 12 May 08 ![]() |
Parbrizul vechi se taie ( de fapt nu parbrizul ci masticul cu care este lipit ) cu o sarma speciala pt asa ceva. Apoi se lipeste, tot cu mastic, parbrizul nou.
Nu cred ca trebuie presat.. si la mine s-a schimbat parbrizul dar nu s-a presat nimic, intr-adevar am lasat masina la service vreo 5-6 ore dupa operatiune, sa se intareasca acel mastic. Totul a iesit perfect ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 / 2.2 dCi
|
|
bogdan_bok |
![]()
Post
#20
|
![]() Nu stiu pe ce as da laguna.Ba stiu.Nu as da-o! Group: Members Posts: 573 Joined: 24 April 09 From: Deva HD, Jud Sibiu ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic, vreau sa cer pareri aici.
azi, indreptandu-ma spre casa, la un moment dat(nu eram foarte atent la cel din fata mea), mergeam cam cu 80 si am auzit un pocnet in parbriz(ceva aruncat din fata, sau vreo pietricica(greu de crezut dat fiind ca circulam pa DN7 Deva-Soimus). in acel moment am constatat ca am parbrizul spart. pe mijloc(parca ar fi masurata diagonala). spartura este o steluta cat o moneda de 10 bani. cam ce as putea face? se poate lipi, ca sa nu "creasca steluta"? |
--------------------
REnauLT
LAguNA
- HD 08 AIK, SB 11 VGI
1.9 dCi B56, 1.9 dCi K56, ex 1.6 16v, 1.8 16v
|
|
cata_lag2.2 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara ![]() |
Se poate lipi; in Timisoara exista un loc unde se poate face operatiunea asta. O recomandare: grabeste-te pana nu incepe sa plece spartura, pentru ca la o fisura peste 15-20 cm este de preferat inlocuirea parbrizului.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
bogdan_bok |
![]()
Post
#22
|
![]() Nu stiu pe ce as da laguna.Ba stiu.Nu as da-o! Group: Members Posts: 573 Joined: 24 April 09 From: Deva HD, Jud Sibiu ![]() |
dupa Paste o sa caut pe la noi daca e vreu atelier de genul. cred ca pe la astia care pun folii ar trebui sa stie.
in caz contrar, tinem legatura si ne vedem la timisoara, ca n-am de gand s-o las asa. n-o fi foc daca stau ase o saptamana. voi ce ziceti? |
--------------------
REnauLT
LAguNA
- HD 08 AIK, SB 11 VGI
1.9 dCi B56, 1.9 dCi K56, ex 1.6 16v, 1.8 16v
|
|
ricochet2 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.770 Joined: 8 November 08 From: Timisoara ![]() |
Ca sa fiu exact ontopic si sa raspund, cel mai usor se schimba folosind metoda lui Maister, adica schimbatul cu ochii inchisi. Dai banii, inchizi ochi, tragi un pui de somn si cand te trezesti, parbrizul e schimbat.
|
--------------------
Renault
Laguna Concorde 1.6 16V
1999
|
|
alexkilo |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 25 May 10 ![]() |
Are cineva idee daca este vreo diferenta intre parbrizul de laguna 1 phase 1 si cel de laguna 1 phase 2?
Trebuie sa schimb parbrizul si problema este ca eu am laguna 1 phase 2, din 2000, si am gasit un parbriz de laguna 1 phase 1. Va rog sa ma ajutati cu sfaturile voastre. Merci anticipat. |
--------------------
renault
laguna
- P 8417 PK
2000 2.2dt
|
|
Gabryel.GLN |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.839 Joined: 14 December 09 From: Constanța ![]() |
La forma este identic.. Acum conteaza daca vrei heliomat/atermic/simplu...
|
--------------------
Renault
Espace V INITIALE PARIS
2016/1.6 dci 160CP
|
|
cridaia |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.100 Joined: 25 February 08 From: Sannicolau Mare, Timis ![]() |
QUOTE(dan_laguna1 @ 30 Mar 2010, 11:46) multumesc valifilioreanu,alsk,si celorlalti.e clar ca o sa cumpar un silicon special pentru asa ceva,cat despre scoaterea celui vechi sunt mai multe variante avand in vedere ca nu ma ajuta la nimic daca il scot intreg sau nu,oricum e de aruncat pentru ca e fisurat + ca la cati ani are e enervant de condus pe timp de noapte la cate mimioane de mici zgarieturi are.un sfat pentru cei ...nervosi:daca din anumite motive nu va puteti stapani si loviti oglinda,si daca ea iese din 'nuca' ei,nu incercati sa o repuneti din mers,si numai cu masina pe loc si tinant contra cu cealalta mana suportul lipit pe parbriz.(nu cum am cacut eu de am spart geamul).Bafta tuturor! si pana la urma cum ai procedat.........asteptam vesti ! |
--------------------
Volkswagen
Passat - Break
- TM 98 BUZ
2009 - BlueMotion
|
|
dan_laguna1 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 19 June 08 ![]() |
cridaia si tu tot asa l-ai spart?...cu...oglinda...?
|
--------------------
renault
laguna 1
1994
|
|
cridaia |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.100 Joined: 25 February 08 From: Sannicolau Mare, Timis ![]() |
|
--------------------
Volkswagen
Passat - Break
- TM 98 BUZ
2009 - BlueMotion
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#29
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.369 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
are cineva idee cum se numeste masticul de lipit lunete? ca tot caut pe net dar nu gasesc denumirea lui exacta.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th August 2025 - 15:58 |